GarminHephaElectrobikeGiant
Sivu 56 / 59 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 6 46 54 55 56 57 58 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 1.651 - 1.680 / 1751

Aihe: MTB-kiekot

  1. #1651
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Punnitsin tänään huvikseni renkaanvaihdon yhteydessä takakiekon renkaineen.
    Harmi, kun ei ole parempaa puntaria, matkalaukkuvaa'alla punnasin ja 1.90kg näyttäisi Crest 27.5" pakkoineen, jarrulevyineen, linkkuineen, Rara Snakeskineineen, litkuineen ja likakerroksineen. Kuulostaako se siltä, että voisi pitää paikkansa?
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  2. #1652
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Puhtaaksi karsittu takakiekko on vajaan kilon verran, pakka noin 300g, jarrulevy 100g, linkusta ei tarvitse välittää ja rengas puolisen kiloa. Täsmää.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  3. #1653
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Ok, noin niinkun vertailun vuoksi Bontin Mustang Elite TLR-takakiekko pakkoineen, jarrulevyineen yms Race-King Racesportin ja Maxxis Ultralight-sisurin kanssa näytti 2.35kg.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  4. #1654
    Liittynyt
    03/2009
    Viestit
    1.103
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Harmi, kun ei ole parempaa puntaria, matkalaukkuvaa'alla punnasin ja 1.90kg näyttäisi Crest 27.5" pakkoineen, jarrulevyineen, linkkuineen, Rara Snakeskineineen, litkuineen ja likakerroksineen. Kuulostaako se siltä, että voisi pitää paikkansa?
    Kuulostaa. Crossride 29" (ilman läpiakselia), Rocket Ron LiteSkin 2.25", 160mm levy, painava (460g) SLX pakka ja litkut = 2287g. Painavalla sisäkumilla ja ice spikerilla sama vanne painoi 500g enemmän. Crossride itsessään satoja grammoja mitä tahansa Crestin kehälle kasattua kiekkoa painavampi, tässä vielä isommassa koossa.

  5. #1655
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Pitihän se itsekin kokeilla. Roval 29" kiekko, RaceKing RaceSport 2.2", 160 mm jarrulevy, 105 pakka (joo on vähän outo kokoonpano) ja joku Specializedin sisäkumi, kokonaisuudessaan 2,15 kg.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  6. #1656
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Okei, mielenkiintoista eri vanteiden painojakin kuulla.
    Nuo omat oli siis Crestit (650b x 24.4mm, 365g, kai), Stan's No Tubes 3.30HD QR 135 takanapa (HD QR100 etunapa), DT Swiss Competition pinnat, Sram Centerline jarrulevyt, pakka Sram 1050
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  7. #1657
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Ainiin ja Bontin etukiekko tilpehööreineen ja X-Kingeineen Conti mtb-light tuubeineen painaapi 1.65kg.
    Ei kuulosta niin pahalta kuin 2.35, tosin Cresti on varmaan siinäkin selvästi kevyempi.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  8. #1658
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Olikos se nyt niin että tuo Specialized 142+ on ihan tavallinen 142 mm napa jossa oli vaan pakka tuotu pari milliä ulommas ja tilalle saa siis heitettyä minkä vaan 142 mm navan kunhan rakentaa vaihtajan säädöt uusiksi...?

    Mahdollista halpaa talvikiekkosettiä tässä ehkä ideoin. Ehkä.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  9. #1659
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    ^ juurikin näin..
    The end of the road is just the beginning...

  10. #1660
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    kunhan rakentaa vaihtajan säädöt uusiksi...?
    Mulla on kolmet kiekot, joista yksissä on 142+, muissa 142. Vaihtajaa ei ole tarvinnut koskaan säätää kiekkojen vaihtojen yhteydessä.

  11. #1661
    Vuoden 2013 rockhopperiin pitäisi uudet kiekot hommata, mitäs jengi suosittelee? Kyseessä siis tämä pyörä https://www.specialized.com/fi/en/bi...perpro29/37790

    https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=112496;menu=1000,2,140,209 ;pgc[7238]=7239;orderby=2 sopiiko esim tämä setti?

    Ajattelin samalla laittaa https://www.bike24.com/1.php?content=8;product=137484 tuollaisen takapakan... ja uudet shimanon ketjut ja ovaali eturatas löytyy myös.


  12. #1662
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Mulla on enskapyörässä kiekot 23mm sisäleveydellä, ja takaa 2.4 tuumanen mtnking taittuu alle kovissa vauhdeissa. Kannattaako kokeilla muitten valmistajien kumeja liuta vai onko ainut järkevä ratkaisu ostaa kehä isommalla sisäleveydellä ~30mm?

  13. #1663
    Liittynyt
    09/2011
    Paikkakunta
    Kaarina
    Viestit
    4.543
    Kyllä tuollasella sisäleveydeltään 30mm vanteella muutenkin saa paljon paremman profiilin ja ilmatilan renkaaseen.
    The end of the road is just the beginning...

  14. #1664
    noniinno Guest
    Laatukuitua kohtuuhintaan- jos olisin yhtä rikas kuin olen köyhä, olisin jo tilannut http://www.winstanleysbikes.co.uk/pr...eless_Wheelset

    Omat AC navat kiertävät jo ties kuinka monensissa kiekkokokoonpanoissa, ovat kevyet ja jäätävän hyvät navat, lisäksi 11s maantiepakka sopii. Nämä saisi melkein kiinakiekkojen hintaan.

  15. #1665
    Joku reippaasti pyöräilyä harrastanut voisi kertoa kokemuksia eri merkkien kiekoista. Mitkä merkit ovat niitä priimalaatuisia ja mitkä ylihinnoiteltuja. Miltä merkiltä ostaisit esim kuitukiekot jne?
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  16. #1666
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275
    Jos juuri nyt pitäisi ostaa kuitukehäiset maastokiekot, ostaisin varmaan MCarbonilta Nextie-kehät ja niille jotkut perusvarmat navat (vaikka No Tubes tai SRAM. Pikkuriskillä Novatec). Kasaisin itse tai jos en osaisi, antaisin ammattimiehen kasata.

    Kokonaiset hiilikuitukehäiset maastokiekot on mielestäni ohjehinnoiltaan vähän ylihinnoiteltuja kautta linjan, ellei sitten hanki jotain rehellisen kiinalaista noname-kamaa. Jos budjetti ei olisi tiukka, ensimmäisenä tulee mieleen American Classicit napojen takia sekä Eastonit ja SRAM:t modernien kehien takia.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  17. #1667
    Liittynyt
    12/2010
    Paikkakunta
    Vanda
    Viestit
    800
    Itse kaiken lisäksi tilaisin nextien kehät suoraan tehtaalta jos mcarbon ei hinnassa suostu tulemaan vastaan. Halvemmalla saa tullien ja verojenkin kanssa vaikka tilailee suoraan nextieltä ne.
    Respect is not given, it is taken.

  18. #1668
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    Jos juuri nyt pitäisi ostaa kuitukehäiset maastokiekot, ostaisin varmaan MCarbonilta Nextie-kehät ja niille jotkut perusvarmat navat (vaikka No Tubes tai SRAM. Pikkuriskillä Novatec). Kasaisin itse tai jos en osaisi, antaisin ammattimiehen kasata.

    Kokonaiset hiilikuitukehäiset maastokiekot on mielestäni ohjehinnoiltaan vähän ylihinnoiteltuja kautta linjan, ellei sitten hanki jotain rehellisen kiinalaista noname-kamaa. Jos budjetti ei olisi tiukka, ensimmäisenä tulee mieleen American Classicit napojen takia sekä Eastonit ja SRAM:t modernien kehien takia.
    Mites alukiekkojen puolella vaikka hintahaarukassa noin 500? Easton? Hope? Dt Swiss? Fulcrum? Stan's ? Tune?
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  19. #1669
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    3.275

    MTB-kiekot

    En ostaisi tietyn näköistä teippausta vaan kiekot, joissa kehän sisäleveys sopii omiin tarkoituksiin ja navat on muunnettavissa niille akselityypeille joita arvelee käyttävänsä. Mielestäni merkkikiekkojen kanssa on aika hankala lyödä kättä ulosteeseen laadun puolesta. Jostain jäykkyyseroista, vapaarattaan kiinnittymisnopeudesta tai huollettavuudesta voi taittaa peistä vaikka maailmaan tappiin, harvoin saman painoisten ja samoista materiaaleista valmistettujen maastokiekkojen välillä huomaa mitään eroa ellei pääse vertailemaan rinnakkain.

    Edit: Turhaan jeesustelen. Itseasiassa ostin itse juuri tietyn näköiset teippaukset, kun päätin rakentaa kiekot ensisijaisesti cyclocrossiin. Kehiä oli muutamia samassa hintaluokassa. Kaikki verrattain saman painoisia ja sisäleveys samaa luokkaa. Yksi kevyempi oli yhden kiekonrakentajan mukaan muita vertailukohtia vetelämpi, yllätys yllätys. Ostopäätös kohdistui kehiin joiden teippaus täsmäsi sekä pyörän runkoon että napoihin. Luulin vielä että merkinnät olisi laserkaiverrettu kehään, mutta ne olikin ovelasti teipattu.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

  20. #1670
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti CamoN Katso viesti
    En ostaisi tietyn näköistä teippausta vaan kiekot, joissa kehän sisäleveys sopii omiin tarkoituksiin ja navat on muunnettavissa niille akselityypeille joita arvelee käyttävänsä. Mielestäni merkkikiekkojen kanssa on aika hankala lyödä kättä ulosteeseen laadun puolesta. Jostain jäykkyyseroista, vapaarattaan kiinnittymisnopeudesta tai huollettavuudesta voi taittaa peistä vaikka maailmaan tappiin, harvoin saman painoisten ja samoista materiaaleista valmistettujen maastokiekkojen välillä huomaa mitään eroa ellei pääse vertailemaan rinnakkain.

    Edit: Turhaan jeesustelen. Itseasiassa ostin itse juuri tietyn näköiset teippaukset, kun päätin rakentaa kiekot ensisijaisesti cyclocrossiin. Kehiä oli muutamia samassa hintaluokassa. Kaikki verrattain saman painoisia ja sisäleveys samaa luokkaa. Yksi kevyempi oli yhden kiekonrakentajan mukaan muita vertailukohtia vetelämpi, yllätys yllätys. Ostopäätös kohdistui kehiin joiden teippaus täsmäsi sekä pyörän runkoon että napoihin. Luulin vielä että merkinnät olisi laserkaiverrettu kehään, mutta ne olikin ovelasti teipattu.
    Jatkokysymys. Kuinka voimakkaasti tuo Boost standardi on nyt tulossa? Scott, Trek, Spessu, Santa Cruz, Yeti, Giant, Orbea, Kona on ainakin jo messissä, joten pitäisikö kiekkojen hankinnassa myös arvoida sitä yhteensopivuutta. Jos vaikka vielä Canyon ja Cube vaihtavat boostiin 2017 kaudella, niin alkaa olla oleellista huomioida, varsinkin kun tota maastokalustoa ajattelin päivittää ensikaudella.

    offtopic: kun oikein kädestä piti ja kysyi, niin hi5 muutti kantaansa ja nuo Eastonin ea70 xl:t eivät oleetkaan yhteensopivat ilman m1 vapaaratasta jne jolloin setin hinta nouseekin sinne 400€ paikkeille. Ei taida oikein olla enää edullinen hinta Crossi/maasto kiekkokombosta.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

  21. #1671
    Blackborow Guest
    Mitä tarkoitat Boost-yhteensopivuudella? Jos ostat Boost-kiekot niin ne ei sovi sun vanhan standardin pyörään ja jos ostat Boost-pyörän niin vanhan standardin kiekot ei sovi siihen.

  22. #1672
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Yhteensopivuus... ei sellaista juuri olekaan näissä pyöräjutuissa. Kovin montaa vuotta eteenpäin ei pysty hankinnoissa katsomaan, kun aina tulee jotain uutta "standardia". Jos ei pyörää ostaessa tiedä, että jotain tulee tarvitsemaan, niin ei kannata maksaa tulevaisuudesta, koska se on tosiaan epävarma. Se on kuin tietokoneen komponenteissa, että ei kannata maksaa sellaisesta pelivarasta, jota ei aika todennäköisesti tiedä tarvitsevansa, koska sitten kun tullaan siihen tulevaisuuteen, niin laite on kuitenkin jollain tapaa vanhentunut. Mutta jos päivityssuunnitelma on selvillä, niin sitten toki kannattaa huomioida tulevat ostot jo nyt.

  23. #1673
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Mitä tarkoitat Boost-yhteensopivuudella? Jos ostat Boost-kiekot niin ne ei sovi sun vanhan standardin pyörään ja jos ostat Boost-pyörän niin vanhan standardin kiekot ei sovi siihen.
    Muistaakseni Sportaxilla taisi olla joihinkin Hopen(?) ja DT:n napoihin sopivia vakio->boost adaptereita.. Kaupasta en nyt ole ihan varma mutta jollain kivijalalla niitä kuitenkin oli.

  24. #1674
    On alkanu vanha takakiekko vedellä viimesiään ku joka lenkillä katkeaa pinna nippelin sisään. Rihtaamisen jälkeen sama peli jatkuu. Joten uutta kiekkosettiä vois alkaa speksailemaan.
    Käyttö on normi trail, satunnaista hissipyöräilyä (1-2krt kaudessa). Painoa kuskilla vajaa 90kg.
    Speksit olis ~25mm sisäleveys (tai enemmän) ja tubeless ready. Ja hinta sais olla mieluummin 300e hujakoilla kuin 400+€ mutta toisaalta pyörän iskareihin on tullut tänä kesänä jo laitettua yli 700€ joten ei mitään hinnat alkaen kiekkoa enää. Eteen 15x100 läpiakseli ja takana on tällähetkellä 135x5 hilut rungossa mutta 142x12 yhteensopiva se on eri palikoilla (tilauksesta tulee). Shimano vapaaratas.

    Se mitä olen katsonut niin nämä houkuttelee:
    DT Swiss E1900 olis halpa, 240€ kierros about. Mutta tässä on se "ei-ratchet" takanapa/vapaaratas.
    DT Swiss E1700 olis ideaali mutta hinta pomppaa ja saatavuus on tällähetkellä auki melkein joka kaupassa. Kun tän löytäs tarjouksesta about 350€ niin ehkä hannois ostaa.
    Shimano XT M8020 Trail olis kans yksi vaihtoehto (lähtis hintaan 329€) - mutta onko tän napa/vapaaratas sen kummempi kun toi E1900? Eli saanko tolla E1900 kuitenkin halvemmalla samaa laatua?

    Oisko muita vaihtoehtoja raadilla ehdottaa? Mieluummin tuohon hintaluokan alapäähän kuin yläpäähän...
    Kiitos!
    TMo muokkasi tätä : 25.08.2016 at 15.41

  25. #1675
    Liittynyt
    04/2014
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    247
    Kokemusta DT Swiss M1700 kiekoista. Ei muuta pahaa sanottavaa, kuin Shimanon Centerlock-jarrut saa kiristää tiukemmalle kuin 40 Nm (tai sitten mun momenttiavain valehtelee). Tuntuu jäykiltä, eikä vielä kovin pahan painoiset.

  26. #1676
    Liittynyt
    06/2002
    Viestit
    482
    Ostin keväällä vähän kuin sian säkissä Eastonin Heistit. Hinta ei päätä huimannut ja kokemukset ihan positiiviset. Ajelu on ollut tyyliin: maantieltä, polkujen kautta dh-hommiin. Yksi muhkea vastapattidroppi sai aikaiseksi pienoisen mutkan, mutta vastaavanlaisista hölmöilyistä olen joskus maksanut koko kehän hinnan.
    Eli peukutus näille.

  27. #1677
    Liittynyt
    12/2009
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.243
    Enskakiekoille en löytänyt omaa lankaa, mutta eiköhän täälläkin voi kysyä. Vuodessa muuten tipahtaa aika hyvin kärryiltä näköjään kiekkovalikoiman suhteen...

    Eli tarttis löytää toinen kierros enskakelpoisia kiekkoja uuteen fillariin, jäykkäperäiseen AM-pyörään. Etuakseli 15x110mm Boost ja takapää 12x142mm (ei-Boost). Tubeleksena ajetaan. Olisiko raadilla ideoita? Budjetti: tilanteen mukaan.
    Mud, sweat and beers.

  28. #1678
    Liittynyt
    06/2016
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    4.675
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti stumpe Katso viesti
    Mulla on enskapyörässä kiekot 23mm sisäleveydellä, ja takaa 2.4 tuumanen mtnking taittuu alle kovissa vauhdeissa. Kannattaako kokeilla muitten valmistajien kumeja liuta vai onko ainut järkevä ratkaisu ostaa kehä isommalla sisäleveydellä ~30mm?
    Mimmosilla paineilla tai miten rajua ajoa porukalla on Mulla 21 sisäleveys ja michelin wild rock'r 2.4. En ole ongelmia huomannu. Tai nyt enää edessä 2.4 kun takana otti vähän kiinni, mut tuo misukan 2.25 on sekin ainakin kuviolta leveempi mitä contin 2.4. Nuo 2.4 misukat oli myös vahvistetuilla reunoilla että aika jäykät muutenkin. Mut varmasti moni seikka puoltaa leveämpien kiekkojen puolesta silti.

  29. #1679
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.837
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sambolo Katso viesti
    Mimmosilla paineilla tai miten rajua ajoa porukalla on Mulla 21 sisäleveys ja michelin wild rock'r 2.4. En ole ongelmia huomannu. Tai nyt enää edessä 2.4 kun takana otti vähän kiinni, mut tuo misukan 2.25 on sekin ainakin kuviolta leveempi mitä contin 2.4. Nuo 2.4 misukat oli myös vahvistetuilla reunoilla että aika jäykät muutenkin. Mut varmasti moni seikka puoltaa leveämpien kiekkojen puolesta silti.
    Kyllähän tuollaisella 160mm joustavalla tulee paiskottua alamäkeen vauhdilla. Tasaisella ei kyllä moista ongelmaa ollut.

  30. #1680
    Liittynyt
    06/2013
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    83
    Ajatuksena olisi laittaa viilailla grammoja pois vanteiden osalta. Nykyinen setti painaan oin 1700g ja tarkoituksena olisi päästä 1500g tai alle. Muutamia vanteita olen miettinyt kun sattuneet välillä olemaan houkuttelevassa alennuksessa. Onko näistä mielipiteitä tai kokemuksia? Muita vastaavia saa myös ehdottaa...

    Fulcrum Red Passion 29"
    Mavic Crosmax SL
    Dt Swiss XR1501

    Fulcrum on selvästi kevein (1396g), mutta en löytänyt vanteista juuri käyttäjäkokemuksia. Mavic ja Dt swiss ovat kaiketi laadullisesti saman tasoisia, ainoa mikä Mavicissa huolettaa on vanteen 19mm sisäleveys...

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •