GarminElectrobikeHephaGiant
Sivu 91 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 41 81 89 90 91 92 93 101 141 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.701 - 2.730 / 5187

Aihe: harjoitusvastus??!!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Toni&toni vastasikin jo muinista, eli tässä vastus kasvaa välityksiä muuttamalla
    Varmasti toimiva ratkaisu, mutta virtuaali ajaminen ei taida olla kovinkaan realistista...
    Mistä virtuaaliajamisen realismi syntyy? Ainakaan minulle se ei synnytä erityistä psykologista lukkoa, jos ylämäkeen tehoa lisätessä ja reisilihaksen hurjistuessa, täytyy samalla naksutella voimansiirtoon pidempää välitystä. Vaikka virtuaalinopeus siellä virtuaalimaailmassa laskisi samaan aikaan. Enemmän olisin suorituksen aikana kiinnostunut siitä, että se reaalimaailmassa sijaitsevalle polkimelle aseteltava teho siirtyisi vastaavana liike-energiamääränä sinne virtuaalimaailmaan.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Mistä virtuaaliajamisen realismi syntyy? Ainakaan minulle se ei synnytä erityistä psykologista lukkoa, jos ylämäkeen tehoa lisätessä ja reisilihaksen hurjistuessa, täytyy samalla naksutella voimansiirtoon pidempää välitystä. Vaikka virtuaalinopeus siellä virtuaalimaailmassa laskisi samaan aikaan. Enemmän olisin suorituksen aikana kiinnostunut siitä, että se reaalimaailmassa sijaitsevalle polkimelle aseteltava teho siirtyisi vastaavana liike-energiamääränä sinne virtuaalimaailmaan.
    Niin, pitäisi päästä koettamaan miten homma toimii tyhmällä trainerilla. Tippuuko vauhti Zwiftin näytössä ylämäkeen ja vaihdetta vaihdetaan sen mukaan suuremmalle?

Vauhti tippuu näytössä mutta harvemmin kukaan varmaan yrittää ajaa tasaisella nopeudella mäestä huolimatta.
    Koska mäen muutos ei tunnu missään vaan näkyy pelkästään niin se vähentää immersiota merkittävästi. Rataa on helpoin ajaa vaan samalla vaihteella samalla teholla. Säätyvällä trainerilla vaihteita joutuu vaihtamaan jolloin homma on paljon haastavampaa ja samalla vähemmän tylsää.
    Mun mielestä zwift + säätyvä traineri on viihtenä verrattavissa maantielenkkiin yksistään. Ihan eri kokemus tietty mutta viihdearvoltaan ja kuntoilun kannalta samaa luokkaa.
    Perinteisellä trainerilla taas tosi tylsää ajella vaan sitä rataa. Trainerroad on viihdyttävämpi kun tulee niitä tekniikkatekstejäkin.
    Zwiftin kisat ja porukka-ajot vois olla viihdyttäviä perustrainerillakin. En ole kokeillut.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Huoleton Katso viesti
    Vauhti tippuu näytössä mutta harvemmin kukaan varmaan yrittää ajaa tasaisella nopeudella mäestä huolimatta.
    Koska mäen muutos ei tunnu missään vaan näkyy pelkästään niin se vähentää immersiota merkittävästi. Rataa on helpoin ajaa vaan samalla vaihteella samalla teholla. Säätyvällä trainerilla vaihteita joutuu vaihtamaan jolloin homma on paljon haastavampaa ja samalla vähemmän tylsää.
    Mun mielestä zwift + säätyvä traineri on viihtenä verrattavissa maantielenkkiin yksistään. Ihan eri kokemus tietty mutta viihdearvoltaan ja kuntoilun kannalta samaa luokkaa.
    Perinteisellä trainerilla taas tosi tylsää ajella vaan sitä rataa. Trainerroad on viihdyttävämpi kun tulee niitä tekniikkatekstejäkin.
    Zwiftin kisat ja porukka-ajot vois olla viihdyttäviä perustrainerillakin. En ole kokeillut.
    Joo-o.

Saattaisi olla niinkin, että trainerroadin tai vastaava softa riittäisi luomaan motivaation treenaamiseen, jolloin muin tai kuro wattimittarilla olisi ok.

Trainerroad toimii ilmeisesti puhelimenkin kautta?

Uudessa vm. 2016 Wahoo Kickr:ssä tehonmittaus on uudistettu kokonaan. Mittauksen pitäisi nyt olla tarkempi, nopeammin reagoiva ja sen pitäisi säilyttää tarkkuutensa. DC Rainmakerin testissä Kickr pärjäsi erinomaisesti. Mulla on ollut 3 viikkoa uusi Kickr ja olen ollut tyytyväinen.

Joo-o.

Saattaisi olla niinkin, että trainerroadin tai vastaava softa riittäisi luomaan motivaation treenaamiseen, jolloin muin tai kuro wattimittarilla olisi ok.

Trainerroad toimii ilmeisesti puhelimenkin kautta?
    Smart trainer on mielestäni paras vaihtoehto trainerroadin kanssa. Harjoitukset on todella helppoa polkea läpi, kun harjoitusvastustus säätää tehon. Kadenssin voi valita itse ja sen kun vain polkee. Jos ei jaksa suorittaa treeniä tavoiteteholla, on helppoa pudottaa harjoituksen intensiteettiprosenttia. Toki ilman smart traineriakin homma toimii ja on varmasti niitäkin, jotka eivät halua tehdä harjoituksia ergometri-tilassa.

Trainerroadista on tullut myös android-versio, joka toimii Bluetooth yhteydellä, joten sen kanssa tarvitsee bluetooth sykemittarin ja kadenssianturin. Appista ei ainakaan toistaiseksi näe harjoitusohjelmaa, joten on tiedettävä, minkä harjoituksen haluaa tehdä ja haettava sitä nimellä. Suoritettu harjoitus kyllä tallentuu trainerroadin nettipalveluun ja rekisteröityy suoritetuksi harjoitusohjelmaasi.
    Android app taitaa olla vielä betassa, joten sitä luultavasti vielä parannellaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sil Katso viesti
    Uudessa vm. 2016 Wahoo Kickr:ssä tehonmittaus on uudistettu kokonaan. Mittauksen pitäisi nyt olla tarkempi, nopeammin reagoiva ja sen pitäisi säilyttää tarkkuutensa. DC Rainmakerin testissä Kickr pärjäsi erinomaisesti. Mulla on ollut 3 viikkoa uusi Kickr ja olen ollut tyytyväinen.
    Ok, eli kyseessä on tämä laite, olisi 150e edullisempi, mitä neo. Ääni ilmeisesti hieman kovempi ja softassa ei ole kaiketi vielä tienpinnan mallinnuksia.
    Voi olla, etten äänestä tingi. Puhaltimen pitämä meteli on kuitenkin tasaista huminaa, joka ei nukkuvaa tenavaa varmasti häiritse.

Voi mennä eteläsuomessa trainerit hyvin kaupaksi, mikäli ensi viikolla oikeasti alkaa satamaan kaatamalla vettä.
    Ei ole ehkä maastoonkaan asiaa vähään aikaan.

Näitä sunnuntaiyksilöitä tuntuu olevan olevan joka toisella Kickrin omistajalla, niin varmaan vaan ollut huono onni. En tiedä onko ongelma siinä että laite ei kykene pitämään tehoa tasaisena, vai tuleeko tehomittariin todellisuudessa olemattomia piikkejä jotka aiheuttaa ERG-moodissa vastuksen heittelyyn. Veikkaan jälkimmäistä, koska resistance- ja standard-moodeissa ongelmaa ei ole, vaan vastus käyttäytyy ihan kuten pitääkin. No, ehkä sitten ensi trainerissa olisi kunnollinen ERG-moodi joskus. Tuleepa toisaalta tuolla resistancessa polkemisella kehitettyä myös sitä henkistä kanttia kun kovissa intervalleissa traineri ei pakota tehoja, vaan on vaan itse kyettävä pitämään tehoja yllä. Samaten TrainerRoadin over-undereissa tulee opeteltua tehon lisäämistä ja vähentämistä asteittain. Onko siitä ulkona jotain hyötyä? Ehkä osaa pakottaa itsensä vetämään kovalla teholla tasaisemmin ja pidempään.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teltta Katso viesti
    Näitä sunnuntaiyksilöitä tuntuu olevan olevan joka toisella Kickrin omistajalla, niin varmaan vaan ollut huono onni. En tiedä onko ongelma siinä että laite ei kykene pitämään tehoa tasaisena, vai tuleeko tehomittariin todellisuudessa olemattomia piikkejä jotka aiheuttaa ERG-moodissa vastuksen heittelyyn. Veikkaan jälkimmäistä, koska resistance- ja standard-moodeissa ongelmaa ei ole, vaan vastus käyttäytyy ihan kuten pitääkin. No, ehkä sitten ensi trainerissa olisi kunnollinen ERG-moodi joskus. Tuleepa toisaalta tuolla resistancessa polkemisella kehitettyä myös sitä henkistä kanttia kun kovissa intervalleissa traineri ei pakota tehoja, vaan on vaan itse kyettävä pitämään tehoja yllä. Samaten TrainerRoadin over-undereissa tulee opeteltua tehon lisäämistä ja vähentämistä asteittain. Onko siitä ulkona jotain hyötyä? Ehkä osaa pakottaa itsensä vetämään kovalla teholla tasaisemmin ja pidempään.
    Onko sinulla teltta tämä uusi kickr?

Onko sinulla teltta tämä uusi kickr?
    Vanha, 3 vuotta täyttää ensi kuun vaihteessa. Uuden 2016 Kickrin pitäisi olla tarkempi, mikä ei varmaan ole ollenkaan huono juttu. Kuvittelisin juuri että ERG-moodi toimisi luotettavammin. Lähettivät keväällä kalibrointikitin, mutta ei ongelma poistunut. Watitkin heittää ihan saman verran todellisista kuin ennenkin. Ainoa ero jonka olen huomannut on että softakalibroinnissa ilmoitettu offset on erilainen kuin ennen.

harjoitusvastus??!!

Trainerostoksia suunnittelevien kannattaa katsastaa clever trainingin 20% ale:
    https://www.dcrainmaker.com/2016/11/...boatloads.html

Ale tosin ainoastaan clever trainingin US-liikkeessä.
    Rule #1: Obey The Rules

Voisikohan trainerin wattimittauksesta tinkiä, koska tulen tarvitsemaan tehonmittauksen kesäksi pyöräänkin. Wattipolkimillahan tämä olisi helppoa, mutta käyköhän esimerkiksi stagesin kammet trainereihin... Tacx flux voisi olla järkevä vaihtoehto, jos sitä tosiaan alkaa ensi viikolla saamaan. En vaan ole ollenkaan varma nettitilauksesta ja täysin uudesta laitteesta.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Teltta Katso viesti
    Samaten TrainerRoadin over-undereissa tulee opeteltua tehon lisäämistä ja vähentämistä asteittain. Onko siitä ulkona jotain hyötyä? Ehkä osaa pakottaa itsensä vetämään kovalla teholla tasaisemmin ja pidempään.
    Minä olen tyhmän vastuksen kanssa kokenut sen underille tiputuksen kihelmöivän raastavana, kun sitä mielellään tiputtaa todella pehmeästi eikä koko portaan korkeutta kerralla. Aina pelottaa että jos hetkeksi keventää kunnolla, hirttää kiinni eikä enää lähdekään pyörimään uudestaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kervelo Katso viesti
    Trainerostoksia suunnittelevien kannattaa katsastaa clever trainingin 20% ale:
    https://www.dcrainmaker.com/2016/11/...boatloads.html

Ale tosin ainoastaan clever trainingin US-liikkeessä.
    Niinpä, ja esimerkiksi neon hinta on XXL:ssä halvempi mitä tuolla floridassa. Wahoo Kikcriä saa verkkokaupasta sopivaan hintaan ja turbo muinia tonilta. Eipä kannata trainereita tällä hetkellä kauempaa tilailla.

Niin, pitäisi päästä koettamaan miten homma toimii tyhmällä trainerilla. Tippuuko vauhti Zwiftin näytössä ylämäkeen ja vaihdetta vaihdetaan sen mukaan suuremmalle?
    Olen ihan hiljattain ajellut Zwiftiä sekä tyhmällä muinilla että neolla ja mielestäni ero tyhmän ja älykkään trainerin välillä on sekä ylä että alamäkiin tultaessa hyvin dramaattinen. Tyhmällä trainerilla ei tarvitse alamäissä vaihdella vaihdetta, jos haluaa polkea. Neolla taas alamäessä on melkein pakko ylämäen jälkeen vaihtaa vaihdetta tai sitten olla polkematta. Ylämäissä taas, vaikka toki ylämäen kasvavaa vastusta voikin simuloida vaihtamalla muinissa isommalle, en minä ainakaan tiedä mille välitykselle pitäisi vaihtaa että se simuloisi minun kulloisellakin vauhdilla vaikka 5%, 7%, 10% tai 17% mäkeä. Rehellisesti sanottuna muinin jälkeen Zwiftin radiomastomäkeen tuleminen neolla oli megaluokan järkytys. Muinilla sitä usein tuli vain pyöriteltyä kovempaa tai hieman isommalla vaihteella, vauhti toki oli pienempi, mutta ei siinä mitään kuolemaa tehnyt. En tiedä oliko neolla ajellessa realistisuus slideri edes 100%, mutta kyllä siinä 17% mäessä 60 kiloisen kevyesti pyörittelijän voimilla melkein kuolemaa teki. En olisi ikinä uskonut, että se 17% on niin saakelin karun tuntuinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tom_E Katso viesti
    Olen ihan hiljattain ajellut Zwiftiä sekä tyhmällä muinilla että neolla ja mielestäni ero tyhmän ja älykkään trainerin välillä on sekä ylä että alamäkiin tultaessa hyvin dramaattinen. Tyhmällä trainerilla ei tarvitse alamäissä vaihdella vaihdetta, jos haluaa polkea. Neolla taas alamäessä on melkein pakko ylämäen jälkeen vaihtaa vaihdetta tai sitten olla polkematta. Ylämäissä taas, vaikka toki ylämäen kasvavaa vastusta voikin simuloida vaihtamalla muinissa isommalle, en minä ainakaan tiedä mille välitykselle pitäisi vaihtaa että se simuloisi minun kulloisellakin vauhdilla vaikka 5%, 7%, 10% tai 17% mäkeä. Rehellisesti sanottuna muinin jälkeen Zwiftin radiomastomäkeen tuleminen neolla oli megaluokan järkytys. Muinilla sitä usein tuli vain pyöriteltyä kovempaa tai hieman isommalla vaihteella, vauhti toki oli pienempi, mutta ei siinä mitään kuolemaa tehnyt. En tiedä oliko neolla ajellessa realistisuus slideri edes 100%, mutta kyllä siinä 17% mäessä 60 kiloisen kevyesti pyörittelijän voimilla melkein kuolemaa teki. En olisi ikinä uskonut, että se 17% on niin saakelin karun tuntuinen.
    Jostain syystä kuvittelen, että itse tosiaan saattaisin ajaa intervallit mieluummin juurikin tällaisilla vuoristopätkillä. Switfin kautta varmasti löytyy aitoja tai tehtyjä pätkä kasapäin intervalleihinkin. En ole oikein elokuvien tai emmerdalen ystävä muutenkaan, eli ehkäpä vuoristomaisemat toimisivat paremmin ajanvietteenä. Hieno juttu, että neosta löytyy realismia. Pääsin itse koettamaan 16% nousua viime vappuna ja onhan siinä tosiaan heikkokuntoisella tekemistä. Helkkarin typerän tuntuista laittaa toista tonnia rahaa traineriin, mutta jos tuo tulee ahkeraan käyttöön, niin fiksumpaa se on mitä 500e pakkopullasta, jolla ajetaan vain välttämätön.

Millaista konetehoa switf muuten vaatii sulavaan toimintaan?

Tehomittarilla mitatut tehon heittelyt eivät kyllä mene trainerin piikkiin, noin yleensä. Vaikka yrität ajaa kuinka pirun tasaisesti, niin tehomittari mittaa helposti 20 watin heittoja.
    6.7 WTF/kg

Lainaus Alkujaan tämän lähetti OJ Katso viesti
    Tehomittarilla mitatut tehon heittelyt eivät kyllä mene trainerin piikkiin, noin yleensä. Vaikka yrität ajaa kuinka pirun tasaisesti, niin tehomittari mittaa helposti 20 watin heittoja.
    Tästä olen eri mieltä, varsinkin omassa tapauksessa. Samat heittelyt kun näkee myös sykemittarista, sekä tuntee jaloissa. ERGmode ei vaan pysty pitämään tasaista kuormaa yllä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mikkol82 Katso viesti
    Tästä olen eri mieltä, varsinkin omassa tapauksessa. Samat heittelyt kun näkee myös sykemittarista, sekä tuntee jaloissa. ERGmode ei vaan pysty pitämään tasaista kuormaa yllä.
    Kirjoitatte eri asioista. OJ tarkoitti että hyvä tehomittari mittaa ja näyttää päätelaitteessa normaalin tehovaihtelun. Esimerkiksi tasan 200 wattia on erittäin vaikea tuottaa, vaan teho heiluu jossain pääpiirteisessä 180-220W haarukassa koko ajan. Tehoa mittaava harjoitusvastus pääsee todennäköisesti samanlaiseen tarkkuuteen. Kun se teho on tehty ja mitattu, on enemmän kiinni sen ERG-tilan ohjauksesta miten vastuksen tuottama vaste muuttuu. Jos vastuksen säätymisen perusteena on sekunnin, kolmen sekunnin, viiden sekunnin tai kymmenen sekunnin juokseva keskiarvo, muutos on tietysti nopeampi tai hitaampi. Tässä tapauksessa vaikuttaa siltä että muutos on tehty nopeaksi ja luonnollinen tehontuoton vaihtelu heilauttelee sitä häiritsevästi. Tai sitten yksittäisten harjoitusvastusten tehomittauksessa on jotain hämärää, jos ne mittaavat liian jyrkkiä piikkejä jotka sitten vie juoksevaa keskiarvoa (mikä ikinä sen juoksevan osuuden aika on) liikaa laidasta laitaan.

Tuota tehon vaihtelua on varmaan monenlaista. Se yleisempi liittyy siihen, että tehomittarin ilmoitama teho elää koko ajan, mistä johtuen on tapana käyttää smoothingia tehoarvon näyttämisessä ajotietokoneessa/näytöllä/tms. Tosin tuo tehomittarin vaihtelu on yleensä pienempää kuin OJ:n mainitsema 20W. Tuo sinun kuvaamasi vaihtelu taas lienee jotain ihan muuta, jos myös syke ehtii niihin vaihteluihin reagoida.

Itse ajelen vielä retrotrainerilla (Kinetic R&R) ja sen kanssa on kyllä mahdollista pitää Powertapin antama teholukema "paikallaan" noin parin prosentin sisällä.
    Rule #1: Obey The Rules

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Tom_E Katso viesti
    Keskiviikkona kokeilin Zwiftiä kunnon tietokoneella (aikaisemmin vain tökkivällä läppärillä) niin kyllä vain 90kg kuski meinasi kuolla siihen samaan mäkeen vaikka alla oli perus Muin
    Luulin että pyörän 32t eturatas rajoittaisi tehoja liikaa Muinissa, mutta eipä mitään kun yrittää ajaa edes sen reilun minuutin reippaasti yli 400w tehoilla niin kyllähän siinä mies väsähtää.

Asiallisia automaattitrainereita on muitakin kun ne yli tonnin pelit.
    Itse ostin kickr snapin tehdashuollettuna alle 450€. Myös elite Rampa on samaa hintaa ja ehkä pian myös Cycleops magnus.
    Tehomittaus noissa rengastrainerreissa on varmaan huonompi kun direct drivessä mutta hintaerokin on aika lähellä oikean tehomittarin hintaa.
    Esim. tollanen huollettu snap + power2max gossamer olis ~1150. Saa sitten kesällä samat watit.
    Aika iso ero tuntuu olevan perushalpistrainerin ja ton snapin välillä ajotuntumassa ja käyttökokomuksessa.
    Snap on tukevampi ja painavampi eli ei pompi sprintissä. Inertia on ihan eri luokkaa eli aika samaa tunnelmaa polkimissa kun tiellä ajaessa. Melu on myös sitä luokkaa ettei sitä kuule puhaltimen ja voimansiirron yli. Täysin hiljainen se ei kuitenkaan missään tapauksessa ole. Oikeestaan eniten meteliä trainerissa pitää mun lommoinen takarengas. Direct drivellä tuota ongelmaa ei olisi.
    Varmaan neo/drivo/kickr on paljon parempia mutta sitä vaan että tänä vuonna vaihtoehtoja on eri lailla kun vuosi sitten.

Minä olen ajanut pelkästään ERG-modella enkä ole huomannut Kickrissä minkäänlaisia tehonvaihteluita. Eli lienee kyseessä myös yksilövikoja?

Asiallisia automaattitrainereita on muitakin kun ne yli tonnin pelit.
    Itse ostin kickr snapin tehdashuollettuna alle 450€. Myös elite Rampa on samaa hintaa ja ehkä pian myös Cycleops magnus.
    Tehomittaus noissa rengastrainerreissa on varmaan huonompi kun direct drivessä mutta hintaerokin on aika lähellä oikean tehomittarin hintaa.
    Esim. tollanen huollettu snap + power2max gossamer olis ~1150. Saa sitten kesällä samat watit.
    Aika iso ero tuntuu olevan perushalpistrainerin ja ton snapin välillä ajotuntumassa ja käyttökokomuksessa.
    Snap on tukevampi ja painavampi eli ei pompi sprintissä. Inertia on ihan eri luokkaa eli aika samaa tunnelmaa polkimissa kun tiellä ajaessa. Melu on myös sitä luokkaa ettei sitä kuule puhaltimen ja voimansiirron yli. Täysin hiljainen se ei kuitenkaan missään tapauksessa ole. Oikeestaan eniten meteliä trainerissa pitää mun lommoinen takarengas. Direct drivellä tuota ongelmaa ei olisi.
    Varmaan neo/drivo/kickr on paljon parempia mutta sitä vaan että tänä vuonna vaihtoehtoja on eri lailla kun vuosi sitten.
    Hyvä pointti. Eli snap on periaatteessa rengasvetoinen flux. Snap+wattimittari olisi kesää varten aika houkutteleva vaihtoehto.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti timpe Katso viesti
    Minä olen ajanut pelkästään ERG-modella enkä ole huomannut Kickrissä minkäänlaisia tehonvaihteluita. Eli lienee kyseessä myös yksilövikoja?
    Voisko näissä tehoheittelyissä olla myös kyse ANT+ latenssista? Jos tehonohjaus on koneella/tabletilla niin silloin varmaan mittari lähettää tehon ensin sinne ja sieltä tulee sitten joku ohjaus takasin sähköjarrulle. Jos tuossa on latenssia niin systeemi alkaa helposti oskilloimaan eli vastus alkaa heitellä. Enemmän ajavat sanoo että tehot reagoi nopeemmin kun ant-tikku on jatkopiuhalla lähellä traineria koska signaalin heikkous nostaa latenssia vaikka sinänsä toimiskin ilman jatkopiuhaa.
    Tolla teorialla siis sinänsä samat laitteet saattaisi toimia paremmin tai huonommin riippuen millä niitä ohjataan ja kuinka kaukaa.

Niin Neon suurin ero kick:rn taitaa olla tuo vauhtipyörän puute. Alamäenkin voi simuloida realistisesti, eikä meteliä tule vinkuvasa hihnasta. Äänellähän ei olisi paljoakaan merkitystä, mikäli käytössä olisi erillinen treenitila.

Flux on myöskin vauhtipyörällinen, siitä ja wattimittaukseta se hintaero tulee.
    Aika äkkiä tuli kotoa vihreää valoa neolle, kun näytin snapin ja neon vertailuvideon äänestä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Kirjoitatte eri asioista. OJ tarkoitti että hyvä tehomittari mittaa ja näyttää päätelaitteessa normaalin tehovaihtelun. Esimerkiksi tasan 200 wattia on erittäin vaikea tuottaa, vaan teho heiluu jossain pääpiirteisessä 180-220W haarukassa koko ajan. Tehoa mittaava harjoitusvastus pääsee todennäköisesti samanlaiseen tarkkuuteen. Kun se teho on tehty ja mitattu, on enemmän kiinni sen ERG-tilan ohjauksesta miten vastuksen tuottama vaste muuttuu. Jos vastuksen säätymisen perusteena on sekunnin, kolmen sekunnin, viiden sekunnin tai kymmenen sekunnin juokseva keskiarvo, muutos on tietysti nopeampi tai hitaampi. Tässä tapauksessa vaikuttaa siltä että muutos on tehty nopeaksi ja luonnollinen tehontuoton vaihtelu heilauttelee sitä häiritsevästi. Tai sitten yksittäisten harjoitusvastusten tehomittauksessa on jotain hämärää, jos ne mittaavat liian jyrkkiä piikkejä jotka sitten vie juoksevaa keskiarvoa (mikä ikinä sen juoksevan osuuden aika on) liikaa laidasta laitaan.
    Joo kiitos selitysavusta kun itsellä toi ulosanti näköjään vähän ontui.

Mä en ole tänä syksynä vielä ajanut yhtään SRM+Kickr treeniä, mutta mitä vähän nörtteillä kun saa kauden käyntiin.

vaikka mulla toi melu ei ole mikään kriittinen tekijä kun ajan kellarissa, niin ehkä tässä on kohta aika vaihtaa traineria johonkin hiljaisempaan/hienompaan.
    6.7 WTF/kg

Voisko näissä tehoheittelyissä olla myös kyse ANT+ latenssista? Jos tehonohjaus on koneella/tabletilla niin silloin varmaan mittari lähettää tehon ensin sinne ja sieltä tulee sitten joku ohjaus takasin sähköjarrulle. Jos tuossa on latenssia niin systeemi alkaa helposti oskilloimaan eli vastus alkaa heitellä. Enemmän ajavat sanoo että tehot reagoi nopeemmin kun ant-tikku on jatkopiuhalla lähellä traineria koska signaalin heikkous nostaa latenssia vaikka sinänsä toimiskin ilman jatkopiuhaa. Tolla teorialla siis sinänsä samat laitteet saattaisi toimia paremmin tai huonommin riippuen millä niitä ohjataan ja kuinka kaukaa.
    ANT+ latenssi voisi periaatteessa aiheuttaa oskilloinnin, sen vaan luulisi näkyvän myös tehonmittauksessa. TR näyttää kuitenkin kokoajan vakaata wattilukemaa, korkeintaan 2-3w heittelyllä. Trainerroadin mittaus on selvästi suodatettu, mutta pitäisi sen kuitenkin näyttää suuremmat muutokset. Pitäisi tutkailla onko tuota samaa heittoa isommalla vaihteella ajaessa. Ohessa kaksi kuvaa, toinen TR harjoitustiedosto Kickr:n mittauksilla, toinen Polarista powertapilla mitattuna.

https://drive.google.com/open?id=0By...0o2Qjk2U2doX0k
    https://drive.google.com/open?id=0By...zY4VU1PdGlkamM

ANT+ latenssi voisi periaatteessa aiheuttaa oskilloinnin, sen vaan luulisi näkyvän myös tehonmittauksessa. TR näyttää kuitenkin kokoajan vakaata wattilukemaa, korkeintaan 2-3w heittelyllä. Trainerroadin mittaus on selvästi suodatettu, mutta pitäisi sen kuitenkin näyttää suuremmat muutokset. Pitäisi tutkailla onko tuota samaa heittoa isommalla vaihteella ajaessa. Ohessa kaksi kuvaa, toinen TR harjoitustiedosto Kickr:n mittauksilla, toinen Polarista powertapilla mitattuna.

https://drive.google.com/open?id=0By...0o2Qjk2U2doX0k
    https://drive.google.com/open?id=0By...zY4VU1PdGlkamM
    Hox, TR:ssä on myös oma smoothing sille miten se näyttää wattidataa

Lähetetty minun D6603 laitteesta Tapatalkilla

Niin Neon suurin ero kick:rn taitaa olla tuo vauhtipyörän puute. Alamäenkin voi simuloida realistisesti, eikä meteliä tule vinkuvasa hihnasta. Äänellähän ei olisi paljoakaan merkitystä, mikäli käytössä olisi erillinen treenitila.

Flux on myöskin vauhtipyörällinen, siitä ja wattimittaukseta se hintaero tulee.
    Aika äkkiä tuli kotoa vihreää valoa neolle, kun näytin snapin ja neon vertailuvideon äänestä.
    Missä tollanen vertailu on? Olis mielenkiintonen katsoa.
    Mulla traineri (snap) on selvästi hiljasempi kun pyörän voimansiirto ja tuuletin mutta kyllä se oman melunsa pitää. Voimansiirtoja ja tuulettimia on tietty myös monen äänisiä.

DCRainmakerin neo testissä, mutta wahoo näyttikin olevan kickr eikä snap.
    Onko snap kickriä hiljaisempi?

https://www.dcrainmaker.com/2015/09/...ng-wanted.html

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •