Kadenssista tuli mieleen, että eilen tein juuri havaintoja, mitä kadenssin nosto itsellä tekee. Jos pyörittelen rauhassa 180w teholla syke pysyy hyvin alhaalla (about 125-135 haarukassa) . Sitten kun samalla teholla kadenssi nostetaan sataseen, alkaa syke kiivetä aika roimasti ylöspäin. Tais tunnin jälkeen olla jo 153. Näin on aina ollut, eikä se ole muuttunut harjoittelemallakaan mihinkään. Tänä keväänä päätin, että saa olla tuo korkean kadenssin tavoittelu, kun se ei kertakaikkiaan toimi mulla. On sitä kuitenkin pari vuotta koitettu koko lailla tuloksetta. Jos haluan ajaa PK-sykkeellä, pitää kadenssin olla alle 95. Mieluiten ehkä 85-90 haarukassa. Kovemmissa vedoissa kadenssi tuntuu hakeutuvan 100-110 haarukkaan. Tuolla korkeammalla sykkeellä ja kadenssilla voin kuitenkin ajaa ihan siinä missä matalammallakin. Ei mee jalat hapoille, eikä tunnu mitenkään erityisen ikävältä. Hengitys kyllä kiihtyy, mutta ei hapota (kun ajetaan matalilla tahoilla). Sen sijaan, jos pyrin ajamaan mahdollisimman kovaa matalalla sykkeellä (käytännössä ajan niin ,että en päästä sykettä laskemaan, enkä sen paremmin nousemaankaan), Kadenssi 90 paikkeilla, menee koivet herkemmin tukkoon ja tulee ns. bonkkaaminen. Tää ominaisuus on kuitenkin muttumassa parempaan suuntaan harjoittelun myötä.