GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 271 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 171 221 261 269 270 271 272 273 281 321 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.101 - 8.130 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #8101
    zipo Guest
    Häh hää mulle on tulossa ihkauudella 5,6" rengaskoolla oleva proto läskifillari.

  2. #8102
    Liittynyt
    03/2015
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    260
    Ja minä vielä eilen ylpeilin, kun sain pyörääni sopimaan 4.0JJ :-)

  3. #8103
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Häh hää mulle on tulossa ihkauudella 5,6" rengaskoolla oleva proto läskifillari.
    Mikäs tämä, Diamant?

  4. #8104
    Mitään aiempaa kokemusta ei ole fatbike renkaista tai koko fatbikestä ja alkuviikosta sain silverback singlen xl rungolla.
    Sisällä laskin tehtaalla täytetyista renkaista vähän ilmaa ja ajelin työmatkaa loppuviikon ilmeisesti vähän liiankin tyhjillä renkailla.
    Tänään hain biltemasta rengaspaine mittarin ja vaihdoin siihen presta venttiiliin sopivan pään. Pikku pakkasessa mittailin paineet ja näytti 0,2bar.
    Onkohan mittari rikki?
    Pumppasin paineiksi 0,8bar ja jopas muuttui ajettavuus ketteräksi.

    Sent from my A0001 using Tapatalk

  5. #8105
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...aspainemittari
    Tuo on ihan toimiva vekotin.

    Muista että pakkasessa paineet laskee. Ei vastaa enään sitä mitä sisällä laitoit

  6. #8106
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Häh hää mulle on tulossa ihkauudella 5,6" rengaskoolla oleva proto läskifillari.
    Perkele.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  7. #8107
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...aspainemittari
    Tuo on ihan toimiva vekotin.

    Muista että pakkasessa paineet laskee. Ei vastaa enään sitä mitä sisällä laitoit
    Meinasin tuon tilata aiemmin, mut toimitusaika ei ollut mulle sopiva. En jaksa odottaa noin kuukautta.. taas..

    Sent from my A0001 using Tapatalk

  8. #8108

  9. #8109
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Häh hää mulle on tulossa ihkauudella 5,6" rengaskoolla oleva proto läskifillari.
    Varmaan ihampaska. Liikaa pyörivää massaa ja liian levee kumi. Ei voi toimia. Tolla ei mitenkään saa läskin painoa 11 kiloon.
    Toisekseen se on siis proto. Olet siis mainosmies ja sissimarkkinoija jos tänne meinaat jotain kokemuksia postailla.

  10. #8110
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Proto testaushan on yleisemmin ihan salaista hommaa ja ei saa kertoa mittää.

  11. #8111
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Sain vihdoin eilen aikaiseksi vaihtaa JJ:t pois ja tilalle 45nrth- tuotteet. Molemmat nousi "gorillatetuille" mulefuteille yhdellä pikkunapsauttimen turauksella ilman litkuja, tosin avitin prosessia pikkasen kuormaliinalla. Vahvisti jälleen omia kokemuksia schwalben tuotteista joiden kanssa saa aina säätää, oli kyseessä kapea tai leveä nakki..

  12. #8112
    Liittynyt
    10/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    11
    Nyt on pakko kysellä viisaammilta, kun ei tuo "läski" ole niin tuttu kuin maastopyörät yleensä.. toisessa topicissa tästä jo kyselinkin, mut en saanut vastausta.
    Eli about 60km takana uudella läskillä ja alku vkosta lenkillä renkaista (etu ja takarengas) alkoi loppu matkasta yllättäen tyhjenemään itsestään. Lämpimässä täytin renkaat uudelleen ja sitten pestessä pyörää huomasin, että vannenauhan ja kevennysreiän välistä ilma "kupli" ulos, joten ei ollut vaikea laskea, että reikähän siellä jossain on. Renkaina siis JJ SS 4.8 (kehät Mulefut 80 SL) - renkaiden pinnassa ei silmään reikiä näkynyt tai mitään selvittävää, että mistä syystä molemmat (!! ) renkaat oli yhtäkkiä rikkoutunut!
    Selviteltyäni hetken, huomasin, että reiät oli tullut vanteen puolelta.
    Tuli mieleen, et olisiko kasausvirhe esim. Mulefuteissa? Vai voiko ylipäätään kevennysreikien ja vannenauhojen läpi kura päästä niin helposti läpi, että se pääsisi rikkomaan sisuria tuollain?

  13. #8113
    mutanaama Guest
    Ilma tulee sieltä läpi, mistä pääsee. Ei tuohon ole muuta oikotietä kuin ottaa rengas irti ja tutkia asiaa perinteisesti vesipaljussa.

  14. #8114
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    322
    Mulla samat renkaat ja vanteet jne ja kun käyttää pois vanteelta niin ulkorengas+vanne yhdistelmä pitää ilman mitään temppuja niin hyvin että ottaa aikansa ja yleensä ajoakin jonkun kilometrin jotta täytyy uudelleen pumpata, luulen että siis toimii tubeleksenä sisäkumin kanssa siten että sisäkumi ei pääse täyttymään kokonaan vaan jää "välitila" koska sitten kun on pari kertaa lisännyt painetta niin alkaa pitämään paineet ilman säätämistä... Olen myös kahlottanut vaikka missä kurakoissa ja hiekassa eikä yhtään likaa tms ole kumin sisään päässyt. Siis joku hämärä juttu 'Masalla" jos kumpaankin sisärenkaaseen on vanteen puolelle reiän pukannut.

  15. #8115
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Sanokaas mitä mä teen väärin.
    Kokeilin tota vakuumi tubelesta tehä,se mis yhistetään ne päät nii tuntuu et liian jäykäks menee ja jää liian paksuks?..
    Katoin tota videota mis se tehään nii pitääkö toisesta päästä poistaa se kirkas ja toisesta se musta/matta pinta ja sit yhdistää....`?

    Tuo on jotain minimanin foodmax vakuumipussia

  16. #8116
    zipo Guest
    @ StubuMasa.
    Tsekkaa vannenauhan alle,Mä luuleen että siellä töröttää muutama pinna nipan läpi tehtaan jäljiltä.Viilalla terävät pois .

  17. #8117
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    120
    ^^Mä tein niin, että saumasin siitä vakuumipussista molemmat päät. Sitten leikkasin pitkät sivut auki jolloin muodostuu "vannenauha". Toinen puoli on mattaa ja toinen kirkasta. Pelasi oikein mainiosti, eikä ne paksummat saumauskohdat vaikuttaneet tiiviyteen mitenkään.

    Nykyinen viritys on tehty vihreällä säkityskalvolla.

  18. #8118
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    335
    En ole tätä lankaa lainkaan seurannut niin en tiedä mikä tällähetkellä on paras rengas mutta tänään tuli ekaa keertaa testatua on one fattyä ihan oikeilla läskirenkailla eli edessä ja takana 4" floater. Joo ei ole parhaat renkaat mutta juttu onkin se että takana on ollut 4" läski ja edessä ennen 29x3 ghronicle tai 27.5x3.25 duro. Keula ollut vähän lyhyenpi että kulmat oli tolla 29+ ok. Nyt oli ihan oikeilla läskimitoilla keulakin.

    Mutta miten voi ennen niin hauskasta ja nopeasta pyörästä tulla hidas ja tylsä tolla "oikealla" rengastuksella!!! En hauku iha paskaksi koska ihan paikallaan kikkailussa tuo oli parempi kuin muut combot ovat olleet. Mutta vauhdin kasvaessa tuntui kyllä ihan siltä että ajais läskipyörällä, jännää

    Joo oli sisuritkin, eikä floaterit ole enää tätäpäivää mutta silti, jäätävä ero. Tietysti olen muuhun tottunut ja yli 4" renkaisella polkupyörällä saan ihottumaa, samaa jota tulee mönkijällä ajamisesta...
    https://raumamtb.sporttisaitti.com/

  19. #8119
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkey Katso viesti
    ^^Mä tein niin, että saumasin siitä vakuumipussista molemmat päät. Sitten leikkasin pitkät sivut auki jolloin muodostuu "vannenauha". Toinen puoli on mattaa ja toinen kirkasta. Pelasi oikein mainiosti, eikä ne paksummat saumauskohdat vaikuttaneet tiiviyteen mitenkään.

    Nykyinen viritys on tehty vihreällä säkityskalvolla.
    Ekan tein silleen että laitoin vaan päät yhteen ja silitysrautaa päälle mutta eivät liimaantuneet kiinni.
    Toisen tein sitten että 8cm matkalta halkasin sivuilta kummastakin päästä kalvoa ja sit laitoin päällekkäin ne yhteen,repesi kun vedin vanteelle ....

  20. #8120
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Häh hää mulle on tulossa ihkauudella 5,6" rengaskoolla oleva proto läskifillari.
    Älä pidä hullua jännityksessä, siinä voi käydä hullusti - Perkele!

  21. #8121
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204

  22. #8122
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Mites tää leveys / ympärysmittahommeli ny menee, vaihdoin siis 4.0 JJ:den tilalle 4.6 Flow/Dunderbeistit ja eikös ympärysmitta kasva pikkasen leveyden kasvaessa (teoreettisen) 0,6"? Jotenkin tuntui meno entistäkin mukavammalta iltalenkillä..

  23. #8123
    mutanaama Guest
    Kasvaa se, muistaakseni suurin ero, minkä olen halkaisijassa mitannut eri renkailla on kolmisen senttiä, voip olla enemmänkin.

  24. #8124
    Sanokaas nyt hyvät tietäjät, kun pitäisi fatbikeen hommata nastarenkaat alle, koska selän murtumisen vuoksi kaatuminen on ehdottomasti kielletty muutaman kuukauden. Ajamaan pitäisi peekoota kuitenkin päästä. Nastat toisivat lisäturvaa, jos ei nyt muualle niin korvien väliin. Tiedän että muhkulla kesäkumilla varmaan pääsisi aika kivasti mutta riskinottokyky on tällä hetkellä 0...-1 välillä, kun asteikko on 0-10. Ei sen tartte olla kuin parimetrinen lämpäre jäätä irtolumen alla ja siitä sopivan ikävästi kyljelleen, niin vuodelepo/leikkaus on edessä.

    Edullisestihan tuosta ei pääse niinkuin mitenkään, mutta halvalla ei saa hyvää.. pyörä on Felt DD 30, jossa alla pyörivät 80mm vanteet ja vaihtoehdot tähän mennessä ovat:

    Dillinger 4,0"
    Dillinger 4,8"

    Onko muita? Nelos-tillinkeri kustantaa 139eur ja 4,8 kurauttaa budjetin ihanalla 199 euron kappalehinnallaan. Voit äänestää jompaakumpaa edellämainituista, tai heittää oman vaihtoehtosi vesille. Tai jos löydät halvemmalla noita jostain. Kiitos jo etukäteen! Arvomme vastaajien kesken ilmaisen kävelymatkan piitsille. Facebook ei ole mukana arvonnassa.
    P.S. Ja jos saisin varmistuksen siitä että Dillinger 4,8" mahtuu Felt DD:ssä pyörimään, niin siitä kiitollinen olisin. Joku herra oli jo 4,8" kesärenkaan saanut mahtumaan, että oma _käsitys_ on se että molempi koko mahtuu.
    Jani Mahonen muokkasi tätä : 07.12.2016 at 17.40
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  25. #8125
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Sanokaas nyt hyvät tietäjät, kun pitäisi fatbikeen hommata nastarenkaat alle, koska selän murtumisen vuoksi kaatuminen on ehdottomasti kielletty muutaman kuukauden. Ajamaan pitäisi peekoota kuitenkin päästä. Nastat toisivat lisäturvaa, jos ei nyt muualle niin korvien väliin. Tiedän että muhkulla kesäkumilla varmaan pääsisi aika kivasti mutta riskinottokyky on tällä hetkellä 0...-1 välillä, kun asteikko on 0-10. Ei sen tartte olla kuin parimetrinen lämpäre jäätä irtolumen alla ja siitä kyljelleen, niin vuodelepo/leikkaus on edessä.

    Edullisestihan tuosta ei pääse niinkuin mitenkään, mutta halvalla ei saa hyvää.. pyörä on Felt DD 30, jossa alla pyörivät 80mm vanteet ja vaihtoehdot tähän mennessä ovat:

    Dillinger 4,0"
    Dillinger 4,8"

    Onko muita? Nelos-tillinkeri kustantaa 139eur ja 4,8 kurauttaa budjetin ihanalla 199 euron kappalehinnallaan. Voit äänestää jompaakumpaa edellämainituista, tai heittää oman vaihtoehtosi vesille. Tai jos löydät halvemmalla noita jostain. Kiitos jo etukäteen! Arvomme vastaajien kesken ilmaisen kävelymatkan piitsille. Facebook ei ole mukana arvonnassa.
    P.S. Ja jos saisin varmistuksen siitä että Dillinger 4,8" mahtuu Felt DD:ssä pyörimään, niin siitä kiitollinen olisin. Joku herra oli jo 4,8" kesärenkaan saanut mahtumaan, että oma _käsitys_ on se että molempi koko mahtuu.
    https://cloud.tapatalk.com/s/5848192b...29_220143.jpg?


    Bud ja Lou pitää kyllä hyvin itse nastoitettuna.



    Kiitosta tuli myös sukulaistytöltä kun nastoitin hänen Minnesotan renkaat.

    Muista ei minulla ole kokemusta.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

  26. #8126
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Jos panokset on noin kovat, eli lippailuun ei tosiaan ole varaa niin itse ostaisin eteen Budin ja siihen joku 120 bestgrip nastaa ja vaikka vähän tavallisia lisäksi ja taakse Snowshoe XL johon tavallisia nastoja ja muutama kymmenen bestgripiä sekaan. Ei ehkä rullaa ihan huipusti mutta ei sitten helposti menetä otettakaan. Noi Bestgripit kyllä vähän maksaa mutta niistä on sitten iloa pitkäksi ajaksi. Ja näillä välttää ne vahingot varmemmin kuin Dillingereilla.

  27. #8127

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Kattelin tuossa bestgrip-hintoja, ja aika kalliiksi tosiaan menee. Mutta hyvä vaihtoehto! En jotenkin taas osannut ajatella itsenastoitusta.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  28. #8128
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Net nastat ei kyllä auta yhtään jos lumen alla on jäätä...
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  29. #8129

    Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

    Ajoni on siis hyvin rauhallista pk-ajelua siihen asti kunnes selkä on ok. Uskoisin että jopa kesärenkaalla selviäisin, mutta varmuuden varalta nastat ei haittaa yhtään.
    Jos verrataan kapearenkaisiin niin ice spiker pron pito riittäisi jo väenemmän kuin hyvin.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  30. #8130
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Bud ja Lou itse nastoittetuna. Itse tykkäsin kovasti, melko varma kombo.
    Schwalben karbidikärkisiä alurungolla suosittelen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •