Zwiftissä kun valitaan harjotus niin siinä sellanen slideri mistä skaalataan tehot. En tiedä mistä se oletusarvon ottaa mutta muistaa kuitenkin mikä on laitettu ettei joka kerta tarvi säätää. Käytännössä siis sama toiminnallisuus kun trainerroadissa.
Tähän Zwift vs. muut keskusteluun mun mielipide on että Zwift taitaa olla ainut jossa on kisat ja porukkalenkit. Sitä netflixiä ja kellon kyttäystä ei enää tarvita. Tosi iso ero traineriajon mielekkyydessä etenkin automaattivastuksella. Kevyemmät lenkit voi ajella niinkun maantiellä yksin paitsi että välillä voi peesailla muita. Siten kovina harjotuksina voi ajaa kovempia kimppalenkkejä tai kisoja.
Varmaan jos aika on ihan kortilla ja treenaa muitakin lajeja niin noilla harjotusohjelmilla pääsee kovempaan kuntoon nopeemmin mutta jos ajelee enemmän tranerilla niin ainakin mulle Zwift on ihan ehdoton.
Viimetalvi meni trainerroadilla ja netfixillä ja kyllähän se toimii mutta on se vähän puuduttavaa.
Jos taas haluaa nimenomaan ajaa niitä harjotuksia niin trainerroad on mun mielestä selvästi parempi kun Zwift. Se virtuaalimaisema oikeestaan vaan häiritsee intervalliharjottelua ja trainerroadissa on ne tekstit jotka tuo samoihin intervalleihin vähän vaihtelua ja treenit on paljon monipuolisempia. Zwiftissä on aika lailla vaan heitetty jotain intervalleja ja joihinkin vähän kadenssivaatimusta kylkeen.
Sinänsä tollaseita perustreenejä keksii helposti itekkin ja voi sitten samalla kattella sitä netflixiä tai kellon sekuntiviisaria.

Lainaa viestiä vastauksessa
Kirjanmerkit