FillariGiantElectrobikeHepha
Sivu 234 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 134 184 224 232 233 234 235 236 244 284 334 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.991 - 7.020 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti läskimooses Katso viesti
    Tässä teille vielä yksi kiinnostava artikkeli, joka tukee ainakin omia havaintoja maastoajossa. Olisi kiinnostavaa lukea, jos joku löytää artikkeleita jossa on vastakkaisia havaintoja! Itse ajelen vähemmän läskillä maantiesiirtymiä kuten Mutis, joten en ota kantaa siihen osastoon, 2.4" 50mm just joo ... keksi vielä jotain muutakin henkilöön menevää sanottavaa kuin "varsinainen asiantuntija" niin keskustelun taso on ehtää fillarifoorumia Maastossa leveämpi ja kapeampi kontaktipinta on paljon parempi, kuin pitkä ja kapea. Tämä toteutuu samalla renkaalla, kun vanne levenee.

Mitäpä tästä tämän enempää, jos asia kiinnostaa niin siitä kyllä löytyy paljon ihan tutkittuakin tietoa, eikä pelkkää mun tai Mutiksen mutua. Joillakin lukijoilla taitaa tulla pääkipeäksi, jos tällaisia miettii, mutta hehän voivat vain ohittaa nämä jutut ja jatkaa matkaa pyöreillä renkailla.

http://blog.artscyclery.com/science-...wide-mtb-rims/

Tämäkin on aika kiinnostava:
    http://www.mtbonline.co.za/info/mtb-...resistance.htm

En tiedä pitikö noi jutut liittyä jotenkin läskirenkaisiin, mutta enpä itse läskirenkaan ykkösominaisuutena pidä rullavuutta.
    En myöskään allekirjoita Ison Knardin ( enkä Bud:in ) parempaa toimivuutta 100 mm vanteella. 100 mm ja 80 mm vanteet testattu, 65 mm vaiheessa kun projektista puuttuu niinkin nimellinen osa kuin runko..
    ....Läskipyöräilijä vai läski pyöräilijä....

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Iso JJ ärsyttävä ohjailtava 0.3 bar paineilla.
    Huomasin ihan saman. 4,8" JJ vänkää varsinkin sivukaltevilla alustoilla tuolla 0,3bar paineella siinä missä 4,0":lla samanlaisella ei ilmennyt vielä mitään. 80(/76)mm vanne. Eipä tuo haitanne, ja paineoptimointi on muutenkin vielä kesken.

Olis voinu fiilispohjalta vannoa että tuo iso knardi pelkästään keulassakin on melkoinen jarru asvaltilla verrattuna BFL:ään, mutta GPS keskari vertailu pari päivää aijempaan pelasti sen. Ihmeesti tuntemuksiin vaikuttaa väliin ajettu cyclo lenkki ja sen hetkinen banaanipromille-pitoisuus elimistössä. Tuo tuntuu äkkiseltää keulassa 65mm kehillä ja eri kovilla pinnoilla aika hurjan pitävältä ja silleen luotettavalla tavalla.

Saattaapa silti olla että jos tuo toinen halpis iso knardi todella tulee tuolta, niin jää laatikko korkkaamatta ja päätyy myyntiin samaan hintaan. Riittää että toisessa läskissä on roisimpaa rengasta ja mää oon selvästi yhtä BFL uskollinen kuin Brilleaux on Budille....kunnes se saa Knardin alle.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    mää oon selvästi yhtä BFL uskollinen kuin Brilleaux on Budille....kunnes se saa Knardin alle.

Lupaan nöyrtyä jos Knardi toimii.
    Takana siis. Eteen en näe mitään syytä laittaa muuta kuin Budin.

Jumbo jimit testattu. Vaikuttaisin ihan hyviltä kesärenkaitla neljän tuuman koossa. Hassu kuriositeetti. Sain toisessa paketissa liteskin version sijasta snakeskinin. Eli se oli pakattu jo tehtaalla väärin. No en valita kun pyörän paino pysyi kuin pysyikin alle 12kg. Fatboy carbon comp kiekkojen litkutus sen sijaan ei onnistunut kotivehkeillä, joten nyt mennään kevytsisureilla (Schwalbe 13F) joka sekin oli aika bitch asennetteva. Toisessa renkaassa se meinasi pullistua vanteen ja renkaan välistä ulos, jolloin piti ottaa kiristyshihna avuksi. Contin freeride sisuri 280g olisi mun valinta jos haluaisi suht helpon ja kevyen sisurin. Sellainen on nyt varalla repussa.
    The Adventures of the Solitary Cyclist with Laufey, Twostroke, Occam, PlanetX, Goldsprint, Gain & Fuji

Onko jo jengillä kokemusta Fattystripperin käytöstä tubeless asennuksissa? Tänään tunnin raaputtelin pettänyttä teippiä vanteesta irti liuottimen kanssa ja samalla mietiskelin, et vois ny kokeilla muuta. Tuo ois yks vaihtoehto tai sit ne elintarvikemuoviviritykset...
    https://urkkaavaspeksaaja.blog - blogi pyöräilystä, juoksusta, tekniikasta ja välineistä

Fatty stripper on jo sanana niin inha, ettei viitsi edes kuvitella moisen käyttöä.

Jokuhan niitä tässäkin säikeessä kokeili, vaan taisi todeta kertakäyttöisiksi..

Jos ei ole himoja jatkuvaan rengasrumbaan, niin voin suositella fattystripperiä (näyttää muuten hyvältä sivuhistoriassa). Vaivaton asennus, eikä tarvi pelätä teippien saumoja. Tuskin kestää irrottelua, vaikka liimaisikin kiinni vanteelle. Tästä ei kokemusta, kun ei ole ollut tarvetta vaihdella kumeja.

Ylivoimaisesti helpoin ja nopein tapa reikävanteen tubelesointiin...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    Mun 4.8" JJ Liteskinit painoi molemmat 1210g, Bulldozerit (72tpi) voin punnita kun pääsen kotiin.
    Bulldozerin paino näytti olevan 1370 g.
    Cycling El Burro
    Varmaan kohta lakkaa helpottamasta

Eilen asennus innossa väli punnitus. Hodag 27.5 & jackalope kiekko jarrulevyllä 2885g -> tilalle jumbojim 4.8 snakeskin & duden alkuperäinen Dt:n kiekko jarrulevyllä 2850g. Nämä etuset, litkua noin desi ja dt gorilla teipattu.

Taka hodag & jackalope kiekko jarrulevyllä & 11-42 shimano xt pakka 3550g.
    Kiireessä jäi toinen taka paketti punnittua.

Puntarin tuloksen luotettavuus?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti crcm Katso viesti
    Jumbo jimit testattu. Vaikuttaisin ihan hyviltä kesärenkaitla neljän tuuman koossa. Hassu kuriositeetti. Sain toisessa paketissa liteskin version sijasta snakeskinin. Eli se oli pakattu jo tehtaalla väärin.
    Tilasin jo talvella JJ 4,8" liteskinit. En tuolloin tutustunut renkaisiin tarkemmin, mutta nyt keväällä kun aloin laittamaan nuo vanteille, niin huomasin että toisessa laatikossa olikin 4" rengas. Palautin väärän renkaan ja sain oikean tilalle. Tehtaalla oli tämäkin kämmi sattunut.

Kovasti on JJ 4.8" liteskinien painoissa heittoa, keittiövaaka näytti 1.299g ja 1.343g.

Mulla JJ 4,8" SnakeSkin, keittiövaaka 1.319 ja 1.341g.

Mä en edes tiedä mitä mun läskipyörän renkaat painaa. Olisko se kuinka oleellinen tieto?
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

mutanaama Guest
    En mäkään, mutta onhan se nyt perkele.

Silloin, kun ei ajeta, speksataan...Mä tiedän omien painon, ihan liikaa, mutta muut ominaisuudet kompensoi ylimääräisen painon...IMO

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto Katso viesti
    Mä en edes tiedä mitä mun läskipyörän renkaat painaa. Olisko se kuinka oleellinen tieto?
    Läskipyörässä nimenomaan on. Ja hyvä rullaus on kaiken a ja o.

Läskin renkaat valitaan kuten pänikkäpunkku, mulla kaavio menee näin: Katotaan mikkä Chilestä, valkataan ne missä yli 13%, lopullinen valinta ulkonäön perusteella.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Läskipyörässä nimenomaan on. Ja hyvä rullaus on kaiken a ja o.
    Sarkasmi haisee tänne saakka 👊

zipo Guest
    Mä en tiedä mitkä kiekot saatika renkaat mun paksupöörässä on mutta toivoisin niiden olevan kevyet sekä rullaavat koska pitoa ja kantavuutta
    ns.merkkituote läskipöörissä on ollut aina riittävästi niissä maastoissa joissa ajelen.
    Btw.Toissapäiväisellä lenkillä rullasi 4.8" Kona siirtymällä ohi ja saman teki eilen 4.8/3.8" Salsa .
    Hienoja pyöriä ja hyvät renkaat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti elasto
    Mulla ne painaa hassuja kuvioita polun pintaan, ennen vanhaan niitten perusteella pystyi päättelee kuka oli käyny ajamassa.
    jurpo muokkasi tätä : 06.05.2016 at 11.03 Syy: ja lumienkeleistä loput :-D
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

Äijät vedättää, atomivaakulla ovat punninneet jo ennen ostoa, kaupan hyllystä keveimmät valinneet

Tubeless suunnitteilla fast trak kumeilla ja vanteina mulefut 80mm. Vannenauhoina nyt 50mm perus ilmastointiteippi. Ensin kierros liima ylöspäin ja aukot piiloon. Sitten molemmille reunoille kierros liima alaspäin. Painuneet nyt muutaman viikon sisureiden kanssa. Kannattaako näillä teipeillä edes yrittää tubeless hommia, vai suosiolla teipit pois ja gorillaa 70mm leveänä tilalle?
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

Gummifiilistelyjä. On ne Colossukset hyvät!

Parempi edessä kuin Bud? Pientä vertailua jos saisi?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Parempi edessä kuin Bud? Pientä vertailua jos saisi?
    Yksi lenkki vasta ja kuiva kesäkeli ja Budilla ajanut viimeksi viime syystalvella, mutta ei tuo Colossus ainakaan huonommalta tuntunut. Todella kevyt ohjata, ei itseohjautuvuutta, riittävä pito ja todella pehmeä tuntuma kivikoihin. Kyljet tuntui päästävän kivet läpi vanteelle melko herkästi, jos joku huono puoli pitää mainita.

^Kuulostaa vahvasti siltä että menee kokeiluun jossain vaiheessa. ��
    Jos isoknardi ei lunasta lupauksia, Colossusta siis tilalle
    Ei mulla ole kyllä pyörääkään vielä! Nyt pitää vaan palstapyöräillä.

Miks porukka ei lämpene barbegazista? Minusta hyvä rengas kesät talvet. Ei ole kyl paljoa vertailukohteita, mutta mutta.

Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •