Edelleen olen erittäin tyytyväinen Dille 4:iin. Jahka vasta satanut kuiva pakkaslumi ensiviikolla muuttuu nuoskaksi ja loskaksi ja jääränneiksi niin annan lopullisen välituomioni.
Edelleen olen erittäin tyytyväinen Dille 4:iin. Jahka vasta satanut kuiva pakkaslumi ensiviikolla muuttuu nuoskaksi ja loskaksi ja jääränneiksi niin annan lopullisen välituomioni.
Linkkaan tähänkin tän aamun kokemuksia 2XL:stä lumessa.
Tuossa höttölumessahan nyt ajaa vielä vaikka big fat larryillaOdottelen vielä kunnon sohjomössökokemuksia ja mietin jos joskus itsekin kokeilisi tuohon jätskiautoon noita. En vain ole varma mahtuuko tuo 2XL tohon sarman kuitukeulaan. Vai onko järkeä noita edes ajatella, jos on bud/lou optio olemassa ? Onko tuossa muuta ihmeellistä bud/lou komboon verrattuna, kuin vähän isompi koko ?
Ketkä ajaa, ketkä ei. Multa ois jääny ainakin ajamatta tän aamuinen 2,5h lenkura.
Tuohon en osaa oikein vastata, mulla Bud ja Lou oli eri pyörässä. Vaikea siis verrata.
Mitä nyt tuttuja mäkiä nousin loppulenkistä yli 10cm lumessa niin luulottelen ainakin että ois jääny Loulla nousematta.
Tiedä häntä. Ei noi lumessa anna kyllä samanvertaista wau-efektiä kuin märällä sulalla maalla. Siis pidon suhteen.
Ehkä pitäisi ajaa vielä matalalimmilla paineilla.
Edelleen Bud on edessä kova sana. Mulla Bud ja Lou on varastossa, en tiedä olisko pakko olla viitseliäs ja kokeilla onko 2XL sitten niin ylivertainen niihin nähden.
Edit: Ja en mä siis ajon aikana paljonkaan ongelmia renkaiden suhteen kokenu, keli oli aika haastava. Lumen alla kun oli vielä juurakot liukkaina jemmassa.
Ja lunta toisiaan reilusti enemmän kuin tossa tasamaalla otetussa kuvassa näyttäis olevan.
Tosta näkyy lumitilanne paremmin:
![]()
Voisit kyllä olla viitseliäs ja testata, niin saisi vähän vertailukohtaa. Noi 2XL:t on kuitenkin aika arvokkaat ja kun tuo bud/lou löytyy jo itseltäkin, niin vähän arveluttaa tilaaminen. Toki kaikkea on aina kiva kokeilla ja kaikki maksaa. Sulla tais myös olla dt:n kehät ? Ei ole renkaat vissiin putoillut hyllyltä ?
^DT:n kehät on. Etusella on ajettu kivikkojuurakoissa ja kantattu asfaltilla isommassakin vauhdissa 2,5Psi paineella ja pysyi kiekolla.
Mut jos hiukankin ajelee siirtymiä ja vierastaa raskasta rullausta, en mä näitä suosittele Budin ja Loun tilalle. Näillä saa nimittäin oikeasti polkea.
Katsotaan nyt saanko aikaiseksi vaihdella renkaita. Mulla oli tarkoitus iskeä nämä alle ja ajaa auringonlaskuun jos tyydyttävät.
Kun en pidä säätely- ja speksailutouhuista; ajanhukkaa, pois ajoajasta.
Optimaalitilanne olis löytää renkaat jotka saa olla alla niin kauan kun kuluvat loppuun. Sit samalaiset tilalle.![]()
Ja onhan tietty mahdollista että meno ois voinu olla hyvinkin vaikeaa jollain muulla renkaalla.
Uskon kelin kyllä olleen melko haastava. Ehkäpä rengas vaan on pirun hyvä?![]()
Onkohan noitten Schwalben kevennyssisureiden (13F) paikkaaminen ihan turhaa hommaa? Kyseessä saumassa pieni repeäminen, ilmeisesti ei ole kestänyt painetta. Oli Floaterissa eli ei missään isossa renkaassa. Samassa renkaassa oli kaks samanlaista ja ihmettelin kun ekan paikkasin eikä vieläkään pitänyt ilmaa. No paikkasin nyt toisenkin mutta kannattaakohan tommosia enää jatkossa paikkailla? Onko kokemuksia?
Kyllähän sisuri painetta kestää, venytys sen rikkoo ja tuo on maks 3" kumelle suositettu ja paikka tahtoo aina ahdistaa sisurin tasaista venymistä, eli vaikea sanoa miten kestää jos läskiin on tarkoitus asentaa.
Minkälaista 4" nastarengasta porukka suosittelisi pääasiassa työmatka-ajoon pyöräteillä. Hyvä rullaavuus olisi siis plussaa. Saa olla myös itse nastoitettava.
Dillinger on varmasti hyvä mutta hieman tyyris. Onone floater olisi vissiin helposti nastoitettavissa, mutta toimiiko se sen jälkeen sisurin kanssa? Floaterin rullaavuus myös mietityttää.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Floatereilla ajelin viime talvesta osan. Laittelin ite nastoja kahteen riviin. Muistaakseni silloiset ruskeat kumit tuli maksaan n.50€ kipale. Nastat sain 9,90€ maksaneista nicetrackista. Ja sisurilla meni. Miks ei toimis?
Halpa ja suht kevyt on bontrager gnarwhal
http://www.hi5bikes.fi/~5MnYx0000003...Y104=TR-513947
Omaan silmään tuo on kyllä vähintään rehti 4,0 vaikka valmistaja ilmoittaa 3,8. Itselläni on nuo pyörässä mutta vielä en ole päässyt testaan. Tubeless oli erittäin helppo tehdä ha paino oli 1380 ja 1420 tms. Ajattelin aluksi että onko nastoja tarpeeksi sivus ja kuinka kestää kantata. 80mm mulefutis ainakin vanteella näytti menevän nastat ainakin suhteellisen sivulle eli pitäis toimia tiukois mutkis. Ei ehkä paras rengas paksus puuteri lumes.. lisää kun pääsee testaan käytännössä!
Sent from my iPhone using Tapatalk
Kyllähän se XXL oli vaikuttava, varsinkin eteneminen umpilumessa oli iloinen yllätys. Tosin tänään kun oli polut tamppaantuneet niin ei ollut juuri merkitystä renkaalla, 99% barbegaz toimi edessä hyvin, pari hassua käärmettä ja takana 4.4 JJ oli hemmetin hyvä.
Mullakin tänään 4.8" JJ takana toimi ihmeteltävän hyvin. Polut oli tosiaan paremmiksi kävellyt, mutta jotain oli lumen rakenteellekin tapahtunut kun tänään pääsi polun sivussakin aika hyvin ja perjantaina JJ suti samassa tilanteessa niin helposti että olisi luullut aivan eri renkaiden olevan kyseessä.
Montakos sanaa niillä eskimoilla olikaan lumelle sen mukaan, minkä tyyppistä se lumi on...
Jos joku vielä kaipailee uusia Dillinger 5 kumeja, niin sakemannilta saa 199€/kpl ja toimituskuluja varmaan 6,9€ päälle(ainakin kokonainen pyörä tuli ups:llä tuohon hintaan).
http://www.bikesteelborrow.com/rund-...26x48-120tpi-1
Jotenkin hitaalta tuntuu sekä läskin renkaiden että vanteiden kehitys. Lajin kohtuu laajan suosion huomioiden olisi kuvitellut tälle kaudelle tulleen kasapäin uusia julkistuksia, mutta ihan samoista renkuloista puhutaan kuin viime vuonna. Markkinoille ei ole myöskään tullut järkevään hintaluokkaan mitään DT:n defacto kiekkoja kevyempiä settejä. Ainakaan ei ole omiin silmiin osunut näitä uutuuksia...
https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä
Tässä yksi uusi Bontrager nastarengas, jota 27,5 lahkolaisena odotan innolla, mutta saattaa olla tämä talvi ohi, ennen kuin nuo Eurooppaan rantautuvat. Odotettavissa Kanadaan vasta Joulun tienoilla ja tänne tulosta ei kaupoillakaan ole vielä mitään tietoa.
http://sportolympe.com/produit/bontr...gnarwhal-27-5/
Olen tässä miettinyt, jos sitä sittenkin talveksi laittaisi bud/lou combon alle, vaikka noissa maxxis minioneissa ei varsinaisesti mitään valittamista olekkaan, mutta kun kaverikin laittoi budin ja loun, niin pakko kai se on itsekin laittaa. Nouseeko noi dt:n kehälle vakuumitubelessina helposti ja pysyykö ilmat sisällä ? Noi kun ei ole tubeless-ready renkaat, niin kannattaa varmaan pyöritellä litkut hyvin kylkiin yms. Sitten toinen kysymys liittyen noihin renkaiden pyörimis-suuntiin: Loun ajattelin laittaa taakse propulsion asentoon maksimaalisen pidon takaamiseksi, mutta onko budista mitään hyötyä, jos laittaa niin päin vai onko cornering parempi ? Ajot käytännössä aina pelkkää lenkkiajoa ja nekin mahdollisimman vähillä siirtymillä suoraan poluille, eli rullaavuus ei ole ykkösprioriteetti, vaan hyvä pito. Joskus ajelen lumikelillä työmatkaa, jos lunta on tullut yöllä niin paljon, ettei viitsi nastarenkaisella crossarilla lähteä.
Surlyn kumeksista ei koskaan tiedä kuinka nousee; koot kun on mitä sattuu. Sisurin kanssa nostaisin ihan suosiolla.
Ilmat ne pitää hyvin, vaikkei "TLR":t olekaan.
Budi toimii Corneringissa paremmin. Imo.
Loulla en ole Propulsionia edes kokeillu, pitoa ollu ihan tarpeeksi Cornering-modessakin.![]()
Minkähän kokoisen nappulan nuo vaatii pysyäkseen? Mietinnässä, onnistuisiko Minnesotan renkaan nastoitus näillä. Samanlainen kumi siis kuin tässä: https://fat-bike.com/2014/12/ride-im...fat-bike-tire/
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Kyl noi minnesotan reunanapit jäänee nastoittamatta, mut keskiosan nappulat onnistunee ihan ok.
Hei, osaako joku sanoa kuinka tärkeää on käyttää liimaa kun noita Schwalben tarvikenastoja kiinnittää?
Pysyykö ilman liimaa?
Mitä liimaa tulisi käyttää?
Kiitos paljon!
Mulla ihan kontaktiliimalla, lähinnä liimaa kai käytetään sen takia että saa helpommin laitettua (liukuominaisuus). Pysymisen kannalta ei varmaan kauheaa vaikutusta.
Kuinkahan leveä tuo nastan tyvi on ja kuinka korkean nappulan se vaatii ilman pelkoa että nasta on sisurissa kiinni? Nastan mitat olisi kiva tietää.
Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
Noin kuusi milliä ja korkeus sama. Mutis taisi jossain laittaa että upotussyvyys 4,5 milliä mutta olikohan ne auton nastoja eli millin korkeampia. Floaterihin laittanut ja ei mitään hätää. Ilmeisesti myös Jumbo Jimeihin ja Ground Controlleihin ainakin laitettu. Korkeus varmaan melkein kaikissa nappuloissa riittää mutta onko leveyttä tarpeeksi on varmaan merkitsevämpi.
Muutama tunti sitten nostin Loun DT-kehälle vakuumikelmun kanssa, ja hämmennys oli valtava kun rengas nousi valehtelematta tyylillä pyssystä ilmaa - plop plop. Eilen lötkö-JJ:n kanssa äheltämisestä tuskastuneena väsäsin Budin paikalleen oikein sisurin avulla. Sekin kyllä onnistui niin helposti, että melkein jo uskon näihin "tornipumpulla nostin" -kaupunkitarinoihin.
Kiitos. Juuri kirosin, että meni Lou takaperin, vaikka kuinka yritin olla tarkkana että menisi propulsion-päin. Kai mulla oli sitten vanne väärinpäin![]()
Pistin joskus tuollaisella Dillingeriin Tikkoja kiinni
http://tuotteet.etra.fi/fi/g2316621/...ettu-pikaliima
....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....
Kirjanmerkit