GiantFillariElectrobikeHepha
Sivu 296 / 510 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 196 246 286 294 295 296 297 298 306 346 396 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 8.851 - 8.880 / 15295

Aihe: Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Suomen ainoa kaupunkioikeudet omaava risteys
    Kellon kilkuttelu vaan on niin turhaa, terävä vihellys/vihellykset toimii paremmin. Kokemuksella voin todeta.
    SLAVA UKRAINI! Oikeat päätökset eivät tunnu valinnoilta.

No ei v*ttu auttanu ees viheltely. Tää oli semmoinen zombinaattio jota en oo ennen nähny, ei tuahon muådostelmaan vissiin pysty edes tankki tai muu telakone. Plussaksi mainittakoon et kummallakaan ei olluna luureja korvilla... Eikä yhdistelmän paino alittanut sataaviiittäkymmentä kiloa.
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

Mä vedän yleensä vauhilla ja sit liinat kiinni just perässä. Säikähtävät vähä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jurpo Katso viesti
    .... Vastaus pyöräilijöitä. Tähän totesin että pysykää sitten siiinä oikeassa laidassa että teidät voi turvallisesti ohittaa vasemmalta. Mut kun me talutettiin oli vastaus. Kysyin miksi sitten pitää koko väylä blokkaa kahella fillarilla ja vastaus - ei jalankulkijan tartte välittää.
    Ach mein Gott. Tulis nyssse talvi.
    Lait on kummallisia kun jos ei jotain erikseen kielletä, niin ihmiset kuvittelee että on ihan ok perseillä. Kohteliaisuus ja muiden huomioon ottamattomuus tuntuu olevan osalle ihmisiä aivan käsittämätön käsite. Tosin liikenteen häirintään saattaisi myös jalankulkija(t) syyllistyä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti hcfreak Katso viesti
    Mä vedän yleensä vauhilla ja sit liinat kiinni just perässä. Säikähtävät vähä
    Parhautta on jos on kunnolla ulvovat jarrut. Etenkin märkä jarrulevy tuntuu aiheuttavan melkoisesti isommalta kuulostavan ajoneuvon ääntä ulvoessaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jurpo Katso viesti
    No ei v*ttu auttanu ees viheltely. Tää oli semmoinen zombinaattio jota en oo ennen nähny, ei tuahon muådostelmaan vissiin pysty edes tankki tai muu telakone. Plussaksi mainittakoon et kummallakaan ei olluna luureja korvilla... Eikä yhdistelmän paino alittanut sataaviiittäkymmentä kiloa.
    Paras tapaus oli kun vanhan tienpohjan 10m leveydeltä tuli vastaan kaksi mammaa lastenvaunuineen ja noin viisi lasta irrallaan rinnatusten. Koukkasin puskan puolelta ohi ja takaa kuului kommentti että "on meillä oikeus tässä kävellä". Ennemmin olisin odottanut anteeksipyyntöä. Totesin pysähdyttyäni että liikenteessä on oikeus antaa tilaa muillekin, ja kohta sain jo kuulla olevani lastenvihaaja..

Melkein unohdin Hatanpäällä arboretumilla tai oikeestaan viinikanlahdenpuistossa. Oli yks pokemonfatbikezombie oli kyllä melko jäätävää meininkiä. Tiukka jarrutus ja fillari poikittain kelville ja huishuis heitteleen pokepalloa (eikä ollut mikään teini vaan ihan aikuisen näköinen mies).

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Marsusram Katso viesti
    .... liikenteessä on oikeus antaa tilaa muillekin, ja kohta sain jo kuulla olevani lastenvihaaja..
    Tuossa vaiheessa olen monesti kysynyt että oletko harkinnut jälkiaborttia tai kakaran kasvatuskouluilutusta.
    Sama mamma ei seuraavalla kertaa enää perseile, jstn kumman syystä. Ehkä mä vaan olen rumempi tai muuten katu-uskottavampi.....
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ilborg Katso viesti
    Lait on kummallisia kun jos ei jotain erikseen kielletä, niin ihmiset kuvittelee että on ihan ok perseillä. Kohteliaisuus ja muiden huomioon ottamattomuus tuntuu olevan osalle ihmisiä aivan käsittämätön käsite. Tosin liikenteen häirintään saattaisi myös jalankulkija(t) syyllistyä.
    Laissa mainitut tienkäyttäjän yleiset velvollisuudet koskevat myös jalankulkijaa.

Nassetädillä ns. vahva oletus että auto ei aiheuta mitään muita ongelmia kuin pyörän kallistuksen tarpeen.

Mitä autoilijana tulisi tehdä tilanteessa jossa joku on pysäköinyt keskelle ajorataa?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti rhubarb Katso viesti
    Mitä autoilijana tulisi tehdä tilanteessa jossa joku on pysäköinyt keskelle ajorataa?
    Stadissahan tuo on ihan normaalia, auto seis, hätävilkut päälle ja asioille. Ohi vaan, eipä niitä jaksa odotellakaan. Samalla voi salaa toivoa, että sais parkkisakon, tai joku ojentais, jos sattuis kohdalle kaverin palatessa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nassetäti Katso viesti
    Miten polkupyöräilijän tulisi menetellä, jos huomaa kevyen liikenteenväylällä huoltoajossa olevan auton?

A. Tehdä rikosilmoitus
    B. Aiheuttaa tahallinen vaaratilanne
    C. Ripittää omasta mielestään syyllistä, aiheuttaa mahdollisesti käsirysy, poliisitutkinta ja sen jälkeen olla tyytyväinen, että on edistänyt polkupyöräilijöiden oikeuksia.
    D. Sivuuttaa kohde turvallisesti ja olla tyytyväinen itseensä.
    E.

Jos työkkärin kopiokoneesta on paperi loppu, mikkihiiren voi myös piirtää itse.

Jostain syystä polkupyöräilijöillä on tapana kasata polkupyöränsä juuri siihen sisäänkäynnin eteen. Miksiköhän?
    Polkupyörä nyt vaan on suunniteltu ajettavaksi siten, että se on jalkojen välissä. Nojapyörät ja kinnerit säännön vahvistavana poikkeuksena.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Saakos noista joiltakin polku pyöräilijöiden katupartioilta ilmaiseksi? Voin alkaa niitä liimailemaan väärin paikoitettuihin polku pyöriin. Niitä nimittäin riittää. Jostain syystä polku pyöräilijöillä on tapana kasata polkupyöränsä juuri siihen sisäänkäynnin eteen. Miksiköhän?
    Mulla on tollanen 80-luvun opiskelijakopiona. Sää et saa multa. Hommaa jostakin muualta.

Polkupyörä on aika vaikea paikoittaa väärin, kun laki sallii sen jättämisen lähes mihin vaan. Invapaikka nyt tulee ekana mieleen kielletystä paikasta. Siinä mielessä Nasse ei varmaan kovin montaa lappua tarvitsisi. Voisit varmaan piirtää ne muutamat ihan kynällä.

Edellen väitän, että väärin pysäköidyt polkupyörät ovat marginaalinen ongelma enkä oikein usko, että pelastustielle jätetty pyörä olisi estänyt avun saamisen perille. En ihan ymmärtänyt mihin viittasit, tarkoititko järjestyslakia vai jotain taloyhtiön sääntöjä? Jalkakäytävällä pyöräily ja liikennesäännöistä piittaamaton holtiton ajo ovat minusta aivan eri luokan ongelmia.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kolnaako Katso viesti
    Edellen väitän, että väärin pysäköidyt polkupyörät ovat marginaalinen ongelma enkä oikein usko, että pelastustielle jätetty pyörä olisi estänyt avun saamisen perille. En ihan ymmärtänyt mihin viittasit, tarkoititko järjestyslakia vai jotain taloyhtiön sääntöjä? Jalkakäytävällä pyöräily ja liikennesäännöistä piittaamaton holtiton ajo ovat minusta aivan eri luokan ongelmia.
    En tiedä mitä nasse kirjoittelee, mut todennäköisesti vaan trollaa ja haastaa riitaa.. Arvaukseni on, että tekstit sisältää sanat aktivistit ja polku pyörä. En ymmärrä mitä kiksejä saa ku jaksaa vuositolkulla trollata paria ketjua, onneksi vaan paria ketjua. Kai tollainen jotain mielihyvää tuottaa, että saa olla ärsyttävä ja vttuilla muille.

Se on tietenkin trollaamista, jos nyt sattuu olemaan polku pyörä aktivistien kanssa hieman eri mieltä. Ongelmia liittyy erityisen paljon myös polku pyöräilyyn, ja niiden pysäköintiin. Ainakin tässä kyseisessä taajamassa on keskustan alueella tarkaan määrätty mihin polkupyörän saisi pysäköidä. Ompa ainakin joinakin kesinä ollut kaupungissa kesätyöntekijöitä, jotka niitä ovat niille varatuille paikoille siirtäneet. Valitettavasti osa polkupyöräilijöistä, kuten minäkin, pysäköin polkupyöräh siihen mihin sen haluan. Kun ne polkupyöräilyyn varatut paikat ovat sellaisia, jossa monesti muut polku pyöräilijät polku pyöriään jättäessään tai ottaessaan turmelevat kalustoa. Että, jos se nyt on sitten trollaista, niin olkaatte hyvät vaan.
    Yleensä asiat ei liity mihinkään, ja ne asiat mitkä liittyy pistät tahallaa överiksi ja sitä kautta merkityksettömäksi mölinäksi. On totta, että pyöräilijät töppäilevät yhtä lahjakkaasti kuin autoilijat tai kävelijät. Mut se miten haluaa asialle tehdä jtn tai siitä keskustella niin ainakin me ollaan toisistamme todella kaukana.

Asia mihin itse toivoisin parannusta niin yleisellä tasolla pyöräilijöiden turvallisuuteen ja just tällaisten viha/trolli/muka hauskojen läppien lopettamiseen. Näiden hedelmiä saadaan viikottain sit poimia erinäköisinä road rage tai onnettomuuspaikalta pakenemisina, ymsp.. Ne, jotka eniten yleensä huutavat palstoilla tuskin oikeassa elämässä syyllistyvät muuhun kuin trollailuun, mut jatkuva saman huuto tarttuu pikkusen pöljempiin ihmisiin. Alunperin hatusta heitetyistä liikennesäännöistä, millään suojatiellä(pyörätien jatkeella) ei saa ajaa vaan pitää taluttaa muuttuu monelle faktaksi. Tästä syystä voitais edes tällainen palsta pitää puhtaana näiden viha/trollijuttujen osalta, sillä osa googlettajista olettaa tältä palstalta löytyvien liikennesääntöjen olevan faktaa, sillä tämähän on pyöräilyä harrastavien ryhmä.

No sittenhän myö ollaan ihan samalla asialla. Nassetäti katsopas kun liikkuu pääasiassa polku pyörällä ja päällimmäisenä ajatuksena on tietenkin turvallisuus. Ja toki siihen liittyä oma koskemattomuus, eli en hyvällä katso niitä öyhöttäjiä, joilla on jonkinsortin poliittiset tai muuten rajoittuneet näkökulmat asioihin. Kuten näillä polkupyöräilyä edistävillä kansalaisaktivistella monesti vaikuttaisi olevan. Niihin on kyllästyneet pysäköinninvalvojat, virkavalta, liikennesuunnittelijat, ja myös iso osa meistä polkupyöräilyä harrastavista.
    Kärkkäistä sanomisista huolimatta ollaankin aika samanlaisia. Loistavaa

Kyllä pakko sanoa että on pyöräilijöissäkin kaikenlaisia suhareita... Viikonloppuna tuli pyöräteillä töitä tehdessä yritettyä liikennettä ohjata. Välillä piti Focus-hirmun kurottajan takaa vetää 5 sentin aukosta täysillä, toisella kertaa kun pysäytin toisen suunnan liikenteen niin sitten piti Stadin Lancen jonon ohi vetää täysillä melkein päin vastaan tulevia.... Ja koko ajan ajattelin että kohtaa ollaan Voorumilla........ No #ittu en pätkääkään, työt piti tehdä turvallisesti, ei siinä jaksanut Black Horsejen repeämistä miettiä

Täytyy myöntää, että nyt kun työmatka muuttui 5km ->15km suuntansa, niin en enää pysähty punaisiin valoihin ja joskus oijon, mutta katson aina joka suuntaan - jos sieltä on tulossa yksikin auto, niin sitten pysähdytään. Mutta en siis seiso punaisissa valoissa tyhjällä tiellä (ehkä tähän vaikuttaa nyt vielä lomakausi, että ei ole autoja riittävästi liikenteessä?). Otan tästä toki syyt niskalleni jos jotain tapahtuu.

Anyway, tänään näin ehkä karmeimman pyöräilijän mokan ikinä. Olin T-risteyksessä rajatorpantiellä jossa kaikkialla on valot. Eräs hybridi pyöräilijä 50v mies (oli jopa kypärä), vetää sen risteyksen aivan pokki, risteyksen keskipisteestä läpi vaan viistoon. Minä ja moni muu räpytti kovasti silmiä, että mitä vittua tuos tapahtuu. Oli aikamoinen munkki (tai taito), että siinä sekunnilla kun hän ohitti risteyksen, niin kaikki autot vielä seisoi. Sääli etten tajunnut kaivata kännykameraa esille, oli kyl muutamassa sekunnissa ohi toi.
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

En oikein ymmärrä, miksi kevyen liikenteen kannattaisi töröttää valoissa, jos autoja ei tule (olettaen, että liikkuu kelvillä). Liikennevalot ovat selvästikin ajoradalla liikkuvia varten, ja olosuhteiden välttämättömästä pakosta ne on kevyellekin liikenteelle jouduttu laittamaan. Kun ylittää tien, jossa on keskikoroke, joutuu väistämään kerrallaan tasan yhdestä suunnasta tulevaa liikennettä. Kun taas ajaa punaisia päin ajoradalla, joutuu väistämään pahimmillaan molemmista suunnista tulevaa liikennettä kahdella tahi useammalla kaistalla, jonka lisäksi vielä kevyttä liikennettä kahdella kelvillä. Onhan noissa vähän eroa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Santerius Katso viesti
    En oikein ymmärrä, miksi kevyen liikenteen kannattaisi töröttää valoissa, jos autoja ei tule (olettaen, että liikkuu kelvillä). Liikennevalot ovat selvästikin ajoradalla liikkuvia varten, ja olosuhteiden välttämättömästä pakosta ne on kevyellekin liikenteelle jouduttu laittamaan. Kun ylittää tien, jossa on keskikoroke, joutuu väistämään kerrallaan tasan yhdestä suunnasta tulevaa liikennettä. Kun taas ajaa punaisia päin ajoradalla, joutuu väistämään pahimmillaan molemmista suunnista tulevaa liikennettä kahdella tahi useammalla kaistalla, jonka lisäksi vielä kevyttä liikennettä kahdella kelvillä. Onhan noissa vähän eroa.
    No voi jalankulkijakin kohdata liikennettä useammasta suunnasta samaan aikaan risteyksessä. Jos kaikki jalankulkijat osaisivat myös katsoa autoilijoiden valoja, niin homma olis ok.

Sakottaako muuten poliisi myös tästä, onko kellään kokemusta?
    https://www.facebook.com/groups/110730039321174/ <- PK-seudun vapaamieliset pyöräilijät, joini mukaan!

Lainaus Alkujaan tämän lähetti puppy Katso viesti
    Kyllä pakko sanoa että on pyöräilijöissäkin kaikenlaisia suhareita...
    Kyl mä sanon, että pyöräilijöiden joukossa on enemmän ongelmallista käyttäytymistä kuin auton ratissa. Pyörää voi ajaa kukaan miettimättä mitään. Autoilija on kuitenkin autokoulun käynyt ja meillä on kohtalaisen rankat rangaistukset jos vertaa muihin maihin. Itse näen pyöräilessä enemmän tunareita juuri pyöräilijöiden joukossa ja autoilijoiden kanssa mulla ei ole juuri ongelmia. Autoilen sen verran harvoin, että minulla ei ole juuri kokemusta pyöräilijöistä ratin takaa (ajan about kerran kuukaudessa).

Yleisimmät jutut mitkä mua häiritsee on, kun ajetaan keskellä tietä tai väärällä puolella, sekä tullaan näköesteen takaa varomatta ja myös joskus väärällä puolella. Muutaman kerran jossain kävely+pyörätie-risteyksessä on tullut pyörä vastaan laikkaen koko risteyksen ajoradan mua vastaan.

Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti yannara Katso viesti
    Kyl mä sanon, että pyöräilijöiden joukossa on enemmän ongelmallista käyttäytymistä kuin auton ratissa. Pyörää voi ajaa kukaan miettimättä mitään. Autoilija on kuitenkin autokoulun käynyt ja meillä on kohtalaisen rankat rangaistukset jos vertaa muihin maihin. Itse näen pyöräilessä enemmän tunareita juuri pyöräilijöiden joukossa ja autoilijoiden kanssa mulla ei ole juuri ongelmia. Autoilen sen verran harvoin, että minulla ei ole juuri kokemusta pyöräilijöistä ratin takaa (ajan about kerran kuukaudessa).

Yleisimmät jutut mitkä mua häiritsee on, kun ajetaan keskellä tietä tai väärällä puolella, sekä tullaan näköesteen takaa varomatta ja myös joskus väärällä puolella. Muutaman kerran jossain kävely+pyörätie-risteyksessä on tullut pyörä vastaan laikkaen koko risteyksen ajoradan mua vastaan.
    Lol!! Ihan oikeasti? 99,9% autoilijoista ajaa koko ajan ylinopeutta, valot vedetään myöhäisillä keltaisilla tai punaisilla, pysähtyneen ajoneuvon ohittaminen ilman pysähtymistä, ei huomioida kevyttä liikennettä, ei anneta esteetöntä kulkua kävelijöille suojatiellä, kännykät, vilkun käyttö...

Kyllä kelvillä mennään keskimäärin paljon siistimmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti nopsako Katso viesti
    Lol!! Ihan oikeasti? 99,9% autoilijoista ajaa koko ajan ylinopeutta, valot vedetään myöhäisillä keltaisilla tai punaisilla, pysähtyneen ajoneuvon ohittaminen ilman pysähtymistä, ei huomioida kevyttä liikennettä, ei anneta esteetöntä kulkua kävelijöille suojatiellä, kännykät, vilkun käyttö...

Kyllä kelvillä mennään keskimäärin paljon siistimmin.
    Kännykät ja "vilkun" käyttö pätee yhtä hyvin pyöräilijöihin, valitettavasti. Mä oon kuitenkin sen verran tarpeeks ajanut autolla, niin en ole itse kokenut muista autoilijoista haittaa, samalla tavalla kun kun pyöräilessä koen muista pyöräilijöistä ja kävelijöistä. Ja pyöräilessä mitään nopeusrajoituksia ei ole, joka tekee asian vielä vaikeammaksi kun liikenteessä on niin monta eri nopeudella ajanutta.

Kelvillä mennään ihan miten sattuu, mutta…

> Kyl mä sanon, että pyöräilijöiden joukossa on enemmän ongelmallista käyttäytymistä kuin auton ratissa.

Ei. Auto on niin painava ja vaarallinen että sillä vähänkään vikaan meneminen on todella vaarallista. Muille, siis. Koslan sisällä tarvitsee mennä vähän enemmän jo vikaan. Fillarilla ajetaan ihan päin helvettiä, mutta huomattavasti pienemmillä riskeillä (liike-energia, havainnointi). Oikeasti ongelmallinen käytös keskittyy pahasti ratin taakse.

Ja KLV:llä muuten on nopeusrajoitus—sama kuin viereisellä ajoradalla.

Minä en edes yritä verrata autoilijoiden ja pyöräiliöiden tekemien virheiden määriä toisiinsa. Miten vertaaminen olisi edes mahdollista, kun kyse on erilaista ajoneuvoa käyttäen tehdyistä erilaisista teoista.

Olen tosiaan huomannut, etä moni pyöräilijä ei ymmärrä miksi liikennevaloissa pitäisi törröttävät vaikka autoja ei tule. Esim Ruoholahden metroaseman kohdalla on valot suojaamassa jalankulkijoita, mutta enemmistö pyöräilijöitä vetää sumeilematta punaisia päin suojatietä ylittävien jalankulkijoiden sekaan. Vissiin kiire konttorille kirjoittelemaan palstalle miten kävelijätkin ja autoilijat on törkeitä. Aika yksin saa niissä valoissa seisoa, kun molemmin puolin poljetaan ohi.

Avautumista vaikeasta elämästä kevyen liikenteen väylillä vol 2.0

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mohkku Katso viesti
    Minä en edes yritä verrata autoilijoiden ja pyöräiliöiden tekemien virheiden määriä toisiinsa. Miten vertaaminen olisi edes mahdollista, kun kyse on erilaista ajoneuvoa käyttäen tehdyistä erilaisista teoista.
    Ja aika pitkälle myös samoista kuskeista. Pitääköhän paikkaansa huono kuski ratin takana on myös huono kuski kelvillä?

Yannara: puhelimen käyttö autoilessa on laissa kiellettyä, pyöräilessä ei. Sama pätee vilkuun.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •