Lainaus Alkujaan tämän lähetti StringBet Katso viesti
Voyager hypereillä täälläkin nyt ajettu joku tuhannen kilsan verran. Pari kertaa on päässyt paikkaushommiin. Ekalla kerralla pieni kivensiru ja tokalla joku metallilangan pätkä. Eivät tunnu kovin kestäviltä kyllä, ottaen huomioon, että niillä on ajettu lähinnä rauhallista työmatkaa. Renkaat ovat monin paikoin ihan viilloilla ja pieniä kiviä saa nyppiä pois tämän tästä. En osta toisia samanlaisia. Melkeinpä voiskin vaihtaa contin cyclocross speedit jo takaisin. Yhtä olematon pistosuojaus niissäkin on, mutta tuntuu etteivät samalla tavalla ime itseensä kivensiruja.
Tätä hieman ihmettelin, kun sen ensimmäisen kerran luin - olen itse ajanut Voyager Hypereillä paljon myös sorateillä, kelveillä ja oikeastaan lasinsirujen yms. töhnän kannalta pahimpana kaksinumeroisen kantatien reunaa. Eivät ole sora ja sirut takertuneet kiinni. Sitten luin äskettäin Kuovipolun viestin öljyn ja bensiinin likaamista renkaista, joka voisi selittää tätä eroa - ehkäpä näillä kulmilla on vähemmän tielle ja pientereelle loiskuneita petroteollisuuden tuotteita:

Lainaus Alkujaan tämän lähetti kuovipolku Katso viesti
Mutta koska en tähän hätään keksinyt parempaakaan paikkaa raportoida pikaisesti lukemani Cycling Tipsin jutussa mainitusta niksistä josta en ollut aikaisemmin kuullutkaan:

The other important factor is contamination of the tyres with oil and gasoline from the road. Once the tyres get contaminated, they get very sticky and the stones can’t be shed so they start cutting into the tyres.” It is this second factor that accounts for a curious home remedy that Morgan recommends to team mechanics: white vinegar. According to Morgan, the vinegar works well to remove contaminants from the tyres, so are less likely to pick up small stones and other debris. “The younger, less experienced mechanics don’t know about the vinegar, and we always see more punctures until we tell them about it.”

White vinegar taitaa olla ihan samaa kuin suomalainen väkiviinaetikka. Voi olla että konsti on vanhentunut rengasvalistajien kehitettyä parempia kumiseoksia mutta eihän tuon kokeileminen kovin kalliiksi tule.