En mä ole kuin 190cm pitkä. Pitkäraajainen tosin. Ei tuo runko pieni ole, tuolta näyttää kaikki nykyiset fillarit pitkällä kuskilla (satulatolpan suhteen), koska yläputki tuodaan todella alas, että standover olisi matala. Kyllähän se on kiva, kun polvet ei kolise putkeen teknisemmässä maastossa. Mä oon muutenkin tämmönen sukkahousu-XC kuski, joten luonteva ajoasento on tommonen aika hyökkäävä.
Ei tuo Polen runko pieni ole, vertaan sitä vain toiseen isoon runkoon (Mondraker Panzer). Onhan tuossa Taigassa esim. reach 60mm pidempi kuin mun XC pyörässä. Tuolla tangon puolella pienetkin erot vaikuttavat reilusti ja mulla on nyt jo paikallaan se 50mm stemmi ja 20mm riser. Otan kuvia, kunhan kerkeän, että miten se muutti pyörää suhteessa satulan korkeuteen. Nyt nopeiden testien mukaan asento on hyvä ja lähellä sitä mihin totuin Panzerissa. Tämä vaikuttaa jo lupaavalta. Tangon nostaminen huomattavasti korkeammalle esim. uudella haarukalla, jossa olisi pidempi putki tai 40mm riser tangolla tuntuu ainakin tällä hetkellä vieraalta... täytyy nyt vaan ajaa enemmän ja kerätä kokemuksia. Siellä metsässä sitä näkee toimiiko pyörä vai ei
.
https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä
Kirjanmerkit