GiantHephaElectrobikeGarmin
Sivu 4 / 13 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 389

Aihe: GT Grade

Eipä minua haittaa vaikka menisi rengastopiikiksi. Hyvä pyörä kun tarvitsee kelvot gummit. Kyllä niissä Trigger Pro-renkaissa vielä tilaa oli sivuilla ihan kohtuullisesti ainakin minun käyttööni, kun ajelen pääsääntöisesti kovilla alustoilla enkä sentään mitään mutamöyrintää tällä pyörätyypillä harrastele. Laitankin nuo Spessut post-sepeli kaudella kakkoskiekkoihini. Mutta tuo G-one kiinnostaa kanssa. Ja sitten vielä kiinnostaa...

33 milliset Trigger prot (tai minun mauserissani siis 35t) voisivat sopia käyttöösi tuolla kuvauksella riippuen vähän missä ajelet. Vaikka rullasivat asfaltilla mukavasti, niin olivat omimmillaan hiekkateillä ja muilla suht kovilla alustoilla.

Ai niin. Tsekkaapa tämä Riding Gravel -palsta, jossa pohditaan eri gumeksien sopimista Graden takahaarukkaan. Siellä mainitaan myös nuo 38t, jotka mahtuvat. Ne ovat sitten ilmeisesti aika eri renkaat kuin omani: huomattavastia painavammat (490 g) ja ilmeisesti paremmin iskuja kestävät. 335t painavat 355 g.

Pystyisikö joku laittaamaan kuvaa miten olette saaneet koko mittaiset lokarit kiinni gradeen?

Arvostaisin suuresti.

Esimerkiksi tällaiset: http://www.bike-discount.de/en/buy/s...735/wg_id-1824

Tämä malli olisi lähdössä tilaukseen, mutta on tulossa jokapäiväiseen ajoon ympäri vuoden niin pitäisi 35 mm nastat mahtua talvella ja edellä mainitut lokasuojat.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Timmpee Katso viesti
    Pystyisikö joku laittaamaan kuvaa miten olette saaneet koko mittaiset lokarit kiinni gradeen?
    Pystyn ja itse asiassa olen sen jo tehnytkin: tämän keskustelun topiikki #53. Niillä main on enemmänkin lokariasiaa. Minulla siis 45-milliset bluemelsit ja mattana. Sopivat niin kokonsa kuin ulkonäkönsä puolesta niin hyvin Gradeen kuin vain on ikinä mahdollista.

Tulin viime syksynä siihen tulokseen, että ne on joko täyspitkät ja "kiinteät" lokarit tai ei ollenkaan. En ole päätöstäni katunut.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Moro,

Sen verran kuumottava laite on kyseessä että pakko vielä kysellä muutama asia ennen kuin painaa enteriä.
    Elikkäs:
    -Onko nyt niin että 35mm rengas on maximi koko mikä mahtuu ja tällä tarkoitan sitä että lokareita en laita eli niille ei tarvi tilaa. Vai meneekö vielä leveämpi?
    -Ilmeisesti toi pikalinkku takana on kohtuu tukeva kuitenkin vai huomaako että myötäilee?
    -Ultegran osilla meinasin kun siinä on Dt:n navatkin jo ja ne ilmeisesti pystyy convertoimaan 12x142 tarvittaessa toiseen pyörään?

Kiitos jo ennakkoon jos joku jaksaa vastailla.

Reilu tonni on nyt ajettu GT Grade Carbonilla (105). Tarkoituksella on tullut ajettua kaikenlaisilla alustoilla ensiasennusrenkailla (28 mm Continental Grand Sport Race). Yleishavainto on, että hyvin toimii niin asfaltilla, hiekkatiellä kuin poluillakin. Kuraisilla poluilla on liukasta, mikä oli arvattavissa. Ainoa rengasrikko tuli, kun sisärengas poksahti nippelinreikään huonosti tehtaalla asennetun vannenauhan vuoksi.

Sivuille kääntyvä ohjaustanko on hieman erikoinen, mutta tuntuu tukevalta. Ehkä perinteisempi muotoilu on kuitenkin enemmän makuuni.

Levyjarruissa on hyvä tuntuma. Kerran sain alamäessä jarruttaessa aikaan keulan täristyksen kuin cantilevereillä ikään. Märällä ajaessa palat raapivat levyjä häiritsevästi, kun kuraa menee väliin. Taitaa olla kaikkien levyjarrujen ominaisuus, että niitä ei saa hiljaisiksi millään. Vannejarrut olisivat ehkä paremmat kokonaisuutena tällaisessa pyörässä?

En ole vielä päättänyt korvaako GT erillisen maantiepyörän ja cyclocross-pyörän.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti teehak Katso viesti
    -Onko nyt niin että 35mm rengas on maximi koko mikä mahtuu ja tällä tarkoitan sitä että lokareita en laita eli niille ei tarvi tilaa. Vai meneekö vielä leveämpi?

Minulla on ollut 35t ja lokarit, mutta kyllä tuo leveys alkaa olla maksimi, jos haluaa että jää yhtään tilaa sivuille mahdollisia mutakylpyjä ajatellen. Tämä on mielestäni pyörän ainoa mahdollinen ongelmakohta, siis sille jolle se on. Minulla 35t puolestaan ehdoton maksiimi omaan käyttööni.

-Ilmeisesti toi pikalinkku takana on kohtuu tukeva kuitenkin vai huomaako että myötäilee?

Kai se vähän myötäilee ainakin ison miehen alla. Jos tarkoitat suhteessa thru-axleen, niin ei todellakaan ongelma.

-Ultegran osilla meinasin kun siinä on Dt:n navatkin jo ja ne ilmeisesti pystyy convertoimaan 12x142 tarvittaessa toiseen pyörään?

Juuri näin.

Kiitos jo ennakkoon jos joku jaksaa vastailla

Eipä kestä. Pyörään todella tyytyväinen. Minulla juuri tuo Ultegra. Tänään lähden porukkalenkille maantielle. Toissapäivänä ajelin hiekkateitä ja polkuja. On aivan uskomatonta miten runko suodattaa tärinät ja kuopat, ja on silti tiukka ja notkumaton peli perinteisessä maantierytistelyssä. Ja minä pidän kiistellystä stongasta.

.
    Jos täällä hiljaista, niin tiedoksi että Naamakirjassa on tällekin vempeleelle oma ryhmänsä. Liityin klubiin pari viikkoa sitten.

noniinno Guest
    Ulkopuolisena täytyy todeta, että jotain on Gt osannut tehdä oikein ainakin fanien määrän ja fanaattisuuden perusteella. Harmi kun tuo rengastila on noin ahdas.

En koe rengastilaa mitenkään erityisen ahtaaksi. 40mm nakit pyörii moitteetta ilman lokareita ainakin omassa carbonissa. Hyvin on minusta tilaa maantievehkeelle. Olen ajellut tuolla 28mm nakeilla 35km/h porukkalenkkejä ja myös cyclotyyppistä ajelua tubeles crossirenkailla. Hyvin on toiminut kaikissa em. Tilanteissa. Tykkään. On mulla myös maantielle oma vehje jos pitää oikein rynkyttää. Tasaisella vedolla gt menee tosi pehmeästi mutta jos joutuu oikein repimään lähtee se maantiepyörään verrattuna liikkeelle hieman rauhallisemmin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Reilu tonni on nyt ajettu GT Grade Carbonilla (105). Tarkoituksella on tullut ajettua kaikenlaisilla alustoilla ensiasennusrenkailla (28 mm Continental Grand Sport Race). Yleishavainto on, että hyvin toimii niin asfaltilla, hiekkatiellä kuin poluillakin. Kuraisilla poluilla on liukasta, mikä oli arvattavissa. Ainoa rengasrikko tuli, kun sisärengas poksahti nippelinreikään huonosti tehtaalla asennetun vannenauhan vuoksi.

Sivuille kääntyvä ohjaustanko on hieman erikoinen, mutta tuntuu tukevalta. Ehkä perinteisempi muotoilu on kuitenkin enemmän makuuni.

Levyjarruissa on hyvä tuntuma. Kerran sain alamäessä jarruttaessa aikaan keulan täristyksen kuin cantilevereillä ikään. Märällä ajaessa palat raapivat levyjä häiritsevästi, kun kuraa menee väliin. Taitaa olla kaikkien levyjarrujen ominaisuus, että niitä ei saa hiljaisiksi millään. Vannejarrut olisivat ehkä paremmat kokonaisuutena tällaisessa pyörässä?

En ole vielä päättänyt korvaako GT erillisen maantiepyörän ja cyclocross-pyörän.
    Cantileverit ovat huomattavasti levyjä heikommat, ainakin oman kokemuksen mukaan, varsinkin märällä ja mudassa. Tuntuma katoaa hetkittäin kokonaan ja muta voi estää jarrujen toimintaa Tuo raapiminen on tyypillistä myös maastopyörissä ja siitä pääsee eroon kun huoltaa pyörän lenkin jälkeen. Itse olen tosi tyytyväinen Grade AL-pyörään, muutin voimansiirron yhdelle eturattaalle, joka sopii omaan ajoon paremmin. Renkaaksi tuli Vittorian Voyager hyper 32mm joka rullaa aika mukavasti tiellä, ja silti toimii hyvin myös kevyessä polkuajossa. Mekaanisilla levyilläkin jarrutusteho on kyllä huomattavasti vanhoja vannejarruja parempi . Tuo Flair tyyppinen tanko on todella näppärä leveämmille hartioille ja tottelee paremmin maastopoluilla mentäessä. Stemmin vaihdoin 110mm->80mm, jolla sai ohjauksesta paremman polkuajelua varten, silti riittävän vakaa myös omalle maantielenkille. Erittäin onnistunut kokonaisuus. Takapakka vaihtuu tosin 25-> 32t kunhan saan vielä vähän lisää kilometreja alle.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Kyllä ne hydrauliset levyjarrut jarrutuksessa toimivat hyvin. Niissä vain on näitä haittapuolia. Kun sateisella kelvillä ohitin toista pyöräilijää ja jarrut rohisivat ilman jarrutusta kuin keuhkotautinen hevonen, niin piti melkein peittää nolostuneena kasvot ettei luulla huoltamattomalla pyörällä ajettavan. Cantit eivät rohise vastaavassa paikassa, ainoastaan sitten kun jarruttaa ja sorvataan vanteet ja jarrupalat.

Väärin ajettu.

Kun näet edellä selän, likaisten jarrujen laahaaminen tehdään sadan metrin päässä juurikin tuon sivuäänen peittämisen takia. 20 metrin päässä vaihdetaan vähän liian lyhyelle välitykselle, siten että kadenssi lähestyy sataa. Alle kymmenessä metrissä pyyhkäistään kurat naamasta, siirrytään alaotteelle ja lähdetään kiihdyttämään kevyesti mutta hallitun näköisesti. Vierellä kadenssi on vähän yli sata, sivusilmällä otetaan nopea katsekontakti, nyökätään vain sen verran että toinen tajuaa tulleensa morjenstetuksi ja suunnataan keskittyminen jälleen etusektoriin.

Ohitetulle jää vaikutelma niin kovan luokan proffasta, ettei mielessä käy edes häilyvää hajatelmaa peesiin lyöttäytymisestä.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Lainaus Alkujaan tämän lähetti plr Katso viesti
    Kyllä ne hydrauliset levyjarrut jarrutuksessa toimivat hyvin. Niissä vain on näitä haittapuolia. Kun sateisella kelvillä ohitin toista pyöräilijää ja jarrut rohisivat ilman jarrutusta kuin keuhkotautinen hevonen, niin piti melkein peittää nolostuneena kasvot ettei luulla huoltamattomalla pyörällä ajettavan. Cantit eivät rohise vastaavassa paikassa, ainoastaan sitten kun jarruttaa ja sorvataan vanteet ja jarrupalat.
    Onko vapaaliike sitten hydr levareissa liian pieni, eli kura jää levyn ja palan väliin, vai mistä arvelet tuon johtuvan?

Mekaanisissa pidän itse vapaaliikkeen nykyään aika isona, juurikin sen vuoksi etteivät palat huuda ja kihnuta turhaan. Ylä otteeltakin saa vähän paremmin tehoa jarruihin, kun kahvat painuvat syvempään.

Joo noinhan se pitäisi tehdä.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Onko vapaaliike sitten hydr levareissa liian pieni, eli kura jää levyn ja palan väliin, vai mistä arvelet tuon johtuvan?
    Rohiseva ääni kuuluu jonkin aikaa, kunnes palat hankaavat sen verran levyyn, että moskat lähtevät välistä. Näin arvelen, mutta en tiedä varmasti.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Ulkopuolisena täytyy todeta, että jotain on Gt osannut tehdä oikein ainakin fanien määrän ja fanaattisuuden perusteella. Harmi kun tuo rengastila on noin ahdas.
    Juu, täytyy myöntää että pyörä vastaa omia vaatimuksiani täydellisesti ja istuu meikäläisen alle kuin nyrkki silmään. Maantiepyörällä ajelut ovat jäänet minimiin, samoin varsinaisen GG/CX-vehkeen. Paras pyörä on se, jonka otat alle kun pitää lähteä. Hyvät waput kaikille!

Lahdessa loppui nyt pähkäilyt cyclohankinnan tiimoilta. Päätös Cannondale Caadx-Tiagran ja Grade-Tiagran välillä on tehty tämänpäiväisten koeajojen päätteeksi; Grade lähti uuteen kotiin. Pienen 20 km:n iltapyöräytyksen jälkeen tunnelma on varsin hyvä ja pyrki ajellessa jopa hymyilyttämään. Ensivaikutelma vahvasti plussan puolella. Nyt vaan lisää kovaa ajoa.

Just kyselin Oulun PyöräSuvalasta GT Graden tilannetta. Tällä hetkellä heiltä löytyy vain GT Grade Tiagra ja Grade X. Itsellä olisi juurikin Tiagra tai Sora-mallit hakusessa vaan kuulemma Soraa ei edes eurooppaan tuoda, joten se siitä (?).

GT Tiagran "ohjevähittäihinnan" ilmoittivat olevan 999 euroa. Taitaa irrota ulkomailta halvemmalla ellei jopa muista Suomen kaupoista, josta joku taisikin aiemmin mainita ?

