GiantElectrobikeHephaFillari
Sivu 15 / 48 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 5 13 14 15 16 17 25 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 421 - 450 / 1424

Aihe: Talvirenkaat krossariin?

  1. #421
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.L. Katso viesti
    Olen kaksi talvea ajanut 45 North Gravdaleilla (120 tpi). Kyllä ne rullaa hyvin ja voi ajaa matalilla paineilla. Pito on hyvä lumella. MUTTA, sitten kun tulee se jäinen polanne tms. oikeasti liukas (jäinen) paikka, niin ei ole pitoa! Olen miettinyt asiaa ja tullut siihen tulokseen, että nastat on liiaksi kulutuspinnan ulkoreunoilla. Käytännössä uloin nastarivi ei osu ikinä (edes pienillä paineilla) tiehen. Näitä ennen ajoin W 240:lla ja pito jäällä oli selvästi parempi. En suosittele k.o. renkaita, jos joutuu ajamaan jäisiä teitä. Tulevana talvena palaan W 240:siin tai vastaaviin. Ihan sama miten rullaa, talvella tärkeintä on pito!
    Miten pienillä paineilla ajoit liukkaalla kelillä?

  2. #422
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    1.431
    ^ juuri näin, kovemmat paineet että rullaa kun on pakkaskeli, sitten märällä jääkelillä laskee paineet niin saa sitä pitoa lisää.

    Sama toimii hyvin noiden Contin kitkarenkaiden kanssa...

    Sent from my Nexus 5X using Tapatalk
    -Mika :: http://goo.gl/7OtRW

    Tekeleet: Off-road täpäri @ 2012, Vendetta kopio @ 2012
    Kaupalliset: MetaPhysic 700c @ 2011, M5 CrMo lowracer @ 2010

  3. #423
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Miten pienillä paineilla ajoit liukkaalla kelillä?
    Taisin jopa alle baarin kokeilla. Kyllähän se paineiden lasku jonkin verran auttaa, mutta ei vaan niille ulommille nastoille juurikaan painetta tule.
    10k kerho

  4. #424
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    Talvirenkaat krossariin?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kopterimies Katso viesti
    Sellaista täs kysyisin et voisinko korvata Schwalbe X-One Kevlar, 33-622 renkaat kuinka paljon leveämmillä nastarenkailla... esim https://m.verkkokauppa.com/fi/produc...22-nastarengas ja ilmeisesti pitää varmaan sit aina ostaa uudet sisäkumit? pyöränä tosiaan https://www.cube.eu/en/products/road...shorange-2016/
    tämä on ihan uusi juttu minulle joten ehdotuksia otetaan vastaan millaiset renkaat kannattaisi ostaa?
    Kuten jo mainittiin, etu- ja takahaarukan sisäleveys ratkaisevat. Kun kehän sisäleveys ei muutu, leveämpi rengas on todennäköisesti juuri nimellisleveyden erotuksen verran vanhaa rengasta leveämpi. Arvioi kuinka paljon tilaa haarukassa on per puoli. Normaalille renkaalle lienee fiksua jättää ainakin 5mm tilaa per puoli, nastarenkaalle jättäisin ainakin 10mm.

    Renkaan ja kiekon eläminen haarukassa on täysin tapauskohtaista. Välystä voi tarvita selvästi enemmänkin jos esim. kiekko tai rengas ei ole täysin suora. Renkaan todelliseen leveyteen voi vaikuttaa vaihtamalla sen kiekkoon jonka kehän sisäleveys eroaa (renkaan reunalangat lähenee tai etääntyy toisistaan, renkaan ilmatila muuttuu), mutta kiekon vaihtaminen haarukkaan liian leveän renkaan takia vaikuttaa perse edellä puuhun kiipeämiseltä. Vain silloin perusteltua, jos jotain rengasta on saatavissa vain tietyissä mitoissa ja se olisi sovitettavissa haarukkaan jollain tietyllä kehäleveydellä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  5. #425
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.L. Katso viesti
    Taisin jopa alle baarin kokeilla. Kyllähän se paineiden lasku jonkin verran auttaa, mutta ei vaan niille ulommille nastoille juurikaan painetta tule.
    Joo. Rajallinenhan se gravdallien pito on oikein karkeisiin niittirenkaisiin verrattuna. Minulle se ajamisen säilyminen vauhdikkaana on tärkeintä. Loppuu se lenkkeily, jos renkaat tahmaavat hanttiin kamalasti. Pahimmille keleille on ISP:t maasturissa.

  6. #426
    Liittynyt
    10/2012
    Paikkakunta
    Lohja
    Viestit
    14
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti arctic biker Katso viesti
    On vaan siunaamaan kallis tuo Gravdali. Meinaatteko työ ihan vakavissanne että on tuplahintansa veroinen verrattuna 35mm Nokialaiseen, Stenu?
    Nytte ku oon kaks talvee kokeillu,ni voin sanoa että ei ole hintansa veroinen.
    10k kerho

  7. #427
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Itse taas tässä innolla odottelen, että koska saa taas laittaa noi ISP-nastoilla nastoitetut Gravdalit alle ja lähteä ajelemaan työmatkaa sekä jäisiä pikkuteitä. Mulle itsellä nämä ovat taas olleet aivan loistavat, ison osan ilosta tuo n. 2,5bar hujakoilla pyörivät paineet ja tubeless asennus. On muutamia kertoja palannut katsomaan mm. polkuajon jälkeen noita ajettuja mutkia ja kyllä kovalla polullakin noi reunanappulat puree mutkissa pyörää taittaessa oikein mukavasti.

    En muuten millään usko, että näillä renkailla pystyisi ajamaan ñ. 1bar paineilla, vanteet olisivat varmasti hyvin pian mutkalla ja sisurit puhki (jos sellaisia käyttää).

    Toki tällaiset verrattain kapoiset (38mm) nastarenkaat on hieman kiikkerät tilanteissa joissa väylille muodostuu kunnon jää pollanteet, mutta ihan hyvin noistakin tilanteista selvisi viime talvena. Enemmän mä kuitenkin nautin näillä työmatkan yms. hyötyajon veivaamisesta kun esim. 29er ISPillä, jotka mulla oli ennen vastaavia tehtäviä hoitavassa kulkineessa.

    Pito ei tosiaan ole näissä mitenkään loputon, mutta kuitenkin erittäin hyvä. Renkaan paras puoli on kuitenkin tuo kevyt ajotuntuma ja sellainen helppous/annakoitavuus, yhtään ei harmita vaihtaa kesänakkeja nastarenkaisiin.

    Mun käsitys hinnasta on toki hieman vääristynyt, kun sain nämä itse melko halvalla itse nastoittamalla.

    Emännän pyörässä on vertailunvuoksi 35mm mara winterit ja kyllä ne melkoisen umpikumisilta tuntuu näihin verrattuna (nämä tosin asennettu sisureiden kanssa).
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  8. #428
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Kävin eilen ajamassa vähän reilu 50km sisään Nicetrac Snow 200 renkaita. Taittuvakylkiset 37mm alla omassa krossarissa. Ajattelin kokeilla noita tän talven, kun on aiemmin kokemusta jo mara wintereistä ja contin nordic spikeista. Jäi kyllä hyvä fiilis kumeista näin kuivalla asfaltilla ajelun jälkeen. Rullaa yllättävän hyvin ja missään vaiheessa ei alkanut edes vituttamaan ajella paljasta asfalttia noilla. Liekö sitä ollut edesvaikuttamassa se, että on tullut ensimmäistä kertaa ajeltua työmatkojakin cyclokumeilla. Ennen olen aina siirtynyt sileistä kumeista suoraan nastoihin, niin tuntuma on ollut aika kauhea. Paineita oli edessä 4 ja takana 4,5. Hintahan noissa on paras ominaisuus, kun itse tilasin noi sportia pekasta alkusyksystä, niin oliskohan ollut 20e/kpl. Jos toimii lumella ja jäälle, edes vähän sinne päin kuin mara winterit/nordic spiket, niin voin kyllä suositella niitä tuohon hintaan. Niitä kokemuksia kuitenkin vielä odotellaan..

  9. #429
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Kävin eilen ajamassa vähän reilu 50km sisään Nicetrac Snow 200 renkaita. Taittuvakylkiset 37mm alla omassa krossarissa. Ajattelin kokeilla noita tän talven, kun on aiemmin kokemusta jo mara wintereistä ja contin nordic spikeista. Jäi kyllä hyvä fiilis kumeista näin kuivalla asfaltilla ajelun jälkeen. Rullaa yllättävän hyvin ja missään vaiheessa ei alkanut edes vituttamaan ajella paljasta asfalttia noilla. Liekö sitä ollut edesvaikuttamassa se, että on tullut ensimmäistä kertaa ajeltua työmatkojakin cyclokumeilla. Ennen olen aina siirtynyt sileistä kumeista suoraan nastoihin, niin tuntuma on ollut aika kauhea. Paineita oli edessä 4 ja takana 4,5. Hintahan noissa on paras ominaisuus, kun itse tilasin noi sportia pekasta alkusyksystä, niin oliskohan ollut 20e/kpl. Jos toimii lumella ja jäälle, edes vähän sinne päin kuin mara winterit/nordic spiket, niin voin kyllä suositella niitä tuohon hintaan. Niitä kokemuksia kuitenkin vielä odotellaan..
    Hyvät ne on, itse ostin pari vuotta sitten. Viime talvena tosin ei juuri käyttöä tullut, mutta edellisenä ajelin kohtalaisesti. Nastojen puuttuminen keskeltä tietysti tekee sen, että äärimmäisillä jäätiköillä häviää enemmän nastoitetuille, mutta omassa käytössäni ei haittaa. Ajaa ne muutamat päivät varovammin, tai on ajamatta. Parempi vaan kun ei jyrise sulalla niin pahasti, ja jääkeleillä voi tiputtaa painetta. Lumessa pesee varmasti Maran miten tahansa. Mukavuus ja rullaus nastarenkaiksi hyvät.

    Varmasti hintansa arvoiset, vaikka itse en noin halvalla saanutkaan. Pekan sivulla muuten on Basic-mallin hinta 19€, mutta sait siis taittuvan sillä hinnalla?
    -

  10. #430
    Voisikohan Contin Nordic Spike eteen ja Nice Trac Snow taakse olla toimiva yhdistelmä myös jäällä vai kannattaako pitäytyä pomminvarmassa Contissa myös takana?

  11. #431
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.892
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Pekan sivulla muuten on Basic-mallin hinta 19€, mutta sait siis taittuvan sillä hinnalla?
    Silloin kun tilattiin, niin oli taittuvat ja basicit samalla hinnalla. Oliskohan myyty loppuun silloin, kun nyt ei näkynyt ollenkaan tuolla sivuilla.

  12. #432
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.919
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tapna Katso viesti
    Voisikohan Contin Nordic Spike eteen ja Nice Trac Snow taakse olla toimiva yhdistelmä myös jäällä vai kannattaako pitäytyä pomminvarmassa Contissa myös takana?
    Ne Contit on noihin nicetrakkeihin verrattuna ihan hirveet umpikumirenkaat, surkeimmat renkaat millä olen ikinä ajanut. Mielummin nastoittaisin nicetrakin keskirivin, jos tarvitsee jäällä ajaa. Itse ajan pääkallokelit tosin maasturilla ice spikereilla.

  13. #433
    Edessä olevasta Nordic Spikestä en luovu missään tapauksessa...paitsi ehkä silloin, jos jostain löytyy vielä paskempi (l. jäällä pitävämpi) rengas. Sen verran hyvin rengas on toiminut jäisimmilläkin keleillä. Pointti oli lähinnä se, että kuinka paljon pito mahdollisesti kärsisi, jos pelkästään taakse heittäisi hieman liukkaamman renkaan.

  14. #434
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tapna Katso viesti
    Pointti oli lähinnä se, että kuinka paljon pito mahdollisesti kärsisi, jos pelkästään taakse heittäisi hieman liukkaamman renkaan.
    Aika varmasti takarenkaan pito huononee.

  15. #435
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Kyljellään tuli käytyä aamulla, pitäisköhän sitä vaihtaa nastat. Saamari
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  16. #436
    Nicetrac 200 taittuvia tuli tilattua 6 kpl (19€ kpl), joten talvi saa tulla!

  17. #437
    Liittynyt
    01/2015
    Viestit
    33
    ^ Mistä? Jos sopii kysyä...

  18. #438
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti retale Katso viesti
    ^ Mistä? Jos sopii kysyä...
    http://www.suomenurheilupyora.fi/nic...va-nastarengas

    Tuli vuorokaudessa perille.

  19. #439
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Aakoo Katso viesti
    Mielummin nastoittaisin nicetrakin keskirivin, jos tarvitsee jäällä ajaa.

    Joskus mietin, että istahtaisi muutamaksi tunniksi askartelemaan, ja viiltelisi mattoveitsellä keskinappulat lamelleiksi, joka toinen pitkittäin, toiset poikittain. Ei vaan ole viitsinyt kun on minulle hyvin riittävät sellaisenaan.
    -

  20. #440
    Viime talvena hommasin maasturiin tuollaiset 60mm taittuvakylkiset 26-tuumaiset Nice trackit. Niitä sai silloin tarjouksesta 9,9€/kpl, järkyttävän painavat kyllä. Oli ensimmäinen talvi kun ajoin niin en voi oikein verrata mihinkään mutta ainakin pysyin pystyssä koko talven. Rullaavuus yllätti ihan positiivisesti. Nastarenkaita kun lukemani perusteella tunnuttiin sillä osa-aluella yleisesti haukuttavan.


  21. #441
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    2.345
    Maasturipuolella tilanne voi olla toinen, mutta crossikokoisissa nastarenkaissa taiteltavat Nicetracit taitaa olla sieltä keveimmästä päästä. Gravdalit toki, mutta jos ne maksaa jotain 5 kertaa enemmän, niin hyötysuhde rahalle ei ole riittävä ainakaan minulle. Pitää olla jo tosiaan harrastuneisuutta, että ne ostaa. Muut on sitten niitä reunalangallisia, paksukylkisiä ja raskaita.
    -

  22. #442
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti HMK Katso viesti
    Maasturipuolella tilanne voi olla toinen, mutta crossikokoisissa nastarenkaissa taiteltavat Nicetracit taitaa olla sieltä keveimmästä päästä. Gravdalit toki, mutta jos ne maksaa jotain 5 kertaa enemmän, niin hyötysuhde rahalle ei ole riittävä ainakaan minulle. Pitää olla jo tosiaan harrastuneisuutta, että ne ostaa. Muut on sitten niitä reunalangallisia, paksukylkisiä ja raskaita.
    Hyötysuhde rahalle ja harrastus eivät kuulu yhteen.
    Nyt vaan katsellaan, onko aamulla 3cm vai 10cm lunta. Tublekset on viritetty ja huomenna ajetaan nauraen ruuhkien ohi



  23. #443
    Liittynyt
    07/2011
    Viestit
    2.391
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Hyötysuhde rahalle ja harrastus eivät kuulu yhteen.
    Pitää kyllä osittain paikkansa ja paljon sitä onkin tullut kevenneltyä pyöriä ettei siitä olisi kiinni mihin kaikki ylimääräinen raha on mennyt. Joku kohtuus kuitenkin. 260€ nastarengasparista en pysty mitenkään hyväksyä, kun materiaalikustannuksetkaan ei voi olla paria kymppiä enempää. Olisivat edes samanhintaiset kuin ISP:t niin voisin ostaakin.

    Harmi urheilupyörässä ei ole taitettavia Nicetrackeja kuin 32mm. 37mm leveää kun olisi ollut niin olisin käynyt heti huomenna hakemassa. Ei jaksaisi millään rikkoa taas sormiaan mara wintereihin kun repii niitä vanteelle ja ajomukavuus noilla nyt on surkea... Talvipyöräily ei tosin ole se ykkösharrastus enkä erityisemmin siitä nauti, joten saavat taas kerran ajaa asian työmatkoilla.

  24. #444
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti JohannesP Katso viesti
    Pitää kyllä osittain paikkansa ja paljon sitä onkin tullut kevenneltyä pyöriä ettei siitä olisi kiinni mihin kaikki ylimääräinen raha on mennyt. Joku kohtuus kuitenkin. 260€ nastarengasparista en pysty mitenkään hyväksyä, kun materiaalikustannuksetkaan ei voi olla paria kymppiä enempää. Olisivat edes samanhintaiset kuin ISP:t niin voisin ostaakin.
    Halvemmat nuo olivat mitä ISP:t, kun nastoitti itse.
    Ja nämä omat renkaathan ovat jo talven ajettu, eli en tosiaankaan pidä hintaa pahana. Menee vielä keskinastoja vaihtamalla monta vuotta.

  25. #445
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    323
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Kyljellään tuli käytyä aamulla, pitäisköhän sitä vaihtaa nastat. Saamari
    Itselle kävi sama maanantaiaamuna: kyljessä on mojova mustelma, niskat kipeät mutta kypärä pelasti päivän jos toisenkin

    Nyt on nastat alla ja eteläisellä Tampereella näyttääkin nyt melkein talviselle.

  26. #446
    Liittynyt
    06/2010
    Paikkakunta
    Pirkkala
    Viestit
    1.293
    Melko tarkaan vuosi sitten minäkin askartelin nuo omat ISP-nastoitetut Gravdalit. Hintaa kertyi n. 150€ jolla sai 2kpl taittuva kylkisiä 120tpi Gravdalia, nastatyökalun, nastat sekä varanastoja.
    Tähän hintan erittäin hyvä ja toimiva ratkaisu.


    Tässä vielä tuo viesti jossa listailin ostopaikkoja tms. Jos tätä ketjua selaa hieman taaksepäin löytyy varmasti tuoreempia ostopaikkoja ja hintoja.
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...43#post2445443

    Aika halpaa näiden renkaiden avulla keventely ja pyörän parantaminen kuitenkin on, jos vertaa vaikkapa uuden vannesetin hintaan.
    Speksausta ja Pyöräilyä.
    ||| Road: Canyon - Ultimate CF (Custom) || MTB: Trek Fuel EX 8+ || Gravel: Kona Private Jake

  27. #447
    Liittynyt
    08/2012
    Paikkakunta
    East Bay City
    Viestit
    1.260
    Johtuisiko enemmän poljetuista kilometreistä, mutta Marathon Winterit eivät aamulla tuntuneet lainkaan niin raskailta, kuin aiempien talvien jäljiltä päässä oleva muistikuva kertoi. Painetta 3.5bar ja 240 nastaa/rengas tuntui kyllä hyvältä polkea lumen ja jään peittämillä teillä

    Ei kaipaa tässä(kään) vaiheessa pyöräilyvuotta vammoja mihinkään päin kroppaa.
    Polje vaan poika, ketjua kyllä riittää...

  28. #448
    Liittynyt
    01/2013
    Viestit
    119
    Onneksi Gravdalien hinta on hiukan edullisempi kuin viime vuonna, vaikka kalliithan ne silti on, joskin pirun hyvät ajettavat. Ja aina ne loppuu kesken...
    www.ibike.fi

  29. #449
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Litkuttelin muuten gravdallit tällä kertaa marioposan Caffe latexilla. Aine on kaameaa liisteriä kuivuttuaan, mutta tuntuu kyllä toimivan. Renkaat olivat tyhjentyneet yön aikana lähes täysin, mutta seuraavalla paineen lisäyksellä vuotoja ei enää ollut. Täytyisi melkein ostaa litkun poistoon se marioposan oma aine.

    Sun ringlen black flag kiekot ovat hyvät gravdalleille. Rengas puree hienosti hyllylle, eikä kyllä pääse vahingossa tuolta blurbbaamaan. Leveyttä saisi kyllä olla enemmänkin. Voisi olla positiivinen vaikutus pitoon.

  30. #450
    Liittynyt
    02/2002
    Paikkakunta
    Espoon erityistalousalue
    Viestit
    1.468
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti K.L. Katso viesti
    Nytte ku oon kaks talvee kokeillu,ni voin sanoa että ei ole hintansa veroinen.
    Jos ne on ehjät niin diilaa ne murheenkryynit mulle halvalla?

    Nastoitetut Gravdalit maksaa niin tolkuttomasti, että oli rahaa tai ei niin en suostu maksamaan. Itse nastoitetut vois ehkä just ja just olla hyväksyttävässä budjetissa kun samaan hintaan saa pientä askarteluhommaakin. Mutta mistäs niitä nastoittamattomia saa? Äkkiseltään mikään verkkokauppa ei tuntenut sellaisia.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •