FillariHephaGiantElectrobike
Sivu 12 / 31 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 10 11 12 13 14 22 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 331 - 360 / 903

Aihe: Thulen pyörätelineet

  1. #331
    Liittynyt
    06/2010
    Viestit
    266
    Mulla on 591 vanhan Nissanin neliötelineissä kiinni. Ja ihan hyvin toimii.

    Lähetetty minun SM-G920F laitteesta Tapatalkilla

  2. #332
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti gzmi Katso viesti
    Itse ajelen tämä aisan lukko auki, olen pari kertaa auttanut tienvarresta kaveria eteenpäin. Jos olisi lukossa ja avain kotona niin jäisi laihaksi aikomukseksi.
    Itse pidän kaikkia avaimia samassa nipussa autonavaimien kanssa. Siis Thulen kolmen telineen avaimet, taakkatelineiden avaimet ja irrotettavan vetokoukun avaimet. Ei koskaan unohdu avaimet kotiin, jos autolla liikenteessä.

  3. #333
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Proride 591 mukana tulee juurikin nuo 8895 paketin mukaiset kiinnikkeet, sekä t-ura kiinnikkeet, jotka sopii mm. Thule aeroputkiin.

  4. #334
    Liittynyt
    03/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    67
    Kysymys teille, joilta löytyy Thulen Proride 591 tai 598 kahtena kappaleena:

    Miten kannattaa kiinnittää ensimmäinen pyörä katolle, kun toispuoleinen tukivarsi puoltaa pyörien kiinnittämistä samalta puolelta autoa?

    Itse hommasin kaksi 598:a, ja ekalla kerralla ähelsin hyvän tovin pyörien kanssa. Nostin kummatkin pyörät ylös samalta puolelta ja hilasin ekan telineen pyörän kiinnityksen jälkeen kiskoa pitkin katon toiseen laitaan (pyörä kiinni telineessä).

    Jäin miettimään, onko tässä telineen ja pyörän siirtämisessä mitään järkeä, vai pitäisikö "kauemmas" tuleva pyörä yrittää kiinnittää "väärältä puolelta" eli tukivarren takaa (jos edes onnistuu)?

    Vai kannattaisiko toinen teline laittaa katolle toisin päin, eli niin että pyörän ohjaustanko osoittaakin kohti auton perää, jolloin pyörän voi nostaa telineeseen helpommin?

  5. #335
    Liittynyt
    05/2013
    Viestit
    92
    Helpointa lienee kun käännät toisesta telineestä sen varren toisinpäin. Onnistuu helposti. Paketissa ohjeet ja varmaan jossain thulen sivuillakin.

  6. #336
    Liittynyt
    07/2011
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    411
    Sen varrenhan saa käännettyä toisin päin. Tuosta noin puolentoista minuutin kohdalta: https://www.youtube.com/watch?v=QVqVffB5yVM
    Canyon Ultimate 7,9 k / GT Grade 24,7 k / Cannondale Quick 4,0 k / Ridley X-Fire 48 k (Myydyt: 44 k)

  7. #337
    Liittynyt
    03/2014
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    67
    Kiitokset neuvosta! Eipä tietenkään käynyt mielessä, että olisi noin mietitty.

  8. #338
    Thule raceway 991 on mielessä. Onkohan ok kuljettaa hiilikuiturunkoista cycloa sillä? Paino tuossa on rungolla.

    Toinen ongelma on sopivuus autoon - farkku-passat 2016 ei ole yhteensopivien listalla. En nyt keksi miksei toimisi tuohon autoon kun edellinen passat on yhteensopivuuslistalla.

  9. #339
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Jos ei runko kestä kuljetusta, tuskin ajoakaan.

  10. #340
    Liittynyt
    06/2016
    Viestit
    3.161
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pahamontes Katso viesti
    Vai kannattaisiko toinen teline laittaa katolle toisin päin, eli niin että pyörän ohjaustanko osoittaakin kohti auton perää, jolloin pyörän voi nostaa telineeseen helpommin?
    Vastaus tulikin edellä, mutta joskus näkee kolme pyörää katolla, joista yhden keula osoittaa taaksepäin. Sopivan mallisten pyörien kanssa varmaan joskus tulee ahdasta ja tämä tapa sitä helpottaa, mutta mielestäni takaperin asentaminen ei silti ole hyvä juttu. Veikkaan, että teline ei äkkijarrutusta tai varsinkaan törmäystä kestä riittävän hyvin takaperin asennuksessa. Muistaakseni käyttöohjeissakaan ei takaperin asentamisesta puhuta mitään.

  11. #341
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cambo Katso viesti
    Thule raceway 991 on mielessä. Onkohan ok kuljettaa hiilikuiturunkoista cycloa sillä? Paino tuossa on rungolla.

    Toinen ongelma on sopivuus autoon - farkku-passat 2016 ei ole yhteensopivien listalla. En nyt keksi miksei toimisi tuohon autoon kun edellinen passat on yhteensopivuuslistalla.
    Mä ostaisin kyllä ennemmin farkkuun katolle telineet, jos ei vetokoukkua ole kuin tuollaisen roikottimen. Eikö tuollaisessa ole vaarana, että pyörä pääsee osumaan autoonkin?

  12. #342
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Cambo Katso viesti
    Thule raceway 991 on mielessä. Onkohan ok kuljettaa hiilikuiturunkoista cycloa sillä? Paino tuossa on rungolla.

    Toinen ongelma on sopivuus autoon - farkku-passat 2016 ei ole yhteensopivien listalla. En nyt keksi miksei toimisi tuohon autoon kun edellinen passat on yhteensopivuuslistalla.
    Luitkos sieltä ostajanopas osiosta sen "autoni ei löydy luettelosta" ,sul on liian tuore kulkine?

  13. #343
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti SSGT-92 Katso viesti
    Luitkos sieltä ostajanopas osiosta sen "autoni ei löydy luettelosta" ,sul on liian tuore kulkine?
    Joo luin. Tämän mallin Passat tuli kuitenki jo 2015 myyntiin ja sitäkään vuosimallia ei löydy. Nuo muutkaan syyt ei nähdäkseni vaikuta. Ei sen kummempaa spoileria eikä takaluukku ole sen enempää lasia kuin muutkaan ikkunalliset takaluukut.

    Laitoin thulellekin viestiä, muttei vielä vastausta..

  14. #344
    Varmaan tarvis googlettaa paremmin ja vastaus löytyis, mutta menin siitä jo sekasin ja paikallisessa XXL:ssä oli sen verran härdelliä ettei saanut myyjää kiinni, eli:
    Perjantaina tarttis saada autoon kaksi läskiä: onko sama ostaa se halavin 532 freeride pari ja irtoremmit, vaiko olisiko proride 598 pari jostain syystä paljon parempi, vaikka siihenkin kai tarvii sitoa irtoremmeillä kun Oulusta tuskin löytyy adaptereita?
    Vuorokauden pohdintana haluaisin ehkä kaikkein mieluiten etuhaarukasta kiinnittyvät, mutta saako noihin QR Muklukkia ja läpiakseli Beargreasea kiinni sellasenaan, vai pitääkö silloinkin olla jokin erikseen ostettava adapteri - jota ei tietenkään löydy mistään Oulusta?

    ...tähän asti kärränny auton sisällä, nyt ei mahu ja alkaa tuntuun helpoimmalta laittaa vene kärryineen auton perään ja nostella pyörät sinne.

  15. #345
    Blackborow Guest
    Tarviketorilta kyselin joku aika sitten noita 598:n adaptereita niin ei ole kuulemma maahantuojallakaan moisia tällä hetkellä. Tulee heinäkuussa. Freeridellä toimii, mutta mielestäni 598 ja vaikka 591 on pitkässä juoksussa käytettävyydeltään parempia ja fiksumpia.

  16. #346
    Onpa kyllä monimutkasta, tuota 598:a en saa vissiin etes sitä ite telinettä kiinni ilman jotain squarebar sovitinta. Ja taas fatbike adapteri vaikka tuliskin myöhemmin niin se ei sovi 591 malliin joka sopii tuohon vanhaan neliskanttiseen kattotelineeseen. Mutta tuo jälkimmäinen se alkaa vaikuttaan ainoalta vaihtoeholta tällä aikataululla, kun ei vetokoukkumallia viittis laittaa jos vene tai jotain muuta pitää joskus saada kans auton perään. Olispa paku.
    Tuo haarukkakiinnitteisen puute läskipyöriin kyllä ärsyttää, se olis jotenkin hyvä kun madaltaa ja kukapa nyt eturenkaatonta vohkii katolta.

  17. #347
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    Veneraileriin ja muuhun vedettävään lisäkuula siihe aisaan,ja filoteline siihe ? http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...in-2000033634/

  18. #348
    Edellämainittukkin kävi mielessä, mutta ainakaan venekärrissä ei keulan kärjen ja auton perälaudan väliin jää juuri pyörille tilaa. Asuntovaunuissa joskus noita kattonut että näyttää toimivalta, vaikka lisäähän se aisapainoa aika helposti.
    Ostin 591 parin ja jonku irtoliinan.

  19. #349
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Onpa kyllä monimutkasta, tuota 598:a en saa vissiin etes sitä ite telinettä kiinni ilman jotain squarebar sovitinta.
    Mulla on ylimääräisenä nuo square kiinnikkeet, kun jäänyt 591:stä ylimääräiseksi, kun nykyisessä autossa on T-mallin liitin. Tuota Squarea ei varmaan tule 598:ssa, kun aika monessa uudessa autossa kattokaiteet T-uralla. Mutta sama kiinnitysmekanismi taakkatelineisiin kuin 591:ssä oli sitten T tai Square.

    Ite tilasin täältä aikanaan 598:n ja fatbike adapterit:
    http://www.polarautovaruste.com/shop...6#.V3JqanV95oA

  20. #350
    ^tämän jos olisin lukenut ajoissa niin olisin ostatellut kiinnikkeesi ja hakenut XXL:stä 598 parin. Nooh, nyt on nuo toiset katolla ja pikaseen kokeiltuna pyörän kiinnitystä.
    ...kyllähän tuommonen keskikokonen farkku tuntuu reissuhommiin ahtaalta kun aijemmin oli vanha asuntoauto käytössä. Että pitiki myydä se.

  21. #351
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Thule 5981 fatbike adapterit menee pienellä viilailulla 591 mallin prorideen. 598:n alumiiniprofiili on kulmikkaampi ja vanha on hiukan pyöreämmillä kulmilla. Voin laittaa kuvia mistä kohdin materiaalia pitää poistaa jos löytyy kiinnostusta.

  22. #352
    Liittynyt
    08/2010
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nufan Katso viesti
    Thule 5981 fatbike adapterit menee pienellä viilailulla 591 mallin prorideen. 598:n alumiiniprofiili on kulmikkaampi ja vanha on hiukan pyöreämmillä kulmilla. Voin laittaa kuvia mistä kohdin materiaalia pitää poistaa jos löytyy kiinnostusta.
    Kyllä löytyy kiinnostusta.

  23. #353
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Iitti
    Viestit
    1.309
    Tässä kuvia ja lyhyt selostus.

    Uuden telineen ero vanhaan on alumiiniprofiilissa. Uudemmassa profiili on kulmikkaampi, kun vanhassa muodot on pyöreämmät.
    joten muoviosien viilailussa on idea pyöristää muotoja, jotta kiinnike liukuu vanhaan profiiliin nätistä.
    viilailun määrällä pystyt vaikuttamaan siihen, kuinka helposti kiinnike liukuu profiilissa.

    Itse käytin trimmailuun dremeliä, mutta viilalla tai puukollakin pitäisi saada tehtyä.


    Tässä kuvassa näkyvä ylin ympyröity kohta kannattaa pyöristellä ensin.


    Sitten pyöristelee vähän kerrallaan noita kahta muuta kohtaa, mistä se ahistaa.


    kiinnikettä paikoilleen laitettaessa on tarkistettava, että metalli kiinnilleet menee reunoilla oleviin uriin.
    Muistakaa, että jokainen tekee muutoksen omalla vastuullaan ja jos pyörä ja auto vahingoittuu muutosten takia on se muutoksen tekijän omalla vastuulla.

  24. #354
    Blackborow Guest
    Onko kellään tuollaista uutta ThruRide 565:ttä? Katselin XXL:ssä ja vaikutti, että nuo leuat millä se ottaa akselista kiinni on metallia. Jääkö tuolla akseliin jäljet? Vähän kiinnostaisi upgreidata vanha OutRide tuohon kun OutRiden joutuu joka kerta purkamaan katolta pois jos haluaa vaihtaa akselityyppiä.

  25. #355
    Liittynyt
    04/2010
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    284
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Onko kellään tuollaista uutta ThruRide 565:ttä? Katselin XXL:ssä ja vaikutti, että nuo leuat millä se ottaa akselista kiinni on metallia. Jääkö tuolla akseliin jäljet? Vähän kiinnostaisi upgreidata vanha OutRide tuohon kun OutRiden joutuu joka kerta purkamaan katolta pois jos haluaa vaihtaa akselityyppiä.
    Metallia on ja kyllä siihen pienet kosmeettiset jäljet jää kun kunnolla kiristää. Tämä on tosiaan siitä hyvä teline outrideen verratuna, että saa sekä läpiakselisen että pikalinkullisen helpolla mukaan. Se kannattaa huomioida, että mukana tulevaa pikalinkkuadapteria ei saa mitenkään lukkoon, lukollisen version saa lunastettua 40 euron edulliseen hintaan...

  26. #356
    Blackborow Guest
    Ok. Kiitos vastauksesta. On kyllä aika kallis sovitin, mutta eipä tuo lukitseminen niin ongelma ole tähänkään asti ollut. Tuota sovitinta kun katsoo niin tulee mieleen, että mikä tuon keskiosan halkaisija on ja jos se on 15mm niin onnistuisikohan tuon avulla pikalinkkupyörän laittaminen Outrideen, jossa 15mm akseleille adapteri paikoillaan. Enimmäkseen kun tarve on kuskailla maasturia ja maantiepyörää vain harvakseltaan.

  27. #357
    Liittynyt
    05/2005
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    7.682
    Passaakohan tässä kysellä Thule kattotelineistä Octavia 2010 mallin katolle?

    Onko hyvä vai onko Skoda oma parempi? Hiukan häiritsee kun ne kiinnitysruuvit on siellä oven tiivisteiden sisäpuolella, mutta jotenkin se on boksi katolle saatava...

  28. #358
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    Ei oo ruuvit haitannut. Mulla thulea.

  29. #359
    Sama yhdistelmä, Octavia ja Thule. Vähän hermostuttaa että painaako ovenkarmeihin tulevat metalliosat karmin lommolle, mutta ei toistaiseksi ole jälkiä jäänyt. Eli paine ilmeisesti tulee siihen karmin reiän "holkille" eikä katon reunaan, vaikka kiinnitysosa tosi lähelle ovenkarmin pintaa tuleekin. Pikkuisen on edestaas-säätämistä kun telineitä kiinnittää jotta kumipehmusteet asettuvat katon profiiliin oikeaan kohtaan, mutta rutiini paranee koko ajan.

    Nettiä kun selaa niin nimeomaan Skodan omat telineet ovat lommottaneet katon reunuksia, mutta en nyt muista oliko just Octaviasta ja/tai 2010 -mallista kyse.

  30. #360
    Kruunu Guest
    Minulla hurja yhden käyttökerran kokemus Thulen telineestä viistoperä 2008 Octaviassa. Nyt joutilaaksi jääneillä Thule jalkaosalla jännitin myös sopivuutta oven kapeaan rakoon, mutta turhaan. Ei syntynyt pienintäkään jälkeä Octaviaan.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •