FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 267 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 167 217 257 265 266 267 268 269 277 317 367 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.981 - 8.010 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #7981
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Edelleen olen erittäin tyytyväinen Dille 4:iin. Jahka vasta satanut kuiva pakkaslumi ensiviikolla muuttuu nuoskaksi ja loskaksi ja jääränneiksi niin annan lopullisen välituomioni.

  2. #7982
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Linkkaan tähänkin tän aamun kokemuksia 2XL:stä lumessa.

  3. #7983
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Linkkaan tähänkin tän aamun kokemuksia 2XL:stä lumessa.
    Tuossa höttölumessahan nyt ajaa vielä vaikka big fat larryilla Odottelen vielä kunnon sohjomössökokemuksia ja mietin jos joskus itsekin kokeilisi tuohon jätskiautoon noita. En vain ole varma mahtuuko tuo 2XL tohon sarman kuitukeulaan. Vai onko järkeä noita edes ajatella, jos on bud/lou optio olemassa ? Onko tuossa muuta ihmeellistä bud/lou komboon verrattuna, kuin vähän isompi koko ?

  4. #7984
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Tuossa höttölumessahan nyt ajaa vielä vaikka big fat larryilla
    Ketkä ajaa, ketkä ei. Multa ois jääny ainakin ajamatta tän aamuinen 2,5h lenkura.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Onko tuossa muuta ihmeellistä bud/lou komboon verrattuna, kuin vähän isompi koko ?
    Tuohon en osaa oikein vastata, mulla Bud ja Lou oli eri pyörässä. Vaikea siis verrata.
    Mitä nyt tuttuja mäkiä nousin loppulenkistä yli 10cm lumessa niin luulottelen ainakin että ois jääny Loulla nousematta.

    Tiedä häntä. Ei noi lumessa anna kyllä samanvertaista wau-efektiä kuin märällä sulalla maalla. Siis pidon suhteen.
    Ehkä pitäisi ajaa vielä matalalimmilla paineilla.

    Edelleen Bud on edessä kova sana. Mulla Bud ja Lou on varastossa, en tiedä olisko pakko olla viitseliäs ja kokeilla onko 2XL sitten niin ylivertainen niihin nähden.

    Edit: Ja en mä siis ajon aikana paljonkaan ongelmia renkaiden suhteen kokenu, keli oli aika haastava. Lumen alla kun oli vielä juurakot liukkaina jemmassa.
    Ja lunta toisiaan reilusti enemmän kuin tossa tasamaalla otetussa kuvassa näyttäis olevan.

    Tosta näkyy lumitilanne paremmin:

  5. #7985
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Edelleen Bud on edessä kova sana. Mulla Bud ja Lou on varastossa, en tiedä olisko pakko olla viitseliäs ja kokeilla onko 2XL sitten niin ylivertainen niihin nähden.
    Voisit kyllä olla viitseliäs ja testata, niin saisi vähän vertailukohtaa. Noi 2XL:t on kuitenkin aika arvokkaat ja kun tuo bud/lou löytyy jo itseltäkin, niin vähän arveluttaa tilaaminen. Toki kaikkea on aina kiva kokeilla ja kaikki maksaa. Sulla tais myös olla dt:n kehät ? Ei ole renkaat vissiin putoillut hyllyltä ?

  6. #7986
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^DT:n kehät on. Etusella on ajettu kivikkojuurakoissa ja kantattu asfaltilla isommassakin vauhdissa 2,5Psi paineella ja pysyi kiekolla.
    Mut jos hiukankin ajelee siirtymiä ja vierastaa raskasta rullausta, en mä näitä suosittele Budin ja Loun tilalle. Näillä saa nimittäin oikeasti polkea.

    Katsotaan nyt saanko aikaiseksi vaihdella renkaita. Mulla oli tarkoitus iskeä nämä alle ja ajaa auringonlaskuun jos tyydyttävät.
    Kun en pidä säätely- ja speksailutouhuista; ajanhukkaa, pois ajoajasta.
    Optimaalitilanne olis löytää renkaat jotka saa olla alla niin kauan kun kuluvat loppuun. Sit samalaiset tilalle.

  7. #7987
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Ja onhan tietty mahdollista että meno ois voinu olla hyvinkin vaikeaa jollain muulla renkaalla.
    Uskon kelin kyllä olleen melko haastava. Ehkäpä rengas vaan on pirun hyvä?

  8. #7988
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Onkohan noitten Schwalben kevennyssisureiden (13F) paikkaaminen ihan turhaa hommaa? Kyseessä saumassa pieni repeäminen, ilmeisesti ei ole kestänyt painetta. Oli Floaterissa eli ei missään isossa renkaassa. Samassa renkaassa oli kaks samanlaista ja ihmettelin kun ekan paikkasin eikä vieläkään pitänyt ilmaa. No paikkasin nyt toisenkin mutta kannattaakohan tommosia enää jatkossa paikkailla? Onko kokemuksia?

  9. #7989
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Oulainen
    Viestit
    2.184
    Kyllähän sisuri painetta kestää, venytys sen rikkoo ja tuo on maks 3" kumelle suositettu ja paikka tahtoo aina ahdistaa sisurin tasaista venymistä, eli vaikea sanoa miten kestää jos läskiin on tarkoitus asentaa.

  10. #7990
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Moska Katso viesti
    Kyllähän sisuri painetta kestää, venytys sen rikkoo
    Näin tietysti. Pitää varmaan maasturiin pistää noi paikatut, samaa vähän mietin.

  11. #7991
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Minkälaista 4" nastarengasta porukka suosittelisi pääasiassa työmatka-ajoon pyöräteillä. Hyvä rullaavuus olisi siis plussaa. Saa olla myös itse nastoitettava.

    Dillinger on varmasti hyvä mutta hieman tyyris. Onone floater olisi vissiin helposti nastoitettavissa, mutta toimiiko se sen jälkeen sisurin kanssa? Floaterin rullaavuus myös mietityttää.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

  12. #7992
    Floatereilla ajelin viime talvesta osan. Laittelin ite nastoja kahteen riviin. Muistaakseni silloiset ruskeat kumit tuli maksaan n.50€ kipale. Nastat sain 9,90€ maksaneista nicetrackista. Ja sisurilla meni. Miks ei toimis?

  13. #7993
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pekka.S Katso viesti
    Minkälaista 4" nastarengasta porukka suosittelisi pääasiassa työmatka-ajoon pyöräteillä. Hyvä rullaavuus olisi siis plussaa. Saa olla myös itse nastoitettava.

    Dillinger on varmasti hyvä mutta hieman tyyris. Onone floater olisi vissiin helposti nastoitettavissa, mutta toimiiko se sen jälkeen sisurin kanssa? Floaterin rullaavuus myös mietityttää.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla
    Halpa ja suht kevyt on bontrager gnarwhal

    http://www.hi5bikes.fi/~5MnYx0000003...Y104=TR-513947

    Omaan silmään tuo on kyllä vähintään rehti 4,0 vaikka valmistaja ilmoittaa 3,8. Itselläni on nuo pyörässä mutta vielä en ole päässyt testaan. Tubeless oli erittäin helppo tehdä ha paino oli 1380 ja 1420 tms. Ajattelin aluksi että onko nastoja tarpeeksi sivus ja kuinka kestää kantata. 80mm mulefutis ainakin vanteella näytti menevän nastat ainakin suhteellisen sivulle eli pitäis toimia tiukois mutkis. Ei ehkä paras rengas paksus puuteri lumes.. lisää kun pääsee testaan käytännössä!


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  14. #7994
    mutanaama Guest
    Kyllähän se XXL oli vaikuttava, varsinkin eteneminen umpilumessa oli iloinen yllätys. Tosin tänään kun oli polut tamppaantuneet niin ei ollut juuri merkitystä renkaalla, 99% barbegaz toimi edessä hyvin, pari hassua käärmettä ja takana 4.4 JJ oli hemmetin hyvä.

  15. #7995
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mullakin tänään 4.8" JJ takana toimi ihmeteltävän hyvin. Polut oli tosiaan paremmiksi kävellyt, mutta jotain oli lumen rakenteellekin tapahtunut kun tänään pääsi polun sivussakin aika hyvin ja perjantaina JJ suti samassa tilanteessa niin helposti että olisi luullut aivan eri renkaiden olevan kyseessä.

  16. #7996
    Montakos sanaa niillä eskimoilla olikaan lumelle sen mukaan, minkä tyyppistä se lumi on...

  17. #7997
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti wekkuli Katso viesti
    Montakos sanaa niillä eskimoilla olikaan lumelle sen mukaan, minkä tyyppistä se lumi on...
    http://yle.fi/uutiset/3-8326814

    https://fi.wikipedia.org/wiki/Luette...ielen_sanoista

    http://hikipedia.info/wiki/Lumi

    http://www.city.fi/blogit/lavas/lumi...polanne/125411

  18. #7998
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Jos joku vielä kaipailee uusia Dillinger 5 kumeja, niin sakemannilta saa 199€/kpl ja toimituskuluja varmaan 6,9€ päälle(ainakin kokonainen pyörä tuli ups:llä tuohon hintaan).

    http://www.bikesteelborrow.com/rund-...26x48-120tpi-1

  19. #7999
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    211
    Jotenkin hitaalta tuntuu sekä läskin renkaiden että vanteiden kehitys. Lajin kohtuu laajan suosion huomioiden olisi kuvitellut tälle kaudelle tulleen kasapäin uusia julkistuksia, mutta ihan samoista renkuloista puhutaan kuin viime vuonna. Markkinoille ei ole myöskään tullut järkevään hintaluokkaan mitään DT:n defacto kiekkoja kevyempiä settejä. Ainakaan ei ole omiin silmiin osunut näitä uutuuksia...
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

  20. #8000
    Kruunu Guest
    Tässä yksi uusi Bontrager nastarengas, jota 27,5 lahkolaisena odotan innolla, mutta saattaa olla tämä talvi ohi, ennen kuin nuo Eurooppaan rantautuvat. Odotettavissa Kanadaan vasta Joulun tienoilla ja tänne tulosta ei kaupoillakaan ole vielä mitään tietoa.

    http://sportolympe.com/produit/bontr...gnarwhal-27-5/

  21. #8001
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Olen tässä miettinyt, jos sitä sittenkin talveksi laittaisi bud/lou combon alle, vaikka noissa maxxis minioneissa ei varsinaisesti mitään valittamista olekkaan, mutta kun kaverikin laittoi budin ja loun, niin pakko kai se on itsekin laittaa. Nouseeko noi dt:n kehälle vakuumitubelessina helposti ja pysyykö ilmat sisällä ? Noi kun ei ole tubeless-ready renkaat, niin kannattaa varmaan pyöritellä litkut hyvin kylkiin yms. Sitten toinen kysymys liittyen noihin renkaiden pyörimis-suuntiin: Loun ajattelin laittaa taakse propulsion asentoon maksimaalisen pidon takaamiseksi, mutta onko budista mitään hyötyä, jos laittaa niin päin vai onko cornering parempi ? Ajot käytännössä aina pelkkää lenkkiajoa ja nekin mahdollisimman vähillä siirtymillä suoraan poluille, eli rullaavuus ei ole ykkösprioriteetti, vaan hyvä pito. Joskus ajelen lumikelillä työmatkaa, jos lunta on tullut yöllä niin paljon, ettei viitsi nastarenkaisella crossarilla lähteä.

  22. #8002
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Nouseeko noi dt:n kehälle vakuumitubelessina helposti ja pysyykö ilmat sisällä ? Noi kun ei ole tubeless-ready renkaat, niin kannattaa varmaan pyöritellä litkut hyvin kylkiin yms. Sitten toinen kysymys liittyen noihin renkaiden pyörimis-suuntiin: Loun ajattelin laittaa taakse propulsion asentoon maksimaalisen pidon takaamiseksi, mutta onko budista mitään hyötyä, jos laittaa niin päin vai onko cornering parempi ? Ajot käytännössä aina pelkkää lenkkiajoa ja nekin mahdollisimman vähillä siirtymillä suoraan poluille, eli rullaavuus ei ole ykkösprioriteetti, vaan hyvä pito.
    Surlyn kumeksista ei koskaan tiedä kuinka nousee; koot kun on mitä sattuu. Sisurin kanssa nostaisin ihan suosiolla.
    Ilmat ne pitää hyvin, vaikkei "TLR":t olekaan.
    Budi toimii Corneringissa paremmin. Imo.
    Loulla en ole Propulsionia edes kokeillu, pitoa ollu ihan tarpeeksi Cornering-modessakin.

  23. #8003
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^Onnistuu. Ja pysyy.

    Tuolta tilannut(alumiinirunkoiset), kannattaa ottaa yksi säkki missä mukana se työkalu, jos ei sellaista jo omista/pysty itse tekemään.


    Tuosta ohjetta:
    Minkähän kokoisen nappulan nuo vaatii pysyäkseen? Mietinnässä, onnistuisiko Minnesotan renkaan nastoitus näillä. Samanlainen kumi siis kuin tässä: https://fat-bike.com/2014/12/ride-im...fat-bike-tire/

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

  24. #8004
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Kyl noi minnesotan reunanapit jäänee nastoittamatta, mut keskiosan nappulat onnistunee ihan ok.

  25. #8005
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    92
    Hei, osaako joku sanoa kuinka tärkeää on käyttää liimaa kun noita Schwalben tarvikenastoja kiinnittää?

    Pysyykö ilman liimaa?

    Mitä liimaa tulisi käyttää?

    Kiitos paljon!

  26. #8006
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Mulla ihan kontaktiliimalla, lähinnä liimaa kai käytetään sen takia että saa helpommin laitettua (liukuominaisuus). Pysymisen kannalta ei varmaan kauheaa vaikutusta.

  27. #8007
    Liittynyt
    12/2015
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    141
    Kuinkahan leveä tuo nastan tyvi on ja kuinka korkean nappulan se vaatii ilman pelkoa että nasta on sisurissa kiinni? Nastan mitat olisi kiva tietää.

    Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

  28. #8008
    Liittynyt
    10/2009
    Viestit
    2.053
    Noin kuusi milliä ja korkeus sama. Mutis taisi jossain laittaa että upotussyvyys 4,5 milliä mutta olikohan ne auton nastoja eli millin korkeampia. Floaterihin laittanut ja ei mitään hätää. Ilmeisesti myös Jumbo Jimeihin ja Ground Controlleihin ainakin laitettu. Korkeus varmaan melkein kaikissa nappuloissa riittää mutta onko leveyttä tarpeeksi on varmaan merkitsevämpi.

  29. #8009
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Surlyn kumeksista ei koskaan tiedä kuinka nousee; koot kun on mitä sattuu. Sisurin kanssa nostaisin ihan suosiolla.
    Muutama tunti sitten nostin Loun DT-kehälle vakuumikelmun kanssa, ja hämmennys oli valtava kun rengas nousi valehtelematta tyylillä pyssystä ilmaa - plop plop. Eilen lötkö-JJ:n kanssa äheltämisestä tuskastuneena väsäsin Budin paikalleen oikein sisurin avulla. Sekin kyllä onnistui niin helposti, että melkein jo uskon näihin "tornipumpulla nostin" -kaupunkitarinoihin.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Loulla en ole Propulsionia edes kokeillu, pitoa ollu ihan tarpeeksi Cornering-modessakin.
    Kiitos. Juuri kirosin, että meni Lou takaperin, vaikka kuinka yritin olla tarkkana että menisi propulsion-päin. Kai mulla oli sitten vanne väärinpäin

  30. #8010
    Liittynyt
    03/2013
    Paikkakunta
    Nokia
    Viestit
    172
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pexxi Katso viesti
    Mulla ihan kontaktiliimalla, lähinnä liimaa kai käytetään sen takia että saa helpommin laitettua (liukuominaisuus). Pysymisen kannalta ei varmaan kauheaa vaikutusta.
    Pistin joskus tuollaisella Dillingeriin Tikkoja kiinni

    http://tuotteet.etra.fi/fi/g2316621/...ettu-pikaliima
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •