Paljonko pannaan piikkejä? 120 per renkula?
Paljonko pannaan piikkejä? 120 per renkula?
Minä ostin Snowshoe XL kumit ja itse niihin 240 terävää teräsnastaa/kumi.
Kohtuullisen mukava pito ollut, ei yllätyksiä tullut vaikka toki ei varmasti parasta mahdollista missään olosuhteissa.
Ihan tyytyväinen siis toistaiseksi.
Mulla on Dillinger 5 ja Bud ja Lou. Jos ei saa kaatua, niin valinta on ehdottomasti Bud ja Lou nastoitettuna. Dillinger on muuten ihan hyvä renkas, mut irtolumella sen pito on todella onneton. Eli sillä pysyy kyllä pystyssä jäällä, mut saatat kaatua irtolumella. Bud ja Lou taas pitää irtolumella ja varmaan nastoitettuna myös jäällä, tähän kertokoon ne absoluuttisen totuuden jolla on Bud ja Lou nastoilla.
Joo dille tippui kisasta näillä kommenteilla ja lueskelin myös mtbr:stä hyvän vertailun samasta aiheesta bud ja lou vs dillinger.
Nää on aika hyvät jäällä ja lumella, mutta sopiva lumikerros jään päällä, niin nurin mennään ennenkuin huomaakaan. En ajais edes noilla jos olis joku selkäbisnes meneillään, vaan keskittyisin palstapyöräilyyn ja yhdenkäden hauistreeniin paikallisessa kapakassa.
![]()
Siis onhan tässä paranemisaikaa jo ollut, nyt vaan pitää lähteä jo liikkeelle. Koko loppuelämää kun ei voi jumittaa sohvalla! Ja lääkärin/fysioterapeutin ohjeilla, ei näitä ideoita passaa omasta päästä saada kuin valtion asioita.
Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
No kunhan välttelee noita jääkelien jälkeisiä lumikelejä, hetken aikaahan se on ihan älyttömän liukasta kunnes lumikin alkaa tarttua siihen jäähän. Paljaat jäät näkee kyllä ja pärjää vaikka kesäkumeilla kunhan on järkeä ja lumella ei oo itellä lähteny vielä rengas alta niin että kumoon menis.
Törmäsin tuollaiseen http://terrenetires.com/wazia/. Ei taida kellään olla kokemusta renkaasta?
EI varsinaisesti ole renkaat mut pistetääs silti tänne
https://www.fatbikeskis.com/
Meneeköhän hangessa paremmin ku budi? Alko se budiki jo luikertelee tuol hangessa. niin kevyttä lunta että pyörii vaan renkaan alla. Lou kyl jaksais vääntää
Mielenkiintoisen näköinen. Ja olenkin miettinyt vähäisellä läskikokemuksellani, teenkö jotain väärin kun olen useamman kerran saanut Budin luistelemaan altani niin että jalan on joutunut laskemaan maahan. Mutta ehkä se on sitten vaan tuo puuterilumi. Lou on kyllä jaksanut puskea eteenpäin, vaikka sain minä senkin pulkkamäessä sutimaan kun yritin tangolta polkia.
Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.
Vähän takametsässä testattu tommosta 4.6" lightiä . ~1300g yksilö. Eipä vielä kommentoitavaa, paitsi että terrenen / advocate cyclesin tilaus-/toimitusprosessi ei oo kaikkein suoraviivaisin. Toimitus otti liki 6 viikkoa - kerkesin jo postitse *ittuilemaan vaporwaresta - ja sit kun viimein alkoi jotain tapahtua, tuli samat jokaikisen toimitusvaiheen etenemisilmoitukset kolmelta eri välikädeltä. Se 27.5" chunk vaikuttaa soivalta kyllä.
Homma meni nyt niin että kaaduin fätillä sekä työ- että kotimatkalla. Kotimatkalla löin vielä päänkin jäähän...tai tiehen. Kotona vaimo kielsi enää ajamasta kunnes saan nastat vanteille....oli muuten niin päättäväinen toteamus että.pakkoa on alistua. Niin ja alla Bud ja Lou ilman nastoja! Mitä nyt teen? Saisin huimiseksi 45NRTH 4" (vai mikä se on) vai miten se piikkien ruuvaaminen onnistuisi? Pitääkö ne liimata ja porata ja Motonetistäkö ja mikä nasta ettei nyt hinta ijan karkais?
Pitää nyt lähteä hiihtään ja lainata vaimon trekkiä jossa piikit jotta päsis ladulle.....
Minä nastoitin omat Budin ja Loun mcarbonin nastoilla. Ensin halkaisijaltaan 3 mm ja syvyydeltään noin 4.5mm syvä reikä dremelillä nappulaan ja kontaktiliiman kanssa nasta paikalleen.
Työkalu http://www.mcarbon.fi/fi/tuote/28014...albenastasetti ja teräviä nastoja lisäksi samalta sivulta.
![]()
Täälläpäin kyllä kylväävät hiekotussoraa ihan hätävarjelun liioitteluun asti, ainakin omaan makuun. Lentelee naamalle ja kilisee runkoon ajaessa. Minkäänlaista nastan tarvetta ole ollut pyörässä eikä kyllä autossakaan.
Vävy tuo huomenna noi dillingerit ja laitanpa ton linkin muistiin jos kuitenkin jossakin vaiheessa nastottaisi budin ja loun ...
Kävin tuossa hiihtämässä koulun vieressä olevaalla ladulla eikä koululle menevällä jäisellä hiekkatiellä ollu hiekanjyvääkään. Miten ihmeessä lapset ovat koulussa käyneet!?
Mitä eroa noilla Vee Tire Xl renkailla on, kun toinen on SC ja toinen PSC?
PSC on se valkoinen jonka pitäis olla vähä pitävämpi seokseltaa varsinkin kylmissä oloissa. SC on musta.
psc = pure silica compound
sc = silica compound (eli jotain muutaki kumilaatua ku silicaa, mene ja tiedä)
Mää oon tyytyväisenä ajellu näillä. Silloin kun nastaa tarvii, ei juurikaan tartte massiivista leveyttä. Saa kaupasta suoraan, ainakin Oulussa, ja on varsin kevyt, eikä tuu jännetuppitulehusta![]()
http://www.trekbikes.com/fi/fi_FI/py...-tire/p/13271/
Onhan se kehuttava Dillinger 5:ta. Ainakin näillä jääpolkukeleillä. Kirkkaalla jäällä oleva ylämäkipolku, joka olisi suvikumilla ihan ajamaton, nousee ihan heittämällä ylös. Sivuttaispitoahan ei ole millään renkaalla, mutta tämä antoi varoitusta pienellä liukumalla ja petomaisella raapimaäänellä, eikä kertakippauksella kuten kaikki muut renkaat tähän asti.
^ eikä ole pitonsa puolesta edes paras läskin (valmis)nastakumi..
Jos vertaa JJ ja nastoitettu D5, ainoa paikka jossa D5 pitää paremmin on peilijää.
Kirjanmerkit