FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 233 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 133 183 223 231 232 233 234 235 243 283 333 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.961 - 6.990 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #6961
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Kertokaas sitte kumpi sieltä tulee 60 vai 120tpi malli.. Vai saiko jossain tilaisvaiheessa valita?

  2. #6962
    ^pistinpä postia heille ja kuittaan jos vastaavat.

  3. #6963
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^

    ^^
    Hi,

    we only sell 120 tpi version.


    Thanks,


    Wolfgang
    Bike, Steel & Borrow
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  4. #6964
    ^ehti vastaan mulleki lisäyksellä että nyt lisätty tuotekuvaukseen ;-)

  5. #6965
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Tuolla ainakin homma toimii. Vastas mailiin heti ja sivut päivitty. Nyt ne raapii päätä, että miks kaikki Suomalaiset haluaa Knardit.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  6. #6966
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Knardi lähti tännekkin. Vaikka en usko edelleenkään että se toimii mun makuun.

  7. #6967
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Tuolla ainakin homma toimii. Vastas mailiin heti ja sivut päivitty. Nyt ne raapii päätä, että miks kaikki Suomalaiset haluaa Knardit.
    Vähän offaria, mutta kun tilasin pyörän tuolta, niin tuli kyseltyä aika paljonkin tyhmiä sekä ennen ja jälkeen tilauksen ja aina tuli vastaus nopeasti. Pyöräkin tuli vikkelään ups:n kyydissä, joten eiköhän täällä ensi viikolla Suomessa ajele jo Knardeilla.

  8. #6968
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Veikkasin että Iso Knardi:
    - vetelee just sopivalla maastopaineella kovalla alustalla
    - pitää ku tauti takana melkein millä paineella tahansa
    - pitää mahtavasti edessä maastossa millä paineella tahansa
    - painaa enempi kuin Rougarou joka tekee samat kaks edellistä kohtaa
    - omaa tietenki vähä enemmän ilmatilaa-> joustaa-> mukavempi jos ei oo kiire

  9. #6969
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^^En mäkään olis tarvinu, mutta Sulo Vilen syndrooma iski. Mutta pakkohan se on testaa, ku on niin kehuttu. Taakse tosin menee. Vaikka iso JJ vakuuttaa edelleen. Ainoastaa etusena ärsyttävä piirre tarttua pitkospuiden välissä puihin kiiinni. 4" tekee samaa. Budilla en moista muista.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  10. #6970
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Taakse se mullakin menee. Edessä pysyy Bud, tuskin nokalle parempaa löytyy. Imo.

  11. #6971
    Paljos knardi olikaan 80mm vanteella levee?

    Lähetetty minun SM-G900F laitteesta Tapatalkilla

  12. #6972
    ^ Tuon mukaan noin 122.5mm 82mm vanteella. http://surlybikes.com//uploads/downl...o_Chart_v2.pdf

  13. #6973
    mutanaama Guest
    65:lla isoknardi beargreasessa takana, ei jatkoon.
    Muutenhan toi on ihan hemmetin hyvä kumi, mitä Ski tuossa jo luetteli, mutta renkaan runko vääntyy sen verran, että hankaa herkästi ketjuun ykkösellä ajettaessa. Pienemmillä paineilla ongelma pahenee. Ei siis renkaan vika vaan turhan iso beargreaseen.
    Tänään alle Barbegaz.

  14. #6974
    Pitääskö 4" tarkoitettu sisuri toimia 4.8" renkaas ku myivät mulle pyöräliikkees sellaasen ja olivat varmoja että sopii?kokeilin sitä laittaa niin toinen puoli vaan pullahtaa vanteelta yli ja toinen reuna ei meinaa mennä vanteelle...

  15. #6975
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    39
    Enemmän painetta.. Siitä se pullahdus on kiinni Sopiva sisuri on.

  16. #6976
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    Onko joku punninnut paljonko kevenee, jos vaihtaa 4.7" Bulldozerin 4.8" Jumbo Jimiin?

  17. #6977
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Vp91 Katso viesti
    Pitääskö 4" tarkoitettu sisuri toimia 4.8" renkaas ku myivät mulle pyöräliikkees sellaasen ja olivat varmoja että sopii?kokeilin sitä laittaa niin toinen puoli vaan pullahtaa vanteelta yli ja toinen reuna ei meinaa mennä vanteelle...
    Laittaa kuormaliinan renkaan ympäri ennen täyttöä

    Lähetetty minun GT-I9506 laitteesta Tapatalkilla

  18. #6978
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    65:lla isoknardi beargreasessa takana, ei jatkoon.
    Muutenhan toi on ihan hemmetin hyvä kumi, mitä Ski tuossa jo luetteli, mutta renkaan runko vääntyy sen verran, että hankaa herkästi ketjuun ykkösellä ajettaessa. Pienemmillä paineilla ongelma pahenee. Ei siis renkaan vika vaan turhan iso beargreaseen.
    Tänään alle Barbegaz.
    Juu reuhtoin jo Muklukin keulasta irti Knardin ja litkuttelin itsevarmasti beargreasen 65 kehille, ei todellakaan mahu. Tää tietää sitä että molemmissa tullee olemaan knardi keulassa.

  19. #6979
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Iso JJ ärsyttävä ohjailtava 0.3 bar paineilla. 0.4 ylöspäin ihan ok, mutta ei Budin veroinen. 80mm vanne.
    Tosin en tykkää muutenkaan ajaa alle 0.4 bar kesällä isoilla kumeilla.

    Knardi tulossa jo DHL kyydissä tarjous kaupasta.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  20. #6980
    mutanaama Guest
    Barbegaz napsahti saippuaveden avulla 65mm kehälle laakista 1bar paineella. Ei tarvinnut kikkailla sisurien tai liimojen kanssa yhtään.
    Pikainen testilenkki vaikutti hyvältä, rullaavuus asfaltilla ihan hyvä, maastossa pito kovillakin paineilla ihan riittävä.
    Jos ei tuo tuosta veny, niin varsin loistavan oloinen rengas.

  21. #6981
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Mun isoKnardissa on rungossa pieni n.4mm sivuheitto ja se on nyt kuukauden aikana paisunut sen verran että ottaa muklukissa takaa kiinni ketjuun kun ajaa ykkösellä sekä heitoin uloin kohta kohtaa. No knardi siirtyy eteen ja retkimuklukki luovuttaa Barbegazzin lenkkimuklukkiin taakse.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  22. #6982
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    Ostitko tavalliset vai EXO:t? Olisi mukavaa kuulla mielipiteesi noista. Itsehän olen tykännyt noista tavallisista kovasti
    Exo niissä lukee ja kaikkia muita kryptisiä lyhenteitä. Eivät ole vielä ehtineet alle saati ajoon. Straggler vie miestä. Höpäjän jotain sekavaa jahka on jotain sekavaa hopäjättäväksi.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  23. #6983
    läskimooses Guest
    Iso Knard toimii parhaiten leveällä vanteella (niin kuin kaikki muutkin kumit, mitä leveämpi vanne sitä lyhyempi ja leveämpi kontaktipinta maahan = pienempi vierintävastus, myös renkaan suorempi seinämä joustaa paremmin = parempi rullaavuus, pito ja ajotuntuma). 100mm vanteella Knard huomattavasti parempi kumi kuin 80mm:llä, vaikea edes kuvitella miten paska mahtas olla 65mm-maantievanteella.

    Kevät ja vanteenleveyskeskustelu.

    http://velonews.competitor.com/2012/...rethren_209268

    http://physics.stackexchange.com/questions/128626/how-much-more-efficient-is-a-road-bike-than-a-mountain-bike



  24. #6984
    Sen jälkeen kun ostin Barbegazit joulukuussa niin ei ole tarvinnut lukea tätä triidiä, toimii joka paikassa.

  25. #6985
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti läskimooses Katso viesti
    ...vaikea edes kuvitella miten paska mahtas olla 65mm vanteella...
    Ei laisinkaan paska, suorastaan erinomainen, sanoisin..

  26. #6986
    mutanaama Guest
    No siinähän se tuli kiteytettynä asiantuntijan elkein.
    Tuolla logiikalla siis maastopyörissäkin pitäisi käyttää 2,4" renkaalla vähintään 50mm leveää vannetta.
    Noin neljän vuoden kokemuksella läskeistä mä olen testannut vain 90,82,80,65,ja 52mm kehiä, ja omalla kohdalla kokenut parhaaksi kompromissiksi 65mm kehän. Se tekee renkaan pyöreämmäksi, jolloin tietä vasten oleva pinta-ala on pienempi ja voi käyttää inan verran kovempia paineita, jolloin siirtymillä taas ajo on paljon miellyttävämpää paremman rullauksen ja tärinänvaimennuksen ansiosta. Leveämpi rengas suojaa myös kapeampaa vannetta louhikossa, joka on väkisinkin hiukan köykäisempi. Ja mitä meitä nyt porukkalenkeillä on joskus ollut kymmenellä eri rengastuksella olevaa läskiä, niin eipä sitä juuri ole ajaessa huomannut, millä yhdistelmällä kukakin ajaa.

  27. #6987
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Eiköhän se riitä että rengas on pyöreä. Ei tartte olla edes musta.

  28. #6988
    läskimooses Guest
    Tässä teille vielä yksi kiinnostava artikkeli, joka tukee ainakin omia havaintoja maastoajossa. Olisi kiinnostavaa lukea, jos joku löytää artikkeleita jossa on vastakkaisia havaintoja! Itse ajelen vähemmän läskillä maantiesiirtymiä kuten Mutis, joten en ota kantaa siihen osastoon, 2.4" 50mm just joo ... keksi vielä jotain muutakin henkilöön menevää sanottavaa kuin "varsinainen asiantuntija" niin keskustelun taso on ehtää fillarifoorumia Maastossa leveämpi ja kapeampi kontaktipinta on paljon parempi, kuin pitkä ja kapea. Tämä toteutuu samalla renkaalla, kun vanne levenee.

    Mitäpä tästä tämän enempää, jos asia kiinnostaa niin siitä kyllä löytyy paljon ihan tutkittuakin tietoa, eikä pelkkää mun tai Mutiksen mutua. Joillakin lukijoilla taitaa tulla pääkipeäksi, jos tällaisia miettii, mutta hehän voivat vain ohittaa nämä jutut ja jatkaa matkaa pyöreillä renkailla.

    http://blog.artscyclery.com/science-...wide-mtb-rims/

    Tämäkin on aika kiinnostava:
    http://www.mtbonline.co.za/info/mtb-...resistance.htm

  29. #6989
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti läskimooses Katso viesti
    Maastossa leveämpi ja kapeampi kontaktipinta on paljon parempi, kuin pitkä ja kapea...
    Tässä lauseessa ei ole päätä eikä häntää, vain parhaat selkäpalat, kuin abba sillissä konsanaan..

    Jos yritit sanoa "leveä ja lyhyt" vs. "pitkä ja kapea" niin ehkä sitten jotain perää, mutta kerrohan, miten se kontaktipinta läskirenkaassa lyhenee, jollei kehämittaa pienennetä siirtymällä esim. 24" läskeihin tai vielä pienempiin.. Taitaa van nykysuuntaus olla vielä suurempi kehä, eli entistä pidempi kontaktipinta = pitoa..

  30. #6990
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Poy Katso viesti
    Onko joku punninnut paljonko kevenee, jos vaihtaa 4.7" Bulldozerin 4.8" Jumbo Jimiin?
    Mun 4.8" JJ Liteskinit painoi molemmat 1210g, Bulldozerit (72tpi) voin punnita kun pääsen kotiin.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •