GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 25 / 26 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 15 23 24 25 26 ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 721 - 750 / 753

Aihe: Itä-Helsingin Mustavuoren cyclocross-lenkit

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
    Seikkailuun lähtevällä pitää olla reipas ja peloton mieli! Ainoa mikä minua harmitti (ja harmittikin todella) oli että hölmöilyjeni takia jouduitte suotta odottelemaan. Mutta pääasia on että kaikilla oli kivaa ja kaikki saivat hyvän lenkin eivätkä Sipoon sudet vieneet ketään.
    Kyllä se meni mun, reittimestarin piikkiin. Kävi nimittäin niin, että kun seisoskelimme odottamassa, näimme keltaisen takkisi mäen päällä, ikään kuin olisit hetken empinyt ja sitten kääntynyt takaisin tulosuuntaan päin. Siinä vaiheessa aprikoin, että olisikohan jotain pudonnut polulle ja käännyitköhän sitä jotain etsimään. Vasta muutaman minuutin odottelun jälkeen lähdin itse etsimään sua, huhuilin ja vislailin, mutta turhaan. Jos olisin heti hoksannut kääntyä takaisin, olisin ehkä vielä tavoittanut. Strava-jäljen perusteella se olin sitä paitsi minä, joka aavistuksen verran harhauduin oikealta eli suunnitelman mukaiselta polulta, ennen tuota tapausta. Tuollaisella kapealla juurakkopolulla on tietysti vaikea keskittyä mihinkään muuhun kuin uralla ja pystyssä pysymiseen, joten Polarin näytöllä kulkevan punaisen viivan vilkuilu unohtui hetkeksi – ja toisaalta tuo laitekin tuppaa varsinkin puiden siimeksessä aika usein hukkaamaan reitin.

Triviaa: ylitimme tai alitimme Porvoonväylän kaiken kaikkiaan kahdeksan kertaa lauantain lenkillä.
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Olen nyt pariin otteeseen, eri tahoilta kuullut toiveita maastoporukkalenkeistä. Nythän on kuitenkin niin, että itse olen varsin vähän ajanut "maastoa" eli sellaisia polkuja, jotka olisivat enemmänkin xc kuin cx. Kartalla ja muiden Strava-jälkien perusteella kuitenkin näyttää siltä, että Sipoonkorven ympäristössä löytyisi paljon maasturilla ajettavia polkuja. Ja onhan niitä ns. vääriä polkuja cyclollakin poljettu. Herättääkö tämmöinen mietteitä?
    Trollberga: 'troll, v. [...] to ramble, saunter, stroll, ‘roll’ [...] also, to turn round and round; to spin, whirl' (OED) + bergauf, bergab.

Minua kiinnostaisi kyllä ehdottomasti maastolenkki! Mieluummin ajaisin maasturilla, mutta krossarikin käy mainiosti. Mites muut, olisiko kiinnostusta jo lauantaina polkuja koluamaan?

Sovitaan alustavasti, että ajetaan lauantaina joko viime lauantain tapaan polkupitoinen sykslokrossilenkki (jolle saa tietysti lähteä cx-pyörän sijaan myös xc-pyörällä) tai vielä polkuvoittoisempi maastolenkki (jolle ns. väärien polkujen ystävät voivat lähteä myös cx-pyörällä). Itse voisin katsella, josko ehtisin sitä ennen käydä tutkimassa maastoa vähän kauempaakin kuin Viikki-Herttoniemi-Vuosaari-Länsimäki-Hakunila-akselilta, jolla olen tänä syksynä muutaman kerran maastopyörälläni pyörinyt.

Tervehdin ilolla kaikkea sellaista aktiivisuutta joka tuo enemmän ajajia Mustavuoren alaparkkipaikalle! Jäljet tosin hiukan pelottavat, sillä siitä miten voi käydä on osoituksena näiden lenkkien historia.

Mieltymyksiä on monia eikä kaikkia voi läheskään aina tyydyttää samalla yhdessäajettavalla lenkillä kuin korkeintaan välttävästi, mutta yritetään silti pitää cx-lenkkien kirjo laajana eikä vierasteta kauheasti satunnaista suuntautumista maasturilenkkipuolellekaan.

Tänä syksynähän on käynyt niinkin, että Mustavuoren parkkipaikalla on aamukymmeneltä ollut sekä maantie- että cyclocross-lenkille lähtijöitä, eikä mikään estäne sitäkään, että porukka jakautuu hiekkatiepainotteiselle lenkille, jolle lähdetään cx-kalustolla, ja maastolenkille, jolle oikeaoppinen valinta on maastopyörä ja harhaoppiset kärsikööt inkvisition kynsissä muista mahdollisista valinnoistaan. Eikä edes sitä, että sitten päädytäänkin kompromissina ajamaan kaikki yhdessä sellainen hybridilenkki eli yhdistelmä helppoa ja vähän teknisempää uraa, kuten esimerkiksi viime lauantaina. Näiden mahdollisuuksien kannalta on sitä parempi, mitä useampi löytää aamulla parkkikselle, joten tervetuloa vaan kaikki uudet ja vanhat taas lauantaina mukaan. Vaikka hybridillä, minun puolestani...

Hyvä olisi tietysti vähän ennakkoon tietää, mihin varautua, joten täällä kannattaa rohkeasti kertoa mm. reittitoiveistaan.
    Trollberga muokkasi tätä : 25.10.2016 at 12.44

Jatkoa vielä: nyt näyttää siltä, että oma cx-pyöräni kaipaa taas ammattiapua, joten todennäköisesti olen itse lähdössä maastopyörälenkille lauantaina.

(Kaksi talvea ei-muuta-kuin-kovaa-ajoa, ne "väärät polut" kivineen ja juurineen, muta ja hiekka sekä usein toistuvat vesipesut vaativat veronsa. Tällä kertaa ohjainlaakeri vaatii huoltoa.)

Surkeasta säästä huolimatta – tai siitä johtuen – ajotrikoon puntti vipattaa jo. Huomiseksi on luvattu poutaista ja jopa osittain aurinkoista säätä. Metsässä on kuitenkin takuuvarmasti erittäin märkää. Hahmottelin kartalla tuollaista pohjaa vain 42 km:n maastolenkille ja oikeastaan toivoisin, että joku tuolla suunnalla oikeasti polkuja kolunnut osaa kertoa noista linjauksista jotain: https://ridewithgps.com/routes/17322692

Heti storträskin jälkeen on oikeasti märkä kohta, jossa ei kyllä sukanvarret riitä. Näkyy esi topo kartassa. Sitä ei oikin voi kiertää vaan on hypättävä suohon jonne uppoaa kohtuu syvälle. Alkumatkasta hieman huono idea, vaikka kohta onkin aika lyhyt. Vaihtoehtoisesti voisi koukata 6.4km kohdalla storträskille päin ja aja vähän matkaa paluureittiä. 29.8km kohdalta lähtee taas polku, joka yhtyy 7.6km kohtaan. Siinä storträskin pohjoispuolellahan onkin kaksi reittivaihtoehtoa. Tuon pätkän olen tainnut aina itse ajaa länsipuolelta.

7.6km=>12.3km väliä en ole ehkä ajanut, mutta muuten reitti näyttää oikeinkin ajettavalta.

Ennen 16km on kyllä märkää, mutta se on mukavaa suota, josta voi selvitä maasturilla sateenkin jälkeen ajamalla läpi. Kunnon hapotus pätkä aina fiskträskille asti Olen itse ajanut yleensä fiskträskinkin luontopolulle asti, joka on mainio, mutta ei tuo sinunkaan piirtämä reitti ole huono vaihtoehto. Siinä saa laskea komean nopeahkon alamäen ja isommalla tiellä ei tarvitse ajaa.

Kiitos! Muutin reittiä hieman välillä 6,4 – 8 km. Mitenkähän tuo Storträskin länsipuoli (tämänhetkisessä versiossa 30,7 – 31,2 km)? Esri topossa se näyttää soiselta. Onkohan siellä pitkospuut? Maastokartassa ei näy polkua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Trollberga Katso viesti
    Kiitos! Muutin reittiä hieman välillä 6,4 – 8 km. Mitenkähän tuo Storträskin länsipuoli (tämänhetkisessä versiossa 30,7 – 31,2 km)? Esri topossa se näyttää soiselta. Onkohan siellä pitkospuut?
    Liukkaita pitkospuita on rannassa, mutta ainakin syyskuussa siitä ylempää, eli piirtämältäsi reitiltä, pääsi ajamallakin.

23.2 km kohdalla kannattaa ajaa suoraan tien yli parkkipaikalle, josta polku löytyy helposti parkkipaikan eteläpäästä. Näkyy kartassakin.

24.7km kohdalla ei tarvitse mennä tylsälle tielle paleltumaan, vaan tuossa kohti kannattaa kääntyä oikealle t-risteyksestä. Kyltissä lukee muistaakseni kalkkiruukki. Sitä seuraavaan t-risteykseen asti, josta oikealle ja olette taas vanhalla reitillä. Jostain ihmeen syystä polkua ei tosiaan näy kartassa, vaikka sen on samanlaista polkua koko pätkä. Näkyy tässä ajossa.

Edit: Pätkä muuten näkyy ylimmällä "kartta" vaihtoehdolla

Onko tälle reitille asiaa cyclocrossilla vai pitääkö tässä käydä vielä pyöräkaupoilla ennen aamua? ;p
    The older I get the faster I was

Lainaus Alkujaan tämän lähetti huotah Katso viesti
    Onko tälle reitille asiaa cyclocrossilla vai pitääkö tässä käydä vielä pyöräkaupoilla ennen aamua? ;p
    Noo... Cyclohan on tunnetusti kevyt kantaa Olen kyllä ajanut reitin cyclolla, mutta yhtään kapeammilla renkailla tuolla voi kyllä tulla olkapää kipeäksi ennen fiskträskiä. Nyt märällä renkaan paineet on pakko saada jäykästä cyclosta tosi matalaksi, muuten tulee juurien kohdalla lonkkakin kipeäksi. Se landbo-fiskträsk pätkä on mahtava, mutta aika sadisti saa kyllä olla, jos siitä cyclolla tykkää sateiden jälkeen.

Eli kaupoille ja äkkiä.

Reittihän ei ole kiveen hakattu, vaan osallistujien kaluston yms. mukaan voidaan sovitella vielä aamullakin. Huomaa yllä tämä:

Tänä syksynähän on käynyt niinkin, että Mustavuoren parkkipaikalla on aamukymmeneltä ollut sekä maantie- että cyclocross-lenkille lähtijöitä, eikä mikään estäne sitäkään, että porukka jakautuu hiekkatiepainotteiselle lenkille, jolle lähdetään cx-kalustolla, ja maastolenkille, jolle oikeaoppinen valinta on maastopyörä ja harhaoppiset kärsikööt inkvisition kynsissä muista mahdollisista valinnoistaan. Eikä edes sitä, että sitten päädytäänkin kompromissina ajamaan kaikki yhdessä sellainen hybridilenkki eli yhdistelmä helppoa ja vähän teknisempää uraa, kuten esimerkiksi viime lauantaina. Näiden mahdollisuuksien kannalta on sitä parempi, mitä useampi löytää aamulla parkkikselle, joten tervetuloa vaan kaikki uudet ja vanhat taas lauantaina mukaan. Vaikka hybridillä, minun puolestani...

Hyvä olisi tietysti vähän ennakkoon tietää, mihin varautua, joten täällä kannattaa rohkeasti kertoa mm. reittitoiveistaan.

Kiitos! Muutin reittiä hieman välillä 6,4 – 8 km. Mitenkähän tuo Storträskin länsipuoli (tämänhetkisessä versiossa 30,7 – 31,2 km)? Esri topossa se näyttää soiselta. Onkohan siellä pitkospuut? Maastokartassa ei näy polkua.
    Sekoitin muuten tämän kohdan itäpuoleen. En muista aivan varmasti, olenko kiertänyt storträskiä länsipuolelta kertaakaan.

Tämä kuva on bakunträskin pohjoispuolelta tuolta landbo-landbo lenkiltä, eli märkää siellä on sateen jäljiltä.
    Tuossa kohtaa polku oli oikeasti vielä täysin ajettavaa, koska kova pohja. Ne sealzkinin vaihtosukat ovat oikeasti aika kivat näillä keleillä.

Viime vkl meni sairastaessa, mutta huomenna olisi tarkoitus lähteä mukaan. Kalustona CX 40mm renkailla koska muuta maaston menevää en omista. Ihan mielelläni lähden haastavampiakin polkuja kokeilemaan, vaikka nopeasti en ainakaan niitä pääse etenemään. Jos märät kohdat alkavat käymään niin syviksi, että kengän varsista menee vesi sisään niin saattaa ainakin itselläni hieman ajofiilis latistua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti naakkis Katso viesti
    Viime vkl meni sairastaessa, mutta huomenna olisi tarkoitus lähteä mukaan. Kalustona CX 40mm renkailla koska muuta maaston menevää en omista. Ihan mielelläni lähden haastavampiakin polkuja kokeilemaan, vaikka nopeasti en ainakaan niitä pääse etenemään. Jos märät kohdat alkavat käymään niin syviksi, että kengän varsista menee vesi sisään niin saattaa ainakin itselläni hieman ajofiilis latistua.
    Vähän veikkaan, että se fiskträskiin menevä suo kannattaa jättää ajamatta, jos sealzkinejä ei ole mukana. 40mm knardeilla sieltä kyllä pääsee tunkkaamalla läpi ja omasta mielestäni se on pirun hauskaakin. Märät jalat taas eivät ole hauskat väsyneenä. Harvinaisen pitkäänhän nyt oli kuivaakin, että tämänhetkistä tilannetta en osaa sanoa.

Eli käytännössä tästä stravan segmentistä alkava suo ja seuraava metsäautotiekin on kohtuu mutaista märällä.
    Hienoa pätkää, mutta pötkölleen tuonne ei kannata pitkäksi aikaa jäädä.

https://www.strava.com/activities/70...ts/17258212477

Lainaus Alkujaan tämän lähetti naakkis Katso viesti
    Jos märät kohdat alkavat käymään niin syviksi, että kengän varsista menee vesi sisään niin saattaa ainakin itselläni hieman ajofiilis latistua.
    Jepulis, mä vähän luulen että voitaisiin miettiä reittiä uudelleen, sellaiseksi että cyclollakin pystyy kohtuumukavasti ajamaan. Esimerkiksi Knutersintieltä koilliseen (15,3 km:stä alkaen) vievä ura on taatusti todella märkä. Itsehän olen ajanut siitä osuudesta cyclolla vain parin kilometrin metsätiepätkän ja vähän matkaa rämpinyt sen jälkeisellä suolla, mutta silloin on ollut kuiva keli. Huomenna olisin tosiaan lähdössä täysjäykällä 27,5+ -renkaisella pyörällä, mutta jääkylmässä vedessä kahlaaminen (ilman niitä hylkeennahkatöppösiä) ei kyllä minuakaan huvita.

P.S. Kas, paaton ehtikin ensin. Kysymys on juuri tuosta "Suo siellä, vetelä täällä" -segmentistä. Jota siis en itse ole edes ajanut.

Ajakaa tuo fiskträskin luontopolun lenkki. Näkyy noissa minun ajoissa. Siitä saa kivan ympyrän, kun palaa knuttersin tien p-paikalle äsköistä reittiä pitkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Ajakaa tuo fiskträskin luontopolun lenkki. Näkyy noissa minun ajoissa. Siitä saa kivan ympyrän, kun palaa knuttersin tien p-paikalle äsköistä reittiä pitkin.
    Ai sä et ole itse lähdössä mukaan?

Kiitos vinkistä. Joku tuommoinen voisikin olla ajettavampi cyclolla: https://ridewithgps.com/routes/17393227

Ai sä et ole itse lähdössä mukaan?

Kiitos vinkistä. Joku tuommoinen voisikin olla ajettavampi cyclolla: https://ridewithgps.com/routes/17393227
    Kovasti tekisi mieli, mutta maannut jo viikon flunssassa. Tulee pidempi tauko reippaista lenkeistä...

Muistaakseni olen ajanut joskus juuri tuon saman lenkin knuttersin tieltä fiskträskille. 17.2 ja 17.8km kohta näytti toivottomalta, mutta kyllä siitä läpi päästiin.
    Tuo sinun reittisi on varmaankin se oikea, uskon siitä pääsevän tunkkaamalla jalat kuivina. Alapuolella tien suuntaisesti jatkuva polku menee suoraan suolle, josta joutui tunkkaamaan mäen päälle. Mäen päälläkään ei mennyt selvää polkua ennen tuota seuraavaa risteystä, josta loppu onkin selvää. Pihan läpi menisi ilmeisesti kunnollinen polku, mutta siellä oli plakaatit yksityisalueesta.

Juu, tällä lenkillä sekoiltiin tuossa kohdassa.

http://www.sports-tracker.com/workou...b0d1ffbd1eb986

Kun tie loppuu, niin seuraatte vaan harjannetta joka menee talon alapuolelta oikealla. Ura löytyy yllättävän nopeasti.
    Sateliittikuvasta ehkä näkyykin se avoin ura harjanteen päällä. Storlidvägen keskelle suota piirrettynä on hivenen liioteltua

Juu, tällä lenkillä sekoiltiin tuossa kohdassa.

http://www.sports-tracker.com/workou...b0d1ffbd1eb986

Kun tie loppuu, niin seuraatte vaan harjannetta joka menee talon alapuolelta oikealla. Ura löytyy yllättävän nopeasti.
    Sateliittikuvasta ehkä näkyykin se avoin ura harjanteen päällä. Storlidvägen keskelle suota piirrettynä on hivenen liioteltua
    Kävelin tuon kohdan koiran kanssa viikko sitten (siis storlidintien päässä). Chapeau jos tuon "niityn" läpi talon alapuolelta ajatte. Tulin tosin idästä päin...ja osaan ajaa vain asfalttia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jouni_M Katso viesti
    Kävelin tuon kohdan koiran kanssa viikko sitten (siis storlidintien päässä). Chapeau jos tuon "niityn" läpi talon alapuolelta ajatte. Tulin tosin idästä päin...ja osaan ajaa vain asfalttia.
    Juu, ei siellä kyllä ajeta Mutta ainakin viime vuonna tuota harjua pitkin pääsi helposti kävelemään pyörän kanssa talon ja "niityn" välistä.
    Ei siinä montaa sataa metriä ole polutonta kohtaa.

Muistaakseni olen ajanut joskus juuri tuon saman lenkin knuttersin tieltä fiskträskille. 17.2 ja 17.8km kohta näytti toivottomalta, mutta kyllä siitä läpi päästiin.
    Tuo sinun reittisi on varmaankin se oikea, uskon siitä pääsevän tunkkaamalla jalat kuivina. Alapuolella tien suuntaisesti jatkuva polku menee suoraan suolle, josta joutui tunkkaamaan mäen päälle. Mäen päälläkään ei mennyt selvää polkua ennen tuota seuraavaa risteystä, josta loppu onkin selvää. Pihan läpi menisi ilmeisesti kunnollinen polku, mutta siellä oli plakaatit yksityisalueesta.
    Olen yrittänyt kaivaa Sipoon kaavakarttaa ja ottaa selville onko siinä yksityisalueella laajennettu pihaa vähän niinkuin omalla luvalla. Suunnistuskartan mukaan polku ei lähde tontilta, vaan just ennen tonttia. Kaiken lisäksi talon asukkaat ovat tehneet risukasan siihen polun päälle.

http://pihkaniskat.fi/ar_gadget/cgi/...&id=229&kieli=

Tuosta voi katsoa miten polku lähtee.
    Vartioharjun Voigt

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli Katso viesti
    Olen yrittänyt kaivaa Sipoon kaavakarttaa ja ottaa selville onko siinä yksityisalueella laajennettu pihaa vähän niinkuin omalla luvalla. Suunnistuskartan mukaan polku ei lähde tontilta, vaan just ennen tonttia. Kaiken lisäksi talon asukkaat ovat tehneet risukasan siihen polun päälle.

Ok, eli polku tosiaan lähtisi vähän ennen taloa. Tämä kohta olisi tosiaan kiva saada ajettavaan kuntoon.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli Katso viesti

Näkee karttapaikaltakin että suojelualueen keskelle jääneen tilan raja on melko laaja, ei mikään pikku omakotitontti. Molemmat polut menevät tilan läpi, mutta pihapiirin läpi menevä on ilmeisesti aiheuttanut liikaa häiriötä kun ovat tukkineet. Suunnistuksista sovitaan erikseen jos tarvetta käyttää polkua, muuten ratamestari merkitsee pihapiirin kielletyksi.
    edit:

Alempaa polkua ei ole helppoa mennä (soistuvaa pusikkoa), läskipyörällä pääsee jotenkuten.
    Marsusram muokkasi tätä : 29.10.2016 at 17.46 Syy: esimerkkikuva lisätty

Ehkä kannattaisi ajaa tämän aiemman reitin 23.2km kohdalta alkava pätkä fisträskin lenkille, on siinäkin jo tolskaamista cyclon kanssa.

Degermossaan tullessa on jo kivaa pientä polkua, jonka jälkeen mutinaa letkasta alkaa varmaan jo kuulua, jos on kuuluakseen

No niin, eiköhän unohdeta tuo Storlidintie. Koukkaus Puroniityntien ja Långerängin kautta? Tai sitten jatketaan Knutersintietä pohjoiseen ja käännytään poluille vasta Marcante Oy:n / Lilljofsin kohdalla? En taida ehtiä piirrellä enää enempää... [Tai ehkä tämän verran kuitenkin: https://ridewithgps.com/routes/17393227]

Lähdetkö, Samuli, oppaaksi tänään?
    Trollberga muokkasi tätä : 29.10.2016 at 15.28

Mustavuoren parkkipaikalle ilmestyi aamulla kuusi kuskia, joista kolme maasturilla (kaksi täysjoustoa ja yksi täysjäykkä) ja kolme cyclocross-mankelilla. Porukka jakautui kahtia, kahdenlaiselle lenkille: cyclocross-kuskeista kaksi lähti seuraamaan rantaviivan hiekkateitä etelän ja lännen suuntaan ja yksi urhoollinen maastoporukan mukana pohjoiseen ja sitten itään, kohti Sipoonkorpea. Tämä CX-kuski XC-kuskien joukossa oli paitsi urhoollinen ja kovakuntoinen, myös taitava ns. väärien polkujen koluaja; useammin siellä teknisissä paikoissa joutui jalkautumaan täysjäykällä pluskokoisella maastokonkelilla sotkenut kömpelys. Ja samainen kömpelys lensi kerran tangon yli turpeeseen (melkein) turvalleen, toisin kuin muut. Ei sattunut.

Kiireessä eilen illalla piirrelty ja tänään aamulla hieman päivitetty reittihahmotelma onnistui välttävästi, sen puutteita paikkaava improvisaatio vähintäänkin tyydyttävästi. Kalkkiuunintieltä Högbergetin suuntaan vievältä polveilevalta kivituhkapolulta käännyttiin liian aikaisin kohti itää ja jouduttiin melko tekniselle polulle, josta kuitenkin suoriuduttiin kunnialla alkuperäiselle reitille ja Mäntykorvenkujalle. Toinen osuus, jota reittimestarikaan ei ollut aiemmin ajanut, tuli vastaan ennen Fiskträskiä (alkaen kohdasta 26,4 km siinä alkuperäisessä suunnitelmassa). Ensimmäiset 800 metriä tuosta pätkästä olisi ehkä voinut korvata Fiskträskin lounaisen niemen rantaviivaa noudattavalla, itäisemmällä polulla.

Reittihahmotelman kohdassa 34 km poikettiin vähän arpomalla laaditun suunnitelman mukaisesti Mosabackantieltä etelään, mutta tuo latulinjaus osoittautui pian ajokelvottomaksi ja päätimme oikaista takaisin Mosabackantielle ryteikön kautta pyöriä taluttamalla ja kantamalla. Saavuimme Vanhalle Porvoontielle ja maltoimme ajaa asfaltilla noin 700 metriä ennen kuin käännyimme Palménin kaupan tienoilla takaisin ja etsimme kilometritolpan kohdalta lähtevän polun, joka oli ohi ajaessamme näyttänyt lupaavalta. Se olikin monipuolinen reitti, jota seuraamalla lopulta löysimme alkuperäiselle reitille Viirilässä. Tuolla osuudella lähinnä harmittivat tiheästi toistuvat suo-ojat, joista vain osan pystyimme ylittämään ajamalla. Fooruminimimerkki minnak taisi ottaa ne sekä rohkeimmin että taitavimmin, vähimmillä jalkautumisilla – ja jalat kuivina, yhtä ojan pohjalle tyssännyttä yritystä lukuun ottamatta.

Viirilästä Bisajärventielle johtanut osuus osoittautui kerrassaan mainioksi ja sitä voi hyvällä omatunnolla suositella myös cyclocross-seikkailijalle, ehkä yhtä poikkeusta lukuunottamatta: alkuperäisen reittisuunnitelman kohdassa 41,6 km kannattanee mieluummin jatkaa suoraan, leveämpää ja vähemmän kivistä uraa. Kohdassa 42,9 tuo leveämpi, tykkitietä muistuttava metsätie yhtyy suunnitelmassa suunniteltuun ja tänään ajettuun reittiin. Bisajärven tuntumassa kannattaa sitten varoa niitä polun poikki ulottuvia mutakuoppia, jotka voivat olla yllättävän syviä ja aiheuttaa äkkipysähdyksen...

Bisajärventieltä eteenpäin kannattaa valita vähemmän tylsä reitti kuin eilen pikaisesti hahmottelemani loppusiirtymä. Tuossa loppupuolella olisi ollut vielä mahdollisuuksia kaikenlaisiin variaatioihin, mutta matkaa ja vauhtiakin oli jo Kuninkaanmäkeen tullessamme riittänyt sen verran, että päästimme itsemme melko vähällä ja oikaisimme suhteellisen suoraa reittiä takaisin Mustavuoreen. Lukuunottamatta reittimestarin omituisia sekoiluja Länsimäessä, lähes kotikulmillaan.

Hauska oli lenkki, kiitos osanottajille!

P.S. Toteutunut reitti eli jälki löytyy Stravasta. Editoin siitä jossain vaiheessa jonkinlaisen gpx-kiekuran ladattavaksi, jo senkin takia että tästähän täytyy ainakin parhaat palat ajaa uudestaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •