GiantHephaElectrobikeFillari
Sivu 237 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 137 187 227 235 236 237 238 239 247 287 337 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.081 - 7.110 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #7081
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Minä käytin ensimmäiseen tubeless-viritykseen 73mm Gorilla teippiä ja 50mm heijastinteippiä, eli aivan niinkuin palstan kokeneet konkarit on neuvoneet. Varsin helppo homma oli tehdä ja on jo muutaman viikon toiminut hyvin.

    Varmaan voi muillakin tarvikkeilla onnistua mutta kun kokeneet on myös kertoneet että jos käy tuuri että sopivasti liukenee teipin liima irti teipistä mutta istuu kehässä hyvin niin melkoinen sotku ja savotta on edessä kun kehät putsaa. Ja sitten tietty koko homma uudelleen. Tämän takia en itse nähnyt syytä kokeilla muita vaihtoehtoja. Mutta kokeilemallahan tuo parhaiten selviää. (niitä vähemmän hyviä teippejä onkin sitten monia)

    Hyvin kannattaa kehät pyyhkiä jollain rasvan poistajalla. Itse pyyhkäisin kehän reunoja vähän vielä hienolla hiekkapaperilla että olisi hyvä alusta teipin liiman tarttumiseen. Hiomapölyt tietysti rätillä ja jollain liuottimella pois ennen teippausta.

  2. #7082
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Uleaborg
    Viestit
    2.070
    On täysin kiistatonta, että gorilla liukenee stanin litkuilla. Tehkää siitä gorillasta sauma ja avatkaa myöhemmin rengas. Litku luikertelee hitaasti sauman alle. On havaittu monta kertaa täällä. Ja on käytetty sisureitakin painamiseen....

    Kyllä se gorillalla silti onnistuu mutta voi sen tehdä ilman gorillaakin. Näillä muovipussi jne-menetelmillä.

  3. #7083
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^On muitakin litkuja kuin Stan's.
    Joe's no flats toiminu ainakin mulla hienosti gorillan kanssa.
    Siinä on kiva hajukin.

    Tämän aamun työmatkafiilistelyn tuloksia rengastestin muodossakin.
    Kuten jo todettu muta on Knardin akilleen kantapää. Muuta moitittavaa en renkaasta keksi.
    Kunnon limajuurakoon en ole vielä sillä toki päässyt.
    Enkä ole vielä kokeillut edes matalia paineita, ei ole ollut tarvetta.


  4. #7084
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti rjrm Katso viesti
    On täysin kiistatonta, että gorilla liukenee stanin litkuilla. Tehkää siitä gorillasta sauma ja avatkaa myöhemmin rengas. Litku luikertelee hitaasti sauman alle. On havaittu monta kertaa täällä. Ja on käytetty sisureitakin painamiseen....

    Kyllä se gorillalla silti onnistuu mutta voi sen tehdä ilman gorillaakin. Näillä muovipussi jne-menetelmillä.
    Näin varmaan on jos oikein kiistattomasti kerrotaan. Itsellä useampi renkaanvaihto takana, silti alkuperäiset gorillateipit mulefut-vanteella ja stanin litkut.
    Teippejä en ole katsonut tarpeelliseksi vaihtaa kertaakaan. Liima ei ole ainakaan toistaiseksi liuennut. En ole tehnyt vanteelle minkäänlaista putsausta, karhennusta tai muutakaan toimenpidettä ennen gorillan laittamista.
    Gorillat kehälle kädellä painellen (ei sisurilla), venttiili kiinni, renkaat paikoilleen, kompuralla renkaat ylös, litkut sisään ja ajopaineet alle. Ei silitysrautoja, ei kauheeta säätöä.

  5. #7085
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    41
    varmaan sataan kertaan kysytty mitä suosittelette vetelevien bulldozereiden (litkutetut 4.7) tilalle (2fat pro) ?
    Surly Budeja vähän kattelin mutta täällä tuntuu olevan niin paljon mielipiteitä kun on vastaajia

  6. #7086
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pumo Katso viesti
    varmaan sataan kertaan kysytty mitä suosittelette vetelevien bulldozereiden (litkutetut 4.7) tilalle (2fat pro) ?
    Surly Budeja vähän kattelin mutta täällä tuntuu olevan niin paljon mielipiteitä kun on vastaajia
    Barbegazi tai Jumbo Jimit

  7. #7087
    Jumbo Jim 4.8 eteen ja Barbegazi taakse.
    BUD on tietysti myös varma valinta.

  8. #7088
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Melko kiistanalaisesti on jättänyt gorilateippi liimoineen liukenematta stanin litkuihin omissa virityksissä.

  9. #7089
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Jumbo Jim 4.8 eteen ja Barbegazi taakse.
    BUD on tietysti myös varma valinta.
    onkos tohon eteen eri rengas jotain perusteluja, varmaan rullaus parempi, muuta?
    josko tommoset Barbegazit sitten taakse ja eteen, näyttää olevan 99e ylävitosessa.

  10. #7090
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Budi molempiin päihin. Melkein väittäisin ettei voi mennä vikaan.
    Paitsi painossa, jos se on kriteerien joukossa.

  11. #7091
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    41
    varmaan kaikki on kevyempiä noihin bulldozereihin verrattuna.
    Kärkkäisellä olis 85e Jumbojimin Liteskinit
    https://www.karkkainen.com/verkkokau...n-musta-rengas

  12. #7092
    Liittynyt
    10/2015
    Viestit
    49
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pumo Katso viesti
    varmaan kaikki on kevyempiä noihin bulldozereihin verrattuna.
    Kärkkäisellä olis 85e Jumbojimin Liteskinit
    https://www.karkkainen.com/verkkokau...n-musta-rengas
    Noi Kärkkäisen 85€ on 4"
    https://www.bike24.com/1.php?content...D%5B13876%5D=1

    Bike24 löytyy 4.8" halvemmalla ja toki 4".

  13. #7093
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    41
    kiitos hyvä huomio

  14. #7094
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pumo Katso viesti
    onkos tohon eteen eri rengas jotain perusteluja, varmaan rullaus parempi, muuta?
    josko tommoset Barbegazit sitten taakse ja eteen, näyttää olevan 99e ylävitosessa.
    No onhan renkailla ihan eri tehtävä edessä ja takana. Edessä tietty kanttipito on tärkeää. Aina parempi jos se toteutuu erilaisilla pinnoilla ja varsinkin märässä. Muuten helposti kynnetään tonttia.

    Takana tietysti vetopito. Samoin hyvä juttu jos toimii erilaisilla pinnoilla ja märässäkin. Tietysti takanakin on vähän sivuttaispitoa hyvä olla. Ja jotkut tosiaan vielä arvostaa rullaamistakin joka takana korostuu kun takana on yleensä enemmän painoa kumin päällä.

    Mutta näissä jutuissa mieltymykset ja ajotapa on se vaikuttava juttu mitä kukin pitää tärkeänä joten jos ominaisuudet kiinnostaa niin kannattaa itse vähän kokeilla eri vaihtoehtoja.

    Ihan käypäisiä vaihtoehtoja edelläkin on suositeltu. Eikä ne erot nyt mitään valtavia lopulta ole, useimmilla voi ajaa oikein hyvin. Varsinkin kun on vähän ajanut eri olosuhteissa jollain renkailla niin oppii tietämään niiden rajat.

  15. #7095
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pumo Katso viesti
    onkos tohon eteen eri rengas jotain perusteluja, varmaan rullaus parempi, muuta?
    josko tommoset Barbegazit sitten taakse ja eteen, näyttää olevan 99e ylävitosessa.
    Mulla on sekä JJ4.0 että Barbegazit. JJ4.0 rullaa selvästi paremmin pikitiellä, mutta aika pieni ilmatila. Barbegazissa ei juurikaan selfstreerinkiä. Barbegazi toimii kaikkialla, kuten JJkin kesät talvet. Winter Syötteen loppunousussa, joku paukutteli huipulle asti JJ4.0:lla heittämällä ohi, meikän Barbegazeilla sutiessa paikoillaan. Tosin kuskikin oli 50 kg riisikeppi...

  16. #7096
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    41
    aika kalliita kokeiluja jos omalla meinaisi testailla eri vaihtoehtoja
    täältä saisi JJ snakeskiniä samaan hintaan (99e) kuin Barbegazia, tuo alkaa olemaan semmonen kipuraja. Suomesta meinasin kuitenkin tilata.
    http://www.pyora-pori.fi/epages/pyor..._ja_tarvikkeet

    tämä renkaan vaihto innostus sai nyt uutta puhtia tätä topiccia lukiessa ja onhan tuo bulldozereiden vetely välillä vähän ärsyttävää mutta olen niillä pärjäillyt.
    pitää miettiä kumpaan päädyn.
    tubeleksena tottakai jatketaan.

  17. #7097
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti pumo Katso viesti
    onkos tohon eteen eri rengas jotain perusteluja, varmaan rullaus parempi, muuta?
    Oman kokemuksen mukaan JumboJim 4.8 vetelee ohjausta vähemmän kuin Barbegazi (joka ei sekään pahemmin vetele ellei paineet selvästi alle 0.5bar). Samoin Barbegazin vetopito takana voi olla aivan aavistuksen parempi kuin jumbojimissä - tämä täysin epätieteellistä perstuntumaa toki. Hyviä molemmat. Jumbo Jim hiukan isompi, kevyempi (LiteSkin, SnakeSkin taitaa olla samoissa barbegazin painon kanssa) ja halvempi.

    89,9€ JJ 4.8 SnakeSkin ja suoraan hyllystä

    https://www.verkkokauppa.com/fi/prod...-rengas-26-x-4

  18. #7098
    ^Verkkokaupasta 4.8 snakeskin 89,90€

    Omassani on tällä hetkellä JJ edessä ja Bulldozer takana. Kombo toimii hyvin. Eron kyllä huomaa rullaavuudessa ja ilmatilavuudessa, mutta ei se nyt niin merkittävä ole, etteikö Bulldozerilla pärjäisi.

  19. #7099
    Ottaisin halvemmat eli Jumbo Jimit

  20. #7100
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  21. #7101
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pohje Katso viesti
    Näin varmaan on jos oikein kiistattomasti kerrotaan. Itsellä useampi renkaanvaihto takana, silti alkuperäiset gorillateipit mulefut-vanteella ja stanin litkut.
    Teippejä en ole katsonut tarpeelliseksi vaihtaa kertaakaan. Liima ei ole ainakaan toistaiseksi liuennut. En ole tehnyt vanteelle minkäänlaista putsausta, karhennusta tai muutakaan toimenpidettä ennen gorillan laittamista.
    Gorillat kehälle kädellä painellen (ei sisurilla), venttiili kiinni, renkaat paikoilleen, kompuralla renkaat ylös, litkut sisään ja ajopaineet alle. Ei silitysrautoja, ei kauheeta säätöä.
    Ihan samaiset kokemukset ja samasta vanteesta täälläkin, no problem.

    Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

  22. #7102
    Mulla on dude tuossa kevättalvella hommattuna ja edelleenkin mennään ilman litkuja ja ei ole tarvinut ilmoja lisäillä, käsittämättömän kovat noi dtswissin vanteet ja jj4,8" originaalikumekset alla, jotka kyllä talvellakin yllätti erittäin hyvällä pidolla, kunhan vain paineet paukuttaa alas, mutta jollain 0,3 paineilla menee ja rullaa vielä suhteellisen kevyesti. Tietääkö kukaan muuten mitä on se kangas jota nuissa dtswissin renkaissa käytetään vannenauhana? Sehän on ihan kirjaimellisesti semmoista nauhaa. Olis hyvä varuilta tilata varastoon sitä seuraavan saksaostoksen yhteydessä.

  23. #7103
    Liittynyt
    03/2011
    Paikkakunta
    Imatra
    Viestit
    41
    päädyin sitten JJ 4.8 snakeskiniin verkkokaupasta. gorillateipin ostoon lähdettävä vaikka vanhat teippaukset edellisen omistajan jäljiltä on kyllä pitäneet mutta viisaampi uusia samalla kaikki sisukset.

  24. #7104
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    ^Ainakin Liteskinit on oikein mainiot. Ei varmaan Snakeskinit ole yhtään huonompia, joten mitä luultavimmin hyvä valinta. Kun saat käyttöön niin kertoile jossain vaiheessa miten kyljet kestävät kivikossa. Noidenhan pitäisi olla kyljiltään vahvemmat kuin Liteskinit jotka raapiutuu ennen pitkää aika ruman näköisiksi, vaikka eivät nekään ilmeisesti kovin helposti hajoa.

    Muuten, jos helposti käy päinsä niin punnitse Snakeskinit. On varmaan moni kiinnostunut.

  25. #7105
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Vajaa tunti tokaa lenkkiä takana, kun tapahtui pyörän etupäässä rengasrikko. Pieni terävä keppi ison knardin keskeltä läpi ja game over.. Mukava sattuma sinäänsä, että olen 30v ja eilen tapahtui aikuisiän ensimmöinen rengasrikko, kun työmatkacrossarista puhkesi etukumi ja tänään sama kohtalo läskillä. Huomenna tekisi mieli mennä autolla, mutta eiköhän sitä löydä itsensä satulasta aamulla taas.

  26. #7106
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Pääseekö JJ 4.8 lähellekään samaa ajotuntuman pehmeyttä kuin bud? Kesäkelistä olisi kyse.
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  27. #7107
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    Pääseekö JJ 4.8 lähellekään samaa ajotuntuman pehmeyttä kuin bud? Kesäkelistä olisi kyse.
    Ainakin se on aavistuksen kapeampi, ite ku ajelen blutolla, niin vähä huono verrata etukumina pehmeyttä, mutta takana toimii pidoltan yms. lähes isoKnardin veroisesti, mutta vastaavasti on karvan yli 300g kevyempi ja sen huomaa..

  28. #7108
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Tämän aamun työmatkafiilistelyn tuloksia rengastestin muodossakin.
    Mitä mitä? 🙄 Joko on Pole tullut vai lainapyöräänkö jo omia kumeja mallaillut? 😃

  29. #7109
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainapyörään mallailtiin omia kumeja.

  30. #7110
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    Pääseekö JJ 4.8 lähellekään samaa ajotuntuman pehmeyttä kuin bud? Kesäkelistä olisi kyse.
    En minä ainakaan mitään eroa ole huomannut kovalla keulalla. En tosin ole edestakas vaihdellut ja oikein vertaamalla verrannut, mut tuskin suurta olisi näinkään havaittavissa. Kanttipidossa eron kyllä huomaa, jos alla on pehmeämpää ainesta.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •