HephaGiantFillariElectrobike
Sivu 274 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 174 224 264 272 273 274 275 276 284 324 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.191 - 8.220 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Taitaa jäädä budi haaveiksi vaan. Whiten 3 proon takakiekko vaihtui uuteen 90mm Jalcoon. Kuvassa takusena 4.8 Jumbo Jim SS. Leveyttä 111mm. Siinäkin ketjulinja tosi liki... Hiukan ihmetyttää ku muistaakseni Yeti oli laittanu 100mm vanteella budin tohon haarukkaan.

Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Otan hieman negatiivisia sanojani takaisin. Eilen rullaili jo alamäissä totuttuun tapaan kapeiden ja leveiden renkaiden (pl. JJ) ohi. Ehkä pieni lumikerros vähentää nappuloiden kanttien vastustusta tai jotain. Saattoihan olla, että ajoin tällä kertaa vähemmän väärin kuin yleensä, kun muutenkin tuntui kulkevan kepeästi. Ja pito on edelleen mieletöntä paitsi jäisillä limajuurilla eukku
    Ihan hirveetä jos löysillä paineilla ajelee kovalla kelvillä Meinaa sykkeet piiputtaa jo ennenku pääsee polulle ku ei malta rauhassa ajella.
    Moottorikelkkan jäljillä taas päinvastasesti. Löysillä mennään nopeempaa.
    Ku löytäs semmosen kultasen keskitien niin ei tarvis kokoajan säätää paineita.

Moro

Oisko mitään järkeä päivittää Barbegazi 4.7'' --> Jumbo Jim (snake skin) 4.8''?
    Hakusessa olisi karvan verran enemmän pitoa ja pakkasella parempaa ajoa.
    Pysyykö ilmat JJ:ssä litkutettuna ja kestääkö laskea paineet jonnekin 0.4bar tasolle, entäs vetely? Mä oon ajopainossa max 80kg.
    Barbi ois täydellinen rengas muttako,,,

Pysyy litkutettuna, mut et hyödy juuri mitään pidollisesti. Itse siirryin talveksi Bud&Lou yhdistelmään Barbegazeista.

yrittäjä itse
    fillari10.blogspot.fi
    fillari10.blogspot.fi
    www.kareisenpyorakorjaamo.net
    Itse yrittäjä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Moro

Oisko mitään järkeä päivittää Barbegazi 4.7'' --> Jumbo Jim (snake skin) 4.8''?
    Hakusessa olisi karvan verran enemmän pitoa ja pakkasella parempaa ajoa.
    Pysyykö ilmat JJ:ssä litkutettuna ja kestääkö laskea paineet jonnekin 0.4bar tasolle, entäs vetely? Mä oon ajopainossa max 80kg.
    Barbi ois täydellinen rengas muttako,,,
    Ottaisin SnakeSkinin sijasta LiteSkinit, sillä ovat kevyemmät kuin Barbegazit ja rullaavat hyvin. Litkutusten suhteen ei ole ollut mitään ongelmia ja vetely alkaa jossain 0,3barin kieppeillä. Itsellä alimmillaan ollut painetta noin 0,2bar ja metsäpoluilla menee noinkin, mutta yleensä talvella ajan noin 0,4-0,5bar edessä ja takana.

Laitoin eteen xl snowshoen nastaversion ja ensikokemus oli hyvä, tosin osa nastoista oli vähän turhan syvällä napulassa eikä näin ollen pure juurikaan alustaan. On vissiin olemassa parempiakin nastoja mm. 45nrth, onko kukaan vaihtanut orkkisnastojen tilalle toisia nastoja? Mitkä olis hyvät ja sopivat nastat ko. renkaaseen?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Täällä etelässä on nyt nastarengaskelit kun lunta ei oo ku sentti tai kaks. Meinasin tehä vähän testiä 2xl vs nastoitettu budlou, eli ajaa saman lenkin peräkkäisinä päivinä ja kattoo mitä eroa saa vauhteihin ja tuntumaan noin yleisesti kun vaihtaa toiset kiekot. Kelin pitäis pysyä samana suunnilleen.
    Epätieteellinen testi suoritettu. Vajaa 10km lenkki, siirtymää noin kilsa ja loput suolla jossa neulaspolkua, juurakkoa, ei korkeuseroja. Pito oli molemmilla riittävä, ei tahatonta lipsumista kertaakaan. Myöskin juurakot katos aika tehokkaasti molemmilla, tietty 2xl vielä ilmatyynymäisempi. 2xl tuntui heti kotoo lähtiessä aika raskaalta ja sportstrackeri näytti keskinopeudeks 11kmh kun "pikkurenkailla" oli 13. Mut katotaan ku tulee sitä lunta ni taitaa kääntyy toisteppäi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jcool Katso viesti
    Pysyykö ilmat JJ:ssä litkutettuna
    Snakekinhän on TL Easy eli tubelekseks tarkotettu, LiteSkin ei, vaikka tuntuu toimivan sekin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Volvospede Katso viesti
    Mut katotaan ku tulee sitä lunta ni taitaa kääntyy toisteppäi.
    Ei kai täällä _vielä_ muita oo kuka 2XL:llä ajais kesälläki ku Läskimasa

Itellä on onneks väärän väriset niin voi vedota siihen..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Laitoin eteen xl snowshoen nastaversion ja ensikokemus oli hyvä, tosin osa nastoista oli vähän turhan syvällä napulassa eikä näin ollen pure juurikaan alustaan. On vissiin olemassa parempiakin nastoja mm. 45nrth, onko kukaan vaihtanut orkkisnastojen tilalle toisia nastoja? Mitkä olis hyvät ja sopivat nastat ko. renkaaseen?
    Mulla on mcarbonilta ostetut teräväkärkiset teräsnastat xl:ssä (en vaihtanut vaan ostin kumin ilman nastoja). Omaan makuun toimii hyvin mutta ei ole kunnon vertauskohtaa eli kokemusta muista vaihtoehdoista.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Tulee olemaan ainakin yksi.
    Kerkesin mä noilla jo sulanmaan aikanakin ajamaan ja vakuutuin/ihastuin.
    Renkaan ominaisuudet riittää jokapaikkaan ympärivuotisessa ajossa. Ja jää ylikin. Poislukien aivan peilijää. Mikäs sen sopivampaa kun on rengas jolla voi ajaa aina. Ei tartte tuhlata aikaansa renkaanvaihtoihinkaan muuta kuin sillon kun kuluvat loppuun.
    Mullahan läski on ainoana pyöränä, myös arkikäytössä siis. 5km suuntaansa on kelviä töihin, hyvin sen noilla polkee.
    Tai sit menee metsien kautta töihin. Sitäkin tulee harrastettua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti

Itellä on onneks väärän väriset niin voi vedota siihen..
    Jos 3liteen mahtuisi niin ajaisin niillä ympäri vuoden

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Lainaus Alkujaan tämän lähetti ytte07 Katso viesti

Taitaa jäädä budi haaveiksi vaan. Whiten 3 proon takakiekko vaihtui uuteen 90mm Jalcoon. Kuvassa takusena 4.8 Jumbo Jim SS. Leveyttä 111mm. Siinäkin ketjulinja tosi liki... Hiukan ihmetyttää ku muistaakseni Yeti oli laittanu 100mm vanteella budin tohon haarukkaan.

Olen ongelmitta ajanut joitakin pitkiä maastolenkkejä 3Fat Pro/Clownshoe/Bud-yhdistelmällä. Bud on ollut sisurilla, voiko tubeless olla merkittävästi isompi? Silloin se ei kyllä mahtuisi takahaarukkaan.

www.yetirides.com
    www.instagram.com/yetinylund

Toi kuvan jumbo on onzan fr sisurilla. Haarukkaan on suunnilleen sama väli ku budi 80mm vanteella. Täytyy kuitenni koittaa ku saan budin takas. Se on xxällän huollossa vanhassa kiekossa paikallaan. En jaksanu alkaa sitä teuhtoon irti... Ketjulinjaa vois ehkä varovasti spacerilla saada lisää...?

Ei noissa paljoa ero ole, mutta kummalla kuviolla olis ruuvit arvon raadin mielestä parempi laittaa, jos meinaa laittaa? Kyseessä snowshoe 4,5.

Lähetetty minun E5823 laitteesta Tapatalkilla

Itse en vaivautuisi ulommaisiin nappuloihin laittamaan, vaan eniten noihin pikkuneliöihin joita vasemmassa on hieman hyödynnettykin. Jos vielä lisää, niin sitten niistä keskemmällepäin.

Nimim. JJ tällä idealla viime talvena, ja ihan hyvä oli.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Dillinger vitosilla ajelin viime talven. Ja liikaa kai työmatkaa asvaltillakin. 45nrth nastat kuluivat tylsiksi ja hyödyttömiksi. Uutenahan ne purevat jäähän mukavasti.
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jopo81 Katso viesti
    Jos 3liteen mahtuisi niin ajaisin niillä ympäri vuoden
    Sama kutina täälläkin, mutta kun WO. Uutta pyörää en ala hankkimaan, en edes 2XLlien vuoksi.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peruspertti Katso viesti
    Dillinger vitosilla ajelin viime talven. Ja liikaa kai työmatkaa asvaltillakin. 45nrth nastat kuluivat tylsiksi ja hyödyttömiksi. Uutenahan ne purevat jäähän mukavasti.
    Niinpä vähän ajattelinkin kun katselin tuota koveraa nastamallia, että ei välttämättä ole pitkäikäinen. Luin jostain ulkomaan sivustolta, että lattapäiset nastat olis parempia kuin teräväkärkiset..

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peruspertti Katso viesti
    Teräviä nastoja saa kaupasta meisselin kera parhaillaan 10€ / 50kpl jotta voihan noit vaihtaa pitäviin vielä. Bike-components.de, myi keväällä näin.

Onhan noita jo muutama sata vaihdettu

Lähetetty minun SM-G903F laitteesta Tapatalkilla
    Juoksen, hiihdän, kävelen. No en. Minä pyöräilen

Loun tilalle vaihtui taakse 4.8 jumbojim snakeskin, oli kyllä helpoin tubeles asennus ikinä, vanteena mulefut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Jätän tän vaan tähän..
    Onko tietoa Norriksen läskiversion spekseistä, pelaako 100mm vanteella?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti akiheik Katso viesti
    Onko tietoa Norriksen läskiversion spekseistä, pelaako 100mm vanteella?
    Eipä tullu mitattua tuon (prototyypin) kokonaisleveyttä, mulla on ny testauksessa kuusvitosella kehällä ja jo(i)llain muulla leveemmillä..

Kylläpäs se budin hienouden nyt huomas eilen lenkillä ku ajeli kelkan jälkiä. Lumi oli jo tamppaantunutta. Useamman kerran meinas lähtee eturengas liirtoon mutta sen sai hallintaan melkeen heti ku kuvio nappaa kiinni. Bulldozerilla oltas menty nokillee.
    Aloin jo epäileen ku alkutalven puutereilla ajelin

Onko kukaan koittanut Bud & Lou yhdistelmää sekä Vee Tire Snowshoe XL:ää?

Kumpi noista olisi parempi vaihtoehto talvikumeiksi? Snowshoessa olisi etuna valmiit paikat nastoille, jos sellaisia joskus tarvisi.

Mul on molemmat ja veetire xl on melkoisen tönkkö rungoltaan, mutta toki se toimi ihan ookoo. Varmaan kevyt kuski "kärsii" siitä rungon jäykkyydestä enemmän kuin tämmönen tankki. Bud ja lou löytyy nastoilla ja ilman ja mielestäni voittaa snowshoe xl joka osa-alueella, paitsi nastoituksen helppoudessa. Ehkä noille tavan 1xl renkaille viel keksii jonkun käytön, ehkä työmatkaläskin nastoiks tms. 2xl on sit joka suhteessa parempi kuin 1xl ja ison kokonsa ansiosta tullu mun suosikkirenkaaks.

Ok. Kiitos.

Sotketaan tähän vielä Dillinger 5:set, löytyykö kenelläkään näistä kokemusta? Onko nuo hintansa väärti, kustantaa kuitenkin tuplat verrattuna noihin?

Ehkä näitä on jo käsitelty tässä ketjussa, mutta en jaksanut lukea kokonaan läpi.

@ Mikko

Jos englanti sujuu, on tässä aika kattava vertailu Bud/Lou vs Dillinger5:

http://forums.mtbr.com/fat-bikes/bud...-a-938358.html

Sujuuhan se. Kiitos.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •