HephaElectrobikeFillariGiant
Sivu 129 / 153 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 29 79 119 127 128 129 130 131 139 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 3.841 - 3.870 / 4567

Aihe: Maastopyörä Enduroon!

  1. #3841
    Liittynyt
    08/2013
    Paikkakunta
    oobo
    Viestit
    1.827
    xs tai s-kokoinen Konan process 134 vois olla Nanalle passeli on meinaan liikkumavaraa vaakaputken päällä.

    http://www.pinkbike.com/news/kona-pr...view-2016.html

    Tuossa vielä arvio..

  2. #3842
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^
    No tuo on ollut harkinta-hatussa jo tovin. Pitänee mennä sitäkin tonnikeijua katsomaan. Lähtishän siitäkin väkisinkin joku gramma, kun tuo kilometrin pituinen tanko olis pakko ensitöiksi vaihtaa semmoiseen, mihin raajat riittäis ja mullahan ei ole kuin hiilaritanko enää jos tuon X-Calin myyn. ja ne kiekot tietty ja plussavaihtaja ja Deityn satulatolppa satuloineen.

    Voi Jeesus, mikä mielikuva tuli yön valvoneena tuosta: Nana istumassa tyhjän kodin lattialla sylissään hiilaritanko, plussavaihtaja ja satulatolppa satuloineen, nojaten Crestin kiekkosettiin ilman fillaria.
    Kai tää voidaan sit järjestää jotenkin silleen, et multa haetaan Cali vasta, kun uus fillari on jo täällä ja ajovalmiina etten tarttis terapiaistuntoja välissä?
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  3. #3843
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    Voi Jeesus, mikä mielikuva tuli yön valvoneena tuosta: Nana istumassa tyhjän kodin lattialla sylissään hiilaritanko, plussavaihtaja ja satulatolppa satuloineen, nojaten Crestin kiekkosettiin ilman fillaria.
    Kai tää voidaan sit järjestää jotenkin silleen, et multa haetaan Cali vasta, kun uus fillari on jo täällä ja ajovalmiina etten tarttis terapiaistuntoja välissä?
    Saatan nyt missata jotain mutta mitäs jos sen vaikka laittaa myyntiin vasta sitten kun uuden puolesta on kaikki kunnossa?

    Ja ehkä olen liikaa Fingerporia tässä matkan varrella lukenut mutta ekana tuli mieleen tuosta "tyhjän kodin lattialla" että ei kai se pyörän ostaja sentään huonekaluja vie mennessään...
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  4. #3844
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^
    Juu, juu, kysehän oli siis mielikuvasta, vieläpä toista vuorokautta valvoneena. Ei minulla unissakaan ole kaikki ihan loogista.
    Edelliseen lisättäköön, että käteen jäisi toki myös Chesterin stemmi ja polkimet ja Odi AGt hiilaritangon päissä.
    Hitsi, kun ton Konan varastosaldot näyttää taas tyhjää. Ei pääse kokeilemaan.

    Ja kyllä, kun tuo Cali tuosta lähtee niin kyllä siihen jää iso tyhjä tila täytettäväksi, melkoiset saappaat astua seuraavalla, on siihen jotenkin niin kiintynyt, kun se on ainoana pyöränä ollut mukana vähän kaikkialla.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  5. #3845
    ^ no minä kyllä itsekseni repesin alkuperäiselle mielikuvalle
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  6. #3846
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nana Katso viesti
    ^
    No tuo on ollut harkinta-hatussa jo tovin. Pitänee mennä sitäkin tonnikeijua katsomaan. Lähtishän siitäkin väkisinkin joku gramma, kun tuo kilometrin pituinen tanko olis pakko ensitöiksi vaihtaa semmoiseen, mihin raajat riittäis ja mullahan ei ole kuin hiilaritanko enää jos tuon X-Calin myyn. ja ne kiekot tietty ja plussavaihtaja ja Deityn satulatolppa satuloineen.
    Mä en ymmärrä tuota sun tonnikeiju pelkoa Tuon konan ilmoitettu paino M-koossa 13.2kg
    Katy Winton on 1m 59cm pitkä ja ajaa Trek Slash 9.9 hiilikuitupyörällä ja se painaa 13.3kg
    https://youtu.be/Pvh2khiBkvg?t=3m53s

  7. #3847
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^Niin ja hänhän ei tietenkään aja hissienskaa alamäkeen? Taitaa neidolta löytyä kevyempää kulkinetta sinne, missä kiipeillään kukkulalta kukkulalle, jos semmoista harrastaa. Kyllä se vaan tämänkokoisilla vaikuttaa siihen, miten sillä pyörällä jaksaa ajella jos se on painava. Isommilla hepuilla ei niinkään jos ei kisaa, ellei nyt jollain 30kg kulkineella ajele.
    Mutta siis ei noi oikein mikään (lukuunottamatta ehkä Pivottia) katselemistani ole kevyitä, joten sitä keventelyä harrastellaan sitten todennäköisesti niillä kiekoilla, tangoilla sun muilla, mitä käteen jää Trekistä.

    Meil on täällä keskuspuistossa sitäpaitsi ihan järkyn huonosti toimiva hissikuljetuspalvelu. Joka ylämäessä haen katseellani hissipistettä, valmiina hyppäämään kyytiin, mutta ne on jemmattu niin taitavasti, että joudun ihan itse polkemaan ylös asti. Ja seuraavan nyppylän kohdalla taas sama juttu. Tosi bad service. Se on palautteen paikka.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  8. #3848
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Keskuspuistossa on niitä kuuluisia tähtiportteja (luulet olevasi jossain kohta huomaat olevasi jossain aivan muualla) jotka kuljettaa pahaa avistamatonta kulkijaa minne sattuu, on taito löytää ne jotka johtaa ylämäen päälle...
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  9. #3849
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    ^ Niin on, niitä on jokapaikassa. Olen ihan tasaisesti eksyksissä aina, luullen vain hetkittäin paikantaneeni sijaintini, mutta tajuten taas hetken päästä olevani ihan muualla.

    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  10. #3850
    Liittynyt
    08/2011
    Paikkakunta
    Kouvola
    Viestit
    963
    Onhan se totta että kyllä sen itsekin huomaa ylämäkeen vääntäessä onko alla 10,5 kg vai 13,5 kg pyörä vaikkei kokonaismassan kohdalla puhuta kuin alle 5% erosta mutta kuitenkin. Tosin tuossa omassa verrokkiparissa nyt on erona melkein kaikki muukin kuin pelkkä paino... no joka tapauksessa, en silti välttämättä tekisi päätöstä painon perusteella ellei kaikki muu ole vertailukelpoista tai painoero tosi iso. Jollain kilolla ei ole mitään väliä (olen niin heinäkeppi itsekin että uskallan tuon sanoa) varsinkaan jos se painavampi pyörä on jostain muusta syystä parempi käsitellä. Sitten jos mennään tuonne kolmen kilon luokkaan niin on jo kysyttävä että mitä toisessa on tehty väärin jos lisäpainolla ei saavuteta jotain selvästi havaittavaa etua kuten puolta pidempiä joustoja tai muuta mukavaa.

    Oma juttunsa on sitten tietysti hinta. Nyrkkisääntöhän taisi olla että euro per gramma on vielä ihan jees, onko sitten järkevää maksaa tonni enemmän siitä että pyörä on kilon kevyempi jää jokaisen itsensä päätettäväksi.
    Foorumitotuuksia vastaan jo vuodesta 2011

  11. #3851
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Pivotin Switchblade tulee olemaan kova luu enskassa. Jopas osaa olla kuumottava pyörä. Odotan Spessun vastausta 29"/27.5+ kumit syövän pyörän suhteen, nyt kun Cruzi ja Pivot molemmat ovat julkaisseet 150/135mm joustavat iteraationsa. Pivotti syö vielä 160mm keulan ja on uudella 157 boostilla, johon mahtuu 3,25" gumes taaksekin.
    Roots, bloody roots

  12. #3852
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pturunen Katso viesti
    Odotan Spessun vastausta 29"/27.5+ kumit syövän pyörän suhteen, nyt kun Cruzi ja Pivot molemmat ovat julkaisseet 150/135mm joustavat...
    Eikös tuo Stumpjumper 6Fattie söis myös 29-kiekkoja? Vai odotteletko tänä vuonna julkaistavan Enduron tulevan myös plussaversiona?

  13. #3853
    Liittynyt
    12/2014
    Viestit
    45
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Samuli-1 Katso viesti
    Eikös tuo Stumpjumper 6Fattie söis myös 29-kiekkoja? Vai odotteletko tänä vuonna julkaistavan Enduron tulevan myös plussaversiona?
    Kyllä syö. Keväällä kokeilin pikaisesti 6fattiessä Bontragerin boost-navallisia 29er kiekkoja, joissa oli 2,1" sirkkelin terät renkaina ja kyllä sinne muistaakseni jäi hyvin tilaa vähän leveämmällekin renkaalle.

  14. #3854
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Kaiken järjen mukaan Enduroon tulisi plussa-versio, kun kerran jengi niitä koko ajan muuttaa jo nyt plussiksi.
    Roots, bloody roots

  15. #3855
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    30
    Polttelee polttelee...

    Viimeset 4v oon huristellut Spessun Enduro Compilla (2010) eikä omissa ajoissa oikeen siitäkään oo löytyny mitään pahaa sanottavaa, mutta 6v vanha malli... Eli pitäisköhän käydä kaupoilla. All-in-one menopeli ois tähtäimessä millä ajelen kaikki ajot: peräkärryn veto, työmatkat, hki:in keskuspuiston polut, pidemmät metsäajelut ja vielä kaupan päälle tulee jokusen kerran kesässä käytyä bikeparkeissa. Spessua ennen oli käytössä Radon 100m joustolla eli kauheesti ei ole kokemuksia erilaisista fillareista. Spessun sain aikoinani reippaaseen aleen eli siinä ei tarttenu hintaa harmitella. Nyt uudet Spessut maksaa maltaita eli joutuu etsimään vaihtoehtoja. Vähän on myös hakusessa kannattaako tähyillä kohteita mihin menee 27.5+ ja 29 vai pelkkä 29 vai pelkkä 27.5 vai pelkkä 27.5+.

    Se siitä alustuksesta. Kiikarissa on tällä hetkellä YT:n Capra ja kenties myös Jeffsy. Capra on varmaan passeli eikä hirveästi(?) eroa nykyisestä Endurosta ihan kauheesti, kai. Jeffsyssä mua mietityttää se, että kuinka paljon ketterämpi se ois kuin Capra ja nykyinen Enduro. Jeffsyn mainosklipissä pyörä ainakin kulkee ihan nätisti. Omat taidothan näitten pelien kanssa tulee joka tapauksessa ekana vastaan... Capran saan varmaankin testiajoon lähitulevaisuudessa. Tietääkö ketään onko jollakulla pk-seudulla Jeffsyä lainata pariks tunniks? Pituutta mulla on 180cm eli Jeffsyn L on se oikea koko.

    Tiiä sitten jaksanko odotella uusinta Spessun Enduroa ja kannattaako, kun senkin hinta on lähempänä 4k kuin 3k...

    - Antti

  16. #3856
    Liittynyt
    08/2015
    Viestit
    87
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Greycap Katso viesti
    Onhan se totta että kyllä sen itsekin huomaa ylämäkeen vääntäessä onko alla 10,5 kg vai 13,5 kg pyörä vaikkei kokonaismassan kohdalla puhuta kuin alle 5% erosta mutta kuitenkin. Tosin tuossa omassa verrokkiparissa nyt on erona melkein kaikki muukin kuin pelkkä paino... no joka tapauksessa, en silti välttämättä tekisi päätöstä painon perusteella ellei kaikki muu ole vertailukelpoista tai painoero tosi iso. Jollain kilolla ei ole mitään väliä (olen niin heinäkeppi itsekin että uskallan tuon sanoa) varsinkaan jos se painavampi pyörä on jostain muusta syystä parempi käsitellä. Sitten jos mennään tuonne kolmen kilon luokkaan niin on jo kysyttävä että mitä toisessa on tehty väärin jos lisäpainolla ei saavuteta jotain selvästi havaittavaa etua kuten puolta pidempiä joustoja tai muuta mukavaa.

    Oma juttunsa on sitten tietysti hinta. Nyrkkisääntöhän taisi olla että euro per gramma on vielä ihan jees, onko sitten järkevää maksaa tonni enemmän siitä että pyörä on kilon kevyempi jää jokaisen itsensä päätettäväksi.

    Tulee aika kalliiksi pyörä jos 1€ per 1g esim 13kg pyörä olis 13 000g niin 13k€ en tiedä ymmärsinkö väärin

  17. #3857
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    Ymmärsit. Tuo euron gramma kevennyksen hinta tulee vastaan kun pyörän hinta on selvästi keskitasoa korkeampi ja osat jo valmiiksi kevyempiä.

    Tässä tarkoitetaan sitä, kun lähdetään keventämään lisää jo valmiiksi kevyestä pyörästä. Tällöin kevyemmät osat ovat kuitua/titaania ja hinta aiempaa kevyemmälle osalle on kova. Esim. 12 kg enskapyörästä kevennys 11 kg alkaa kustantamaan tonnin, joka tulee vaikka aluvanteista kuituvanteisiin siirtymällä.
    Roots, bloody roots

  18. #3858
    Liittynyt
    04/2016
    Viestit
    296
    Sain pari viikkoa sitten helmikuussa tilaamani Pole Evolink 150:sen. Se on ihan käsittämättömän hyvä. Alaspäin sillä uskaltaa ajaa lujempaa kuin DH-pyörällä (Intense 951), joka minulla oli aiemmin ja ylöspäin se kiipeä paremmin kuin yksikään trailipyörä, jolla olen ajanut. Toki xc-pyörät kiipeävät vauhdikkaammin, mutta teknisen ylämäen tuolla kyllä pääsee paremmin. Etupään pito on suorastaan tyrmäävän hyvä eikä peräpään pidossakaan ole valittamista. Pyörä on pitkä ja loiva, mutta ajossa sitä ei huomaa ollenkaan enkä ole ainakaan vielä jäänyt konkeliin yhteenkään mutkaan pyörän pituuden takia.
    Kävin myös koittamassa sillä hissipyöräilyä ja eipä tullut dh-pyörää ikävä. Renkaat on tällä hetkellä NN 2.8 joten kivet ja juuret eivät paljoa häiritse. Keulana on DVO Diamond ja tuo NN 2.8 sopii siihen hyvin, sopisi ehkä jopa 3.0 versiokin. Taakse menisi varmasti ainakin 3.25 ehkä jopa suurempikin. Niin eikä ole mitään boosteja kummassakaan päässä vaan ihan tavan 100/15 ja 142/12 mitoitukset.
    Ostin sen ihan trailipyöräksi enkä sillä mihinkään kisaan ajatellut mennä, mutta jos joku harkitsee uutta enduropyörää niin kannatta jokin noista Poleista käydä koeajamassa.

  19. #3859
    Moro.

    Uuden enskapyörän osto olisi edessä. Aikaisempana pyörinä on ollut Specialized Stumpjumpper comp lenkkipyöränä ja Trek session 88 bikeparkkeihin. Loukkaantumisen takia hankkiuduin molemmista eroon ja nyt tulisikin kaikki ajot suorittaa samalla pyörällä. Ajo tulee olemaan pääsääntöisesti alamäkipainotteista enskaa sekä bikeparkkia. Aina ei kuitenkaan pääse bikeparkkeihin ajelemaan jolloin tulee poljettua myös ihan metsäpoluilla.
    Budjetti on noin 3700€ ja miellessä onkin ollut joko Specialized Enduro comp, Commencal Meta AM V4 Race, tai Orange Alpine 160 pro. Kysymys kuuluukin mitä kyseisistä pyöristä suosittelisitte minuille vai olisiko joku muu vielä parempi vaihtoehto?

  20. #3860
    Orange on noista klassikko, ei voi mennä vikaan. Enduro heti kakkosena ja Meta pitää perää.


    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  21. #3861
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    1.634
    Sanokaas nyt.Konan process 153 pyörään olen yläpuolista ohjuria hankkimassa.Keskiön ympärillä on iscg05 kiinnitys,mutta chainstayssa on myös,mitä ilmeisemmin etuvaihtajalle kiinnitys paikka.
    Meneekö tuohon chainstayhin e-type? E-type olisi hyvä kun ei tarvitse kampia irroittaa jos ohjurin haluaakin pois.
    Don’t know if it’s illegal to be handsome and ride a bike at the same time but whatever, I live dangerously


  22. #3862
    Liittynyt
    06/2004
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    7.160
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Orange on noista klassikko, ei voi mennä vikaan. Enduro heti kakkosena ja Meta pitää perää.
    Orangessa mietityttää vain se, että sitä on kehuttu jo tyyliin 10 vuotta. Onko se pysynyt ajan hermolla kehityksessä vai oliko se valmiiksi uusimpiin pyöriinkin verrattuna täydellinen? Itselläni on jo about 8 vuotta vanha meta alkuperäisellä takaiskarillakin vielä ja epäilen, että tän hetken pyörät on samassa hintaluokassa aikasta lailla parempia. Mutta ei auta mennä kokeilemaan, koska nyt ei ole oikein varaa päivittää.

  23. #3863
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti nikomattiantero Katso viesti
    Moro.

    Uuden enskapyörän osto olisi edessä. Aikaisempana pyörinä on ollut Specialized Stumpjumpper comp lenkkipyöränä ja Trek session 88 bikeparkkeihin. Loukkaantumisen takia hankkiuduin molemmista eroon ja nyt tulisikin kaikki ajot suorittaa samalla pyörällä. Ajo tulee olemaan pääsääntöisesti alamäkipainotteista enskaa sekä bikeparkkia. Aina ei kuitenkaan pääse bikeparkkeihin ajelemaan jolloin tulee poljettua myös ihan metsäpoluilla.
    Budjetti on noin 3700€ ja miellessä onkin ollut joko Specialized Enduro comp, Commencal Meta AM V4 Race, tai Orange Alpine 160 pro. Kysymys kuuluukin mitä kyseisistä pyöristä suosittelisitte minuille vai olisiko joku muu vielä parempi vaihtoehto?
    Miten olisi Devinci Spartan?

    http://www.ridemore.fi/devinci-spartan-

  24. #3864
    Liittynyt
    03/2009
    Paikkakunta
    Hki
    Viestit
    30
    Onkohan Endurosta tulossa ens vuonna uudempi painos missä joustoa on vähän koroteltu ja varmaan + koon renkaat mahtuu paremmin? Mountainbikeshopissa on vissiin jotain 2015 Enduro-malleja alessa mikäli "vanhat" kelpaa.

  25. #3865
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^oliko hakusessa 29" vai 27.5"? Jos 29" niin äänestän Spessua. Tai miten olisi 27.5+? Siinä saattaisi olla eniten yleispyörää tarjolla ja viimeisimmissä enskakisoissa 27.5+:lla on sijoituttu hyvin. Uskon sen olevan tulevaisuutta ja uutta mankelia hankittaessa kannattaa tuumia tuokin puoli loppuun.
    Roots, bloody roots

  26. #3866
    Liittynyt
    09/2008
    Viestit
    215
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti AJR Katso viesti
    Onkohan Endurosta tulossa ens vuonna uudempi painos missä joustoa on vähän koroteltu ja varmaan + koon renkaat mahtuu paremmin? Mountainbikeshopissa on vissiin jotain 2015 Enduro-malleja alessa mikäli "vanhat" kelpaa.
    Tässä kesän aikana sitä uutta Enskaa oltais vissii odottelemassa. Spekseistä ei oo tainnu tihkua juuri mitään, paitsi että jousitusratkaisu ois ehkä menossa ihan uusiksi.

    Nykyiseenkin 29:n mahtuu 2.8" -rengas, mut ei 3.0".

  27. #3867
    Kiitoksia vastauksista! Olen kallistumassa joko Devincin spartaan tai Specializedin Enduro comppiin, koska ne tuntuisivat vastaamaan parhaiten omaan tarpeeseen ja niitä löytyy helposti M kokoisena koeajoon. 27,5" on hakusessa, koska mielestäni 29" tekee pyörästä hieman kankean kovemmissa vauhdeissa bikeparkeissa (jos kovemman vauhdin joskus sattuu saavuttamaan). Voi olla toki etten vain osaa kuskata kaksysiä.

  28. #3868
    Liittynyt
    10/2013
    Paikkakunta
    Hellsinki
    Viestit
    1.879
    ^Spessun Endurosta on moni sanonut, että toimii paremmin 29"-versiona. Tuo on saanut eniten kiitosta nimenomaan sen kyvystä saada nopeus päälle ja pitää se. Plussagumeksien laittamisen hinta on, että BB laskee pari senttiä ja alkuun kammet paukkuvat kiville.
    Roots, bloody roots

  29. #3869
    27,5+ vois olla "nykyaikaisempi"

    http://www.ridemore.fi/devinci-hendrix

  30. #3870
    Liittynyt
    06/2008
    Viestit
    135
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eki_boomer Katso viesti
    27,5+ vois olla "nykyaikaisempi"

    http://www.ridemore.fi/devinci-hendrix
    Miksi tuossa on XC haarukka? Eikä hissitolppaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •