GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 271 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 171 221 261 269 270 271 272 273 281 321 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.101 - 8.130 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

zipo Guest
    Häh hää mulle on tulossa ihkauudella 5,6" rengaskoolla oleva proto läskifillari.

Ja minä vielä eilen ylpeilin, kun sain pyörääni sopimaan 4.0JJ :-)

Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Häh hää mulle on tulossa ihkauudella 5,6" rengaskoolla oleva proto läskifillari.
    Mikäs tämä, Diamant?

Mitään aiempaa kokemusta ei ole fatbike renkaista tai koko fatbikestä ja alkuviikosta sain silverback singlen xl rungolla.
    Sisällä laskin tehtaalla täytetyista renkaista vähän ilmaa ja ajelin työmatkaa loppuviikon ilmeisesti vähän liiankin tyhjillä renkailla.
    Tänään hain biltemasta rengaspaine mittarin ja vaihdoin siihen presta venttiiliin sopivan pään. Pikku pakkasessa mittailin paineet ja näytti 0,2bar.
    Onkohan mittari rikki?
    Pumppasin paineiksi 0,8bar ja jopas muuttui ajettavuus ketteräksi.

Sent from my A0001 using Tapatalk

https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...aspainemittari
    Tuo on ihan toimiva vekotin.

Muista että pakkasessa paineet laskee. Ei vastaa enään sitä mitä sisällä laitoit

Perkele.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...aspainemittari
    Tuo on ihan toimiva vekotin.

Muista että pakkasessa paineet laskee. Ei vastaa enään sitä mitä sisällä laitoit
    Meinasin tuon tilata aiemmin, mut toimitusaika ei ollut mulle sopiva. En jaksa odottaa noin kuukautta.. taas..

Sent from my A0001 using Tapatalk

Varmaan ihampaska. Liikaa pyörivää massaa ja liian levee kumi. Ei voi toimia. Tolla ei mitenkään saa läskin painoa 11 kiloon.
    Toisekseen se on siis proto. Olet siis mainosmies ja sissimarkkinoija jos tänne meinaat jotain kokemuksia postailla.

Proto testaushan on yleisemmin ihan salaista hommaa ja ei saa kertoa mittää.

Sain vihdoin eilen aikaiseksi vaihtaa JJ:t pois ja tilalle 45nrth- tuotteet. Molemmat nousi "gorillatetuille" mulefuteille yhdellä pikkunapsauttimen turauksella ilman litkuja, tosin avitin prosessia pikkasen kuormaliinalla. Vahvisti jälleen omia kokemuksia schwalben tuotteista joiden kanssa saa aina säätää, oli kyseessä kapea tai leveä nakki..

Nyt on pakko kysellä viisaammilta, kun ei tuo "läski" ole niin tuttu kuin maastopyörät yleensä.. toisessa topicissa tästä jo kyselinkin, mut en saanut vastausta.
    Eli about 60km takana uudella läskillä ja alku vkosta lenkillä renkaista (etu ja takarengas) alkoi loppu matkasta yllättäen tyhjenemään itsestään. Lämpimässä täytin renkaat uudelleen ja sitten pestessä pyörää huomasin, että vannenauhan ja kevennysreiän välistä ilma "kupli" ulos, joten ei ollut vaikea laskea, että reikähän siellä jossain on. Renkaina siis JJ SS 4.8 (kehät Mulefut 80 SL) - renkaiden pinnassa ei silmään reikiä näkynyt tai mitään selvittävää, että mistä syystä molemmat (!! ) renkaat oli yhtäkkiä rikkoutunut!
    Selviteltyäni hetken, huomasin, että reiät oli tullut vanteen puolelta.
    Tuli mieleen, et olisiko kasausvirhe esim. Mulefuteissa? Vai voiko ylipäätään kevennysreikien ja vannenauhojen läpi kura päästä niin helposti läpi, että se pääsisi rikkomaan sisuria tuollain?

mutanaama Guest
    Ilma tulee sieltä läpi, mistä pääsee. Ei tuohon ole muuta oikotietä kuin ottaa rengas irti ja tutkia asiaa perinteisesti vesipaljussa.

Mulla samat renkaat ja vanteet jne ja kun käyttää pois vanteelta niin ulkorengas+vanne yhdistelmä pitää ilman mitään temppuja niin hyvin että ottaa aikansa ja yleensä ajoakin jonkun kilometrin jotta täytyy uudelleen pumpata, luulen että siis toimii tubeleksenä sisäkumin kanssa siten että sisäkumi ei pääse täyttymään kokonaan vaan jää "välitila" koska sitten kun on pari kertaa lisännyt painetta niin alkaa pitämään paineet ilman säätämistä... Olen myös kahlottanut vaikka missä kurakoissa ja hiekassa eikä yhtään likaa tms ole kumin sisään päässyt. Siis joku hämärä juttu 'Masalla" jos kumpaankin sisärenkaaseen on vanteen puolelle reiän pukannut.

Sanokaas mitä mä teen väärin.
    Kokeilin tota vakuumi tubelesta tehä,se mis yhistetään ne päät nii tuntuu et liian jäykäks menee ja jää liian paksuks?..
    Katoin tota videota mis se tehään nii pitääkö toisesta päästä poistaa se kirkas ja toisesta se musta/matta pinta ja sit yhdistää....`?

Tuo on jotain minimanin foodmax vakuumipussia

zipo Guest
    @ StubuMasa.
    Tsekkaa vannenauhan alle,Mä luuleen että siellä töröttää muutama pinna nipan läpi tehtaan jäljiltä.Viilalla terävät pois .

^^Mä tein niin, että saumasin siitä vakuumipussista molemmat päät. Sitten leikkasin pitkät sivut auki jolloin muodostuu "vannenauha". Toinen puoli on mattaa ja toinen kirkasta. Pelasi oikein mainiosti, eikä ne paksummat saumauskohdat vaikuttaneet tiiviyteen mitenkään.

Nykyinen viritys on tehty vihreällä säkityskalvolla.

En ole tätä lankaa lainkaan seurannut niin en tiedä mikä tällähetkellä on paras rengas mutta tänään tuli ekaa keertaa testatua on one fattyä ihan oikeilla läskirenkailla eli edessä ja takana 4" floater. Joo ei ole parhaat renkaat mutta juttu onkin se että takana on ollut 4" läski ja edessä ennen 29x3 ghronicle tai 27.5x3.25 duro. Keula ollut vähän lyhyenpi että kulmat oli tolla 29+ ok. Nyt oli ihan oikeilla läskimitoilla keulakin.

Mutta miten voi ennen niin hauskasta ja nopeasta pyörästä tulla hidas ja tylsä tolla "oikealla" rengastuksella!!! En hauku iha paskaksi koska ihan paikallaan kikkailussa tuo oli parempi kuin muut combot ovat olleet. Mutta vauhdin kasvaessa tuntui kyllä ihan siltä että ajais läskipyörällä, jännää

Joo oli sisuritkin, eikä floaterit ole enää tätäpäivää mutta silti, jäätävä ero. Tietysti olen muuhun tottunut ja yli 4" renkaisella polkupyörällä saan ihottumaa, samaa jota tulee mönkijällä ajamisesta...
    https://raumamtb.sporttisaitti.com/

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sakkey Katso viesti
    ^^Mä tein niin, että saumasin siitä vakuumipussista molemmat päät. Sitten leikkasin pitkät sivut auki jolloin muodostuu "vannenauha". Toinen puoli on mattaa ja toinen kirkasta. Pelasi oikein mainiosti, eikä ne paksummat saumauskohdat vaikuttaneet tiiviyteen mitenkään.

Nykyinen viritys on tehty vihreällä säkityskalvolla.
    Ekan tein silleen että laitoin vaan päät yhteen ja silitysrautaa päälle mutta eivät liimaantuneet kiinni.
    Toisen tein sitten että 8cm matkalta halkasin sivuilta kummastakin päästä kalvoa ja sit laitoin päällekkäin ne yhteen,repesi kun vedin vanteelle ....

Älä pidä hullua jännityksessä, siinä voi käydä hullusti - Perkele!

Mites tää leveys / ympärysmittahommeli ny menee, vaihdoin siis 4.0 JJ:den tilalle 4.6 Flow/Dunderbeistit ja eikös ympärysmitta kasva pikkasen leveyden kasvaessa (teoreettisen) 0,6"? Jotenkin tuntui meno entistäkin mukavammalta iltalenkillä..

mutanaama Guest
    Kasvaa se, muistaakseni suurin ero, minkä olen halkaisijassa mitannut eri renkailla on kolmisen senttiä, voip olla enemmänkin.

Sanokaas nyt hyvät tietäjät, kun pitäisi fatbikeen hommata nastarenkaat alle, koska selän murtumisen vuoksi kaatuminen on ehdottomasti kielletty muutaman kuukauden. Ajamaan pitäisi peekoota kuitenkin päästä. Nastat toisivat lisäturvaa, jos ei nyt muualle niin korvien väliin. Tiedän että muhkulla kesäkumilla varmaan pääsisi aika kivasti mutta riskinottokyky on tällä hetkellä 0...-1 välillä, kun asteikko on 0-10. Ei sen tartte olla kuin parimetrinen lämpäre jäätä irtolumen alla ja siitä sopivan ikävästi kyljelleen, niin vuodelepo/leikkaus on edessä.

Edullisestihan tuosta ei pääse niinkuin mitenkään, mutta halvalla ei saa hyvää.. pyörä on Felt DD 30, jossa alla pyörivät 80mm vanteet ja vaihtoehdot tähän mennessä ovat:

Dillinger 4,0"
    Dillinger 4,8"

Onko muita? Nelos-tillinkeri kustantaa 139eur ja 4,8 kurauttaa budjetin ihanalla 199 euron kappalehinnallaan. Voit äänestää jompaakumpaa edellämainituista, tai heittää oman vaihtoehtosi vesille. Tai jos löydät halvemmalla noita jostain. Kiitos jo etukäteen! Arvomme vastaajien kesken ilmaisen kävelymatkan piitsille. Facebook ei ole mukana arvonnassa.
    P.S. Ja jos saisin varmistuksen siitä että Dillinger 4,8" mahtuu Felt DD:ssä pyörimään, niin siitä kiitollinen olisin. Joku herra oli jo 4,8" kesärenkaan saanut mahtumaan, että oma _käsitys_ on se että molempi koko mahtuu.
    Jani Mahonen muokkasi tätä : 07.12.2016 at 17.40
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Sanokaas nyt hyvät tietäjät, kun pitäisi fatbikeen hommata nastarenkaat alle, koska selän murtumisen vuoksi kaatuminen on ehdottomasti kielletty muutaman kuukauden. Ajamaan pitäisi peekoota kuitenkin päästä. Nastat toisivat lisäturvaa, jos ei nyt muualle niin korvien väliin. Tiedän että muhkulla kesäkumilla varmaan pääsisi aika kivasti mutta riskinottokyky on tällä hetkellä 0...-1 välillä, kun asteikko on 0-10. Ei sen tartte olla kuin parimetrinen lämpäre jäätä irtolumen alla ja siitä kyljelleen, niin vuodelepo/leikkaus on edessä.

Edullisestihan tuosta ei pääse niinkuin mitenkään, mutta halvalla ei saa hyvää.. pyörä on Felt DD 30, jossa alla pyörivät 80mm vanteet ja vaihtoehdot tähän mennessä ovat:

Dillinger 4,0"
    Dillinger 4,8"

Onko muita? Nelos-tillinkeri kustantaa 139eur ja 4,8 kurauttaa budjetin ihanalla 199 euron kappalehinnallaan. Voit äänestää jompaakumpaa edellämainituista, tai heittää oman vaihtoehtosi vesille. Tai jos löydät halvemmalla noita jostain. Kiitos jo etukäteen! Arvomme vastaajien kesken ilmaisen kävelymatkan piitsille. Facebook ei ole mukana arvonnassa.
    P.S. Ja jos saisin varmistuksen siitä että Dillinger 4,8" mahtuu Felt DD:ssä pyörimään, niin siitä kiitollinen olisin. Joku herra oli jo 4,8" kesärenkaan saanut mahtumaan, että oma _käsitys_ on se että molempi koko mahtuu.
    https://cloud.tapatalk.com/s/5848192b...29_220143.jpg?

Bud ja Lou pitää kyllä hyvin itse nastoitettuna.

Kiitosta tuli myös sukulaistytöltä kun nastoitin hänen Minnesotan renkaat.

Muista ei minulla ole kokemusta.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Jos panokset on noin kovat, eli lippailuun ei tosiaan ole varaa niin itse ostaisin eteen Budin ja siihen joku 120 bestgrip nastaa ja vaikka vähän tavallisia lisäksi ja taakse Snowshoe XL johon tavallisia nastoja ja muutama kymmenen bestgripiä sekaan. Ei ehkä rullaa ihan huipusti mutta ei sitten helposti menetä otettakaan. Noi Bestgripit kyllä vähän maksaa mutta niistä on sitten iloa pitkäksi ajaksi. Ja näillä välttää ne vahingot varmemmin kuin Dillingereilla.

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Kattelin tuossa bestgrip-hintoja, ja aika kalliiksi tosiaan menee. Mutta hyvä vaihtoehto! En jotenkin taas osannut ajatella itsenastoitusta.

Net nastat ei kyllä auta yhtään jos lumen alla on jäätä...
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Ajoni on siis hyvin rauhallista pk-ajelua siihen asti kunnes selkä on ok. Uskoisin että jopa kesärenkaalla selviäisin, mutta varmuuden varalta nastat ei haittaa yhtään.
    Jos verrataan kapearenkaisiin niin ice spiker pron pito riittäisi jo väenemmän kuin hyvin.

Bud ja Lou itse nastoittetuna. Itse tykkäsin kovasti, melko varma kombo.
    Schwalben karbidikärkisiä alurungolla suosittelen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •