Olipas raskasta polkea tänään. Ei ollu edes ennenkuulumattoman matalat paineet renkaissa, mutta melkosta tahmaa oli meno noin 5cm pakkaslumessa. Ehkä jalatkin oli vähän väsyneet ja reitissä riitti ylämäkeä. 31,15km keskarilla 11,5km/h, matkaan mahtui kivikkoa, juurakkoa ja kalliotakin. Mulla oli nyt supermummovaihde ja se tulikin tarpeeseen pari kertaa. Melko pitkälti ajoin sillä samalla osuudella pakkaa kuin ennenkin, mutta oli kyllä mukava, kun löytyikin vielä se extrakevyt takataskusta. Bud/Lou combolla ja pakkaslumipaineilla ei sitten niitä pitkiä välityksiä enää kaivannutkaan, joten annan olla ton ovaalin 26:sen edessä. Suvikumeille sitten vaihdan sen 28:siin keväällä. Mähän oon tämmönen tikkujalka sitkuttaja, kesällä maantielenkkien keskikadenssi on yli 100. Nyt oli läskissäkin kadenssimittari mukana ja avg oli 85. Jotenkin tuntuu, että varsinkin tuolla hangessa on kohtuullisen vaikea ajaa korkealla kadenssilla. Välillä joutuu pitoa etsimään semmoisella voimagrindauksella, ettei pääse sutimaan tyhjää. Perus XC-lenkillä mulla on jotain 93-95 keskikadenssi.

Alan olla nyt pikkuhiljaa sitä mieltä, että Polen Mr. Kokkonen on suunnitellut erittäin hyvän läskin. Panzerilla minulla oli selvästi enemmän ongelmia ohjattavuuden kanssa pakkaslumessa ajettaessa kuin tällä. Maastossa tämä menee tukevammin ja ajaminen on yksinkertaisesti helpompaa. Tosin tänään tuli vastaan kerran vähän sitä samaa mistä valittelin pitkäjoustoisen loivakeulaisen pyöräni kanssa, että kun hitaassa vauhdissa kääntää tankoa reilusti, niin loivan keulakulman takia pyörä meinaa alkaa "kaatua" itsestään sisäkurvin puolelle. Jyrkemmällä keulakulmalla tätä ilmiötä ei tule.