Heti storträskin jälkeen on oikeasti märkä kohta, jossa ei kyllä sukanvarret riitä. Näkyy esi topo kartassa. Sitä ei oikin voi kiertää vaan on hypättävä suohon jonne uppoaa kohtuu syvälle. Alkumatkasta hieman huono idea, vaikka kohta onkin aika lyhyt. Vaihtoehtoisesti voisi koukata 6.4km kohdalla storträskille päin ja aja vähän matkaa paluureittiä. 29.8km kohdalta lähtee taas polku, joka yhtyy 7.6km kohtaan. Siinä storträskin pohjoispuolellahan onkin kaksi reittivaihtoehtoa. Tuon pätkän olen tainnut aina itse ajaa länsipuolelta.

7.6km=>12.3km väliä en ole ehkä ajanut, mutta muuten reitti näyttää oikeinkin ajettavalta.

Ennen 16km on kyllä märkää, mutta se on mukavaa suota, josta voi selvitä maasturilla sateenkin jälkeen ajamalla läpi. Kunnon hapotus pätkä aina fiskträskille asti Olen itse ajanut yleensä fiskträskinkin luontopolulle asti, joka on mainio, mutta ei tuo sinunkaan piirtämä reitti ole huono vaihtoehto. Siinä saa laskea komean nopeahkon alamäen ja isommalla tiellä ei tarvitse ajaa.