HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 235 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 135 185 225 233 234 235 236 237 245 285 335 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 7.021 - 7.050 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #7021
    zipo Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ei mulla ole kyllä pyörääkään vielä! Nyt pitää vaan palstapyöräillä.
    Sama juttu uuden fläsän osalta,tosin syksylle ja talvelle renkaat on jo päätetty vaan ei ostettu .Mielenkiinnolla odotan jahka mitä mieltä suuri raati on ko.renkaista.
    Pari päivää ehdin koeajaa ja oma päätös oli valmis.

  2. #7022
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zipo Katso viesti
    Mielenkiinnolla odotan jahka mitä mieltä suuri raati on ko.renkaista.
    Pari päivää ehdin koeajaa ja oma päätös oli valmis.
    Saatan olla ihan hakoteillä arvauksessani, mutta oletan, että minäkin odotan mielenkiinnolla mielipiteitä

  3. #7023
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Miks porukka ei lämpene barbegazista? Minusta hyvä rengas kesät talvet..
    Kyllä mää tykkään, on toisilla kiekoilla koko nastattoman kauden..

  4. #7024
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Miks porukka ei lämpene barbegazista? Minusta hyvä rengas kesät talvet. Ei ole kyl paljoa vertailukohteita, mutta mutta.

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
    Miten niin ei?? Imo aivan loistava rengas. Rullaa ja pitää, kovemmassakin vauhdissa uskaltaa kantata, eikä nappulat sortunut alta. Sais olla vaan puoli tuumaa kapeampi, että pystyis käyttämään kaikkia pykäliä

  5. #7025
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    ^ sullo väärällaine pyörä mutis

  6. #7026
    mutanaama Guest
    Mä vielä sinnittelen tolla ja vaihdan yhtä kapeaan.

  7. #7027
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Miks porukka ei lämpene barbegazista? Minusta hyvä rengas kesät talvet. Ei ole kyl paljoa vertailukohteita, mutta mutta.
    Hyvähän se on, ite tykänny eikä oo tullu mitään päivitystarpeen tunnetta. Mutta kun se on vakiorengas perus trekissä. Eihän sellasesta voi lämmetä. Pitää päästä speksaa ja testaa kymmentä eri nakkia ja silti haaveilla kaikista tulevista renkaista jota on nähty vilaukselta messuilla tai tehdaskuskien protopyörissä. Vain rengas tulevaisuudesta voi olla riittävän hyvä..!

  8. #7028
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Pitäis kesäeturengas keksiä Loulle kaveriksi 100mm vanteelle, helpoin lie ois Bud, mutta kiinnostais joku muukin. Barbegaz, Knard, Colossus & Bulldozer lie mielenkiintoisimmat, mikähän noista vois olla "paras" että kestäis ajaa (väärin) muuallakin kuin kovalla polulla?Selfsteerinkiä ei tarvis matalillakaan paineilla olla hirveästi, siirtymärullaavuutta en ihan hirveästi kaipaa.

    Vai alottaisko suosiolla Budista, Lou pysynee kesällä takarattaana ku niitä jo on kaks ja paremmat talvikumet on erikseen.

  9. #7029
    Liittynyt
    11/2015
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    4.393
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Selfsteerinkiä ei tarvis matalillakaan paineilla olla hirveästi
    Bulldozeri ainaki kannattee unohtaa.

  10. #7030
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Jos ajat Lou takana, niin ei ole mitään järkeä laittaa muuta, kuin Bud eteen se on vaan paras kunnes toisin todistetaan. Se on eri juttu jos haluaa keventää pyöriviä enempi vielä kesäksi, sitten JJ esim. ja se ei pärjää Budille. Maxxixsen uutuuksista ei havaintoa kuinka toimii ohjauksen suhteen, mutta eipä ne kevyitäkään ole.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  11. #7031
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Tecumseh, ON
    Viestit
    29
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Miks porukka ei lämpene barbegazista? Minusta hyvä rengas kesät talvet. Ei ole kyl paljoa vertailukohteita, mutta mutta.

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
    Maa kayn ainakin ihan kuumana niille vaikka en ole viela ajanut metriakaan. Odotan pakettia kun kuuta nousevaa. Ja oli viela niin sopivan hintaset.

  12. #7032
    Liittynyt
    02/2016
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    43
    Kiinnostaa renkaat jotka ei puhkeile vaikka paineita täydet mitä saa laittaa. Sisäkumit käytössä. Onko Helgat kestävimmät? "Snakebite" kestävyys etusjalla. Kyljestä aina puhki.
    https://laudalle.wordpress.com/

  13. #7033
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Maxxiksella on vanhempi Mammoth joka on vähän pienemmällä ilmatilalla ja uudemmat vähän leveämmät/korkeammat Minion DHF ja DHR, kaikkia on saatavissa EXO-versiona, tarkoittaa viiltosuojausta. Jos kivikkoryskäämiskestävyyttä hakee niin ne on varmaan aika vahvoja. Ainakin Mammothin kylkien kestävyyttä on kehuttu.

    Itse voisin valita Minionit koska ne vähän leveämpinä suojaa paremmin vannetta ja isompi ilmatila myös vähän paremmin suojaa vanteelle iskemistä vastaan.
    Kyljistään vahvat kumit ei yleensä ole parhaita rullaajia, mutta se ominaisuus ei tässä casessa taida olla merkittävä.

    Kannattaisi ehkä myös tuumia kevyiden polvisuojien hankintaa. Tuollaisissa paikoissa jos sattuu kyntämään tonttia niin on luultavimmatusti ajotauko lyhyempi syndien kanssa. Itsellä on G-formit, ei ajossa huomaa.
    J.Kottenberg muokkasi tätä : 10.05.2016 at 18.58

  14. #7034
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Miks porukka ei lämpene barbegazista? Minusta hyvä rengas kesät talvet. Ei ole kyl paljoa vertailukohteita, mutta mutta.

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
    Minä ainakin lämpenen. Oikein hyvä rengas. Talvella yllättävän hyvä pito jäälläkin ja lumella ei nastoja tarvi. Ajelen enimmäkseen metsäpolkuja ja kelkkajälkiä talvisin. Kesäksi vaihdoin nyt Maxxis Mammothit, kun ajattelin säästää kalliit renkaat ensi talveen. Mammotheissa myös se hyvä puoli ettei rapa roisku samalla tavalla kuin karkeammasta kuviossa.

  15. #7035
    läskimooses Guest
    WHY WIDER IS BETTER

    A 23mm tyre on a 17mm rim looks a bit like a light globe (see D left). The sidewalls of the tyre curve dramatically inwards under the tread to fit into the rim well. In contrast, a 23mm tyre on a 25mm rim has nearly vertical sidewalls (see E left). The skinny rim option requires higher air pressure for any given load to achieve similar stability to the wider rim option. It will never be as secure in cornering because the ‘circle’ of the tyre is more easily squashed sideways by cornering forces. Incidentally, tubular rims have gotten wider at the same time as clinchers to achieve that same aero-stability, but more rim under the tyre stabilises those tyres (to a lesser degree) too. The wide rim (E) has a considerably larger volume of air inside the tube than does the narrow rim (D). This change in shape of the tyre and reduces the rolling resistance – it shifts the entire curve in the graph below to the left. This also moves the inflection point of the tyre (red circle) – the specific level of air pressure where the rolling resistance flattens out, and more air pressure provides few gains. The wider tyre has a slightly different shape where it contacts the road, both wider and shorter. All other things being equal, this wider tyre will deform less when it hits a bump in the road and thus has lower rolling resistance. The extra air volume means you can run lower air pressure without damaging the rim. The altered rolling resistance curve means running less air pressure doesn’t hurt your speed, but it does make the ride more comfortable and improves traction on rough pavement. It really is a win-win situation.
    http://bicyclingaustralia.com.au/rid...s-wider-better

    ^ Tossa lisää selitystä miksei 100mm vs. 65mm vannemiehet voi edes vertailla paineita keskenään.

    http://mtbiking.com.au/how-to/bike-t...oose-wide-rims

    Renkaista, kyllä se vaan on toi iso Knard aika onneton eturengas, aivan liian pyöreä profiili, lipsuu heti pehmeällä alustalla kantatessa tai oikeastaan jo suoraan meno on hankalaa. Takana OK ja pitoa siinä on kuivalla alustalla aivan tautisesti, jotain kertoo esim. se että mulla sattu vähän kampi kiveen, ja kun takana Knardissa oli riittävästi pitoa, rikkoi isku XT:n takapakan alumiinirungon!

  16. #7036
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Onhan noita XT 10 pakkoja ihan polettu paskaks.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  17. #7037
    läskimooses Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Onhan noita XT 10 pakkoja ihan polettu paskaks.
    22-lehtisestä kaikki niitin ympärykset poissa + alumiinirunko murtunut poikki, sulla on varmaan teräsreidet

  18. #7038
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Alumiini spidereitä on murtunut paristakin pakasta ja en ole ainoa kellä on mennyt.

    Lähetetty minun SM-G800F laitteesta Tapatalkilla
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  19. #7039
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti läskimooses Katso viesti
    Renkaista, kyllä se vaan on toi iso Knard aika onneton eturengas, aivan liian pyöreä profiili, lipsuu heti pehmeällä alustalla kantatessa tai oikeastaan jo suoraan meno on hankalaa. Takana OK ja pitoa siinä on kuivalla alustalla aivan tautisesti, jotain kertoo esim. se että mulla sattu vähän kampi kiveen, ja kun takana Knardissa oli riittävästi pitoa, rikkoi isku XT:n takapakan alumiinirungon!
    Entäs Knardin pito takana märällä? Kuivalla ny pitää mikä tahansa.
    Tässä vaan pohdin että pidänkö vaiko myynkö "kun halavalla sain"-Knardin ja hommaan jo valmiiksi luotto Budin.
    Tai Colossuksen..

    Nimittäin ei renkaalla mitään tee jos ei se pidä märällä kivellä/juurella ja mudassa.
    Moisiin tilanteisiinhan läskillä nimenomaan hakeudutaan.

    Edit: toki luontainen uteliaisuus houkuttaa edes kokeilemaan Knardia, mä kun en purematta niele yleistä hypeä sen erinomaisuudesta.
    Perse edellä pitää puuhun mennä.

  20. #7040
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Mulle on isoKnardista verrattuna Budiin tullut vähän semmoinen ajatus että Bud on parempi pehmeässä, siis kevään ja syksyn muta-ja saviliejuissa. IsoKnardia taas pidän märässä kivikossa ja juurissa parempana. Mudassa kohtalainen. Ei siis ole täydellisiä ja vähän sen mukaan minkälaisissa paikoissa ajelee ne pitää valita, ja tietysti on myös makuasiakin.

    Mutta kun isoKnard kerran sulla on niin testaa ihmeessä. Muutaman lenkin ajettunakin siitä saa hyvän hinnan.

  21. #7041
    mutanaama Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Alumiini spidereitä on murtunut paristakin pakasta ja en ole ainoa kellä on mennyt.

    Lähetetty minun SM-G800F laitteesta Tapatalkilla
    Juu, ilman niitä teräreisiäkin.

  22. #7042
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Niinpä mutta olishan ne kivat näin hiilikuidun valtakaudella.

    ^^^Knardi tukkeutuu mudasta siinä missä iso JJ kuvio on liki puhdas. Muuten se toimii takana ihan OK. Märkää keliä ei koe-ajoihin sattunut, mutta varmasti toimii. JJ parempi edessä, mutta alle 0.4 bar 80mm vanteella ärsyttäviä ohjailtavia alkaa olla molemmat knardi vielä pahempi. Bud on ehdoton edelleen lussupaineille edessä, jos ei paino haittaa.

    Minä kyllä tykkää JJ 4" sekä 4.8" kesällä ne tekee kaiken tarvittavan molemmissa päissä, kun en ihan lussuna ajele. 4.8" toimii takana hienosti talvellakin. Edessä en talvella ajanut, kun Bud hoiti sitä virkaa.

    Kannattaahan se Knardi koe-ajaa. Kyllä siitä omasi saat pois koe-ajon jälkeen.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #7043
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    No onhan se kai sitten annettava kumille edes mahdollisuus.
    Tiedä vaikka saa korjata asenteitaan.

  24. #7044
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619


    Tosin saattoihan se Knardi vetävänä kauhoa enempi mutaa. Kyseessä oli vain muutaman metrin mutelikko.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  25. #7045
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Omat 4,8" jumbojimit on vielä paketissa, en viitiny alkaa just ennen lahti24:sta vaihtamaan (vettäki luvassa) niin mennään Bud/isoK kombolla ja toisilla kiakoilla barbegazit, eiköhä niillä yhen 24h pöristele..

    Ensviikolla sit jumbojimiä alle..

    (liteskinit 1230g/kpl molemmat huonolla vaakalla mitattuna)

  26. #7046
    Liittynyt
    07/2010
    Viestit
    264
    Vaihdoin eilen Bud-Lou -yhdistelmän tilalle 4,8" Jumbo Jim Liteskinit. Kovat paineet oli kumeissa asennuksen jäljiltä, mutta kylläpäs tuntui pyörä kulkevan kevyesti! Puntarin kautta meni kumit vanteille, painoa 1289g ja 1290g eli tismalleen Snakeskinin painossa!

  27. #7047
    Liittynyt
    02/2000
    Viestit
    114
    Onnistuuko säkityskalvon liittäminen silitysraudalla helposti?
    - Respect the Rock -

  28. #7048
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Miten niin ei?? Imo aivan loistava rengas. Rullaa ja pitää, kovemmassakin vauhdissa uskaltaa kantata, eikä nappulat sortunut alta. Sais olla vaan puoli tuumaa kapeampi, että pystyis käyttämään kaikkia pykäliä
    Elikkä siis oliko Barbegazi himpun pienempi Knardiin verrattuna, muttei kuitenkaan tarpeeksi mahtuakseen Beargreasen perään?
    Äkkiseltään en muista bonganneen varmaa tietoa aiheesta ja venyneekö ketjuun kiinni tuokin jos uutena sopiikin?

    edit: Eiku johan se Jukahia tais mulle aijemmin todeta että nappula vähän rapsii ketjuun.
    Oulunjulli muokkasi tätä : 18.05.2016 at 15.00

  29. #7049
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    218
    Cube nutrail ja 4,4" Jumbo Jim. millähän paineilla porukkaa noilla renkailla pehmeässä ja juurakkoisessa maastossa? Kuinka paljon alle 0,5 bar uskaltaa mennä?

  30. #7050
    Liittynyt
    04/2009
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    58
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jöpöttäjä Katso viesti
    Cube nutrail ja 4,4" Jumbo Jim. millähän paineilla porukkaa noilla renkailla pehmeässä ja juurakkoisessa maastossa? Kuinka paljon alle 0,5 bar uskaltaa mennä?
    0,35 bar ite käytän

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •