FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 264 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 164 214 254 262 263 264 265 266 274 314 364 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.891 - 7.920 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #7891
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    J:kylä
    Viestit
    1.187
    Joo niin on tuli Etukumix omaan 2xl nyt puhutaan kunnon kumista. .ja yllättävän hyvin mnee ✌ 😊

    Lähetetty minun SM-T335 laitteesta Tapatalkilla

  2. #7892
    Liittynyt
    02/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    304
    litku vs hirvisäkki tubeless 1-0. Toistaiseksi toimii 5/5
    Ahneella on kehno loppu.

  3. #7893
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti

    2XL:ssä samankaltainen pinta ja ei oo pito loppunut edessäkään.
    Tänään eka fiilistely 2XL:t alla. Oli märkää juurta ja kiveä riittämiin.
    Pari vuotta on ajettu Budi etusena, en mä ainakaan nyt eka ajolla kaivannu sitä.

    Takanahan 2XL vetopito on jotain aivan käsittämätöntä.
    Ja paineet ei ollu edes "mönkijämoodissa"

    Verokkina on takana ollu Bud, Lou, JJ 4.8, IsoKnardi, Dunderbeist, GC.

    Toki 2XL niistää pyörästä ketteryyttä hiukan, se nyt ei ole kai yllätys.
    Nopeaan ja tiukkaan enskaränniin en tolla ehken menis. Ainakaan ennen kuin on ominaisuudet tullu tutuksi.

    Mutta ei sitä sinne ole tehtykään. Tämmöiseen setämiesmönkimiseen varsin tykästyttävä rengas. Edessä ja takana.
    Tutustutaan tarkemmin. Josko vaikka sais ajella läpi vuoden vihdoin samoilla renkailla(=vähemmän säätöä, enemmän aikaa ajamiseen).

  4. #7894
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Motonetissä kotimaista kolmituumaista nastarengasta: http://m.motonet.fi/fi/tuote/4500006...-275-x-30-W348 . Asiallisen näköinen ja hintakin on kohdallaan, ja tuntui ihan hyvin viimeistellyltä mitä tuossa yhtä käpistelin.


    Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

  5. #7895
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Dille 4:ta tulossa maanantaiksi, lupaavat lunta ja jäätä keskiviikoksi. Voisiko osua paremmin, jos vain kerkiää vaihtamaan kumit alle.

    Ja vastaan aikaisempaan omaan kyselyyni pyörityssuunnasta itse: http://45nrth.com/blog/post/pro-tip-...tire-direction

  6. #7896
    mutanaama Guest
    Juggernautilla tänään Keravalla ja vähän muuallakin. Olematon kuvio, vieraat polut, liukkaat juuret, mutaiset pätkät ja limaiset kivet. Ihan ok, oikeastaan hyvä . Nyt alan uskoa Pahiksen kehuihin renkaasta myös silloin kun keli ei ole ihan kohdallaan. Ja hyvinhän tuo on nyt kestänyt, kun kuski jaksaa vähän pitää ajolinjojaan.
    Lapin rakkaan en tuolla lähtisi, mutta jos repussa olis varakumi niin sitten kyllä.

  7. #7897
    Blackborow Guest
    Hirvisäkki-tubeless petti. Taidan tehdä teipillä seuraavaksi.

  8. #7898
    Tuliko isku vanteelle? Vai oliko pettämisen syy joku muu?

  9. #7899
    Blackborow Guest
    Ei tullut. En tiedä miksi levisi.

  10. #7900
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Nyt on Dillet kehillä. Olipa helppo homma. En ole ikinä edes nähnyt "reikäakselia", mutta tuohan on ihan nerokas systeemi. Akseli irti ja rengas pois. Yleensä: Oli miten pieni asennus tahansa, niin aina on vähintään yksi rystynen verillä. Nyt: Ei ainuttakaan!!!

    Iso mies ja isot komponentit sopivat toisilleen kuin nyrkki psilmään.

    Dille 4 on käytännössä aivan saman levyinen kuin JJ 4.0. MoleFoot 80 mm kehä.

    Aah! Kyllä nyt kelpaa talven tulla.

  11. #7901
    Liittynyt
    09/2013
    Viestit
    52
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Juggernautilla tänään Keravalla ja vähän muuallakin... Ja hyvinhän tuo on nyt kestänyt, kun kuski jaksaa vähän pitää ajolinjojaan.
    Mutiksella lienee se 4 tuumainen versio käytössä? Mistä olette tilailleet, 4.5 Pro:ta katsellut eikä ainkaaan Euroopasta tunnu löytyvän.

  12. #7902
    Liittynyt
    09/2013
    Paikkakunta
    Kuopio
    Viestit
    204
    Täytyy kyllä sanoa, että Dillinger 4 rullaa käytännössä ihan yhtä hyvin kuin JJ 4.0:kin. Ääntä tulee enemmän, joten kai jonkinlaista vastusta on, mutta jos meillä päin olisi märkänä liukkaita pitkospuita saattaisin ajella näillä myös kesällä.

  13. #7903
    XXL:stä nyt uutiskirjeentilaajille -25% => Bud 75€. Esim bike componentsissa 125€.

  14. #7904
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Keskuspuiston kylki
    Viestit
    1.771
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jii8 Katso viesti
    Mutiksella lienee se 4 tuumainen versio käytössä? Mistä olette tilailleet, 4.5 Pro:ta katsellut eikä ainkaaan Euroopasta tunnu löytyvän.
    4.5 Proota tilasin itse jokusen viime talvena Bikemanista, nyt taitaa saada ridewill.it:sta tältäkin mantereelta.

  15. #7905
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sandels Katso viesti
    XXL:stä nyt uutiskirjeentilaajille -25% => Bud 75€. Esim bike componentsissa 125€.
    Tattis nyt pääsee ruuvailemaan noita viime talvena urakalla investoituja Bestgrip nastoja. 50€ Lou tarjous menikin sivu suun tässä taannoin.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  16. #7906
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    Feltissä (sähkö) alla 4" JJ:t,tuli mukana kun kesällä ostin pyörän.Pärjääkö noilla talvella kuinka vai pitäiskö katsella nastaa tai jotain muuta rengasta alle.Renkaat melko hyväkuntoiset vielä mitä nyt takarenkaasta lähtenyt milli pari.
    Tossa paikallisessa suomen urheilupyörässä olis tollasta nastaa,tekisköhän noilla mitään.

    http://www.suomenurheilupyora.fi/vee...ke-nastarengas

  17. #7907
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    Menee vähän vannepuolelle tämä kysymykseni mutta liittyy kuitenkin tubelesskonversioon niin ajattelin tänne pistää.

    Eli ensimmäistä läskipyörääni rakentelen ja nyt pitäisi rakentaa kiekot. Hommasin jo FatLabin navat ja alkuperäinen ajatukseni, mitään mistään tietämättä, oli hankkia niihin DT:n BR710 kehät. Valmistajan ilmoittama paino on 675g, mikä pitänee lähes grammalleen paikkaansa. Nämä kehät lienee samat kuin BR2250 valmiskiekossa. Saako nämä kehät helposti muutettua tubelessiksi?

    Toinen, nyt vasta itselleni esille tullut vaihtoehto on FatLabin Tubeless-ready kehät. Valmistajan ilmoittama paino niille on 800g. Nettikeskusteluissa on kuitenkin ilmennyt, että tuotantoversio voi painaa lähes 900g. Olisiko tämä kuitenkin lopulta helpompi ja kevyempi tie tubeless-kiekkoihin?

  18. #7908
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Fatlabin kiekko tarttee teipin anyway? Jos näistä on kyse?
    Joten tiedä sitten onko noiden kanssa tie sen helpompi/kevyempi?

    DT on ainakin helppo vääntää tubeless-moodiin. Ja on kevyt ja kestävä kiekko.

  19. #7909
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    Itellä nuo BR2250 kiekkoset. Ainaki JJ:t toimi hyvin. Hyvät vanteet nuo on!

    En osaa sanoa oliko eroa mihinkään suuntaan vs. aiemmin käytössä olleet Mulefütit.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  20. #7910
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    ^Fatlabin kiekko tarttee teipin anyway? Jos näistä on kyse?
    Joten tiedä sitten onko noiden kanssa tie sen helpompi/kevyempi?

    DT on ainakin helppo vääntää tubeless-moodiin. Ja on kevyt ja kestävä kiekko.
    Kiitos molemmille!

    Mennään sitten DT:n kiekoille. Luulisi olevan laadukasta tavaraa. Olenko ymmärtänyt oikein, että tubeless-muunnos näihin menisi suunnilleen näin: vannehauha + gorillateippi + litkut?

    Tänks!

  21. #7911
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Vaikka noinkin. Vannenauhaa kannattaa hiukka kaventaa(jos on se orkkis); saa teipille enemmän tartuntapintaa.

    Mulla nyt kokeilussa Fixmanin teippi.



    Aiemmin on menty gorillalla, ilman ongelmia. Litkuna Joe's
    brilleaux muokkasi tätä : 03.11.2016 at 10.27

  22. #7912
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Riistasäkkimenetelmä on ehkä helpoin tubelessointiin, jos se kestää ja jos sen löytää lähikaupassa (itselläni on ainakin tuo jälkimmäinen ongelma ). Mutta muuten alipainesäkityskalvo (käytetään komposiittimuovien valmistusprosessissa) on melko ylivoimainen teippeihin ja ruon vakuumipakkauspusseihin verrattuna. Tuo alipainesäkityskalvo on laadukas monikerroslaminaatti, mikä ei repeä, sen leikkaaminenkin on hankalaa, paitsi erittäin terävillä työkaluilla.

    Itse käytän VACtiteO24 kalvoa: http://www.jacomp.fi/tuotteet/alipainetarvikkeet/ paksuus 50µm, venyvyys 400%. Mitään ei tarvitse silittää (kun tuote on jo valmiiksi laadukas laminaatti), yksi alipainepakkauskoneella tehty sauma riittää. Sauman kohta tehdään n. 85-86cm taittokohdasta, riippuen kuinka tiukaksi sen haluaa vanteen ympärille. Eli nauhan kokonaispituus on n. 170-172cm.

    Vanteen päälle vedetty nauha näyttää tältä:


    Voisi vielä mainita, että nauha on kertakäyttöinen, kun se on ohut ja tarttuu renkaaseen, eikä vanteeseen.

  23. #7913
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Ja sitten joku jolla on välineet tekee näitä kasan?
    Mulle voi tarjota muutamaa kappaletta. En odota saavani ilmaiseksi.

  24. #7914
    Liittynyt
    11/2007
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    439
    ^^

    Joo, laita vaain hinta toimituskuluinen yv:llä. Olen kiinnostunut mahdollisimman helposta ja kevyestä tubeless-konversiosta.

  25. #7915
    Riistasäkki/Hirvisäkki on Lapin Muovin tekele ja heillä ei oo nettikauppaa. Sain vinkin kysyä IKH Hovimäeltä Rovaniemi, josko lähettäisivät postiennakolla/matkahuollon kautta. Viikonpäivät ollu tilaus sisällä, jospa se kohta tulisi.

  26. #7916
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    37
    Mistä tuo vanteen leveys oikein mitataan kun olen ainakin autopuolelta tottunut että sen huulen sisäpuolelta?Tuossa feltissä mittailin ja en mitenkään saa 80mm,jää aina reilusti alle vaikka valmistajan mukaan 80mm.

  27. #7917
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    463
    Juu, monesti se ilmoitettu leveys on ulkopuolen mitta. Ja erikseen on merkitty sisälev.. id 76mm tai jtn. muuta. Ero on suurempi carboni vanteissa kun kyljet vahvemmat jne...

  28. #7918
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    850
    Kiitti minunkin puolestani tuosta xxl-vinkistä. Kaks budia lähti tännekin tulemaan. Evukas lou takarenkaaksi olis ollu mieluisampi, mutta jos bud pitää mettässä bulldozeria paremmin niin passaa sekin.


    Lähetetty jollakin ihan uskomattoman bugisella softalla jostakin.

  29. #7919
    mutanaama Guest
    Ainakin kaikki meidän kehät on ilmoitettu ulkomitan mukaan

  30. #7920
    Kruunu Guest

    Viesti

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kruunu Katso viesti
    27,5 x 4,5 Barbegazi: halkaisija 773mm, leveys 108mm (0,5 bar, 80mm vanne)
    Paljonko nämä renkaat yleensä suurenee ensimmäisestä asennuksesta? Halkaisija on noin 5mm isompi (777mm), kuin reilu viikko sitten asennuksen jälkeen mitta oli karvan alle tuon 773mm. Leveyttä tuli myös muutama milli (108mm vs 111,5mm = 3,5 mm) lisää. Alkaa Farley rungon pystyputki lähestyä uhkaavasti (3 mm).

    Kruunu muokkasi tätä : 04.11.2016 at 14.38 Syy: kuvat kateissa

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •