HephaElectrobikeGiantFillari
Sivu 26 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 16 24 25 26 27 28 36 76 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 751 - 780 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Relax. Eiköhän nää tällaset kiristellä valtaosin ihan mutu-tuntumalla sinneppäin, jopa virallisissa huolloissa. Ei oo varmasti mihinkään mitään vaikutusta kertakiristämisellä.
    Jep, eiköhän se näin mene. Ehkä siksi tilanne vain hieman ahdisti, koska kyseessä oli paitsi minulle ison luokan investointi, jota en meinannut juuri hinnan takia alunperin edes tehdä, niin myös se, että olen hyvin tarkka tarkkuudesta ja omaisuuden varjelemisesta. Toki järki sitten sanoo, että eipä tuollainen keula paljon fatbike-käyttöä kestäisi, jos 24Nm:n hetkellinen momentti läpiakselissa rikkoisi sen.

Kirjoitin muuten palautetta Verkkikseenkin ja sieltä vastattiin, että paremmat (suomenkieliset) ohjeet ja kiristysneuvot ovat työn alla (toivon mukaan aikuisten oikeasti). Vastauksessa oli mukana myös kohta, jossa Verkkiskin turvaa hieman selustaansa eli että kyllä heidänkin tuotesivuillaan on mainittu, että jos kohtaa asennuksen yhteydessä ongelmia, niin kannattaa käyttää ammattiasentajan palveluita. Tosin ongelmahan tässä oli nimenomaan se, että ostaja ei välttämättä tiedä painivansa ongelman kanssa koskien esimerkiksi juuri tätä kuitukeulan läpiakselin kiristysmomenttia.

Silverback muuten vielä täydensi vastaustaan:
    The manual torque specification for "wheel axle nuts front" generally refer to axles using a nut clamping system, and there does not apply to this specific fork that uses a stealth thru-axle system. Thank you for your observation, we will definitely add this to our new Owner's Manual.
    Tuo Singlen mukana tullut ohjekirja oli kyllä periaatteessa täysin turha. Jopa vuosia sitten ostamassani pitkästi alle tonnin Nishiki sinkulahybridissä oli ohjekirjassa mallikohtaiset ohjeet ja suositusmitat. Toivon mukaan tässä ei tule kohdattua enempää kompastuskiviä.

Eipä nuista ohjekirjoista ole juurikaan mun fillareis ollu apua. Nostaa vaan enemmän kysymyksiä. Kattonu netistä ohjeet jos joku ollu epäselvää.
    Ei cubellakaan ollu ihmeellinen kirja. Semmonen yleisluontonen joka koskee kaikkia fillareita. Eli ei siis pyöräkohtanen.
    Ei ole ohjeita vaihteiden säätämiseen. Joustokeulojen huoltoon jne...

youtubesta löytyy hyviä oppaita

Varmaan väärä ketju, mutta kun nyt muutakaan en keksi ja liittyy juuri tähän fillariin niin kysyn täällä..

Sopiiko nämä alla linkissä olevat renkaat tähän scoopin vanteelle: SunRingle Mulefut 80 SL, 32H, STR Tubeless Ready, Black

http://www.motonet.fi/fi/tuote/45000...-275-x-30-W348

eip. 27.5" tuumasille nuo. scoopin vanteet on 26"
    Häätyy olla xxx-559 tuo ETRTO merkintä.

Vähän hämää tuo fat tuossa ku ei tuo ole läskipyörän rengas

Juurikin tuo mallimerkinnän 'Fat Freddie' pisti uskomaan tuon olevan fatbikeen soppeli. Onneksi varmistin täältä ja iso kiitos.

Samalla Motonet reissulla tuli ostettua momenttiavain. Ikinä ennen en ole momenteista välittänyt, mitannut tai edes ajatellut.. Nyt mittasin eturenkaan akselin momentin ja maalaisjärjellä ja tuntumalla aiemmin kiristetty osoittautui 12Nm momentiksi.
    Stongan kiinnitys oli selkeästi liian löysä ja nyt tarkalleen 6Nm.
    😂😂

Sent from my A0001 using Tapatalk

Minkälaiset setin ostit? Linkkiä?
    Vois lopettaa itekki nuitten kierteiden rikkomisen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Minkälaiset setin ostit? Linkkiä?
    Vois lopettaa itekki nuitten kierteiden rikkomisen
    Ostin tämmösen : http://m.motonet.fi/fi/tuote/765006/...tiavain-14-PRO

Katoin etukäteen sopivan, piti maksaa puolet vähemmän.. mut en löytänyt hyllystä ja ostin liian kalliin.
    Hylsyjä ennestään, ei tarvetta ja ei ollut sarjaa momenttiavaimella.

Sent from my A0001 using Tapatalk

Pari vinkkiä momenttiavaimista: valitkaa sellainen, jonka mukana tulee käsin täytetty kalibrointitodistus, niin avaimen näyttämiin lukemiin voi lähtökohtaisesti suhtautua luottamuksella. Lisäksi kannattaa valita sellainen avain, jonka mittausalue on mahdollisimman pieni ja n. puolivälistä löytyy tavoitteena olevat monentit. Eli jos tavoitteena 5 Nm, ei kannata käyttää avainta jonka yläpää menee sadoissa nyyttonmetreissä (vrt. matkan mittaaminen: metrin matkan mittaamiseen on paljon kätevämpi käyttää mittanauhaa tai rullamittaa, kuin gps:ää). Eli ainakin mitta-alueen puolesta tuo MTX on hyvä valinta.

Ja digitaalinen näyttö ei ole tae tarkkuudesta: mittaus perustuu yhtälailla analogiseen ilmiöön, tulos vain pyöristetään automaattisesti diginäytölle sopivaan muotoon).

Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

Tänään olis bike-componentsin joulukalenteriluukussa kelpo avain halvalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti JackOja Katso viesti
    Tänään olis bike-componentsin joulukalenteriluukussa kelpo avain halvalla.
    Näköjään. 80€:n setti 34€:lla
    bbb BTL-73
    Haarmi ku pitää köyhäillä just nyt

Stemmin kiinnitys; onko se ihme pyörylä tarkoitus irroittaa, vai siitä jollain (millä rikkomatta) kiristää klappi pois haarukasta?
    Kysyn nyt kerrankin ennen murjomista.

Pyöritin vaan sormin tähän asti, mutta pieni klappi jäi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti petri_t Katso viesti
    Stemmin kiinnitys; onko se ihme pyörylä tarkoitus irroittaa, vai siitä jollain (millä rikkomatta) kiristää klappi pois haarukasta?
    Kysyn nyt kerrankin ennen murjomista.

Pyöritin vaan sormin tähän asti, mutta pieni klappi jäi.
    https://www.youtube.com/watch?v=qH6Qpyrh2L8

Jos siinä joku pahvinen suojapyörylä on niin se on tarkotus poistaa

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Näköjään. 80€:n setti 34€:lla
    bbb BTL-73
    Haarmi ku pitää köyhäillä just nyt
    Postikuluineen ja Suomen alvin kanssa 46 euroa, mutta asiallinen hinta silti.

Monien vaiheiden jälkeen tuli meillekin eilen perheenlisäystä kun sähköposti ilmoitti Singlen olevan noudettavissa Verkkokaupasta. Verkkokaupan järjestelmä ehti tuoda vähän mutkia matkaan, mutta erittäin hienosti asiakaspalvelu hoiti asian niin että loppujen lopuksi sain pyörän alle vain vähän muiden ennakkotilaajien jälkeen ja alkuperäisillä kustannuksilla. Kiitos siitä verkkokaupalle, näitähän sattuu.

Työreissun päälle kävin noutamassa pyörän ja ilta kului mukavasti kasaillessa. Parin sadan metrin testilenkin kävin heittämässä, ja nyt pitäisi malttaa olla päivä töissä ennen kuin pääsen kunnolla testaamaan. Aivan loistavalta vaikuttaa kyllä. Elämä on hienoa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Päälleppäin nuo tehtaan tubeless-teippaukset olivat mielestäni hyvin asialliset; jos olisin ollut sisäkumia jättämässä pois, en olisi tuota teippausta repinyt irti.
    Doublessa oli myös hyvin teipatut mulefutit, annoin olla muuten paitsi rumasti puukotettuihin venttiilireikiin pistin päälle palat gorillaa jottei siitä ensimmäisenä alkaisi vuotaa. Venttiilitkin tuli pyörän mukana sälälaatikossa. Olipa muuten helppo tehdä bulldozerista tubeless kun ei sitten tarvinnutkaan vetää pohjia myöten vanteita teipillä, vain notubes litkua ja jalkapumpulla nousi renkaatkin vielä paikalleen kun ensin sormin avitti reunat niin pitkälle kun sai. Elämäni ensimmäinen tubeless on nyt tehty ja seurataan alkaako vuotaa jostain.. Vielä 5 tuntia homman jälkeen ei ole havaittavissa vuodon merkkejä

Joo sama mulla, muuten nätti teippaus mutta venttiilireikä oli rumasti tehty. Tuliko sulla kaks niitä tubeless-venttiilejä? Mulla oli vaan yks, ja samaa tais joku toinenkin kertoa.

Vähän kyllä tuo tubeless houkuttelisi... mitenkähän Bud & Lou mahtaisi mulefutille nousta.

mitenkähän Bud & Lou mahtaisi mulefutille nousta.
    Nousee mutta huomattavasti huonommin kuin Bulldozer. Bud ja Lou piti käydä nostamassa vanteelle huoltoaseman paineilmalla. Oma kompura ei riittänyt eikä napsautin.

Budiin olen myös kerran joutunut lenkillä lisäämään ilmaa kun vuoti. Muuten ei ole ollut ongelmia. Bulldozerit ei vuotanut ikinä mistään 5 kk aikana.

Mutta on nuo Bud ja Lou sen verran paremmat talvella että tämä vaiva kannattaa.

Tuliko sulla kaks niitä tubeless-venttiilejä? Mulla oli vaan yks, ja samaa tais joku toinenkin kertoa.
    Joo 2 kpl tuli mukana. Tämän aamuinen tsekkaus, ei havaittavia vuotoja. Ennen litkujen laittoa kokeilin ilmalla molemmat vanteet ilman pitävyydestä ja edestä kuului todella pieni suhina vanteen saumasta. Litkujen laittamisen jälkeen ei ole nähtävissä vuotoa sauman kohdalla, eikä suhise enää. Takavanne oli täysin ilmatiivis. Bulldozereistä sen verran että eturenkaassa on hieman heittoa kun taas takarengas on aika hyvä, nämä heitot on tainnutkin jo tulla muillakin esille jos en väärin muista lukeneeni täältä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti akus85 Katso viesti
    Bulldozereistä sen verran että eturenkaassa on hieman heittoa kun taas takarengas on aika hyvä, nämä heitot on tainnutkin jo tulla muillakin esille jos en väärin muista lukeneeni täältä.
    Mulla heitti kumpiki rengas. Sen tunsi myös asfaltilla pompotuksena ku ajeli vähä kovempaa.
    Ilmeisesti on vee renkaiden yleinen ongelma.

Tuli luettua verkkokaupan speksejä tuosta single mallista, sitten menin tutkimaan fillaria ja ei mulla ainakaan ole mitään näyttöä vaihtajassa..
    Verkkiksen kuvauksessa lukee:

Vaihdevivut: Shimano SLX SL-M7000-11, Rapid Fire Plus w/Optical Gear Display, 11 speed

SLX siinä luki.. näyttöä tuskin ehtisi vilkuilemaankaan, mut kunhan vaan tommosen eron hokasin. Mitähän muuta tuossa on erilaista spekseihin.
    Mun singlen mukana tuli vaan 1kpl tubeless venttiileitä.

Sent from my Ramos i9s using Tapatalk

Saman eron vaihdevivuissa laitoin merkille kun pyörän sain. Muuten kaikki kuitenkin näyttää olevan speksien mukaista, ja vivut kuitenkin slx:ää, niin eipä tuo haitannut. Venttiilejä tosiaan vaan yks kappale, siitä pitää reklamoida.

"Silverback Technologies pidättää oikeuden muutoksiin värien, materiaalien, komponenttien, teknisten tietojen ja mallien osalta. Valmiusaste, komponentit ja tekniset tiedot saattavat vaihdella eri tuotanto erien kohdalla." Doublessa on eri jarrut kuin mitä verkkokauppa listaa, mutta samat mitä silverbackin sivuilla on listattuna.

Jos jarrut on huonommat, niin viestiä vaan ja hyvitystä vaatimaan. Itse sain muinoin 100€ lahjakortin, kun valitin renkaiden olevan 72tpi, eikä 120tpi kuten Verkkokauppa mainosti.

Tervehdys kaikille !

Tässä ensimmäistä fatbikea itselle katsomassa ja toi Scoop Fatty sopisi miekäläisen budjettiin mainiosti. Minkä kokoisilla pyörillä te ajelette ? Itse olen 178 ja jalan sisämitta 81 cm. Tässä arvon M ja L koon välissä. Kumpi mahtaisi mulle sopia paremmin ?

Janne

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jannear2001 Katso viesti
    Tervehdys kaikille !

Tässä ensimmäistä fatbikea itselle katsomassa ja toi Scoop Fatty sopisi miekäläisen budjettiin mainiosti. Minkä kokoisilla pyörillä te ajelette ? Itse olen 178 ja jalan sisämitta 81 cm. Tässä arvon M ja L koon välissä. Kumpi mahtaisi mulle sopia paremmin ?

Janne
    Itse olen 178/80 cm ja M-kokoinen Single tuntuu sopivalta.

Joo itse suunnilleen samoilla mitoilla ja m-koko on kyllä passeli. Ja pyörästä sen verran että on kyllä kelpo peli ja tubeless hommatki hoitu kyllä helposti.

Venttiilejä tosiaan vaan yks kappale, siitä pitää reklamoida.

Täällä myös eräs yksiventtiilinen. Onko reklamointi tuottanut tuloksia?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Karhusuo Katso viesti
    Täällä myös eräs yksiventtiilinen. Onko reklamointi tuottanut tuloksia?
    On se, laitoin postia Verkkokauppa.comille ja sieltä lähti kirjeenä Schwalben presta-tubeless venttiilit tulemaan. Tänään luultavasti saapuu perille, jos posti vaan ehtii jakamaan postia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti akus85 Katso viesti
    Läpiakselillisten vaihtajan korvaketta ei ollut Verkkokaupalla varastossa, saatavuuskin yli 60 päivää. Saisikohan jostain muualta ?
    Eilen tuli postissa korvake ja nyt niitä on Verkkokaupalla saldollakin.

Tuli kans pari korvaketta haettua tänään varalle. Palvelu pelasi taasen, kun kesällä minulle sanottiin että 2016-vuotisen Scoopin korvake kelpaisi myös tähän uuteen Singleen. Jätin silloin siksi vanhan korvakkeen palauttamatta. Ottivat kuitenkin nyt puoli vuotta myöhemmin sen mukisematta takaisin kun asiasta kysyin.

Samanlaisia aiheita

1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27