HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 25 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 27 35 75 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 2873

Aihe: Silverbackin läskipyörät

  1. #721
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
    Niin, toisaalta en tiedä, koskeeko tuo ohjekirja nimenomaan tätä Single-mallia, jossa on hiilikuituosia vai onko kyseessä enemmän yleistävä opas eli todennäköisesti enimmäkseen ei-hiilikuitumalleihin viittaava.
    Kesällä kun silmäilin sen ohjekirjan läpi, se näytti olevan hyvinkin geneerinen läpyskä joka kattoi Silverbackin mallit maantiepyöristä läskeihin. Eilen kasatessa katsoin että kovin samannäköinen läpyskä, joten en tullut sitä edes tarkemmin tutkineeksi. Pitääpä vilkaista miten asia on siellä ilmaistu. Muistaakseni aiemmin siinä ainakin oli eritelty hiilikuitu- ja muiden runko-osien kiristysmomentteja. Tuo vajaa 30 Nm kuulostaa kyllä polkupyörään aika paljolta, mutta toki osakin on turvallisuuden kannalta varsin kriittinen.

  2. #722
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Bud & Lou on nyt asennettu paikalleen. Aiemmin oli pohdintaa onko tuo takaosa ahtaampi kuin 2016-vuotisessa mallissa, mutta kyllä se Lou sinne taakse meni ihan kivutta (M-kokoinen runko, jos sillä on merkitystä). Edes karvat eivät raapineet runkoa, vaikka ei siihen kyllä montaa milliä niiden väliin jäänyt. Itse nappuloiden ja satulaputken väliin jäi ehkä sentti. Lisäksi Loun kaveriksi laitettu Schwalben 13J -sisäkumi ei vaikuttanut olevan ihan tasapaksu kauttaaltaan, vaan yhdestä kohtaa se jäi kapeammaksi. Tämä saattoi aiheuttaa pientä epäpyöreyttä kokonaisuuteen, mutta tilaa oli sen verran ettei tuokaan haitannut. Renkaalla on siis tilaa jonkin verran siellä vielä ajossa venyäkin.

    Vaihdoin siis vakio-bulldozerit sekä niiden kavereina olleet Kendan sisäkumit Budiin ja Louhin sekä 13J -sisureihin. Puntaroin samalla massat, tässä tulokset:

    - Etuvanne 1575 g, Kenda-sisuskumi 620 g, Bulldozer 1450 g. Yhteensä alkuperäinen eturengas 3645 g.
    - 13J-sisuskumi 375 g, Bud 1620 g. Yhteensä vanteen kanssa uusi eturengas 3570 g.

    - Takavanne 2275 g, Kenda-sisuskumi 670 g, Bulldozer 1500 g. Yhteensä alkuperäinen takarengas 4445 g.
    - 13J-sisuskumi 380 g, Lou 1655 g. Yhteensä vanteen kanssa uusi takarengas 4310 g.

    Painoa säästyi siis 210 g, vaikkei se tämän operaation tarkoitus edes ollut. Alkuperäiset teippaukset jätin paikoilleen. Jos grammoja haluaa viilata, niin Bulldozerit kun vaihtaa Jumbo Jimeihin tai muihin kevyisiin kumeihin, ja heittää sisuskumit kokonaan mäkeen, niin kyllä siitä alkuperäisestä 14,6 kg varmaan tuon runsaan kilogramman verran on mahdollista viilata pois. Ja 13,6 kg olisikin jo varsin asiallinen lukema tuommoiselle 1350 euron (1200 e) läskille. Päällepäin nuo tehtaan tubeless-teippaukset olivat mielestäni hyvin asialliset; jos olisin ollut sisäkumia jättämässä pois, en olisi tuota teippausta repinyt irti.

  3. #723
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    49
    Hei, oisko mahdollista saada vähän kuvia uusista scoopeista? Kiinnostais nähä miltä värit näyttää näin oikeesti😀

  4. #724
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Papdin Katso viesti
    Hei, oisko mahdollista saada vähän kuvia uusista scoopeista? Kiinnostais nähä miltä värit näyttää näin oikeesti
    Tässäpäs muutama kuva, pahoittelut isosta postauksesta.











    Hyvin mahtui Bud & Lou:





    mahead muokkasi tätä : 03.12.2016 at 12.39

  5. #725
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    196
    On tämä uusi Single kyllä tyylikäs! Varmasti mukavia kilometrejä edessä

  6. #726
    Vantaalla vähemmän lunta..



    Sent from my A0001 using Tapatalk

  7. #727
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Viltro Katso viesti
    On tämä uusi Single kyllä tyylikäs! Varmasti mukavia kilometrejä edessä
    Kiitos. Odotukset on kyllä korkealla ja vähäiset testiajot ovat vain nostaneet kiinnostusta.


    Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

  8. #728
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekkaki Katso viesti
    Vantaalla vähemmän lunta..
    Mutta pyörä on komia.


    Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

  9. #729
    Enpä itsekään keksi, miten Singlen ulkonäkö voisi enää tuosta paremmaksi mennä. Ehkä senkin takia lienee parempi säilyttää mielummin ahtaassa varastokopissa kuin pyörävarastossa, kun erottuuhan se monessakin mielessä mummopyörien joukosta. Tuli nyt sitten turhaan hankittua kunnon lukot, vaikka kaipa niitä tilanteita tulee, missä lienee syytä lukita pyörä, vaikka pitääkin välimatkan alle 20 metrissä.

    Kävin nyt sitten asentamassa kannattimen ja kantaruuvit uudelleen oikeilla ohjeilla. Tarkistin myös uudestaan sen, kuuluuko mitään levyjarrun kohdistuksen aiheuttamia soraääniä, kun eturengasta pyörittää ja kyllähän siitä hyvin lievää ääntä lähti. Löysäsin levyjarrun kiinnikkeen ruuveja, kohdistin paremmin ja kiristin. Lopputuloksena eturengas pyöri äänettömästi.

    Kirjoitin tuosta hiilikuituhaarukan rengasakselin kiristysmomentista Silverbackille sekä meiliin että Facebookiin ja toivon mukaan sieltä vastaus tulee siihen, onko tuo ohjekirjan mukainen 24-29Nm:n momentti oikea vai pitäisikö hiilikuituhaarukan kyseessä ollen sen olla paljon alhaisempi (jätin itse sen tosiaan siihen 24Nm:iin).

  10. #730
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
    Kirjoitin tuosta hiilikuituhaarukan rengasakselin kiristysmomentista Silverbackille sekä meiliin että Facebookiin ja toivon mukaan sieltä vastaus tulee siihen, onko tuo ohjekirjan mukainen 24-29Nm:n momentti oikea vai pitäisikö hiilikuituhaarukan kyseessä ollen sen olla paljon alhaisempi (jätin itse sen tosiaan siihen 24Nm:iin).
    Hyvä homma. Oli ittelläkin tarkoitus laittaa sinne meiliä, mutta kertoile sinä tässä säikeessä jos saat vastauksen. Tosiaan jotenkin tuo tuntuu aika paljolta, vaikka toisaalta kaippa se renkaan napa siellä toimii tukena niin että ei siihen itse haarukkaan kovin suurta rasitusta kohdistu. Ja kiinnityspisteethän lienee alumiinia joka tapauksessa. Mutta mieluusti odottelisin vastausta ensin, koska ei tuo ohjekirjan kohta kauhean selkeä ole. Siinä taulukon alapuolellahan on maininta, että

    *Please refer to component torque specifications for aluminium vs. carbon torque requirements.

    mutta missään ei tietenkään kerrota mistä nuo komponenttikohtaiset tiedot löytyisi. Eikä taulukosta käy edes ilmi viittaako tuo tähtikohta johonkin yhteen lokeroon taulukosta, kun missään muualla ei tuota tähteä ole. Toisaalta teksti on tuolla yhdessä lokerossa, joten tarkoittaako se että tuo ohje on tarkoitettu vain sille? Ohjeet voisivat olla paremmatkin...

    Kyse siis tästä läpyskästä: http://www.silverbacklab.com/wp-cont...ESS_READY2.pdf , ohjekirjan omalla sivunumeroinnilla sivu 73.

  11. #731
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Ja kiinnityspisteethän lienee alumiinia joka tapauksessa.
    Tietenkin jos ajattelee juuri sillä logiikalla asiaa, että kaikissa momenttiherkissä komponenteissa on vieressä suositusmomentti, niin ehkä sitten tuo haarukka tai ainakaan siinä olevat kiinnityspisteet eivät tällaisia ole, kun kerran ohjekirjan lisäksi itse komponentissakaan ei millään tavalla ilmaista oikeaa momenttia. Näin ollen voisi olettaa, että voisi noudattaa geneerisenkin ohjekirjan suosituksia.

  12. #732
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
    Tietenkin jos ajattelee juuri sillä logiikalla asiaa, että kaikissa momenttiherkissä komponenteissa on vieressä suositusmomentti, niin ehkä sitten tuo haarukka tai ainakaan siinä olevat kiinnityspisteet eivät tällaisia ole, kun kerran ohjekirjan lisäksi itse komponentissakaan ei millään tavalla ilmaista oikeaa momenttia. Näin ollen voisi olettaa, että voisi noudattaa geneerisenkin ohjekirjan suosituksia.
    Ihan hyvä pointti kyllä, ehkäpä se noin on.

    Nyt on eturatas vaihdettu 24-piikkiseen ja ketjusta tiputettu pari linkkiä pois. Äkkiseltään tuntui hyvältä: raskain vaihde on edelleen riittävän raskas ja möyrimistä taitaa rajoittaa vain oma tasapaino.


    Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

  13. #733
    Kyllä vaan tuli joulu etuajassa Mikkeliinkiin, eilen saapu matkahuollon toimittamana ensimmäinen fatbike allekirjoittaneelle! Tänään on muutama tunti uudella singlellä ajettu ja on vaan loistava peli, hymy vaan nousee korviin asti kun mettäpolkuja koluaa lävitse!

  14. #734
    Liittynyt
    10/2015
    Paikkakunta
    Uusimaa
    Viestit
    217
    Double korkattu -820g kevennyksillä fatbikedayssä 48km. Tykkään

  15. #735
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    49
    On kyl hienoja nuo scoop singlet👍

  16. #736
    Liittynyt
    11/2016
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    2
    Verkkokaupan sivuilla lukee Silverbackin scoop singlen koko L toimitus aika-arvio 3.8-21.9.2017. Pitääköhän tämä paikkansa? Ajattelin tilata juuri kyseisen pyörän ja nyt mietin, että uskallanko tilata sittenkään.

    XXL:ssä olisi nyt white 3 fat pro 999e, joten olisiko tämä parempi vaihtoehto singlelle, kun on halvempikin? Ilmeisesti jarrut ovat ainakin whitessä huonommat.

    Kiitos

  17. #737
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tombbu Katso viesti
    Verkkokaupan sivuilla lukee Silverbackin scoop singlen koko L toimitus aika-arvio 3.8-21.9.2017. Pitääköhän tämä paikkansa? Ajattelin tilata juuri kyseisen pyörän ja nyt mietin, että uskallanko tilata sittenkään.
    Todennäköisesti tuo on arvio, joka elää vaikka ja minkä mukaan. Alkaen siis ihan siitä miten maailmalla muut fillarista ovat kiinnostuneita ja miten sopivia eriä tulee saataville. Vaikka singlen hinta/laatu-suhde on kohdallaan, niin vaikea uskoa että nuo olisi jo vuodeksi eteenpäin buukattu. Tai sitten tuotantoerät on tosissaan pieniä.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tombbu Katso viesti
    XXL:ssä olisi nyt white 3 fat pro 999e, joten olisiko tämä parempi vaihtoehto singlelle, kun on halvempikin? Ilmeisesti jarrut ovat ainakin whitessä huonommat.
    Kiitos
    Kyllä se taitaa olla osittain yhtä hyvillä osilla ja joistakin kohdin sitten vähän heikommilla. Mutta hinta on myös edullisempi ja sitten tärkeimpänä: sitä on saatavilla.

  18. #738
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Kappas, siellähän oli Verkkokauppa.comin sivuilla L-kokoiselle Scoopille ilmestynyt jo eka arvostelu. Taisi olla JohnOrion sinun käsialaa?

  19. #739
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Kappas, siellähän oli Verkkokauppa.comin sivuilla L-kokoiselle Scoopille ilmestynyt jo eka arvostelu. Taisi olla JohnOrion sinun käsialaa?
    En myönnä, enkä tunnusta.

  20. #740
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Onnistuin sitten polkemaan takavaihtajan solmuun omasta Scoop Fattystä. Liekö joku risu osunut sopivasti.
    Oiskos porukalla suosituksia mikä kannattaisi taakse laittaa, vai onko tuo alkuperäinen XT M 786 ihan hyvä?
    Käykö kaikki Shimanon 10 vaihteen vaihtajat samoihin kiinnikkeisiin, vai pitääkö valinnassa ottaa jotain huomioon?

  21. #741
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Mikäs siitä on vääntyny? Verkkokaupasta saa vaihtajankorvakkeita jos se meni vain. 2016 2017

  22. #742
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Mikäs siitä on vääntyny? Verkkokaupasta saa vaihtajankorvakkeita jos se meni vain. 2016 2017
    Ei auta korvakkeen vaihto. Sanotaanko sitä nyt häkiksi sitä vipua minkä tyvessä ja päässä on pienet rattaat. Niin se män mutkalle. Melko velttoa rautaa tuntuu olevan.



    Yritin kuvaa räpsästä varastossa mutta ei tuosta varmaan selvää saa.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

  23. #743
    Liittynyt
    06/2015
    Viestit
    90
    ^ Ennen kuin lähdet uutta ostamaan, niin voithan koittaa itse vääntää sitä takaisin suoremmaksi ja koittaa ajoa. Jos vääntyy uudelleen tai ei muuten vaan pelitä, nii sit kaupoille.

  24. #744
    Silverbackilta tuli vihdoin vastauksia:

    ...regarding the carbon fork insert, the suggested torque is around 4-5Nm. The top-cap nut serves as a tensioner to preload the headset bearings. Over-tightening this bolt will lead to premature bearing wear and will damage the headset bearings. The suggested torque specification on the thru-axle is 9-13.5Nm. It is recommended that your bike gets assembled by a professional bicycle mechanic. If anything goes wrong during self-assembly the warranty would be void as stated in the owner's manual.
    Mahtava tuo viimeinen pointti ottaen huomioon, että Verkkishän neuvoo kokoamaan pyörän itse. Kirjoitinkin Silverbackille takaisin, että jos takuu tosissaan menee, mikäli kokoaa pyörää itse, niin varmana kannattaisi käskeä Verkkistä olemaan neuvomatta ostajia pyörän kokoamisessa.

    Tuli tuo etuhaarukan akselipultti eilen jo löysättyä noin 12Nm:ään (toisessa ketjussa joku osasi antaa Salsan vastaavan momenttisuosituksen), jossa annan sen olla. Tietenkin se nyt ehti olla yli vuorokauden siinä 24Nm:ssä, mutta en ehtinyt pyörällä muuta tehdä kuin kellarikäytävällä vähän kokeilla satulan päällä oloa ja ajotuntumaa.

    Vaikka nyt ehkä ylireagoin, niin kieltämättä tällainen on äärimmäisen ärsyttävää. Kyse ei ole mistään halvasta lystistä kuitenkaan ja sitten annetaan näin huonot ohjeet (kysehän ei ole siitä että olisin omasta päästä keksinyt kiristää alunperin 24Nm:ään vaan nimenomaan ohjekirjasta luin suositusmomentin ko. osalle, vaikkei se nyt sitten ilmeisesti päde hiilikuituosaan).

  25. #745
    Eihän tuossa valmistajan vastineessa mielestäni sanota, että takuu mihinkään menee jos kokoaa itse.

  26. #746
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kronreif Katso viesti
    Eihän tuossa valmistajan vastineessa mielestäni sanota, että takuu mihinkään menee jos kokoaa itse.
    Okei, takuu menee, mikäli itse kokoaa JA kokoamisessa tapahtuu joku moka. Sitä vaan tässä mietin, että jos pyörään tulee joku vika, niin milläs todistat, ettei se johtunut siitä, että kokosi väärin ja esim. liika kireys rikkoi osan.

  27. #747
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
    Okei, takuu menee, mikäli itse kokoaa JA kokoamisessa tapahtuu joku moka. Sitä vaan tässä mietin, että jos pyörään tulee joku vika, niin milläs todistat, ettei se johtunut siitä, että kokosi väärin ja esim. liika kireys rikkoi osan.
    Takuuehdoissahan voidaan edellyttää vaikka että ostaja seisoo päällään (koska kyse on valmistajan tarjoamasta lisäedusta), mutta sitten sen lisäksi myyjällä on virhevastuu joka perustuu lakiin. Uskoisin että mahdollisessa ongelmatilanteessa ohjekirjan mukaan tapahtunut kokoaminen kyllä pitää kuluttajan aika puhtailla vesillä. Ja tuo ohjekirjan kohta ei pikavilkaisulla näyttänyt mitenkään ohjeistavan että sen etuhaarukan kanssa pitäisi kiristää johonkin muuhun momenttiin kuin mitä siinä taulukossa oli. Eikä haarukassa itsessään ollut mitään merkintöjä.

    Uskoisin ettei tuossa sinun tapauksessa kuitenkaan todellista vauriota tullut, koska siinä haarukassa on ne metallipalat joita vasten vanne kiristyy ja vanteen napa toimii myös tukena. Ja 9-13 Nm suositusmomentilla täytyy kuitenkin toleranssia olla reilusti, kun ei ne momenttiavaimetkaan aina ihan oikeita lukemia näytä.

    Jaan kyllä ehdottomasti tuon harmistuksesi. Sitä haluaa toimia oikein, mutta kun ei työkseen näitä kasaile niin sitten joutuu luottamaan siihen että ohjekirjassa asiat on kerrottu oikein ja ykskäsitteisesti. Sitten kun ei ole, niin potentiaaliset vahingot ovat kalliita.

  28. #748
    Silverback tuntuu omasta mielestään myyvän pyöriään vain ja ainoastaan ns. virallisista liikkeistä kasattuina. Tosin käytäntö on ihan toinen. Tästä tuli jappastua, kun jotain takuuasiaa kyselin ja kerroin ostaneeni pyörään Saksasta. Ei mennyt oikein ymmärrykseen, että Verkkokaupasta se pyörä olisi tullut ihan samanlaisessa paketissa, ja sama jätkä sen olisi Suomestakin hankittuna kasannut, eikä niitä pyöriä ole siellä edes näytillä. Tästä syystä mukana olisi kiva olla ne ajan tasalla olevat ohjeet.

  29. #749
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti 0do Katso viesti
    ^ Ennen kuin lähdet uutta ostamaan, niin voithan koittaa itse vääntää sitä takaisin suoremmaksi ja koittaa ajoa. Jos vääntyy uudelleen tai ei muuten vaan pelitä, nii sit kaupoille.


    Ei tuosta enää kalua tule. Ainakaan helpolla.
    Uusi medium häkillä on jo paikallaan.
    Voi ajan kanssa yrittää suoristella vanhaa jos on motivaatiota. Tiedä sitten miten kestäisi käytössä jos tuon suoristelee.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

  30. #750
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohnOrion Katso viesti
    Tietenkin se nyt ehti olla yli vuorokauden siinä 24Nm:ssä, mutta en ehtinyt pyörällä muuta tehdä kuin kellarikäytävällä vähän kokeilla satulan päällä oloa ja ajotuntumaa.

    Vaikka nyt ehkä ylireagoin, niin kieltämättä tällainen on äärimmäisen ärsyttävää.
    Relax. Eiköhän nää tällaset kiristellä valtaosin ihan mutu-tuntumalla sinneppäin, jopa virallisissa huolloissa. Ei oo varmasti mihinkään mitään vaikutusta kertakiristämisellä.

Samanlaisia aiheita

  1. Canyon Läskipyörät
    By Ski in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 3847
    Viimeinen viesti: 29.07.2025, 11.20
  2. Whiten läskipyörät
    By rjrm in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 5827
    Viimeinen viesti: 27.06.2024, 15.00
  3. Chargen läskipyörät
    By zarzan in forum Fillarisuositukset
    Vastaukset: 27
    Viimeinen viesti: 11.01.2017, 22.40

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •