Lainaus Alkujaan tämän lähetti Bansku81 Katso viesti
Uskomaton pyörä kun ominaisuudet jotka muissa pyörissä laskettaisiin negatiiviseksi, muuttuukin Polessa positiivisiksi
Tai ainakaan itse en arvostaisi kovin korkealle vaikeasti kevennettävää keulaa omilla juurakkoisilla ja kivikkoisilla poluilla. Mutta jos ajomaastot on esim. tasaisia vauhdikkaita ylä- ja alamäkiä niin on varmaan aika kelpo kampe.
Tämä tosiaan on näitä kolikon kääntöpuolia. Minä kuitenkin luulen, että ajotekniikkaa muuttamalla tällä Polen geometrialla selviää noista peruspolkujen ja teknistenkin osuuksien keventelyistä. Vaatii vaan vähän enemmän työtä ja elämistä satulassa. Kimppalenkeillä ajaessa kuitenkin huomaa, että usein jää jengiltä jyrkemmät ylämäet ja töytäisyt ajamatta liiallisen keulan kevenemisen vuoksi. Tähänkin pystyy ajotekniikalla vaikuttamaan tiettyyn rajaan asti, mutta sitten alkaa jo pyörän geometria vaikuttamaan niin paljon, että eroja syntyy. Jossain vaiheessa jo mainitsinkin, että onko tämä geo nyt jo niin paljon erilainen, että sitten menee tatsi kokonaan perus XC pyörän maastoajotekniikasta.