Kiitos vastauksista. Noita Thulen malleja onkin aika monta, niin mitkä kiinnityssarjat teillä on Octaviassa käytössä?
Tai siis kaikissa taitaa olla sama 754 kiinnityssarja, mutta noita putkiprofiileja onkin useita erilaisia...
Kiitos vastauksista. Noita Thulen malleja onkin aika monta, niin mitkä kiinnityssarjat teillä on Octaviassa käytössä?
Tai siis kaikissa taitaa olla sama 754 kiinnityssarja, mutta noita putkiprofiileja onkin useita erilaisia...
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Ei sovi ainakaan tuo Thulen adapteri mikä tuli mukana, on halkaisijaltaan isompi. En sitten tiedä josko se lukollinen sopisi. Sen sijaan onnistuu ainakin hienosti käyttäen 15mm läpiakseli-qr-adapteria.
Ko. adapteri on tämä: http://www.chainreactioncycles.com/m...r/rp-prod80192
Itse en näe järkeä päivittää outrideä tuohon thrurideen. Itselläni on siis molemmat.
No tuohan näyttää toimivalta ratkaisulta. Kaippa pikalinkku tuon kestää. Pitääpä hommata tuollainen adapteri.
Ohiampuja muokkasi tätä : 14.07.2016 at 15.14
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Edit: äh omaa sekoilua
Blackborow muokkasi tätä : 15.07.2016 at 12.49
Läskipyörän omistajille tiedoksi, että vetokoukkuun kiinnitettävistä malleista 918:n remmit ovat riittävän pitkät läskirenkaille. Ainakin kaksi Farley 5 -pyörää sai kyytiin ihan näppärästi ilman mitään lisävirittelyjä.
Saako noihin thruride ja outride haarukkakiinnitteisiin malleihin polkupyörää mitenkään lukittua?
Olisi tarkoitus ostaa kaksi kpl haarukkakiinnityksellä olevaa telinettä. Toinen maastopyörällä 15mm akseli ja toimen maantiepyörälle 9 mm linkku.
Onko tuossa thruride mallissa jotain oleellisesti parempaa vs. Tuo vanhempi outride malli ?
Sent from my iPhone using Tapatalk
Outridessa on haarukka kiinnitys lukittavissa, eli kun pikalinkun painaa kiinni niin sen saa avaimella lukkoon.
Tänään kävin hankkimassa Autokeskuksesta Bemarin Race Bike Rack:n joka on käytännössä Thule Outride 561, mutta siihen on laitettu koristeeksi Bemarin hain evä. Priceless![]()
Onko kukaan mahdollisesti kuskannut Spessun Stumpjumperia Proride 591 telineellä? Mietityttää tuo suhteellisen leveä alaputki johon telineen leuat ottavat kiinni että kuinka mahtuu leukojen väliin.
Proride todettu myös yllättävän toimivaksi raivaussahan kuljetukseen, lisäplussaa siitä.
Tuli tilattua XXL:stä 3kpl ProRide 598 edulliseen 80€hintaan. Ilmeisesti mukana tulee vain t-uraan sopivat kiinnikkeet.
Nyt iski vaan probleemaa kun mistään pääkaupunkiseudulta ei löydy Squarebar 8895 sovitinta jotta saisi telineet katolle. Löytyisikö joltain ylimääräisenä adaptereja myytäväksi tai lainaan jotta saisi huomenna käydä hakemassa uudet fillarit kotiin? Tai T-ura sovittimet 889-1 30x24 kelpaa kun ilmeisesti noilla saa telineet bemarien alkuperäisiin ovaali putkiin kiinni.
Ympäri pitäjää laittanut mailia ja soittanut muutamaan paikkaan ja mistään ei löydy. Maahantuojallakin tarjotaan ei oota liikkeille.
Autokeskuksesta varaosana ?
Thule tulee myös noihin reikiin, ja reikään tuleva tappi sitten "kiskoo" kattoa vasten tulevan kumipehmusteen tiukasti paikoilleen. Tosin ohjeiden mukaan asentaen kiinnikkeet eivät osuisi läheskään kohdalleen (telineiden sijoittelumitat oudot). Skodan orggistelinettä en ole nähnyt mutta oletan että sekin tulee samoihin holkkeihin.
MIstähän noita Thulen 15mm sovitteita saisi järkihintaan Outride telineeseen? Jos jollain on nurkissa ylimääräinen, niin ostan pois.
En tiedä mikä on järkihinta, mutta itse totesin että ei niitä oikein mistään sen halvemmalla saa joten tilasin ad-varaosilta 35€ uuden.
Respect is not given, it is taken.
Koitetaas kepillä jäätä, mahtaisko kenelläkään olla mahdollisuutta lainata/vuokrata ford s-max kattotelineitä(+anopinkuljetuslaatikkoo) alkuvuodesta.. (vko6)
Tuli sitten asennettua se 15mm adapteri tuohon outride telineeseen. Olin kyllä siinä luulossa, että tuon jälkeenkin olisi saanut edelleen pyörän lukkoon mutta näinhän se ei nyt olekaan. Olisi pitänyt tutkia tarkemmin ja ostaa kuitenkin se uusi Thruride teline tuon sijaan.
^Tuollaisen väkästelin aikoinaan outrideen. Käyttöä rajoittaa tuo kierre: nousu tuntuu vaihtelevan eri keulojen välillä. Mutta jos on vain yksi kuljetettava, niin ei siinäkään ole ongelmaa.
![]()
Cycling El Burro
Varmaan kohta lakkaa helpottamasta
Peräkoukkuteline 970 Express. Voiko siinä kääntää ne poikkiaisat pystyputkien sisäpuolelle, jos ne on vakiona liian leveät? Osaako joku kertoa?
Varaosa kuvast kattoen onnistuisi.Jos ulompi reikä siin putkes antaa myöden sille nelikanttiselle pultinjuurelle,mahtuu/pääsee pyörimään,vaikuttanee kiristämiseen.Äkkiäkös sä ton kokeilet,jos sul jo on toi teline.
Telineen ostamista tässä suunnittelen näiden nettikuvien perusteella. Ja kuvasta päätellen se kääntö voisi onnistua, jos siellä on samanlaiset nelikantti reiät molemmilla puolilla.
Tosin sen jälkeen se teline ei taida taittua yhtä pieneen nippuun.
No niin, nyt 970 ostettu ja kokemukset kerätty.
Nuo poikkiaisat pystyy kyllä kääntämään sisäpuolelle mutta aika hankalasti. Ensin kun ruuvaa väkisin irti ne kiristysmutterit, niin niistä korkkaa kierteet kun pulttien päät on tyssätty. Eli kaupasta 2 kpl M8 x 80 mm kuusiopultit ja niihin mutterit+prikat. Ja sitten kun ne aisat on saatu sisäpuolelle, niin enää teline ei taivu niin nippuun että se menisi vetokuulan päälle.
Eli siis ensin ruuvataan poikkiaisat kokonaan pois, sitten asennetaan telinen vetokoukkuun. Ja vasta sen jälkeen asennetaan nuo poikkiaisat paikalleen. Kuulostaa työläältä mutta aika nopeasti se käy, kun työjärjestyksen löytää. Tärkeintä on että muistaa ottaa/laittaa tavarat peräkonttiin ennen telineen asennusta, koska ei tuota kovin montaa kertaa viitsi tehdä.![]()
XT-vaihtajia vuodesta -95, ja välillä vähän foorumitauolla.
Onko iloa,jos vaan toisen puolen vaihtaa sisäpuolelle -> vai tarviiko ne molemmat ?Saisitko tohon jossain taivutettua/teetettyä sisentävät kannattimet,ny ku sul on lähtökohta olemas...
Jos jollakin tarve Thule Square Bar Adapter 8895, minulla kahdelle telineelle ylimääräiset sopuhintaan.
Täällä on suositeltu tota outride 561 telinettä maantiepyörille. Thule ei kumminkaan suosittele sitä hiilikuitupyörille.
Mikä juju tässä nyt sitten on. Uskaltaako kuljettaa vai ei???
Tuo suositus näyttää tulleen ihan viime aikoina, koska ei ollut silloin kun itse olen outriden ostanut, ja muistelisin että silloin itse asiassa suosittelivat sitä hiilarirungoille ohi proriden. Ja näyttääkin nyt olevan, että suosittelevat sen sijaan lähes tuplahintaista Thule Sprint XT -haarukkakiinnitteistä mallia. Hieman haiskahtaa siis sille, että haluavat ohjata tuolla ohjeella myyntiä uuteen kalliimpaan malliin. Sinänsähän käytännön eroa ei ole tuossa uudessakaan mallissa siinä miten runko kulkee mukana, mutta haarukkakiinnitys "hellempi" drop-outille. Lieneekö ollut tapauksia, että runtattu haarukka kiinni liian suurella voimalla outrideen.
Asiaan tarkemmin tutustumatta pidän mahdollisena, että maailmassa on hiilikuituisia etuhaarukoita joiden akselihahlojen ympäristö on niin ahdas, että OutRiden kiinnityslinkun päät saattaisi ahdistaa niitä hahloja. Uudessa mallissa se voisi olla tehty vähän erilaiseksi, mutta en ole nähnyt läheltä.
"Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15
Kirjanmerkit