Onko asento gradea ajettaessa kuinka hyökkäävä, saako sitä säädettyä pystymmäksi? Ainoaksi pyöräksi ajattelin jotain cycloa, lenkkien lisäksi tulisi kaupunkiajoa sen lisäksi (kauppa, koulu jne). Olen noviisi, mutta ajattelin panostaa pyörään jos sillä pääsääntöisesti sitten kulkisi (en omista autoa) eli ei rajoittuisi vain kesäaikaan se pyöräily.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaslin Katso viesti
    Onko asento gradea ajettaessa kuinka hyökkäävä, saako sitä säädettyä pystymmäksi? Ainoaksi pyöräksi ajattelin jotain cycloa, lenkkien lisäksi tulisi kaupunkiajoa sen lisäksi (kauppa, koulu jne). Olen noviisi, mutta ajattelin panostaa pyörään jos sillä pääsääntöisesti sitten kulkisi (en omista autoa) eli ei rajoittuisi vain kesäaikaan se pyöräily.
    Aika rentohan se on. Maastopuolelta oli mukava siirtyä GT:n puikkoihin. Ekoilla lenkeillä tosin tulee kädet ja selkä kipeäksi kun ei ole tottunut, mutta nyt ajoasento sopii todella hyvin itselle. Stemmin vaihdoin toki 110mm->80mm, jolla sai pystymmän asennon ja lisää kääntyvyyttä satunnaisille poluille. Ei juurikaan vaikuttanut negatiivisesti tiellä ajoon. Itse tykkään myös kuin hullu puurosta. Ainoa miinus tulee Clariksen voimansiirrosta, jossa 2x8 ei toiminut kovin hyvin. Ketjulinja ja vaihtaja jotenkin viturallaan koko ajan niin että 34T toimi vain isoimmat takarattaat ja 50t vain 12t 15t ja 17t rattaat kunnolla. Heivasin nuo pois ja tilalle 40t eturatas ja nyt toimii kaikki hyvin kun vähän ketjulinjaa oikoi samalla. Syksyllä menee varmaan tilalle 105 voimansiirto, kun tuo pyykkilanka ehkä hieman häiritsee kahvassa. Nyt tosin ajellaan kesä ja katsotaan miltä tuntuu. Huikea pyörä muuten. Pidän erityisesti ohjaustuntumasta, ja siitä että pyörä on maastuirin lailla todella vakaa polkea ja ilman käsiäkin pystyy vaikka napostelemaan eväitä vauhdissa tai suoristamaan välillä selkää. Jos pyörää jossain kohtaa vaihtaisi parempaan, olisi ykkösvaihtoehto GT Grade kuituisena ja siihen 1x11 voimansiirto.
    Kaks pyörää ja Black&Decker! Paras ja halvin pyörän hankinta tapahtuu foorumin palstalla. Loputtomia unelmia ja ostoksia käymättä edes nettipankissa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jaslin Katso viesti
    Harkitessani viime syksynä cykloa, GT Grade pysyi vaihtoehtojen joukossa ihan viimeisiin vaiheisiin saakka. Minä kuitenkin nimenomaan halusin hyökkäävän, maantiepyörämäisen ajoasennon ja Gradessa sellaisen rakentaminen olisi vaatinut pienen runkokoon ja pitkähkön, jyrkän stemmin, joten olisin ollut heti kättelyssä järkevän säätöalueen laidalla. Gradessa on melko korkea emäputki moneen vastaavaan runkoon verrattuna.
    "Jaffan juon useimmiten suoraan pullosta." - palstapersoona 16.01.15

Gradeen on mielestäni saanut hyvin maantieajoasennon. Maantiellä tosin kaipaa tiukempaa takapakkaa kuin kuituisen 105:n mukana tulevasta vakio-2x11:sta löytyy. Perustakapakassa maantiellä pitäisi olla 11-19 yhden välein ja nyt puuttuvat 15, 17 ja 19. Toki skaala 11-32 on laaja ja mukava isommissa mäissä. Optimi olisi luultavasti 3x11 eli eteen 30-39-52(53) ja taakse 11-23 tai 11-25. Maantiepyörässä en käsitä lainkaan 1x11-välityksiä, koska vaihteet ovat aivan liian harvassa.

Hommasin talvella Britanniasta hullun halvennuksen innoittamana alu Claris -version. Meinasin, että syteen tai saveen, hinta on niin halpa, että kannattaa kokeilla. Täytyy sanoa, että kun kevät koitti ja pääsin tositoimiin GT:n kanssa, ovat muut pyörät olleet vähällä käytöllä. Maastopyörään meinaan koskea vasta oikein surkeiden rospuuttojen tullessa (varsinaista maastoajoa en edes harrasta). Ihan huikea peli! Alle laitoin 30mm cx-gummit ja toimii niin soralla kuin asfaltilla hienosti. Selkeästi suoraviivaisempi ajettava soralla kuin takajäykkismaasturi mutta toisaalta "löysempi" maantiellä kuin kilpuri. Totisemmat maantielenkit teen edelleen mielummin maantiefillarilla juuri siksi, että Gradesta puuttuu tietty napakkuus. Rentoon PK-ajeluun GT sopii kyllä mainiosti.

Claris on vaihteistona kyllä ihan pyllystä. Ei meinaa löytyä oikea vire millään ja säädöt pysyy heikosti kohdillaan. Epätarkka ja koko takapakan leveydelle ei meinaa säädöt osua millään kohillensa. Vaihto 105-palikoihin edessä kun pimahdan lopullisesti näihin nykyisiin. Myös stemmi menee vaihtoon. Nykyinen on muutaman sentin verran turhan pitkä. Saattas 80-90mm olla lähempänä oikeaa.

Kokemus on ollut voittopuolisesti positiivinen ja tässä meinaa olla kehittymässä jo suorastaan faniutuminen tähän laitteeseen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti |le Katso viesti
    Just kyselin Oulun PyöräSuvalasta GT Graden tilannetta. Tällä hetkellä heiltä löytyy vain GT Grade Tiagra ja Grade X. Itsellä olisi juurikin Tiagra tai Sora-mallit hakusessa vaan kuulemma Soraa ei edes eurooppaan tuoda, joten se siitä (?).

GT Tiagran "ohjevähittäihinnan" ilmoittivat olevan 999 euroa. Taitaa irrota ulkomailta halvemmalla ellei jopa muista Suomen kaupoista, josta joku taisikin aiemmin mainita ?
    Omien s-postitarjousten perusteella 950-990, mutta maksoin ilman polkimia tasan 900, kun naamatusten juteltiin.

MInä olen tosiaan ajellut Gradella ainakin kevään ekat maantielenkit, ja pyörä on yllättävän hyvä myös ihan perinteisessä maantiellä tapahtuvassa porukka-ajossa. Vaihdoin Ultega-settiini tiukemman takapakan, ja ainoa selkeä haittapuoli on, että ajoasennon ollessa todellakin ei-hyökkäävä ja pituuteni (runkokoko 58 cm) huomioiden olen muiden yläpuolella. Tämä siis konkreetissa mielessä.

Minulla on käytössä kahdet kiekot, joissa on hyvin erilaiset renkaat. Toisissa on Spessun Trigger prot (35 mm oikeasti), jotka ovat hyvin rullaavat, mukavat ja pitoa löytyy minun tarpeisiini. Ovat erittäin kevyet, mutta (siksi myös) herkät päästämään ilmat tai nesteet pihalle. Tappajasepelille ei mitään asiaa. Alkuperäisillä Stans no tubesin Graleilla alla ovat netissä kovasti kehutut Hutchinsonin sectorit, jotka levenivät 30-millisiksi. Ovat käytännössä slicksit, kuten alkuperäisasennetut Continentalit. Halusin jotkut tubelekset, mutta olen huomannut että ovat ketaleet aika kovat ajettavat verrattuna vaikkapa noihin Grand Prix-gummeihin. Näillä Sectoreilla olen ajellut maantielenkkejä, mutta myös hiekkateitä.

Renkaat vaikuttavat aina paljon pyörän ajotuntumaan, kuinka ollakaan, mutta tuntuu kuin Grade korostaisi tiettyjä seikkoja. Alkuperäisrenkaat olivat yllättävän hyvät, mutta kun haluan tubelekset niin eivät käy minule.

Tuli sitten tilattua Grade X koossa XS ihan lonkalta, kun ei sitä realistisesti pääse kokeilemaan missään. Kuskilla pituutta 167 ja inseam 78cm.

Nyt olis Gradet aika edukkaina Wigglellä jos on gold member, kun saa 10% pois. Olikohan X:kin 1841e tjsp. Tosin ehdin tilaamaan omani just ennen tuota lisättyä tarjousta, mutta ei se huono diili ollut satasen kalliimmallakaan kun postejakaan ei tule.
    Mies ja pyörä ovat silloin yhtä kun molemmat pestään samalla sudilla.

Odottelen omaani saapuvaksi ensi viikolla.

Sent from my iPad using Tapatalk

Nyt kun on Grade kerännyt suuren kasan hehkutusta, niin oma ensikokemus ei ollut ihan niin positiivinen. Tilasin Wigglestä X:n ja heti satulaa virittäessä huomasin, että satulaputken sisällä on hitsauksen tms jäljiltä pikkuruinen möykky alumiinia, johon satulatolppa stoppasi. En uskaltanut lähteä viilaamaan, joten pätkäsin muutaman sentin satulatolpasta.

Seuraavana huomasin, että kun kääntää ohjaustankoa vähän enemmän, niin jarruletku hinkkaa renkaaseen, eli letkusta jätetty liian pitkä. Pikaratkaisuna laitoin sitä toiseen jarruletkuun kiinni nippusiteellä.

Kolmas probleema on Sramin Rival HydroR -jarrut. Sen sijaan, että ne olisi alkaneet toimia sisäänajon jälkeen, niin kahva alkoikin painua tankoon asti. Molemmissa jarruissa sama vika ja jarruteho on ihan surkea. Ei kai tässä auta kun ilmata jarrut.

Että näin. Positiivisena puolena voi sanoa, että fillari on todella kevyt ja kulkee kuin ohjus ja geometria on mukavan rento. Olisi toki toivonut, että se pysähtyiskin ilman että tarvitsee heti tehdä remonttia

Tänään ajoin toisen lenkin. Kulkee vakaasti ja smootisti. Stemmi täytynee vaihtaa lyhyempään - 55 koon rungossa on 110mm. Aiemmassa fillarissa oli Sramin vaihteet/jarrut nyt Shimanot. Sramin tuntuma oli itselle enemmän mieleen.

Sent from my iPad using Tapatalk

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Penseilijä Katso viesti
    Nyt kun on Grade kerännyt suuren kasan hehkutusta, niin oma ensikokemus ei ollut ihan niin positiivinen. Tilasin Wigglestä X:n ja heti satulaa virittäessä huomasin, että satulaputken sisällä on hitsauksen tms jäljiltä pikkuruinen möykky alumiinia, johon satulatolppa stoppasi. En uskaltanut lähteä viilaamaan, joten pätkäsin muutaman sentin satulatolpasta.

Seuraavana huomasin, että kun kääntää ohjaustankoa vähän enemmän, niin jarruletku hinkkaa renkaaseen, eli letkusta jätetty liian pitkä. Pikaratkaisuna laitoin sitä toiseen jarruletkuun kiinni nippusiteellä.

Kolmas probleema on Sramin Rival HydroR -jarrut. Sen sijaan, että ne olisi alkaneet toimia sisäänajon jälkeen, niin kahva alkoikin painua tankoon asti. Molemmissa jarruissa sama vika ja jarruteho on ihan surkea. Ei kai tässä auta kun ilmata jarrut.

Että näin. Positiivisena puolena voi sanoa, että fillari on todella kevyt ja kulkee kuin ohjus ja geometria on mukavan rento. Olisi toki toivonut, että se pysähtyiskin ilman että tarvitsee heti tehdä remonttia
    No ohhoh. Onkos tässä nyt käynyt niin että kun GT Grade on osuessaan todella hyvään saumaan ja saadessaan universaalisti ylistävää arvostelua, on pitänyt tuotannossa ja kokoonpanossa skaalata ylöspäin vähän liian nopealla aikataululla?

Tämä lienee yksi mahdollinen teoria.
    multaa, havua, nirhamia

Lainaus Alkujaan tämän lähetti PuffySticker Katso viesti
    No ohhoh. Onkos tässä nyt käynyt niin että kun GT Grade on osuessaan todella hyvään saumaan ja saadessaan universaalisti ylistävää arvostelua, on pitänyt tuotannossa ja kokoonpanossa skaalata ylöspäin vähän liian nopealla aikataululla?

Tämä lienee yksi mahdollinen teoria.
    Se voi olla tai sitten sattui vain maanantaikappale. Pyörä on tosin muutoin fantastinen. Alumiinimöykky on toki tehtaan jäljiltä, mutta liian pitkä letku/jarruongelmat voi olla Wigglekin aikaansannoksia. Voihan letku toki kerätä ilmaa matkallakin. Joskus olen saanut hydrauliset jarrut täysin käyttökelvottomiksi, kun olen unohtanut pyörän ylösalaisin yön yli.

Ilmasin jarrut ja kyllähän se nyt pysähtyy äkäisesti. Varmaan olis ilmapallon saanut aikaiseksi sillä ilmamäärällä mitä letkuissa oli Mutta kovaa ajoa anyhow tästä eteenpäin.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •