HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 274 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 174 224 264 272 273 274 275 276 284 324 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.191 - 8.220 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #8191

    Taitaa jäädä budi haaveiksi vaan. Whiten 3 proon takakiekko vaihtui uuteen 90mm Jalcoon. Kuvassa takusena 4.8 Jumbo Jim SS. Leveyttä 111mm. Siinäkin ketjulinja tosi liki... Hiukan ihmetyttää ku muistaakseni Yeti oli laittanu 100mm vanteella budin tohon haarukkaan.

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

  2. #8192
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Otan hieman negatiivisia sanojani takaisin. Eilen rullaili jo alamäissä totuttuun tapaan kapeiden ja leveiden renkaiden (pl. JJ) ohi. Ehkä pieni lumikerros vähentää nappuloiden kanttien vastustusta tai jotain. Saattoihan olla, että ajoin tällä kertaa vähemmän väärin kuin yleensä, kun muutenkin tuntui kulkevan kepeästi. Ja pito on edelleen mieletöntä paitsi jäisillä limajuurilla eukku
    Ihan hirveetä jos löysillä paineilla ajelee kovalla kelvillä Meinaa sykkeet piiputtaa jo ennenku pääsee polulle ku ei malta rauhassa ajella.
    Moottorikelkkan jäljillä taas päinvastasesti. Löysillä mennään nopeempaa.
    Ku löytäs semmosen kultasen keskitien niin ei tarvis kokoajan säätää paineita.

  3. #8193
    Moro

    Oisko mitään järkeä päivittää Barbegazi 4.7'' --> Jumbo Jim (snake skin) 4.8''?
    Hakusessa olisi karvan verran enemmän pitoa ja pakkasella parempaa ajoa.
    Pysyykö ilmat JJ:ssä litkutettuna ja kestääkö laskea paineet jonnekin 0.4bar tasolle, entäs vetely? Mä oon ajopainossa max 80kg.
    Barbi ois täydellinen rengas muttako,,,

  4. #8194
    Liittynyt
    05/2006
    Paikkakunta
    Immalanjärven kylä
    Viestit
    1.185
    Pysyy litkutettuna, mut et hyödy juuri mitään pidollisesti. Itse siirryin talveksi Bud&Lou yhdistelmään Barbegazeista.

    yrittäjä itse
    fillari10.blogspot.fi
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

  5. #8195
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Raahe
    Viestit
    1.062
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Moro

    Oisko mitään järkeä päivittää Barbegazi 4.7'' --> Jumbo Jim (snake skin) 4.8''?
    Hakusessa olisi karvan verran enemmän pitoa ja pakkasella parempaa ajoa.
    Pysyykö ilmat JJ:ssä litkutettuna ja kestääkö laskea paineet jonnekin 0.4bar tasolle, entäs vetely? Mä oon ajopainossa max 80kg.
    Barbi ois täydellinen rengas muttako,,,
    Ottaisin SnakeSkinin sijasta LiteSkinit, sillä ovat kevyemmät kuin Barbegazit ja rullaavat hyvin. Litkutusten suhteen ei ole ollut mitään ongelmia ja vetely alkaa jossain 0,3barin kieppeillä. Itsellä alimmillaan ollut painetta noin 0,2bar ja metsäpoluilla menee noinkin, mutta yleensä talvella ajan noin 0,4-0,5bar edessä ja takana.

  6. #8196
    Laitoin eteen xl snowshoen nastaversion ja ensikokemus oli hyvä, tosin osa nastoista oli vähän turhan syvällä napulassa eikä näin ollen pure juurikaan alustaan. On vissiin olemassa parempiakin nastoja mm. 45nrth, onko kukaan vaihtanut orkkisnastojen tilalle toisia nastoja? Mitkä olis hyvät ja sopivat nastat ko. renkaaseen?

  7. #8197
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Täällä etelässä on nyt nastarengaskelit kun lunta ei oo ku sentti tai kaks. Meinasin tehä vähän testiä 2xl vs nastoitettu budlou, eli ajaa saman lenkin peräkkäisinä päivinä ja kattoo mitä eroa saa vauhteihin ja tuntumaan noin yleisesti kun vaihtaa toiset kiekot. Kelin pitäis pysyä samana suunnilleen.
    Epätieteellinen testi suoritettu. Vajaa 10km lenkki, siirtymää noin kilsa ja loput suolla jossa neulaspolkua, juurakkoa, ei korkeuseroja. Pito oli molemmilla riittävä, ei tahatonta lipsumista kertaakaan. Myöskin juurakot katos aika tehokkaasti molemmilla, tietty 2xl vielä ilmatyynymäisempi. 2xl tuntui heti kotoo lähtiessä aika raskaalta ja sportstrackeri näytti keskinopeudeks 11kmh kun "pikkurenkailla" oli 13. Mut katotaan ku tulee sitä lunta ni taitaa kääntyy toisteppäi.

  8. #8198
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Pysyykö ilmat JJ:ssä litkutettuna
    Snakekinhän on TL Easy eli tubelekseks tarkotettu, LiteSkin ei, vaikka tuntuu toimivan sekin.

  9. #8199
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Mut katotaan ku tulee sitä lunta ni taitaa kääntyy toisteppäi.
    Ei kai täällä _vielä_ muita oo kuka 2XL:llä ajais kesälläki ku Läskimasa

    Itellä on onneks väärän väriset niin voi vedota siihen..

  10. #8200
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Laitoin eteen xl snowshoen nastaversion ja ensikokemus oli hyvä, tosin osa nastoista oli vähän turhan syvällä napulassa eikä näin ollen pure juurikaan alustaan. On vissiin olemassa parempiakin nastoja mm. 45nrth, onko kukaan vaihtanut orkkisnastojen tilalle toisia nastoja? Mitkä olis hyvät ja sopivat nastat ko. renkaaseen?
    Mulla on mcarbonilta ostetut teräväkärkiset teräsnastat xl:ssä (en vaihtanut vaan ostin kumin ilman nastoja). Omaan makuun toimii hyvin mutta ei ole kunnon vertauskohtaa eli kokemusta muista vaihtoehdoista.

  11. #8201
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Ei kai täällä _vielä_ muita oo kuka 2XL:llä ajais kesälläki ku Läskimasa
    Tulee olemaan ainakin yksi.
    Kerkesin mä noilla jo sulanmaan aikanakin ajamaan ja vakuutuin/ihastuin.
    Renkaan ominaisuudet riittää jokapaikkaan ympärivuotisessa ajossa. Ja jää ylikin. Poislukien aivan peilijää. Mikäs sen sopivampaa kun on rengas jolla voi ajaa aina. Ei tartte tuhlata aikaansa renkaanvaihtoihinkaan muuta kuin sillon kun kuluvat loppuun.
    Mullahan läski on ainoana pyöränä, myös arkikäytössä siis. 5km suuntaansa on kelviä töihin, hyvin sen noilla polkee.
    Tai sit menee metsien kautta töihin. Sitäkin tulee harrastettua.

  12. #8202
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Ei kai täällä _vielä_ muita oo kuka 2XL:llä ajais kesälläki ku Läskimasa

    Itellä on onneks väärän väriset niin voi vedota siihen..
    Jos 3liteen mahtuisi niin ajaisin niillä ympäri vuoden

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  13. #8203
    Liittynyt
    04/2007
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    820
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti

    Taitaa jäädä budi haaveiksi vaan. Whiten 3 proon takakiekko vaihtui uuteen 90mm Jalcoon. Kuvassa takusena 4.8 Jumbo Jim SS. Leveyttä 111mm. Siinäkin ketjulinja tosi liki... Hiukan ihmetyttää ku muistaakseni Yeti oli laittanu 100mm vanteella budin tohon haarukkaan.

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla
    Olen ongelmitta ajanut joitakin pitkiä maastolenkkejä 3Fat Pro/Clownshoe/Bud-yhdistelmällä. Bud on ollut sisurilla, voiko tubeless olla merkittävästi isompi? Silloin se ei kyllä mahtuisi takahaarukkaan.

    www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

  14. #8204
    Toi kuvan jumbo on onzan fr sisurilla. Haarukkaan on suunnilleen sama väli ku budi 80mm vanteella. Täytyy kuitenni koittaa ku saan budin takas. Se on xxällän huollossa vanhassa kiekossa paikallaan. En jaksanu alkaa sitä teuhtoon irti... Ketjulinjaa vois ehkä varovasti spacerilla saada lisää...?

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

  15. #8205
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Kotka
    Viestit
    951


    Ei noissa paljoa ero ole, mutta kummalla kuviolla olis ruuvit arvon raadin mielestä parempi laittaa, jos meinaa laittaa? Kyseessä snowshoe 4,5.

    Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

  16. #8206
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Itse en vaivautuisi ulommaisiin nappuloihin laittamaan, vaan eniten noihin pikkuneliöihin joita vasemmassa on hieman hyödynnettykin. Jos vielä lisää, niin sitten niistä keskemmällepäin.

    Nimim. JJ tällä idealla viime talvena, ja ihan hyvä oli.

  17. #8207
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Laitoin eteen xl snowshoen nastaversion ja ensikokemus oli hyvä, tosin osa nastoista oli vähän turhan syvällä napulassa eikä näin ollen pure juurikaan alustaan. On vissiin olemassa parempiakin nastoja mm. 45nrth, onko kukaan vaihtanut orkkisnastojen tilalle toisia nastoja? Mitkä olis hyvät ja sopivat nastat ko. renkaaseen?
    Dillinger vitosilla ajelin viime talven. Ja liikaa kai työmatkaa asvaltillakin. 45nrth nastat kuluivat tylsiksi ja hyödyttömiksi. Uutenahan ne purevat jäähän mukavasti.
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  18. #8208
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Jos 3liteen mahtuisi niin ajaisin niillä ympäri vuoden
    Sama kutina täälläkin, mutta kun WO. Uutta pyörää en ala hankkimaan, en edes 2XLlien vuoksi.

  19. #8209
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti peruspertti Katso viesti
    Dillinger vitosilla ajelin viime talven. Ja liikaa kai työmatkaa asvaltillakin. 45nrth nastat kuluivat tylsiksi ja hyödyttömiksi. Uutenahan ne purevat jäähän mukavasti.
    Niinpä vähän ajattelinkin kun katselin tuota koveraa nastamallia, että ei välttämättä ole pitkäikäinen. Luin jostain ulkomaan sivustolta, että lattapäiset nastat olis parempia kuin teräväkärkiset..

  20. #8210
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti peruspertti Katso viesti
    Dillinger vitosilla ajelin viime talven. Ja liikaa kai työmatkaa asvaltillakin. 45nrth nastat kuluivat tylsiksi ja hyödyttömiksi. Uutenahan ne purevat jäähän mukavasti.
    Teräviä nastoja saa kaupasta meisselin kera parhaillaan 10€ / 50kpl jotta voihan noit vaihtaa pitäviin vielä. Bike-components.de, myi keväällä näin.

  21. #8211
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    Turku
    Viestit
    1.081
    Onhan noita jo muutama sata vaihdettu

    Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

  22. #8212
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Loun tilalle vaihtui taakse 4.8 jumbojim snakeskin, oli kyllä helpoin tubeles asennus ikinä, vanteena mulefut.

  23. #8213
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jätän tän vaan tähän..
    Onko tietoa Norriksen läskiversion spekseistä, pelaako 100mm vanteella?

  24. #8214
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti akiheik Katso viesti
    Onko tietoa Norriksen läskiversion spekseistä, pelaako 100mm vanteella?
    Eipä tullu mitattua tuon (prototyypin) kokonaisleveyttä, mulla on ny testauksessa kuusvitosella kehällä ja jo(i)llain muulla leveemmillä..

  25. #8215
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Kylläpäs se budin hienouden nyt huomas eilen lenkillä ku ajeli kelkan jälkiä. Lumi oli jo tamppaantunutta. Useamman kerran meinas lähtee eturengas liirtoon mutta sen sai hallintaan melkeen heti ku kuvio nappaa kiinni. Bulldozerilla oltas menty nokillee.
    Aloin jo epäileen ku alkutalven puutereilla ajelin

  26. #8216
    Onko kukaan koittanut Bud & Lou yhdistelmää sekä Vee Tire Snowshoe XL:ää?

    Kumpi noista olisi parempi vaihtoehto talvikumeiksi? Snowshoessa olisi etuna valmiit paikat nastoille, jos sellaisia joskus tarvisi.

  27. #8217
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Mul on molemmat ja veetire xl on melkoisen tönkkö rungoltaan, mutta toki se toimi ihan ookoo. Varmaan kevyt kuski "kärsii" siitä rungon jäykkyydestä enemmän kuin tämmönen tankki. Bud ja lou löytyy nastoilla ja ilman ja mielestäni voittaa snowshoe xl joka osa-alueella, paitsi nastoituksen helppoudessa. Ehkä noille tavan 1xl renkaille viel keksii jonkun käytön, ehkä työmatkaläskin nastoiks tms. 2xl on sit joka suhteessa parempi kuin 1xl ja ison kokonsa ansiosta tullu mun suosikkirenkaaks.

  28. #8218
    Ok. Kiitos.

    Sotketaan tähän vielä Dillinger 5:set, löytyykö kenelläkään näistä kokemusta? Onko nuo hintansa väärti, kustantaa kuitenkin tuplat verrattuna noihin?

    Ehkä näitä on jo käsitelty tässä ketjussa, mutta en jaksanut lukea kokonaan läpi.

  29. #8219
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    @ Mikko

    Jos englanti sujuu, on tässä aika kattava vertailu Bud/Lou vs Dillinger5:

    http://forums.mtbr.com/fat-bikes/bud...-a-938358.html

  30. #8220
    Sujuuhan se. Kiitos.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •