ElectrobikeGarminHephaGiant
Sivu 56 / 129 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 66 106 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 3848

Aihe: Canyon Läskipyörät

  1. #1651
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    147
    Ajan paljonkin kivikoissa ja alla JJ 4,0" liteskinit ja kyljet alkaa olemaan pelkkää kangasta, eilen terävä kivi teki reijän kylkeen, litkut onnistui paikkaamaan viillon ihan ok ja parilla pumppaustauolla pääsi lenkin loppuun, pahoja noi kylkiviillot litkuille kun reikä elää kokoajan.
    Uudet renkaat pitäis tilata mutta saiskohan tuon reijän paikattua renkaan sisäpuolelta ihan normaalilla sisäkumille tarkoitetulla paikalla, sisäkumeja ei viittis laittaa takasin

  2. #1652
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Einiö Katso viesti
    Ajan paljonkin kivikoissa ja alla JJ 4,0" liteskinit ja kyljet alkaa olemaan pelkkää kangasta, eilen terävä kivi teki reijän kylkeen, litkut onnistui paikkaamaan viillon ihan ok ja parilla pumppaustauolla pääsi lenkin loppuun, pahoja noi kylkiviillot litkuille kun reikä elää kokoajan.
    Uudet renkaat pitäis tilata mutta saiskohan tuon reijän paikattua renkaan sisäpuolelta ihan normaalilla sisäkumille tarkoitetulla paikalla, sisäkumeja ei viittis laittaa takasin
    Minä laitoin kepin tekemään reikään paikan kontaktiliimalla kiinni. Kun laittaa >0.70bar niin reikä jännästi venyy. En tiedä sittwn kuinka tiivis tuo liimaus on. Voi olla että paikkaliima ei ota kiinni ulkokumeen.

  3. #1653
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Ihan tavallisella paikkaussarjalla, muistaakseni kuorma-autoille tarkoitetulla, olen ulkokumeja paikannut. Ulkopuolelle ottaa ihan hyvin kiinni ihan normimenettelyllä ja sisäpuolta putsasin ensin asetoonilla ja karkealla santapaperilla vähän karhentelin niin hyvin tarttui sinnekin.

  4. #1654
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    tiptop paikka sisäpuolelle, liquisolea päällipuolelle, se on melko saletti se!
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  5. #1655
    kesäsetuppi alkaa olla valmis. 120mm bluto toimii pirun hyvin L-koon Duden kanssa. 4.8" JJ vielä molemmissa päissä mutta eteen (ehkä) tarkoitus vaihtaa 4" (ja etulokari). ekan lenkin perusteella tuntuu että juuret ja pienemmät kivet hävisi kokonaan ja vauhtia on reilusti enemmän. tokenin tai kaksi voinee tällä 85kg elopainolla laittaa blutoon että saa jouston vähän progressiivisemmaksi.
    12,4kg kuvan kokoonpanolla

  6. #1656
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    ^Hyvältä näyttää Dude 4.8" renkailla!

    Eilen taas takarengasrikko (JJ 4") 0,57 barin paineilla (86.1kg eilinen nettoajopaino).
    Miten jos laitan 4.8" renkaan, niin pitääkö takahaarukassa kääntää akselin läpivienti taaemmas vai mahtuuko rengas noilla säädöillä pyörimään? Ja jos tarvii kääntää, miten se tapahtuu?
    Arjen adventuristi joka luottaa hyrrävoimiin

  7. #1657
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Iso JJ vaatii akselin taakse. Jarrusatula taa-emmas. Oikealta vaihtajankorvake irti ja palikat toiseen asentoon. Helppo homma.

    Tuli testattua. Eka 4.8" JJ alla-> sitten taakse 4" JJ en huomannut ketteryys eroa. -> taka akseli etuasentoon nyt huomasi pientä eroa ketteryydessä, mutta aika olematon ero. Keulimista jyrkissä mäissä esiintyi enempi. Tosin stemmiäkin pitäisi laskea enempi pienemmästä takasesta johtuen.

    4.8" snaken vaihto 4" liteen huomasi pikkasen kevemmäksi polkea ja pyörä keveni, mutta taitanee 4.8" setuppi palautua.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  8. #1658
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Österbotten
    Viestit
    212
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    ^Hyvältä näyttää Dude 4.8" renkailla!

    Eilen taas takarengasrikko (JJ 4") 0,57 barin paineilla (86.1kg eilinen nettoajopaino).
    Miten jos laitan 4.8" renkaan, niin pitääkö takahaarukassa kääntää akselin läpivienti taaemmas vai mahtuuko rengas noilla säädöillä pyörimään? Ja jos tarvii kääntää, miten se tapahtuu?
    Taas takakumi puhki. Metallinen tikku renkaasta hiekkapihassa läpi (0,72bar). En tiedä onko tämä huonoa onnea vai osaamattomuutta, mutta jos minulla ei olisi kokemusta Farley5.n Bontragerin 4.7" renkaista, alkaisin varmaan miettimään onko mitään järkeä ajaa paksuilla renkailla kun ne ovat jatkuvasti puhki..... Sisurissa on nyt 7 paikkaa ja osa reijistä paikattu yhdellä paikalla.
    Mulla on Veetiren 4.7" renkaat tallissa, jotka ostin käytettynä, niin taidan pian laittaa ne alle. Noh huomenna ajan mökille 56 km maantietä pitkin niin kokeillaan se kuitenkin vielä 4".n JJ:llä....
    Arjen adventuristi joka luottaa hyrrävoimiin

  9. #1659
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Huonolta onnelta toi varsin selvästi vaikuttaa. Tietty jotain teräviä kiviä ja kaatuneen kuusennäreen oksantynkiä samoin kuin enempiä rikotun lasin paloja voi onnistua väistelemään mutta muuten ihan onnenkauppaa mihin sattuu osumaan. Ja aika samalla tavalla kumit puhkeaa, oli sitten mkä rengas vaan kyseessä. Eli rouva Fortunasta on homma pitkälti kiinni.

  10. #1660
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Hiekkahentunen Katso viesti
    Taas takakumi puhki.

    Kohta varmaan jo ymmärrät tuon mun aikaisemman kommentin...

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maqolf Katso viesti
    Litkuttamista ei edes kannata harkita vaan suorittaa heti kun mahdollista.

  11. #1661
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    101
    Tällä hetkellä CF 9.0 300€:n alennuksessa:

    https://www.canyon.com/en-fi/mtb/dude/

  12. #1662
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Miten helposti/vaikiasti saa Sramin (GX) 1x11 voimansiirron vakio Kasiin?

  13. #1663
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maqolf Katso viesti
    Tällä hetkellä CF 9.0 300€:n alennuksessa:

    https://www.canyon.com/en-fi/mtb/dude/
    Vahva ostosuositus tuolla hinnalla.

  14. #1664
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Maqolf Katso viesti
    Kohta varmaan jo ymmärrät tuon mun aikaisemman kommentin...
    Litkutetuilla renkailla jää helposti kaikki pienemmät reiät huomaamatta. Se ei välttämättä ole huono juttu. Yhden nelituumaisen naulan aiheuttaman reiän huomasin, kun se kiinni jäänyt naula alkoi hakata haarukkaan. Piti pysähtyä ja ottaa naula pois. Sitten matka taas jatkui.

  15. #1665
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Keskiäkäinen lohjalainen Katso viesti
    Vahva ostosuositus tuolla hinnalla.
    Samaa mieltä. Hinta/laatu kohtaa sen verran hyvin että paremmaksi ei ole helppo pistää.

  16. #1666
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Ensi perjantaina myös dude unlimited 8.0 alennuksessa, jos ei halua joustokeulaa.
    Tekisi mieli tilata, kun ollut oma pyörä jo yli kuukauden korjattavana.

  17. #1667
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Ensi perjantaina myös dude unlimited 8.0 alennuksessa, jos ei halua joustokeulaa.
    Tekisi mieli tilata, kun ollut oma pyörä jo yli kuukauden korjattavana.
    Huomion arvoista, että Tuo Dude 8.0 ja 9.0 on merkitty saman painoisiksi, vaikka toisessa on 1x11 ja kuitua ja toisessa 2x10. Ero taitaakin syntyä tuosta 4.0 >> 4.8" rengasmuunnoksesta
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  18. #1668
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Harmi vaan että Suomi-hinnat ovat muihin euro-maihin verrattuna satasen enemmän, mistä lie johtuu?

    Toivottavasti 8.0 tulisi vielä syssymmällä tarjoukseen kun ei ylimääräistä kahta tonnia tällä hetkellä oo.

  19. #1669
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    101
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jumbojussi Katso viesti
    Harmi vaan että Suomi-hinnat ovat muihin euro-maihin verrattuna satasen enemmän, mistä lie johtuu?
    Alv.

  20. #1670
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    212
    Okei, tänks.

  21. #1671
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tuulos
    Viestit
    66
    Moi. Mulle noi Canyonit on hiukan outoja mutta erittäin kiinnostavia, onko kaikissa uutena sellaset vanteet että saa laitettuu tubeleksina.
    Katellu tota tarjousta mikä yllä oli ja koittanu laskee että taitais olla just sopivasti kolikoita kerättynä..
    Kannattaako edes miettiä muita vai tilata tuolta vai onko jollain käytettyä tyrkyttää?

    Lähetetty minun GT-P5100 laitteesta Tapatalkilla

  22. #1672
    Nyt kun tarjouksia on. Niin täällä olis yks joka miettii nyt kovassa Dude kuumeessa jäykkäkeulasten 8.0 ja 9.0 unlimitedin välillä. Ja olis vailla kommentteja/mielipiteitä dudejen omistajilta.

    Budjetti vois tuohon unlimitediin taittua, mutta 8.0 olis hieman ystävällisempi rahapussin kannalta (500€ halvempi tarjouksien perusteella).

    Lähinnä mietityttää tuo 2x10 voimansiirto ja 4.0 renkaat. Onko järkeä ostaa 8.0, jos haaveissa on nuo 4,8 renkaat ja 1x11 voimansiirto?

    Ajatuksella ajaa 2x10 voimansiirron loppuun ja vaihtaa sen jälkeen 1x11(jos vielä kaipaa). Onko muuten minkälainen vaiva tuo 1x11 vaihto?

    Sama homma noille 4,0 liteskineille, minkä jälkeen ostaa 4,8 snakeskinit tai toiset renkaat? Ilmeisesti aika helposti kuluvat?

    Hieman myös mietityttää nuo 8.0 jarrut, että ovatko mistään kotoisin?

    Vai ostaako suoraan unlimitedin missä saa 1x11, 4,8 renkaat ja kalliimmat jarrut? Unlimitediin joutuu varmaan aika pian myös nuo 4,8 liteskinit vaihtaan snakeskineiksi. Eikä ole kyllä varaa noin kallista voimansiirtoa uusia, kun se päivä koittaa. Jolloin joutuu päivittämään halvempaan.

    Pahoittelen romaanin pituutta.

  23. #1673
    Liittynyt
    04/2008
    Paikkakunta
    Penang, Malaysia
    Viestit
    195
    Musta sä vastasit ite jo tohon kysymykseen.
    Osta unlimited jos rahat riittää, et kadu. Ite pohdin vähän vastaavaa viime vuonna.

  24. #1674
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hepezu Katso viesti
    Nyt kun tarjouksia on. Niin täällä olis yks joka miettii nyt kovassa Dude kuumeessa jäykkäkeulasten 8.0 ja 9.0 unlimitedin välillä. Ja olis vailla kommentteja/mielipiteitä dudejen omistajilta.

    Budjetti vois tuohon unlimitediin taittua, mutta 8.0 olis hieman ystävällisempi rahapussin kannalta (500€ halvempi tarjouksien perusteella).

    Lähinnä mietityttää tuo 2x10 voimansiirto ja 4.0 renkaat. Onko järkeä ostaa 8.0, jos haaveissa on nuo 4,8 renkaat ja 1x11 voimansiirto?

    Ajatuksella ajaa 2x10 voimansiirron loppuun ja vaihtaa sen jälkeen 1x11(jos vielä kaipaa). Onko muuten minkälainen vaiva tuo 1x11 vaihto?

    Sama homma noille 4,0 liteskineille, minkä jälkeen ostaa 4,8 snakeskinit tai toiset renkaat? Ilmeisesti aika helposti kuluvat?

    Hieman myös mietityttää nuo 8.0 jarrut, että ovatko mistään kotoisin?

    Vai ostaako suoraan unlimitedin missä saa 1x11, 4,8 renkaat ja kalliimmat jarrut? Unlimitediin joutuu varmaan aika pian myös nuo 4,8 liteskinit vaihtaan snakeskineiksi. Eikä ole kyllä varaa noin kallista voimansiirtoa uusia, kun se päivä koittaa. Jolloin joutuu päivittämään halvempaan.

    Pahoittelen romaanin pituutta.
    Jos joskus muutat sitä voimansiirtoa 1*11 niin palaa rahaa helposti päälle 500€. Joten kerralla vaan parempi ja syö vaikka hetken kaurapuuroa jos budjetti ylittyy
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  25. #1675
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Polun tukko Katso viesti
    Jos joskus muutat sitä voimansiirtoa 1*11 niin palaa rahaa helposti päälle 500€.
    Kyllähän sen 250€ seutuun saa XT M8000:ksi vaihdettua kun ite tekee. 9.0:ssa tais olla ketjulinja ulompana = parempi 4.8" renkaalle eli ei vielä tuolla panostuksella saa samanlaiseks. 9.0:n ostaisin ite.

  26. #1676
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    No mä puhuin sramista. Ja siinäkin x01 tasosta. Se itsellä joka pyörässä pelittänyt ilman ongelmia aina.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  27. #1677
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti hepezu Katso viesti
    Nyt kun tarjouksia on. Niin täällä olis yks joka miettii nyt kovassa Dude kuumeessa jäykkäkeulasten 8.0 ja 9.0 unlimitedin välillä. Ja olis vailla kommentteja/mielipiteitä dudejen omistajilta.

    Budjetti vois tuohon unlimitediin taittua, mutta 8.0 olis hieman ystävällisempi rahapussin kannalta (500€ halvempi tarjouksien perusteella).

    Lähinnä mietityttää tuo 2x10 voimansiirto ja 4.0 renkaat. Onko järkeä ostaa 8.0, jos haaveissa on nuo 4,8 renkaat ja 1x11 voimansiirto?

    Ajatuksella ajaa 2x10 voimansiirron loppuun ja vaihtaa sen jälkeen 1x11(jos vielä kaipaa). Onko muuten minkälainen vaiva tuo 1x11 vaihto?

    Sama homma noille 4,0 liteskineille, minkä jälkeen ostaa 4,8 snakeskinit tai toiset renkaat? Ilmeisesti aika helposti kuluvat?

    Hieman myös mietityttää nuo 8.0 jarrut, että ovatko mistään kotoisin?

    Vai ostaako suoraan unlimitedin missä saa 1x11, 4,8 renkaat ja kalliimmat jarrut? Unlimitediin joutuu varmaan aika pian myös nuo 4,8 liteskinit vaihtaan snakeskineiksi. Eikä ole kyllä varaa noin kallista voimansiirtoa uusia, kun se päivä koittaa. Jolloin joutuu päivittämään halvempaan.

    Pahoittelen romaanin pituutta.
    Noilla ajatuksilla päätyisin itse 9.0 Unlimitediin.

    Aika kauan saat voimansiirtoa ajaa loppuun, jos ei samoilla ketjuilla uusia vaihtamatta tahallaan pilaa sitä. Eikä ihan hetikään kulu renkaatkaan jos ei lukkojarrutuksia asfaltilla ja kalliolla kovasti harrasta.
    Miksi pitäisi 4.8 liteskinit pian vaihtaa snakeskineiksi? Liteskinit toimii tubeleksina ja yllättävän hyvin kyljetkin kestää kiviin hankailuja.

    9.0 Unlimitedin jarrut, Guide RS:t on kyllä hyvät. Samoin on vaihteisto. Pelaa tosi hyvin. Ainoat häiriöt on tullut kun on ajellut jossain pitkässä heinikossa ja on kilo horsmaa vaihtajan pyörien välissä.

  28. #1678
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    49

  29. #1679
    Liittynyt
    12/2013
    Paikkakunta
    Julkujärvi
    Viestit
    298
    Joku väittää että joustokeula on turha läskistä, voi olla mutta miellyttävä se on ainakin. Tammikuussa tuli taloon dude 9 ja tyytyväinen oon ollut, renkaat vaan "4" mutta uudet saman kokoiset on jo hyllyllä. Jaa miksi no mun mielestä 4 ja joustokeula tekee ohjattavuudesta kohtuu tarkan, oon ajanut myös pyörillä jossa 4,8 renkaat ja mun tuntuma on että kurvissa oon myöhässä käännöksissä. Kun saatavuus paranee niin testaan Cuben käyttämät 4,4 jumbot. Ens kesänä olisi tarkoitus ajaa Tahko 180km Dudella mikä on sillon rengastus se selviää lähemmin.
    -en ole hullu, olen erikoinen-

  30. #1680
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Noilla ajatuksilla päätyisin itse 9.0 Unlimitediin.

    Aika kauan saat voimansiirtoa ajaa loppuun, jos ei samoilla ketjuilla uusia vaihtamatta tahallaan pilaa sitä. Eikä ihan hetikään kulu renkaatkaan jos ei lukkojarrutuksia asfaltilla ja kalliolla kovasti harrasta.
    Miksi pitäisi 4.8 liteskinit pian vaihtaa snakeskineiksi? Liteskinit toimii tubeleksina ja yllättävän hyvin kyljetkin kestää kiviin hankailuja.

    9.0 Unlimitedin jarrut, Guide RS:t on kyllä hyvät. Samoin on vaihteisto. Pelaa tosi hyvin. Ainoat häiriöt on tullut kun on ajellut jossain pitkässä heinikossa ja on kilo horsmaa vaihtajan pyörien välissä.
    Oma lenkkimaasto koostuu aikamoisista kivikoista ja juurakkopoluista, sillä noitten Liteskinejen kestävyyttä arvuuttelen.

    Eikös tuon ketjulinjankin saa 4,8" renkaalle sopivaksi jos vain ottaa edestä pienen rattaan irti? (jos se pikkurattaalla hankaa kiinni renkaaseen?) Vai ovatko rattaat kiinni kammissa? Ja vaatii rälläkkä irrottamisen tai kokonaan uusien kampien ja rattaiden oston?









    Lähetetty minun D5503 laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •