GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 249 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 149 199 239 247 248 249 250 251 259 299 349 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.441 - 7.470 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Dudessa mulla on jj 4.8 edessä ja vastaavasti konassa taas bud, kyllä noista bud etusena saa mun pisteet. Sivupito on vaan mielestäni parempi ja siten tuntuu luotettavammalta. Kyllä jumbot ihan kelpo kumit on kuitenkin!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti J888 Katso viesti
    Onkos kellään kokemuksia näistä: Maxxis - Minion FBR EXO TR 26x4.8 120tpi, Tuollaisia olin ajatellut omaan Scooppiini. Onko kuinka hyvä allround rengas? Tubeleksenä ajattelin asentaa... Itse harrastanut Offroadia jonkin verran autolla ja aina ollut Maxxiksen renkaat alla ja niihin ollut tyytyväinen! Mites nämä toimivat fätin alla? Scoopin ensiasennusrenkaat eivät oikein miellyttäneet Tahkon maisemissa... Tulin aika pulkkana alas loppulaskua, varsinkin kun piti sivurinnettä mennä...
    Nuo Maxxis Minion renkaat kiinnostaisi itseäkin ensi talveksi hommata Scoop Fattyyn. Kaikki kokemukset olisi tervetulleita ja erityisesti vertailu JJ 4.8 SS renkaisiin kun ne ovat sitten toinen vaihtoehto.

Lähetetty minun H60-L04 laitteesta Tapatalkilla

Sen verran löyty minioneista kokemuksia toiselta forumilta että ovat painavat ja itseohjautuu 0.4bar.

Onkos kellään kokemuksia näistä: Maxxis - Minion FBR EXO TR 26x4.8 120tpi, Tuollaisia olin ajatellut omaan Scooppiini. Onko kuinka hyvä allround rengas? Tubeleksenä ajattelin asentaa... Itse harrastanut Offroadia jonkin verran autolla ja aina ollut Maxxiksen renkaat alla ja niihin ollut tyytyväinen! Mites nämä toimivat fätin alla? Scoopin ensiasennusrenkaat eivät oikein miellyttäneet Tahkon maisemissa... Tulin aika pulkkana alas loppulaskua, varsinkin kun piti sivurinnettä mennä...
    Itsellä ollut "non exot" alla loka-marraskuusta. Paljoa en noista ymmärrä, mutta eivät ole jättäneet pulaan missään tilanteessa, aina on ollut kuskista kiinni Kovasti olen ollut tyytyväinen
    Painavathan nuo ovat, mutta muut ominaisuudet mielestäni "paikkaavat tuon".
    Talvella 0,4 / 0,5 bar ja nyt kesällä 0,5 / 0,6 bar, kuski ajokamoissa +100kg. Eivät mielestäni itseohjaa pahemmin ja rullaavuuskin kohtuu ok, mitä olen muita seuraillut.
    Sen verran testattua faktaa, että non exo tubelessina rullaa paremmin, kuin exo sisäkumin kanssa (kuskia vaihdellenkin), mutta syy löytynee tuosta mun tubeless konversiosta.
    Jollei mitään mullistavaa ilmesty (mikä mahtuu Beargreaseen), niin ostan aikanaan samanlaiset, joko tavallisina, tai exoina.
    Edellä oleva vahvasti IMO kokemattoman kuskin suusta
    Mahdollisesti foorumilaiset A.R ja Tank Driver kertovat omia kokemuksiaan?

Mulla ei ole kokemusta JJ:stä kuin Liteskinistä. Mahtaako olla niin että Snakeskin ja Liteskin on tuntumaltaan ja ominaisuuksiltaan eri renkaita, tai ainakin selvästi erilaisia?

JJ SS 4,8" on ollu tosi hyvät tähän mennessä. Jäykkäkylkisiltä vähän tuntuu nuiden LS:n jälkeen. Itsellä painoa varusteet päällä 70kg ja nyt ollu 0,4 bar paineita edessä ja takana. Vähempikin varmaan riittäisi mut en oo uskaltanut vähentää siinä pelossa että ghettotubeless-viritys pettää ja kumi luiskahtaa vanteelta. Ei oo tullu reikiä kylkiin vaikka ajellut melko pahassa kivikossa välillä.

Suuri Fatbike rengas keskustelu.

Meneeköhän oikeaan topikkiin...

Ensimmäisenä kehälle 3M heijastavaa teippiä

Sitten vaahtomuovista vähän palleroa kehälle, että saadaan gummi pysymään reunalla

Stripperi esiin, fatty sellainen. Aika kuumottavaa tuon lateksin venyttely vanteelle ettei sohi sitä rikki.

Puolitoista tuntia myöhemmin valmis tuote

Orkkis sisäkumi 453g. Uusi konfiguraatio 91g
    Felt dd 30 orkkiskehä ja JJ liteskin 4".
    Asettelin lateksin paremmin venttiilin kohdalta kuin kuvassa.
    Sisällä litkut. Ei noussut jalkapumpulla, nousi pienellä napsauttimella. Liukastin fairyvedellä...
    Vaahtopötkylät ja lateksi on liimattu pienellä määrällä yleisliimaa vanteelle ettei heti irtoile.

Luotettavuus jää nähtäväksi, mutta suosittelen ehdottomasti asennuskokemuksen perusteella! 5/5
    Jani Mahonen muokkasi tätä : 20.08.2016 at 19.31
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Blackborow Guest
    Millähän ilveellä tuo Hodag olisi tarkoitus ehjänä irroittaa Jacklopelta?

***** että vituttaa nää läskiromut kun toleranssit tuntuu olevan ihan mitä sattuu.

^Auttaisko jos sais jotain luikkaria ujutettua renkaan ja vanteen väliin ja sitten tallustelee renkaan reunalla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Millähän ilveellä tuo Hodag olisi tarkoitus ehjänä irroittaa Jacklopelta?

***** että vituttaa nää läskiromut kun toleranssit tuntuu olevan ihan mitä sattuu.
    😊😊
    Läskiromut .... toleranssit ..

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

zipo Guest
    incbluff?Dejavu.

Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ski Katso viesti
    
    Läskiromut .... toleranssit ..

Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla
    Anteeksi avautuminen, mutta hankalia rengasyhdistelmiä ei ole oikein tuolla kapeakumipuolella tullut vastaan tai sitten on ollut tuuria.

Lähti ne lopulta. Nyt odotellaan josko paikalliselle saapuvasta Barbegazi-lastista riittäisi pari tännekin suuntaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    ^Auttaisko jos sais jotain luikkaria ujutettua renkaan ja vanteen väliin ja sitten tallustelee renkaan reunalla.
    Kyllä se hyllyltä putosi sormivoimin, mutta sovitus muuten niin tiukka, että hankala oli saada pois vanteelta.

Mikä kumi ois paras, jos meinaa nastoittaa 4.7 tuumaa tai isompi ja sisurikäyttöön?

En tiedä parhaudesta mutta 4.8 Jumbo Jim olisi edukas.
    Itsellä Bud ja Lou nastoilla ja ei valittamista.

Jumbo Jimin nappulakorkeuden riittävyydestä nastoille en tosin tiedä.

Edit: missä muuten viipyy Schwalbelta fatspiker? Yhtä kilpailukykyiseen hintaan kuin JJ, kiitos.

En mäkään parhaasta osaa sanoa, mutta edessä, kuten brillellä, on nastallinen Bud kyllä tosi hyvä. Kuvio toimii kaikenlaisessa lumessa ja nastat jäisiin pintoihin. Varsinkin Best-Grip nastoilla ihan super.
    Taakse voisi ajatella montaakin. Riipppuu missä ajaa ja mitä arvostaa.

Nettikaupan mukaan Suomessa olisi varastossa jo noita Maxxisin 27.5x3.8 renkaita:

http://www.hi5bikes.fi/~z1pYx0000001...4=M-TB91182000

Laitoin sähköpostia asiasta, nähtäväksi jää onko kyseessä näppihäiriö nettikaupassa. Noihin näyttäisi olevan mahdollista tehdä nastoituskin talveksi .

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    En tiedä parhaudesta mutta 4.8 Jumbo Jim olisi edukas.

Edit: missä muuten viipyy Schwalbelta fatspiker? Yhtä kilpailukykyiseen hintaan kuin JJ, kiitos.
    Kysyin schwalbelta tuota läskinastarengasta, ei ole tulossa. Kallis valmistaa ja liian vähän ostajia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Meneeköhän oikeaan topikkiin...

Ensimmäisenä kehälle 3M heijastavaa teippiä

Sitten vaahtomuovista vähän palleroa kehälle, että saadaan gummi pysymään reunalla

Stripperi esiin, fatty sellainen. Aika kuumottavaa tuon lateksin venyttely vanteelle ettei sohi sitä rikki.

Puolitoista tuntia myöhemmin valmis tuote

Orkkis sisäkumi 453g. Uusi konfiguraatio 91g
    Felt dd 30 orkkiskehä ja JJ liteskin 4".
    Asettelin lateksin paremmin venttiilin kohdalta kuin kuvassa.
    Sisällä litkut. Ei noussut jalkapumpulla, nousi pienellä napsauttimella. Liukastin fairyvedellä...
    Vaahtopötkylät ja lateksi on liimattu pienellä määrällä yleisliimaa vanteelle ettei heti irtoile.

Luotettavuus jää nähtäväksi, mutta suosittelen ehdottomasti asennuskokemuksen perusteella! 5/5
    Itellä nyt odottelee postissa noi stripperit. Uskaltaakohan noita laittaa ensin sisurin kanssa, että saa ulkokumin toisen reunan hyllylle ? Onko litkut ja ilmat pysyneet sisällä ?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti fättärix Katso viesti
    Mikä kumi ois paras, jos meinaa nastoittaa 4.7 tuumaa tai isompi ja sisurikäyttöön?
    http://www.fillarikeskustelu.com/top...iden-muokkaus/ tuolla oli aika paljon asiaa renkaiden nastottamisesta. Ite aattelin nuo omat ylimääräset 4" JJ LS:t nastoittaa syssymmällä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Itellä nyt odottelee postissa noi stripperit. Uskaltaakohan noita laittaa ensin sisurin kanssa, että saa ulkokumin toisen reunan hyllylle ? Onko litkut ja ilmat pysyneet sisällä ?
    Jos sulla tulee ne foam backer rodit, niin en minä ainakaan tarvinnut sisäkumia. Foam backerit vaan lateksin alle, ja sitten kun laittaa ulkokumia, niin nysvää ulkorenkaan reunan siihen foam backerin ja vanteen reunan väliin, pysyy kyllä siinä. Sitten vaan tarjoaa ilmaa ja kattoo miten käy

Pari päivää on nyt mennyt ja yksi koelenkki takana, ilmat on sisällä. Kahdessa kohtaa on pyrkinyt litkua läpi vanteen puolelta, kevennysreiästä ja sitten vanteen liitoksen kohdalta. Litku on kuitenkin hoitanut hommansa...
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

Tänään laittelin nuo 65mm vanteille tubeleksena, nappuloiden kohdalta mitattuna leveys 108mm. Pientä väännön jälkeen ne sain jalkapumpulla nousemaan vanteille, toinen rengas meni jo opitun jälkeen helpostikkin.
    Ensimmäisen testiajon vasta tein 1bar paineilla että tubeless pysyy. Yön jälkeen pitää testata paineet ja hakea itselle sopivat paineet.
    Kesän ajan oli fast track 4.0 kiinni ja ero tutulla metsäpolulla pehmeämmissä ylämäissä oli jo tuollakin huomattava, mikä ei sinänsä ihme kun fasteissa huomattavasti pienemmät nappulat. Eiköhän noilla ajele mukavasti kesään asti.

Mites tuo Budin nastoitus sujuisi? Nappuloilla on kyllä korkeutta, mutta ovat mokomat halki puoleenväliin asti, ja äkkiseltään vaikutti siltä, jotta nastan saa pysymään, se pitää työntää syvälle sinne yhtenäiseen osaan jolloin kärki jää liian syvälle. Pitkät kierrettävät nastat (esim. Best Grip) välttämättömyys?

Prisman nastoille varsin sopiva korkeus.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Mites tuo Budin nastoitus sujuisi? Nappuloilla on kyllä korkeutta, mutta ovat mokomat halki puoleenväliin asti, ja äkkiseltään vaikutti siltä, jotta nastan saa pysymään, se pitää työntää syvälle sinne yhtenäiseen osaan jolloin kärki jää liian syvälle. Pitkät kierrettävät nastat (esim. Best Grip) välttämättömyys?
    Mulla Schwalben nastat ja hyvin ne siihen istui ja ovat pysyneet. Eikä ole kärki liian syvällä, ropinasta ja pidosta päätellen.

Ainakin D5:n nastat vaikutti kestäviltä viime talvena, eikä yhtään katkennut tai lähtenyt renkaasta. Vastaavasti Schwalben terävät ISP nastat lähtee kivikoissa jo aika nopeasti kuluvat.
    http://fat-bikes.ca/product/45nrth-carbide-stud-kit/

Olikohan D4:ssa eri nastat, kun jossain kuvissa netissä ollut (vai jonkun itse laittamat nastat)?

^ D4 120tpi versiossa samat nastat kuin D5:ssä. Muissa D4 toisenlaiset

Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

Kyllä JJ:tkin tuli nastoitettua viime talvena. MCarbonilta nastat ja tarkkuutta reiän porauksessa, niin ei mitään ongelmaa. Schwalben omat nastat lienee yhtä soveliaat?!
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Jos sulla tulee ne foam backer rodit, niin en minä ainakaan tarvinnut sisäkumia. Foam backerit vaan lateksin alle, ja sitten kun laittaa ulkokumia, niin nysvää ulkorenkaan reunan siihen foam backerin ja vanteen reunan väliin, pysyy kyllä siinä. Sitten vaan tarjoaa ilmaa ja kattoo miten käy

Pari päivää on nyt mennyt ja yksi koelenkki takana, ilmat on sisällä. Kahdessa kohtaa on pyrkinyt litkua läpi vanteen puolelta, kevennysreiästä ja sitten vanteen liitoksen kohdalta. Litku on kuitenkin hoitanut hommansa...
    En tilannut kuin nauhat ja teipit, joten saa nähdä millä saan nousemaan. Ehkä yritän varovasti sisäkumin kanssa ja rikon sillä latexit.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Minulla on tämän keskustelun lukeminen vasta puolivälissä, joten pahoitteluni jos asia on jossain kohtaa säiettä jo käsitelty. Googlella en tosin löytänyt. Mutta mutta... tuli tuossa vastaan Veen Snowshoe XL -nastarenkaat 280 euron hintaan 2 kpl. Tämä siis postikuluineen. Mielestäni tuo 140 e/kpl ei ihan pahalta kuulosta kun tosiaan on jo nastat mukana, mutta onko nuo renkaat edes tuon hintansa arvoiset?
    Onneksi en vielä tuolla hintaa ostanut. Nyt löytyi Amazonista Snoshoe XL 120 TPI foldable -nastarenkaat toimituskuluineen ~180 e yhteensä. Tilaukseen lähtivät. Tulliriskihän noissa kai on, mutta sittenkin pitäisi koko roskan jäädä alle 250 e (oletuksella tulli 10 %, alvi 24 %).

https://www.amazon.com/gp/product/B0...?ie=UTF8&psc=1

Onko kellään kokemuksia maxxis minion kumeista?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti mahead Katso viesti
    Onneksi en vielä tuolla hintaa ostanut. Nyt löytyi Amazonista Snoshoe XL 120 TPI foldable -nastarenkaat toimituskuluineen ~180 e yhteensä. Tilaukseen lähtivät. Tulliriskihän noissa kai on, mutta sittenkin pitäisi koko roskan jäädä alle 250 e (oletuksella tulli 10 %, alvi 24 %).

https://www.amazon.com/gp/product/B0...?ie=UTF8&psc=1
    Meinaatko litkuttaa vai sisurin kaa? Mahtuukohan nuo pyöriin Farley 5:ssa?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •