Onhan se totta että kyllä sen itsekin huomaa ylämäkeen vääntäessä onko alla 10,5 kg vai 13,5 kg pyörä vaikkei kokonaismassan kohdalla puhuta kuin alle 5% erosta mutta kuitenkin. Tosin tuossa omassa verrokkiparissa nyt on erona melkein kaikki muukin kuin pelkkä paino... no joka tapauksessa, en silti välttämättä tekisi päätöstä painon perusteella ellei kaikki muu ole vertailukelpoista tai painoero tosi iso. Jollain kilolla ei ole mitään väliä (olen niin heinäkeppi itsekin että uskallan tuon sanoa) varsinkaan jos se painavampi pyörä on jostain muusta syystä parempi käsitellä. Sitten jos mennään tuonne kolmen kilon luokkaan niin on jo kysyttävä että mitä toisessa on tehty väärin jos lisäpainolla ei saavuteta jotain selvästi havaittavaa etua kuten puolta pidempiä joustoja tai muuta mukavaa.
Oma juttunsa on sitten tietysti hinta. Nyrkkisääntöhän taisi olla että euro per gramma on vielä ihan jees, onko sitten järkevää maksaa tonni enemmän siitä että pyörä on kilon kevyempi jää jokaisen itsensä päätettäväksi.
Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011
Kirjanmerkit