GiantElectrobikeGarminHepha
Sivu 31 / 515 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 21 29 30 31 32 33 41 81 131 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 901 - 930 / 15446

Aihe: "Gravel Grinding" -fillarit

  1. #901
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Gravdalit taitaa olla edelleen tavallisia, ei tubeless-yhteensopivia renkaita. Ainakin mun pari talvea sitten ostetuissa Gravdaleissa on tosi löysät reunanauhat ja ne saa helpohkosti mille tahansa vanteelle.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  2. #902
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Tossa Ritsissä olis paljon mun unelmapyörän aineksia mutta tartsikiinnikkeet olis ollu kova juttu. ilmeisesti isot pojat käyttää apiduraa ja muuta mutta perus työmatkalaiselle sivulaukut on kyllä kätsyt. Nimi Outback viittaisi vähän että romujakin saisi ripusteltua mukaan..

  3. #903
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.270
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Gravdalit taitaa olla edelleen tavallisia, ei tubeless-yhteensopivia renkaita. Ainakin mun pari talvea sitten ostetuissa Gravdaleissa on tosi löysät reunanauhat ja ne saa helpohkosti mille tahansa vanteelle.
    Jep. Toimivat kylläkin myös tubeleksina tiukoilla vanteilla, mutta litkutus ei onnistu laakista.

  4. #904
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Uus Ritsi.
    Jäi pikaisella vilkaisulla hieman hämärän peittoon, mitkä ovat keskeisimmät erot SwissCrossiin, muut kuin ei-kiinteä takavaihtajan korvake ja läpiakselit? (...jotka kyllä sinänsä ovat erinomaisia ratkaisuja vs. SwissCross)
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  5. #905
    Blackborow Guest
    Laitetaanpa linkkikin uudesta Ritsistä ettei tartte kaikkien itse googlettaa pelkän kuvan jäljiltä. http://www.bikerumor.com/2016/09/05/...ak-away-bikes/

  6. #906
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.155
    Ritsi on hieno! Harmillista kun itsellä on grainderi jo olemassa

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti LJL Katso viesti
    Jäi pikaisella vilkaisulla hieman hämärän peittoon, mitkä ovat keskeisimmät erot SwissCrossiin, muut kuin ei-kiinteä takavaihtajan korvake ja läpiakselit? (...jotka kyllä sinänsä ovat erinomaisia ratkaisuja vs. SwissCross)
    Värikkäämpi värivalikoima ja mahtuu muhkummat kumit?


  7. #907
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    ^ Alla olevan mukaan menee niin, että on vähän pitempi takahaarukka, mikä mun mielestä ei välttämättä ole positiivinen muutos ja vähän suurempi BB-droppi, mikä taas on hyvä juttu. Mutta makuasioita ovat tietty.

    http://grit.cx/news/2016/09/eurobike...adventure-bike
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  8. #908
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Gravdalit taitaa olla edelleen tavallisia, ei tubeless-yhteensopivia renkaita. Ainakin mun pari talvea sitten ostetuissa Gravdaleissa on tosi löysät reunanauhat ja ne saa helpohkosti mille tahansa vanteelle.
    Ok. Joo, ei sen tubelessin kanssa väliä - mietin vaan että onkohan 17mm liian vähän jos valmistajan mukaan 20mm on minimi.
    Se vaan vissiin on kapeammalla vanteella poikkileikkaukseltaan pyöreämpi kuin mitä on alunperin tarkoitettu.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #909
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Joo ei pitäisi olla mitään ongelmaa sen suhteen. Mulla on Gravdalit olleet ajossa pääasiassa vanteilla, joiden sisäleveys 15 mm, koska takapää rungosta on sen verran ahdas, että ne ei tahdo mahtua kunnolla pyörimään leveämmillä vanteilla.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  10. #910
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.270
    Kapeilla vanteilla ongelmia tulee varmaankin vain silloin, jos haluaa gravdalleista kaiken pidon irti. Eli tubeleksina pienillä paineilla. Alkavat varmaankin muljuamaan alla.

    Mutta omatkin vanteet ovat vain 19mm leveydeltään, eli 17c on ihan ok.

  11. #911
    Liittynyt
    10/2009
    Paikkakunta
    Helsinki 28
    Viestit
    222
    Hyvä. Kiitoksia näistä tiedoista. Talvea odotellessa siis.
    Vielä kun saisi sen rungon (ensi viikolla pitäisi lähteä matkaan mulle Englannista)


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  12. #912
    Liittynyt
    05/2010
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    11.465
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    ^ Alla olevan mukaan menee niin, että on vähän pitempi takahaarukka, mikä mun mielestä ei välttämättä ole positiivinen muutos ja vähän suurempi BB-droppi, mikä taas on hyvä juttu. Mutta makuasioita ovat tietty.

    http://grit.cx/news/2016/09/eurobike...adventure-bike
    Tämä oli varsin informatiivista informaatiota aiheesta. Ja hienoja kuvia. SwissCrossin paras puoli on mielestäni mukavuuden ja yleisen sulavuuden lisäksi jotenkin sellainen peräpään sähäkkyys, joten en itke verta etten odotellut Outbackia.

    Jack OjaBauer on teettänyt itselleen ns. ikuisen rungon joten valitettavasti ei voi/saa nyt muita katsella. Tulee titamiinirungolle paha mieli jos on uskoton
    -L.

    Pervitiiniä, hota-pulveria ja lobotomiaa

  13. #913
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.925
    Tuossa Ritcheyssa ja uusissa Jamiksissa on keulassa 12mm läpiakseli. Mitäköhän etua se tuo 15mm akseliin? Olikohan vaarana, että kiekkojen vaihtaminen pyörästä toiseen olisi aivan liian helppoa....

  14. #914
    Liittynyt
    03/2003
    Paikkakunta
    Canaduh
    Viestit
    5.114
    15mm on kato liian painava, kunnes kaudelle 2018 siirrytaan takaisin kun 12 mm ei ole riittavan jaykka. 12mm akselin saa varmaan toimimaan jotenkin 15mm haarukassa, mutta toisinpain voi olla nihkeampaa. Onneksi Mavic lanseerasi oman pikalinkkulapiakselinsa Eurobikessa ettei mene liian helpoksi.
    6.7 WTF/kg


  15. #915
    Liittynyt
    01/2011
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    2.925
    Olishan siinä välissä vielä 13mm ja 14mm koot tulossa esittelyyn kausille 2019 ja 2022. Vieläkö voidaan muka väittää, ettei teknisiä innovaatioita enää tehdä?

  16. #916
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Eurobiken osalta listalle voidaan laittaa myös Wilier Jaroon Plus, jossa ainakin on ihan kohtuullinen lähtöhinta. http://www.wilier.com/en/products/in...el/jaroon-plus

    Miellyttää ainakin omaa silmää...
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  17. #917
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Mä en oo kyllä ihan varma, että viittiskö noita plussarenkaisa möhköpyöriä laskea gravel grindereiksi, mutta saattaahan se tietty olla, että jonkun mielestä pitää olla vähintään kilo rengasta molemmissa päissä, että uskaltautuu asfaltilta pois...
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  18. #918
    Liittynyt
    07/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    556
    Vaikka nykysiin 40mm gravelkinging SK:n ihan tyytyväinen pitää olla, niin en silti pitäisi toisinaan pahetteeksi vieläkin vähän leveämpää rengasta. Vaikka joku plussa koko ehkä nyt vähän ampuu ylitse, niin ei ainakaan runko rajoittaisi vaihtoehtoja.
    Mikä ei ole erikseen sallittu, on kiellettyä.

  19. #919
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Alan itsekin kallistua siihen, että geometriaa pitäisi saada muokattua, jotta leveistä renkaista olisi hyötyä. Soralla jopa 35 mm toimii hyvin, toki pehmeällä pinnalla menee raskaaksi. Yli 50 millisestä alkaa olla hyötyä lähinnä maastossa, mutta siellä en ole oppinut vielä cc:llä/gg:llä ajamaan. Jokin ajoasennossa on sellaista, että suoratankoinen maasturi vaan on paljon mukavampi vähänkin teknisessä maastossa, vaikka helpoille poluille monsteri edelleen houkuttaakin.

  20. #920
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.270
    Muutamien cyclolla tehtyjen OTBeiden jälkeen luovuin 27.5" koon kiekkojen+leveiden renkaiden hankinnasta.

    En tiedä ajattelinko oikein, mutta mielestäni OTB herkkyys vain pahenee noilla monsteri renkailla. Renkaan halkaisija on periaattessa sama mitä cyclon orginaaleilla, mutta pienillä paineilla ajettaessa etu rengaas painuukin reilustu totuttua enemmän.

    Eli minustakin geon pitää olla suunniteltu näillle renkaille ja oikeaan maastoon. Loivempaa keulakulmaaa kaiketi.

  21. #921
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Keulakulma ja sitä myöten akseliväli kenties ovat ne jutut, joiden ympärille tuo menee. Ehkä jokin lyhytrunkoinen maasturi pitäisi ottaa projektin lähtökohdaksi?

  22. #922
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mun näkemys mulle täydellisestä "for the rest of my life" -krossigravelyleispyörästä...
    https://drive.google.com/file/d/0B1P...ew?usp=sharing
    https://drive.google.com/file/d/0B1P...ew?usp=sharing
    Tsadaaa! Sain aamulla kuvaterveisiä Barcelonasta:



    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  23. #923
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    1.616
    Nyt on hieno! Hyvä väri ja kivoja yksityiskohtia.

  24. #924
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.209
    Huh huh! Ompa nätti!
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  25. #925
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Muutamien cyclolla tehtyjen OTBeiden jälkeen luovuin 27.5" koon kiekkojen+leveiden renkaiden hankinnasta.

    En tiedä ajattelinko oikein, mutta mielestäni OTB herkkyys vain pahenee noilla monsteri renkailla. Renkaan halkaisija on periaattessa sama mitä cyclon orginaaleilla, mutta pienillä paineilla ajettaessa etu rengaas painuukin reilustu totuttua enemmän.

    Eli minustakin geon pitää olla suunniteltu näillle renkaille ja oikeaan maastoon. Loivempaa keulakulmaaa kaiketi.
    Juu ei maasturin renkaat vielä maasturia tee, omalla Salsalla ajellut polkuja noilla 27,5 kiekoilla eikä sillä hurjastella, maltillisesti pitää mennä jyrkät kohdat ja juurakot. Lähtökohta maastoon tosin oli 160mm molemmista päistä joustava traktori että ei ihmekään että samoilla poluilla pelottaa.

    Katsoin just ekan maastopyöräni(täysjäykkä) ja siinä keulakulma oli 71astetta vs 72 mikä Vayassa on. Ei nyt kovin suuri ero, tanko tekee varmaan enemmän painopisteen siirtoa.

  26. #926
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.155
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Tsadaaa! Sain aamulla kuvaterveisiä Barcelonasta:
    Mainion oloinen vehje!


  27. #927
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.165
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tchegge_ Katso viesti
    Katsoin just ekan maastopyöräni(täysjäykkä) ja siinä keulakulma oli 71astetta vs 72 mikä Vayassa on. Ei nyt kovin suuri ero, tanko tekee varmaan enemmän painopisteen siirtoa.
    Varmaan haarukan offsetillakin on merkitystä, mutta toki myös ohjaustangolla/stemmillä. Täytyykin syventyä aiheeseen ja verrata geometrioita tarkemmin. Ainakin front center on maasturissa selvästi pidempi.

    Painopisteen erot punnitsin omalla gg:llä ja jäykkäperäisellä 29:llä. Tulos: 41/59 vs 39/61. Kuulostaa kovin pieneltä erolta, mutta ehkä pyörä+kuski= n. 100 kg paketissa 2%-yks. on merkittävä juttu.

  28. #928
    Liittynyt
    09/2005
    Viestit
    1.300
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stenu Katso viesti
    Mä en oo kyllä ihan varma, että viittiskö noita plussarenkaisa möhköpyöriä laskea gravel grindereiksi, mutta saattaahan se tietty olla, että jonkun mielestä pitää olla vähintään kilo rengasta molemmissa päissä, että uskaltautuu asfaltilta pois...
    En mäkään tuota omaa Salsaa GG pyöräksi kutsu, hauska kokeilu ennemmin. Maastorenkailla voisi sanoa että se on Monster Tourer tai GG

    Tuli eilen ajettua työmatkat hiekkateitä ja polkuja.

  29. #929
    Liittynyt
    04/2005
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    6.268
    Mutta tossahan on melkein maantierenkaat, kun ei ole edes mitään plussia tai muita... Hieno Salsa.
    “Riding a good steel bike, I tell you, is the closest thing to flying without leaving the planet.”

  30. #930
    Liittynyt
    07/2002
    Viestit
    3.006
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti fob Katso viesti


    Siinä se sitten on. Renkaina tarpeen mukaan joko Maxxis Ardent 2.4, Continental RaceKing 2.2 tai Schwalbe Dureme DD 2.0. Lokasuojat sitten sadekelillä kiinni. Valo B&M IQ-X, virta tulee dynamosta. Kampisarja on vielä etsinnässä, jotta ketjulinjasta saisi sopivan. Tanko 46 cm leveä ja tuntuu juuri sopivalta.
    Olisko kohta kolmesatanen takana. Renkaista RaceKing on osoittautunut parhaaksi tuohon pyörään ja sorateille. Rullaa erinomaisesti eikä karkaa kaarteissa alta. Juurakkopoluillakin pärjää. Napadynamo ja tehokas led-valo on erinomainen yhdistelmä, joten akkuvaloja en enää kaipaa. Valoa riittää, kun kuski jaksaa polkea. Täpäri on jäänyt talliin pölyttymään.
    Kyllä se on ihan ajettava polku...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •