GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 16 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 14 15 16 17 18 26 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 451 - 480 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #451
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Litkuttelin muuten gravdallit tällä kertaa marioposan Caffe latexilla. Aine on kaameaa liisteriä kuivuttuaan, mutta tuntuu kyllä toimivan. Renkaat olivat tyhjentyneet yön aikana lähes täysin, mutta seuraavalla paineen lisäyksellä vuotoja ei enää ollut. Täytyisi melkein ostaa litkun poistoon se marioposan oma aine.

    Sun ringlen black flag kiekot ovat hyvät gravdalleille. Rengas puree hienosti hyllylle, eikä kyllä pääse vahingossa tuolta blurbbaamaan. Leveyttä saisi kyllä olla enemmänkin. Voisi olla positiivinen vaikutus pitoon.
    Myös Stanin Race Sealant voisi olla ihan toimivaa sepeliä vastaan. Toki sitä perus Staniakin voi tuunata vaikka riisillä/glitterillä/tms., jotta se tukkii vähän isompia reikiä.
    http://factoryjackson.com/2016/05/06...ealant-review/

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Mutta mistäs niitä nastoittamattomia saa? Äkkiseltään mikään verkkokauppa ei tuntenut sellaisia.
    Edellisellä sivulla on listattuna muutamiakin ostopaikkoja, ainakin seuraavat:
    http://www.tritoncycles.co.uk/compon...o-studs-p11090
    http://www.bikeparts4u.nl/mtbcross/b...x38-spike-band
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  2. #452
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    119
    Pakko hehkuttaa, mutta Orangeseal on todella hyvä litku ja siitä saa pitkäkestoista ja pakkasversiota. Paikkaa isommat reijät paremmin eikä tahmaannu niin pahasti.
    www.ibike.fi

  3. #453
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Edellisellä sivulla on listattuna muutamiakin ostopaikkoja, ainakin seuraavat:
    http://www.tritoncycles.co.uk/compon...o-studs-p11090
    http://www.bikeparts4u.nl/mtbcross/b...x38-spike-band
    Äh. Kiitos puusilmän opastamisesta! Nytpä tosin alkoi mietityttämään mahtaako tuo (nimellisesti?) 38mm leveä pyörimään Spessun Divergessä, hilkulla ainakin on.

  4. #454
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Jos ne on ehjät niin diilaa ne murheenkryynit mulle halvalla?

    Nastoitetut Gravdalit maksaa niin tolkuttomasti, että oli rahaa tai ei niin en suostu maksamaan. Itse nastoitetut vois ehkä just ja just olla hyväksyttävässä budjetissa kun samaan hintaan saa pientä askarteluhommaakin. Mutta mistäs niitä nastoittamattomia saa? Äkkiseltään mikään verkkokauppa ei tuntenut sellaisia.
    Kyllä ne ehjät on. Nastat on tallella, mutta tietty muutama tuhat kilsaa näkyy... Ovat nytkin alla ja ajossa, ku tuli vähä lunta. Tilasin 32 milliset Nicetracit, ne tulee varmaan ens viikolla viimeistään ja silloin jää Gravdaalit ylimääräiseksi. Mitä tarjoot?
    10k kerho

  5. #455
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Username. Katso viesti
    Tilasin nuo eilen. Nyt alla. 32mm ei niin kapea todellisuudessa kuin pelkäsin. Nastat on aika syvällä eikä kovin hääppöistä jääpitoa tarvinne odottaa.

  6. #456
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti klemola Katso viesti
    Pidän Gravdalista. Olen ajanut useita vuosia (kymmeniä tuhansia) Nokian nastoilla 106:lla ja 240:llä. Ok renkaita, mutta niiden luikertelu on kiusallista. Tuollaisilla renkailla ei voi ajaa matalilla paineilla, koska rengas ei rullaa hyvin. Gravdal on kyllä julmetun kallis, enkä kestosta vielä tiedä mitään... Mulle tuli yhden renkaan hinnaksi vähän alle 80€ kun näin paljon vaivaa. Täällä "ei Helsingin" alueella asuvalla keskieuroopan nettikaupat on paljon lähenpänä, kuin huonoilla nettisivuilla olevat kotimaiset kaupat.
    Näin pari vuoden jälkeen, miten on renkaat kestänyt?
    Ja mistä sait 80€:lla?

  7. #457
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Janu Katso viesti
    Äh. Kiitos puusilmän opastamisesta! Nytpä tosin alkoi mietityttämään mahtaako tuo (nimellisesti?) 38mm leveä pyörimään Spessun Divergessä, hilkulla ainakin on.
    Mulla on noi nyt olleet yhden talven käytössä ja juuri asentelin nuo Kona Private Jaken vakio vannesetille (Novatec 30 Disc), joiden sisälevyes taisi olla 20-21mm. Noilla vanteilla nuo asettuu leveimmästäkohtaa tönärillä mitattuna 39,0-39,5mm leveyteen, kun renkaassa on vähän kovemmat paineet (asettuu tuossa parhaillaan litkujen kanssa). Ajopaineilla nuo asettuu hieman alle 39mm leveyteen.

    Mahtuvat muuten juuri täydellisesti 45mm SKSän bluemels lokarin alle. Aisoja joutuu kevyesti taittamaan, mutta ainakin viime talvena tuo kombo toimi ok. Jos kunnon talvi saadaan, niin lokarit lähtee sitten lumikeleillä toki pois.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  8. #458
    Liittynyt
    02/2015
    Paikkakunta
    Suur-Pirkkala
    Viestit
    498
    Tämän talven cyclokumeksina päätin kokeilla Mara Winteriä tubelessina. Nyt kaksi päivää kokeilua takana.

    Asennus kuului sujuneen ongelmitta (kaveri asensi) ja parin lenkin kokemuksella ajettavuus tuntuisi toimivan hyvin, jopa erittäin. Hetkittäin havaittavissa jopa eloisuutta .... Talven mittaan voi sitten testailla erilaisia paineita eri keleillä, nyt ajelin tyytyväisenä 4 barilla, mikä lienee aika paljon.

    Foorumeilla ja Schwalben omissa kommenteissa ei kovasti ainakaan rohkaista tubelessiin Mara Winterin kanssa, jopa kielletään moinen kerettiläinen touhu, mutta kyllä mä nyt todistan toisin. Ainakin Huntin four season vanteella toimii.

  9. #459
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kommuutteri Katso viesti
    Tämän talven cyclokumeksina päätin kokeilla Mara Winteriä tubelessina. Nyt kaksi päivää kokeilua takana.

    Asennus kuului sujuneen ongelmitta (kaveri asensi) ja parin lenkin kokemuksella ajettavuus tuntuisi toimivan hyvin, jopa erittäin. Hetkittäin havaittavissa jopa eloisuutta .... Talven mittaan voi sitten testailla erilaisia paineita eri keleillä, nyt ajelin tyytyväisenä 4 barilla, mikä lienee aika paljon.

    Foorumeilla ja Schwalben omissa kommenteissa ei kovasti ainakaan rohkaista tubelessiin Mara Winterin kanssa, jopa kielletään moinen kerettiläinen touhu, mutta kyllä mä nyt todistan toisin. Ainakin Huntin four season vanteella toimii.
    Täällä on kanssa DT Swiss R 23 -vanteella tubelessina 42 mm Marathon Winter, tosin vain toisessa. Toinen rengas on niin löysä, että kun ottaa toisen puolen vanteelta niin putoaa toinenkin samalla. Epäilen pitäisikö tuo kyljistä ollenkaan vai falskaisiko. Mennyt kahtena peräkkäisenä päivänä sisuri toisesta, joten tuonkin takia olisi kiva saada toimimaan tuo. En tiedä sitten pitääkö vannetta vähän teipata lisää, auttaisiko pitämään renkaan paremmin ylhäällä.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  10. #460
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Tuli crossariin laitettua Mara Winterit alle.. On ihan järkyttävän raskaat ajaa! Pitoa on tosin enemmän kun tarpeeksi, mutta ei noilla kyllä viitsi ajella. Mistähän sitä Xerxes:siä sais helpoiten ostettua? Kotimaisissa nettikaupoissa oli kaikista loppu.

    EDIT: löytyi sittenkin kotimaisesta nettikaupasta ja tilaukseen meni

  11. #461
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti sf12 Katso viesti
    Tuli crossariin laitettua Mara Winterit alle.. On ihan järkyttävän raskaat ajaa! Pitoa on tosin enemmän kun tarpeeksi, mutta ei noilla kyllä viitsi ajella. Mistähän sitä Xerxes:siä sais helpoiten ostettua? Kotimaisissa nettikaupoissa oli kaikista loppu.
    Onko toniltakin loppu?

    http://www.tonitoni.fi/45nrth-xerxes-30x622-140-nastaa

  12. #462
    Liittynyt
    04/2013
    Viestit
    247
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Tonille laitoin tilauksen menemään

  13. #463
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Kävin eilen ajamassa vähän reilu 50km sisään Nicetrac Snow 200 renkaita. Taittuvakylkiset 37mm alla omassa krossarissa. Ajattelin kokeilla noita tän talven, kun on aiemmin kokemusta jo mara wintereistä ja contin nordic spikeista. Jäi kyllä hyvä fiilis kumeista näin kuivalla asfaltilla ajelun jälkeen. Rullaa yllättävän hyvin ja missään vaiheessa ei alkanut edes vituttamaan ajella paljasta asfalttia noilla. Liekö sitä ollut edesvaikuttamassa se, että on tullut ensimmäistä kertaa ajeltua työmatkojakin cyclokumeilla. Ennen olen aina siirtynyt sileistä kumeista suoraan nastoihin, niin tuntuma on ollut aika kauhea. Paineita oli edessä 4 ja takana 4,5. Hintahan noissa on paras ominaisuus, kun itse tilasin noi sportia pekasta alkusyksystä, niin oliskohan ollut 20e/kpl. Jos toimii lumella ja jäälle, edes vähän sinne päin kuin mara winterit/nordic spiket, niin voin kyllä suositella niitä tuohon hintaan. Niitä kokemuksia kuitenkin vielä odotellaan..
    Pitääkö valmistajan antamat mitat kutinsa? Ts. paljonko kumilla leveyttä/korkeutta noilla paineilla? Vähän hämmentää tuo ilmoitettu 37/40 mittakin.

    Työmatkakulkimessa on aika naftisti tilaa lokarien takia. Mielelläni laittasin nuo 37mm mutta jos ei mahdu niin ei mahdu Myös 32mm kumin todellisia mittoja saa ilmoittaa jos jollain tiedossa. Niiden olettaisin mahtuvan kun ensiasennusgummit on 33mm.

  14. #464
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Aikalailla 37mm se todellinen mitta on. Muistaakseni levein mitta reunanappuloista otettuna. Juuri kannoin pyörän kellariin, kun vaihdoin nastat alle. Jos on tarvetta tarkalle mitalle, niin voin vaikka huomenna lenkille lähtiessä mitata vielä.
    -

  15. #465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Aikalailla 37mm se todellinen mitta on. Muistaakseni levein mitta reunanappuloista otettuna. Juuri kannoin pyörän kellariin, kun vaihdoin nastat alle. Jos on tarvetta tarkalle mitalle, niin voin vaikka huomenna lenkille lähtiessä mitata vielä.
    Ok, kiitoksia. Eiköhän tuo tieto riitä. Milli sinne tai tänne ei tunnu ku pankkitilillä

  16. #466
    Liittynyt
    03/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    427
    Onko näiden Xerxesien kestosta kokemuksia eli paljonko on kilsoja saatu alle ja onko kokemuksia että nastoja olis tullu läpi sisältä? Houkuttais kevyemmät nastarenkaat mutta on toi hinta aika posketon joten kokemukset kestosta olis mukavia. Pari talvee (5000km) mitä w106 ja w240 tuntuu kestävän ennen ku nastat tulee läpi on liian vähän Xerxesien hinnalle.

  17. #467
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    86
    Miten toi Xerxes kestää sepeliä? Alla tällä hetkellä Mara winterit ja ne ei nappaa. Pirun raskaat ajaa ja ilman mitään litkuja rengasrikkojen määräkin on ihan posketon. Muuten menee ajot jäykkäperällä ja icespikereilla nekun kestää sepelit.

  18. #468
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    659
    ^ja^^

    Kolmas talvi xerxeseillä aluillaan, jtkn +6000 km säälimätöntä ajoa pks sepeliväylillä. Takarengas on jo selvästi kulunut, keskinappuloista lamellikuvio häippässyt mutta hyvin toimii vielä. Nastat vähän pyöristyneet, yksi kadonnut, yhtään ei ole painunut läpi. Flättejä (kopkop)nolla.

  19. #469
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Ihmettelen, millaiseen käyttöön porukka hankkii MaraWintereitä ja millaisiin renkaisiin on totuttu. Mulla ei ole mitään superpro-renkaita ollut kesälläkään (Conti GP 4000S2, Conti Cyclocross Race/Speed, Schwalbe Racing Ralph) ja talvella ainoat koetut nastalliset on cyclon MaraWinterit ja maasturin ISP Evot. Kävin juuri 30km lenkillä lumisia, jäisiä ja polanteisia kelvejä ja hiekkateitä cyclolla ja MaraWintereillä (700x35C, 3.5bar). Viime talvena pidin noita huonoina, mutta ehkä ajetut kilometrit tuntuu. Ei noissa minusta nyt ollut mitään vikaa. Enemmän kiusaa runsas vaatetus ja vastatuuli kuin renkaiden raskaus. MaraWinterit piti joka paikassa ja vauhtia oli ihan talven tarpeiksi.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  20. #470
    Liittynyt
    03/2012
    Paikkakunta
    Kitee
    Viestit
    6.066
    Minä kanssa ihmettelen Marawintterien moittimista, noisson kuiten nastoja riittävästi joka takaa pitoa silloin kun sitä oikeasti kaipaa. Omat on litkutetut joka minusta on hyvä juttu, vähemmän kumia pakkasessa jäykistymään. Verrokkina kevyemmässä crossarissa on Contin CycloXKingit, nää halvemmat taittuvat, 42 ja 35milliset. En koe piikkirenkaita mitenkään ylimaalllisen raskaammiksi ajaa.
    I väntan på ännu dåligare tidet

  21. #471
    Onhan noi Marawinterit ja Nordic Spiket karseita. Painaa kilon ja kyljet on peltiä. Siitä kai se huono rullaus tulee. Saas nähdä kuinka pitkään pysyy tubeless X-One:lla pystyssä, ei yhtään huvita noita ankkureita laittaa alle.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  22. #472
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    86
    Kolmas talvi xerxeseillä aluillaan, jtkn +6000 km säälimätöntä ajoa pks sepeliväylillä. Takarengas on jo selvästi kulunut, keskinappuloista lamellikuvio häippässyt mutta hyvin toimii vielä. Nastat vähän pyöristyneet, yksi kadonnut, yhtään ei ole painunut läpi. Flättejä (kopkop)nolla
    .

    Pitänee sitten kokeilla Xerxes, Toni& Tonilta tilaukseen. Mara wintereistä sen verran, että eihän mitkään ylivoimaisen raskaat ole (kenties vaan tuntuu niinkuin aina ensimmäisillä kerroilla), mutta jos parempaa on tarjolla niin sitten vaihtoon. Maroissa ei kuitenkaan suojaus ole mulla kestänyt pääkaupunkiseudun sepeliä. Koko ajan pitää putsailla huolella tai kohta on kivi läpi. Maksan mielellään ylimääräistä rullavuudesta ja luotettavuudesta.

  23. #473
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    Omat on litkutetut joka minusta on hyvä juttu, vähemmän kumia pakkasessa jäykistymään.
    Minulla kun ei ole tullut tähän perehdyttyä, niin kysymys: Miten tapahtuu sepelin puhkoman mömmöllä sisustetun renkaan korjaus -15 asteessa tien reunalla? Soitellaan kyytiä tai kävellään? Sisäkumin vaihto kuitenkin onnistuu, vaikka ei mukavaa olekaan.
    -

  24. #474
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.114
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Minulla kun ei ole tullut tähän perehdyttyä, niin kysymys: Miten tapahtuu sepelin puhkoman mömmöllä sisustetun renkaan korjaus -15 asteessa tien reunalla? Soitellaan kyytiä tai kävellään? Sisäkumin vaihto kuitenkin onnistuu, vaikka ei mukavaa olekaan.
    Jos mömmö ei jostain syystä paikkaa laitat sen sisurin.


  25. #475
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Kuinka hyvin mömmö paikkaa, kun on pakkasta ja reikä enemmän kuin 0,1mm? Sisärenkaan tunkeminen sen sotkun sekaan tien penkalla ei kuulosta kovin houkuttelevalta.
    -

  26. #476
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Talvirenkaat krossariin?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Kuinka hyvin mömmö paikkaa, kun on pakkasta ja reikä enemmän kuin 0,1mm? Sisärenkaan tunkeminen sen sotkun sekaan tien penkalla ei kuulosta kovin houkuttelevalta.
    Minulla ei ole kovin montaa omakohtaista ennakkotapausta, mutta luottaisin litkun paikkaavan kuvioon tulevan sepelin tekemän pistoreiän pakkasessa 90% varmuudella, jos kesäkelissä oletan sen paikkaantuvan 100% varmuudella. Keskeistä on pistepaine siinä reikäkohdassa, ilman lämpötila ja kosteus vaikuttaa muttei mitenkään ratkaisevasti.

    Kuitenkin käytännössä pidän sisärenkaita esim. arkiajossa olevissa nastarenkaissa järkevänä ratkaisuna, koska nastarengas on jo lähtökohtaisesti painava eikä arkiajossa ole välttämättä tarkoituksellista hifistellä ajo-ominaisuuksia äärimmilleen. Saman asian voi tietysti nähdä myös toisinpäin - koska nastarengas on lähtökohtaisesti painava, siitä kannattaa ehdottomasti jättää sisärengas pois.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  27. #477
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    200
    Onko kellään oikeasti näkemystä 45NRTH:n kumien sepelin kestosta verrattuna Mara Winteriin? Usein renkaan kesto ja siitä syntynyt mielikuva on tsäkästä kiinni. Eilen ajelin krossarilla 4 1/2 tuntian Marat alla kaikenlaisessa isossa ja pienessä, mutta terävässä sepelissä ja kotiin pääsin ilman ongelmia. Välillä olin varma terävään kivikkoon painaessani, että ei voi rengas kestää, mutta kesti kuitenkin. Ja ovatko Gravdalit niin kalliita, ettei voi (edes itselleen) tunnustaa, että ei se enempää kestä kuin muutkaan?

  28. #478
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Ei ole mullakaan ole tarjota mitää absoluuttista totuutta tuohon Gravdal vs. Mara asiaan, mutta olen itsekkin tähän ketjuun tunnustanut, että kaksi kertaa meni rengas puhki viime talvena näiden Gravdalien kanssa. Ensimmäisellä kerralla oli renkaassa vielä sisuri sisällä ja renkaasta meni läpi sellainen nuolenkärjen muotoinen sepelin siru -> uusi sisuri tilalle. Toisella kertaa renkaat oli litkutettu, mutta nyt meni hieman isompi nuolenkärjenmuotoinen sepeli läpi, joka puhkoi renkaaseen sellaisen 3mm viilloin, jota vastaa litku ei auttanut -> sisuri sisään ja matka jatkui. Litkun on vähentyt mun rengas hommia ihan älyttömästi, nykysin joutuu paikkaileen tien sivussa vähän vuodesta riippuen n. 5-10tkm välein, eli aika vähän.

    Nämä omat kokemukset eivät tietenkään kerro sitä, että kuinka monta reikää olen välttänyt noiden litkujen ansiosta ja kuinka monta reikää Gravdalin mahdollinen pistosuojaus on pelastanut. Joka paikasta tulee kuitenkin ajettua aina aika reippaasti ja kalustoa säälimättä, joten erittäin tyytyväinen olen tuohon kestävyyteen.

    Kylläpäs oli taas tänään juhlaa painaa työmatkaa litkutetuilla Gravdaleilla. Kovaan/puuskittaiseen vastatuuleen sai pidettyä sellaista 25km/h nopeutta ja paluumatkalla sai painella sitten suorilla myötätuuleen 35-40km/h nopeuksia. On tää vaan aivan älyttömän hyvä ja "sporttinen" rengas, ei ole yhtään ole taaskaan harmittanut vaihtaa noita cyclon rullaavia kesärenkaita näihin nastoihin. Ei sen talviajon tarvitse olla mitään raskasta puurtamista. Mun ISP-nastoitetut Graldalit painaa punnittuna 600g (+/-20g), joka on mielestä varsin kohtuullisesti kun vertaa esim. Maroihin joiden ilmoitettu paino on koosta riippuen 900-1000g.

    Toki tänäkin talvena varmaan tulee sellaset keli, että Gravdalin ominaisuudet loppuu kesken, mutta meen sitten vaikka tolla plussa pyörällä, juosten tai vaikka suksilla ne parit pahat päivät.

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Kuinka hyvin mömmö paikkaa, kun on pakkasta ja reikä enemmän kuin 0,1mm? Sisärenkaan tunkeminen sen sotkun sekaan tien penkalla ei kuulosta kovin houkuttelevalta.
    Kannattaa varata varasisurin lisäksi pari kertakäyttöhanskaa (esim. nitriilihanskat) ja vähän paperia mukaan, niin selviää noista tilanteista mukavammin. Hanskat on myös kivat olla mukana jos joutuu esim. ketjua fiksaileen kesken lenkin tai muuten säätämään jotain likaisempaa osaa. Eihän se tietenkään kovin houkuttelee noinkaan ole, mutta ihan tehtävissä oleva homma. Todella harjoin tota puuhaa joutuu harjoittamaan, joten siinä mielessä toi ei mielestäni ole mikään showstopper.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  29. #479
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    En tiedä sitten pitääkö vannetta vähän teipata lisää, auttaisiko pitämään renkaan paremmin ylhäällä.
    Mulla oli samaa ongelmaa näidän Gravdalien kanssa, eli ovat aika löysät vanteilla, joten vannetta piti korottaa. Itse ratkoin ongelman siten, että vedin tuon stanin tubeless nauhan päälle vielä 2-3 kierrosta gorillaa, jonka jälkeen rengas istuu vanteella tukevasti.

    Mulle suositeltiin tässä samassa ketjussa myös Bontragerin TLR Rim Strips -vannenauhoja, joissa oli vähän hyllyä jo itsessään, mutta näitä en ehtinyt vielä tilailemaan/testailemaan, kun sain homman toimimaan ilmankin. Mielestäni nuo Rim Stripsit ainakin vaikuttaa ihan fiksuilta, joten jos omaan vanteeseen sattuu löytymään sopivat, niin tuossa voisi olla ns. helpporatkaisu. Nämähän on suunniteltu toimimaan vain Bontragerin vanteissa, mutta olettaisin, että jos löytyy vaan sopivalla levydellä olevan Stripin, niin sen voisi saada toimimaan myös muissa vanteissa.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  30. #480
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kalle H Katso viesti
    Mulla oli samaa ongelmaa näidän Gravdalien kanssa, eli ovat aika löysät vanteilla, joten vannetta piti korottaa. Itse ratkoin ongelman siten, että vedin tuon stanin tubeless nauhan päälle vielä 2-3 kierrosta gorillaa, jonka jälkeen rengas istuu vanteella tukevasti.

    Mulle suositeltiin tässä samassa ketjussa myös Bontragerin TLR Rim Strips -vannenauhoja, joissa oli vähän hyllyä jo itsessään, mutta näitä en ehtinyt vielä tilailemaan/testailemaan, kun sain homman toimimaan ilmankin. Mielestäni nuo Rim Stripsit ainakin vaikuttaa ihan fiksuilta, joten jos omaan vanteeseen sattuu löytymään sopivat, niin tuossa voisi olla ns. helpporatkaisu. Nämähän on suunniteltu toimimaan vain Bontragerin vanteissa, mutta olettaisin, että jos löytyy vaan sopivalla levydellä olevan Stripin, niin sen voisi saada toimimaan myös muissa vanteissa.
    50 mm Gorillaa löytyy himasta, joten tuosta joutunee soiroja leikata jos ei uutta halua ostaa. Jos menee vituiksi niin voi olla, että lähtee teippejä irroitettaessa DT Swissin vannenauhat ja orkkisteippaukset myös samalla aika vikkelään.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •