HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 18 / 24 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 8 16 17 18 19 20 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 511 - 540 / 712

Aihe: Tampereen seudun pyöräliikkeet

R-Techillä tuli käytyä fillarin kanssa kun sielä suunnilla ajelin työreissulla. Palvelu oli mainiota! Ketjuohjuria menin kyselemään kun en tienny minkälainen omaan pyörään olis fiksuin ratkasu. Myyjä ei oikein tienny aiheesta mutta paikalle hälyytetty huoltomies opasti heti oikeaan suuntaan ja kateltiin porukalla tietokoneelta sitten vaihtoehtoja. Osaa ei löytynyt hyllystä mutta tilaten laitettiin sopivaan hintaan ja toimitus vielä mulle kotiin Seinäjoelle. Olikohan torstai kun kävin ja tiistaina oli paketti kotona. Pisteet sinne!

Varmasti tulee käytyä toistekkin, ei puhkottu palloja.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti znood Katso viesti
    Asiakaspalvelukokemuksia on varmaan yhtä monta kun on asiakastakin
    Juurikin näin. Ainakin R-tecillä homma kommenteista päätellen toimii loistavasti niillä, joiden naama ja kalusto miellyttää kaikenkaikkiaan varsin itseriittoisen oloista henkilökuntaa.

Itse kuulun siihen porukkaan joka on hankkinut mankelinsa muualta (ilmeisen väärästä paikasta ) ja erehtynyt kuvittelemaan, että asiantuntijaliikkeessä saa asiantuntija palvelua.

Pari esimerkkiä:

Viime kesänä oli jarrujen kanssa ongelmia. R-tecin mielestä ainoa ratkaisu pulmaan olisi ollut uudet jarrut ( "ovat nämä formulat täysin mahdottomat ilmata ja muutenkin perseestä ). No, menin kotiin, surffailin pari tuntia youtubessa ja sain kuin sainkin itse jarrut kuntoon. Toimivat muuten edelleen.

Syksyllä sitten vein pyörän iskarihuoltoon. Iskarit tulivat mainioon kuntoon ja vieläpä nopeasti. Pyörää hakiessa minulle kuitenkin kerrottiin naureskellen, että kanjonin alalinkku oli löysällä, kiristettiin sekin samalla. No tähän luotettiin ja niin toden totta oli tehty. (ko. linkussa muuten LUKEE varsin näkyvällä tekstillä seuraavasti: " MAX 3NM, USE LOCKTITE" ). Ekalla lenkillä pyörä sitten paukkui ja rutisi ennenkuulumattomalla tavalla. Kotona kun rupesin syytä selvittelemään totesin keskilinkun kireydeksi 3nm:n sijasta +20 nyyttonia! Kartiolaakerit ( joita muuten saa tosi näppärästi, tilaa vaan saksasta ja odottaa 2 kuukautta ) paskana.

Kuten sanottu iskarihuolto siellä pelaa loistavasti ja onpahan ko. putiikki ainoa vaihtoehtokin täällä Pirkanmaan perukoilla? Siinä ainoa syy minkä takia allekirjoittanut enää kuseekaan kyseisen liikkeen suuntaan. Pitää vaan muistaa seuraavalla kerralla irrottaa iskarit jo kotona , etteivät niin sanotut ammattilaiset pääse tohtoroimaan pyörän muita osia paskaksi samalla kertaa.

R-techillä on kieltämättä aika vahva asema Tampereella. Käsittääkseni on myös maahantuoja ja kauppa käy hyvin. Tämä näkyy välillä vähän ylpeenä toimintana ja sopivaa vaihtoehtoa pyritään hakemaan vaikka omasta valikoimasta. Kaiken kaikkiaan hyvä liike, mutta ehkä vähän voisi vielä kehittää sitä asiakaskeskeisyyttä.

Sportax on aina palvellut kyllä ensiluokkaisesti vaikken mitään suurempaa olekkaan sieltä hankkinut. Mekaanikot ovat kyllä itsekkin aktiiviharrastajia, joten tietävät yhtä sun toista ja osaavat suositella. Haetaan yhdessä asiakkaalle parasta ratkaisua hinta muistaen. Erittäin hyvää settiä kokonaisuudessan.

Myös Signature tarjoaa välillä ihan hyvää palvelua. Riippuen onko asialla nuori viriili kauppias vai joku myyjä. Pari kertaa tullut oikeinkin paskaa palvelua sitten välillä kauppiaalta taas ihan timanttista palvelua.

Mieluimmin ehkä tukisin Sportax:a kun heillä tuntuu olevan sydän paikallaan ja asiakas etusijalla.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

kyllä mä Laukkaselle olen suunnannut fillariongelmineni

Ensimmäistä pyörää Rtechistä hakiessani sieltä ei paljoa apuja myyjältä saanut.Sen verran harvasanainen oli. "Toss olis pyörä..." Onneksi tiesin mitä olin hakemassa ja tyytyväinen olen ollut valintaani.

Toisella kerralla asioidessa tukihenkilön roolissa ei herunut aloittelijalle ohjeita ajoasennosta tai pyörän mittojen sopivuudesta vaikka kyseltiinkin. Enemmän halusivat päästä eroon vanhasta varastosta. Lopputulos ei ollut huono mutta asiantuntijaliikkeeltä olisin kaivannut enemmän syventymistä asiakkaan tarpeisiin.

Aiemmin jo tässä ketjussa mainittiin asiakaspalvelun tärkeydestä kivijalassa ja se on kyllä suuri juttu millä voi erottua verkkokaupoista. Jos palvelu on samaa tasoa kuin verkkokaupassa niin miksi maksaisin kivijalkaan enemmän?

^ No totta. Pakko laittaa perään kivijalkaa puoltavakin kokemus. Ei tosin ylläolevasta, vaan MTB Centrestä Nokialta. Tatun kanssa pohdittiin oikein tuelta kahden eri vaihtoehdon väliltä ja myös koko politiikkaa pohdittiin. Jäi myös eri kiva fiilis, ja myös ettei myyty pakolla, vaan löyty juuri mulle ja mun rahoille se paras vaihtoehto.
    Mutta onneksi myyvät Commencalia, en olisi ehkä muuten kivijalkaan kyennyt budjettini puolesta turvautumaan.
    Entinen Wanhan liiton asiamies, nykyinen takinkääntäjä

Rtechistä kyl pääosin hyvä kokemus silti ja mielellään siellä asioin. 1000-1500 € pyörästä on silti useimmille suuri könttä ja huti harmittaisi kovasti. Jostain on toki aina aloitettava ja sitten kokemusten kerryttyä tietää itse paremmin mitä pyörältä haluaa.

SUP on pop...vaikka ei ostaisikaan mitään, niin aina on hauska käydä Sain viimeksi vaihdevaijerin ilmaiseksi
    Die Kanonen von Kauppi
    |ex 10k-kerho|
    "ajelee takana, porukan perällä vaan ja syö patukkaa siellä koko ajan" E. Lummelampi

Ei suoranaisesti pyöräkauppakysymys, mutta menkööt:

Mulla on BMX-ajoilta tallella erinomaiset flättipolkimet, joita mielelläni käyttäisin nytkin, mutta niihin tarvii uusia piikkejä. Kävin jo läheisessä pienessä rautakaupassa toteamassa, että mikään M-kierteellä varustettu pultti ei toimi. Veikkaisin, että polkimissa on tuumakokoinen kierre, koska ne ovat BMX-osissa melko yleisiä. Mistähän Tampereella kannattaisi käydä kyselemässä moisia vähän harvinaisempia pultteja?

Näiden kys. polkimien "virallisia" vaihtopiikkejä ei tunnu saavan oikein mistään, siksi tämä lähestymistapa.

Eiks niihin käy normaalit pidätinruuvi? http://tuotteet.etra.fi/tuotekuvat/e23575566/

Ja sit jos on jollain venäisellä tiheällä vasenkätisellä pystykierteellä, niin suoraan ruuvikauppaan. Kiinnikeskus, kiinnikolmio, bernerpultti ja mitä näitä nyt mansessa on.
    Loppukiri alkaa sadan kilometrin jälkeen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Itsok Katso viesti
    Eiks niihin käy normaalit pidätinruuvi? http://tuotteet.etra.fi/tuotekuvat/e23575566/

Ja sit jos on jollain venäisellä tiheällä vasenkätisellä pystykierteellä, niin suoraan ruuvikauppaan. Kiinnikeskus, kiinnikolmio, bernerpultti ja mitä näitä nyt mansessa on.
    Ne on siis ihan ns. normaalit pultit (ruuvataan polkimen läpi taustapuolelta). Tältä siis näyttää ko. polkimet ja olen vailla nimenomaan noita uloimpia poljinrungon läpi meneviä pultteja. Täytyy käydä tsekkaamassa joku noista mainitsemistasi kaupoista.

Sportaxissa on BMX tietämystä ja osia.

BMX-kaupoista ja polkimien valmistajalta on jo kyselty, "virallisia" varapiikkejä ei saa mistään. Siksi etsin tällaista vaihtoehtoista ratkaisua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Highlander Katso viesti
    SUP on pop...vaikka ei ostaisikaan mitään, niin aina on hauska käydä Sain viimeksi vaihdevaijerin ilmaiseksi
    Tampereesta en tiedä, mutta Nokialla ei todellakaan ole pop. Kaksi kertaa kävin siellä ostohousut jalassa läskiä vilkuileen. Toisella kerralla sain koe ajaa pihassa, kun kauniisti vihjailin.

Se vanhempi rouvashenkilö palvellut useampaan kertaan yhtä "laadukkaasti". Ostin läskini muualta, vaikka SUP:n pyörä oli aluksi listalla ykkösenä. Jos kerrotaan, että katso tietoja netistä sieltähän ne löytää, niin ymmärsin yskän ja ostin koko pyörän netistä, kilpailijalta, tietenkin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pox Katso viesti
    Tampereesta en tiedä, mutta Nokialla ei todellakaan ole pop. Kaksi kertaa kävin siellä ostohousut jalassa läskiä vilkuileen. Toisella kerralla sain koe ajaa pihassa, kun kauniisti vihjailin.

Se vanhempi rouvashenkilö palvellut useampaan kertaan yhtä "laadukkaasti". Ostin läskini muualta, vaikka SUP:n pyörä oli aluksi listalla ykkösenä. Jos kerrotaan, että katso tietoja netistä sieltähän ne löytää, niin ymmärsin yskän ja ostin koko pyörän netistä, kilpailijalta, tietenkin.
    Valitettavasti vastaavat tuntemukset itselläkin Nokian liikkeestä.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tulipa asioitua kahdessa tamperelaisessa pyöräliikkeessä kun sattuvat sopivasti mökkimatkalle ja uuden pyörän hankinta oli ajankohtainen. Muuten pääkaupungin kaupat ovat olleet tutumpia. Molemmat, eli Sportax ja R-Tech, olivat kuitenkin ennalta tuttuja ja jonkinlainen mielikuva niistä oli jo muodostunut. Varsinkin R-Techistä oli tullut jonkinverran nuiva kuva vaikka varsinaista valittamista ei olekaan ollut. Sportaxista taas lupsakampi kuva. Mutta kuten niin monta kertaa on huomattu, palveluasenne tuntuu olevan Suomessa hyvin paljon niin päivästä kuin henkilöstä (sekä palveluhenkilöstä että asiakkaasta) kiinni.
    Nyt nimittäin R-Tech palveli todella hienosti ja erilaista hyvää vaihtoehto hintahaitarin joka päästä tuli kuin apteekin hyllyltä. Oikea koko löytyi suoraan heittämällä ja pyörien eroja ja ominaisuuksia esiteltiin sujuvasti. Toki hintaa kaikilla oli jo jonkin verran joten ehkä se sitten vaikutti, en tiedä. Sportaxissa taas myyjä tuijotti lähinnä kännykkää josta yritti löytää pyörien osasarjoja ja jäljellä olevia kokoja (jotka eivät enää minulle sopineet). Suoraan ei tuntunut tietävän pyöristä juuri mitään. No varmaan joku kesäharjoittelija kysessä joten annetaan anteeksi ja oli kyllä muuten oikein ystävällinen joten ei tästä nyt pahaa makua jäänyt.
    No R-Tech teki sitten hyvät tarjoukset parista pyörästä joten päädyin lopulta yhteen heidän vaihtoehdoistaan vaikka jouduinkin sitten ajelemaan pääkaupunkiseudulta sitä noutamaan. Sen verran hyvä mieli palvelusta kuitenkin jäi että oikeasti teki pitkästä aikaa mieli suosia "oikeaa kauppaa" nettikaupan sijaan.
    En tiedä, tajuavatko vieläkään kaikki kaupat miten se henkilökohtainen palvelu ja kontakti on nykyään se lähes ainoa valtti joka "kivijalkakaupoilla" vielä on. Siihen siis pitäisi panostaa enemmän kuin mihinkään muuhun.
    Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti peeppa Katso viesti
    Valitettavasti vastaavat tuntemukset itselläkin Nokian liikkeestä.
    Tampereen liikkeestä on asiakaspalvelumielessä positiiviset kokemukset sillon kun Pasi on paikalla. Vaikka alennuksia en kysellyt ole koskaan niin 10-20% pudottaa hintaa aina kun jotain sälää sieltä haen kun naama on tuttu aiemmilta käynneiltä. Tampereen liikkeessä tietysti on valikoima suppeampi mutta jos tietää mitä haluaa niin tuovat Nokialta seuraavaksi päiväksi kyllä. Nokialla en ole käynyt.

SUP Kissanmaalla olen käväissyt pari kertaa. Menen kolmannen ja neljännenkin. Ihan eri fiilis aloittelijalla asioida täällä ja saada asiakaspalvelua kuin mennä kuula himmeenä pyörimään jonnekin xyzåäö-ällään ja katsella miten myyjiä (vai fitness-malleja?) kipittelee ohi oikealta ja vasemmalta eikä kukaan edes päivää sano.

Muutenkin saan työni puolesta "ketjumaisesta toiminnasta" ja "toimintamalleista" aivan tarpeekseni ja osaan arvostaa persoonallisempia toimijoita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti SamiMerilohi Katso viesti
    Ne on siis ihan ns. normaalit pultit (ruuvataan polkimen läpi taustapuolelta). Tältä siis näyttää ko. polkimet ja olen vailla nimenomaan noita uloimpia poljinrungon läpi meneviä pultteja. Täytyy käydä tsekkaamassa joku noista mainitsemistasi kaupoista.
    Jos tuo ei ole M3 uppokanta niin voi olla kyseessä 4-40 uppokanta. Jossain ruuveihin erikoistuneessa liikkeessä voit ehkä saada varmuuden kierteen koosta.

Jos kyseessä on 4-40 kierre, voit löytää sopivia ruuveja ebaysta hakusanalla 4-40 countersunk screw tai laita googleen rc screws ja tutki rc-autojen ruuveihin erikoistuneiden liikkeiden valikoimaa tai sitten iso ruuvikauppa fastenerexpress.com.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti N-Man Katso viesti
    En tiedä, tajuavatko vieläkään kaikki kaupat miten se henkilökohtainen palvelu ja kontakti on nykyään se lähes ainoa valtti joka "kivijalkakaupoilla" vielä on. Siihen siis pitäisi panostaa enemmän kuin mihinkään muuhun.
    Sportaxista nyt kaksi pyörää ostanut, ja puhtaasti tästä syystä. Palvelu on ollut ihan hiton hyvää, aloittelijaa on opastettu asiantuntevasti ja ystävällisesti. Sekä ostotilanteissa, huoltojen yhteydessä että muuten vaan poiketessa. Hintaeron pysyessä suht maltillisena ostopaikka on helppo valita. Tietysti sitten kun ero kasvaa kympeistä satasiin niin alkaa budjetti sanoa viimeisen sanan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti .jcy Katso viesti
    Sportaxista nyt kaksi pyörää ostanut, ja puhtaasti tästä syystä. Palvelu on ollut ihan hiton hyvää, aloittelijaa on opastettu asiantuntevasti ja ystävällisesti. Sekä ostotilanteissa, huoltojen yhteydessä että muuten vaan poiketessa. Hintaeron pysyessä suht maltillisena ostopaikka on helppo valita. Tietysti sitten kun ero kasvaa kympeistä satasiin niin alkaa budjetti sanoa viimeisen sanan.
    Ja monesti on käynyt niin että ensin on ajatellut nettikaupan olevan hinnaltaan ihan ylivoimainen mutta jos on silti jaksanut raahautua kivijalkaan kyselemään niin kaikkine alennuksineen, kaupapäällisineen ja lisäpalveluineen hinta on lopulta ollut oikein kilpailukykyinen, jopa nettikauppaa halvempia. Ja joka tapauksissa nettikaupoissa on usein hyin hankala tinkiä, joka on taas minusta ihan se oleellinen osa kaupankäyntiä.
    Toki kivijaloissakin on sitten tullut vastaan näitä "se hinta on siinä lapussa" tyyppejä mutta silloin olen poistunut vähin äänin.
    Ain kaipaan mä sinne missä olimme silloin kun olimme siellä missä mäkin olin - H. Hopo

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 2wheelfever Katso viesti
    SUP Kissanmaalla olen käväissyt pari kertaa. Menen kolmannen ja neljännenkin. Ihan eri fiilis aloittelijalla asioida täällä ja saada asiakaspalvelua kuin mennä kuula himmeenä pyörimään jonnekin xyzåäö-ällään ja katsella miten myyjiä (vai fitness-malleja?) kipittelee ohi oikealta ja vasemmalta eikä kukaan edes päivää sano.

Muutenkin saan työni puolesta "ketjumaisesta toiminnasta" ja "toimintamalleista" aivan tarpeekseni ja osaan arvostaa persoonallisempia toimijoita.
    Oma kokemus Supista on sit täysin päinvastanen. Aikanaan kun en pyöristä vielä mitään tiennyt niin kusettivat vanhan romun huoltamisen kanssa ja tekivät enemmän ku oli sovittu. Ja velottivat tietysti ison summan, oma moka kun maksoin. Ostettiin Kissanmaan liikkeestä tästäkin huolimatta emännälle kuukausi sitten uusi pyörä kun sopiva sieltä löyty. Myyjä ensinnäkin suositteli aivan väärää kokoa, itse sain sanoa mikä se oikea todnäk on. Vaihteita eivät saaneet kuntoon koeajon jälkeen vaikka sanoivat että on kunnossa. Säädin sitten itse kotona. Pyörän mukana tuli onneton 2 vuoden takuu, myös rungolle. Kysyin että eikö enempää, kun pidempiäkin runkotakuita on olemassa. Ei kuulemma ole enää, DBS:llä joskus ollut. En sanonut, mutta teki mieli sanoa, että käy vaikka xxl:ssä kysymässä runkotakuuta. On suht onnetonta kun ei edes kilpailijoita tunnet. Ei jäänyt hyvä maku vieläkään.

Mitä tulee xxl:n (?) fitnessmalleihin niin en pyöräosastolla Kalevassa ole nähny ku miehiä. Aina tervehtivät ja huoltomiesten kanssa oon jauhanut paljonkin. Yhen oon nähnyt Hervannassa DH:takin ajamassa useamman kerran. Ja tietysti oon tentannu että mitä pyöriä myyjillä itsellään on. Kannattaa käydä kysymässä, itse vakuutuin. Aika paljon enemmän persoonaa ku Kissanmaalla. Mitäpä jos avartaisit vähän mieltäs ja päästäisit ihmiset lähemmäs?

Kissanmaalta tuli vielä sellanen juttu mieleen että ostettiin pyörän ohessa kettinkilukko, jonka kehuttiin kestävän isotkin voimapihdit. Kun oli ostopäätös tehty niin kysyin että mahtaako kuitenkaan kestää, niin myönsivät että oli ne pihdeillä poikki saatu, kun olivat kokeilleet. Aika jännä tapa myydä.

Myykö Tampereella mikään liike DT Swissin kiekkoja?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Signaturesta kannattaa kysellä.

Active bikessa näytti keväällä olleen jotain dt kiekkoja.

Active-bike toimii..kerran kävin signaturessa kysyyn ohjainlaakeria runkoon niin käskettin itse mittaan ja tilaan vaikka olisin ollut valmis maksamaan kyseisestä "pyöräkaupan" palvelusta..

Sportaxille kehut. Tilasin Genesiksen täysjäykän maasturin. Valmistajan sivuilla luki, että voimansiirto 1x11 ja tuotetiedoista tunnistin, että ei ollu XT:n palikkaa, joten automaattisesti oletin että on SLX:ää. Paikanpäällä huomattiin, että kiinni onkin Deore 1x10. Maahantuojalle puhelua ja sovittiin kauppiaan kanssa, että sramin nx:ää kiinni. Vaihtajankorvake epäsopiva sille, joten lopputuloksena XT 1x11. Valmistajakin oli kuulemma soitellut, että juujuu on se 1x11, laskitte väärin. Asiakas on nyt tyytyväinen, hyvää palvelua.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pancho Katso viesti
    Sportaxille kehut. Tilasin Genesiksen täysjäykän maasturin. Valmistajan sivuilla luki, että voimansiirto 1x11 ja tuotetiedoista tunnistin, että ei ollu XT:n palikkaa, joten automaattisesti oletin että on SLX:ää. Paikanpäällä huomattiin, että kiinni onkin Deore 1x10. Maahantuojalle puhelua ja sovittiin kauppiaan kanssa, että sramin nx:ää kiinni. Vaihtajankorvake epäsopiva sille, joten lopputuloksena XT 1x11. Valmistajakin oli kuulemma soitellut, että juujuu on se 1x11, laskitte väärin. Asiakas on nyt tyytyväinen, hyvää palvelua.
    Sportax pitää yleensä kyllä asiakkaistaan huolta. Ehdottamasti parasta palvelua Tampereen kivijalkaliikkeistä.

lehtijussi Guest
    Nippeli saa markkinoida verkkosivuillaan tuotteita miten parhaaksi näkee, mutta eipä suurempaa ostohalua syntynyt kun innostuin kysymään tarjousta continental mountain king renkaasta.
    http://www.nippeli.fi/polkupyorat/re...on-29er-55-622 Hinta 59 yliviivattu ja vieressä "kysy tarjous"
    Minäpä kysyin... veret pysäyttävä tarjoushinta on... 59 euroa.
    Noh, R-Tech on muutenkin paremmin matkan varrella.

^
    Kalevan XXL:stä ainakin sain pyörän ulos koeajoon. Sain työkalunkin mukaan jolla säätää pyörää ajonaikana. Itse olen aina katsonut koot valmiiksi, joten ei minulta kukaan inseamia kysy missään muussakaan kaupassa
    Mitkä polkimet sieltä olisit 200€ hintaan ostanut?
    White malleista täälläkin on paljon kokemusta, joten eikö ne riitä 'reviewiksi', kun moista kaipaat?

Ei siinä kaikki osat minäkin ulkomailta tilaan ellei löydy jotain erikoistarjousta Suomesta
    Pyörät olet toistaiseksi löytänyt tarjouksesta Suomesta edullisemmin.
    Eh?

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •