Tulipa asioitua kahdessa tamperelaisessa pyöräliikkeessä kun sattuvat sopivasti mökkimatkalle ja uuden pyörän hankinta oli ajankohtainen. Muuten pääkaupungin kaupat ovat olleet tutumpia. Molemmat, eli Sportax ja R-Tech, olivat kuitenkin ennalta tuttuja ja jonkinlainen mielikuva niistä oli jo muodostunut. Varsinkin R-Techistä oli tullut jonkinverran nuiva kuva vaikka varsinaista valittamista ei olekaan ollut. Sportaxista taas lupsakampi kuva. Mutta kuten niin monta kertaa on huomattu, palveluasenne tuntuu olevan Suomessa hyvin paljon niin päivästä kuin henkilöstä (sekä palveluhenkilöstä että asiakkaasta) kiinni.
Nyt nimittäin R-Tech palveli todella hienosti ja erilaista hyvää vaihtoehto hintahaitarin joka päästä tuli kuin apteekin hyllyltä. Oikea koko löytyi suoraan heittämällä ja pyörien eroja ja ominaisuuksia esiteltiin sujuvasti. Toki hintaa kaikilla oli jo jonkin verran joten ehkä se sitten vaikutti, en tiedä. Sportaxissa taas myyjä tuijotti lähinnä kännykkää josta yritti löytää pyörien osasarjoja ja jäljellä olevia kokoja (jotka eivät enää minulle sopineet). Suoraan ei tuntunut tietävän pyöristä juuri mitään. No varmaan joku kesäharjoittelija kysessä joten annetaan anteeksi ja oli kyllä muuten oikein ystävällinen joten ei tästä nyt pahaa makua jäänyt.
No R-Tech teki sitten hyvät tarjoukset parista pyörästä joten päädyin lopulta yhteen heidän vaihtoehdoistaan vaikka jouduinkin sitten ajelemaan pääkaupunkiseudulta sitä noutamaan. Sen verran hyvä mieli palvelusta kuitenkin jäi että oikeasti teki pitkästä aikaa mieli suosia "oikeaa kauppaa" nettikaupan sijaan.
En tiedä, tajuavatko vieläkään kaikki kaupat miten se henkilökohtainen palvelu ja kontakti on nykyään se lähes ainoa valtti joka "kivijalkakaupoilla" vielä on. Siihen siis pitäisi panostaa enemmän kuin mihinkään muuhun.