Bikeshopista tilasin omani, luulisi löytyvän kivijalastakin.
http://www.bikeshop.fi/Schwalbe_Jumb...16/&listpos=12
Joillakin kuulemma tuo LiteSkin pitänyt tubeleksena, näin kuulin.
Mietin tuota jos litkuttaisi Rocket Ron LiteSkin-renkaat krossariin, että pitääkö lie.
#fillarifoorumi @ IRCNet
Huomenna tuplalou yhdistelmä vaihtuu bud/lou yhdistelmäksi... Enää ei sit ajeta ihan niin väärin![]()
^ Kerrohan sitten fiiliksiä, ite miettiny samaa perusturvallista komboa..Vai onko muita ehdotuksia kesäkumiksi taka-Loun kaveriksi?
Jos ottais 44mm venttiilin eteen ja 35mm venttiilin taakse tasaamaan painojakaumaa?
#1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja
There can be only one.
Ei iskeny heti silimään ketjua Salsan Mukluttimesta(2), mitkäs renkulat tuohon mahtuu taakse RD kiekoilla?
4.8" JJ ajelin talven. Runkoon mahtuu. Alaketjuun hankaa 104bcd:llä. GC paremmin, kun ei tarvitse siirtää dropoutteja taaemmas.
Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...
On se hyvä, ei voi muuta sanoa. Asennuskin meni kun elokuvissa, niin istu mulefutille kuin valettu. Kyllä se tuolla uraisilla metsäteillä antoi enempi varmuutta sivupidosta kuin lou ja tunnokkaampi ohjauksen suhteen. Tykkään!
Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla
Pitää vissiin laittaa sitte itellekki kokeille, juuri toi sivuttaispito tökkinyt Loussa eniten. Takarenkaana ei hirveästi ole moittimista ollu, paitsi sitten kun leveys/pito talvikäytössä loppunut. Siihen on onneks lääkkeet, mutta kesällä epäilisin että piisaa Loukin. Onpahan vararengaski taakse kun ottaa edestä pois.![]()
^^Roloffista en tiedä, mutta Muklukki on minusta parhaimmillaan suurinpiirtein max 110mm leellä kumilla. En omaa 4.8 JJ snakea runkoon saanut ajossa ottamaan, mutta ei siellä enään hirveasti ole tiloja. Lähinnä tarkoitus herättää ajatusta, jos uutta on hommaamassa.
Laitoin sitten Vittoriat alle kesärenkaiksi. Oikein tiedä vielä mitä ajattelisin, kun ovat kokoon nähden helvetin painavat. Rullaa kohtuu hyvin ja pito ihan jäätävän hyvä. Ihan lussuilla paineilla ei voi ajaa, koska itseohjautuvus tulee rajusti esille, mutta korjaantuu sopivilla paineilla, eikä kumi mene vielä liian kovaksi. Luvattu paino 1325 g, ite punnittu 1498 g ja 1542 g.
https://plus.google.com/109979989294...ts/5ZVVeiwBiUF
![]()
Mulla menee vuoden 2012 Muklukkiin Dillinger 5 ja BFL heittämällä. 1x10 voimansiirto. Vanteena Rolling Darryl.
Nyt ihan mielenkiinnosta kokeilussa 190 mm perälle tehdyt kammet, sama 1x10 voimansiirto ja 100 mm Clownshoe vanne ja D5 ja BFL.
Keskiön spacerien kanssa pelattu että saa vetopuolta lähemmäksi, takapakan alla ohut prikka, samoin eturatas mahdollisimman sisään.
Tuntuu toimivan oikein hyvin ja rengas mahtuu pyörimään, ei ota ketjuun eikä runkoon.
Voimansiirron kuluminen voi toki olla kovempaa, mutta kuinka usein sillä 42 hampaan rattaalla takana esim ajetaan jolloin ketju on melko vinossa?
Aina pitää kokeilla, jos toimii tulee Clownshoe/Hope kiekko hyötykäyttöön talvella. Ja aina voi palata vanhaan...
Onko se muuten tämän kauden Muklukki perästään mitenkään erilainen verrattuna muutamaan edelliseen? Mää oon kans sitä mieltä että 4.8" jumbo on turhan tarkalla ainakin tuon edelliskopan Muklukilla, vaikka semmonen rengas alla onkin.
Jokilan punnitukset Vittorialle on komeat. Kovasti ihtiäkin persotti nuo kumit.
^^Kyllä aika usein talvella varsinki on takaa 42 tai 37 edessä 32 ovaali. Tänään ihan kesä poluillakin teknisissä jyrkissä mäissä. Kyl mua ainakin ottaa päähän liian vino ketjulinja, kun etu NW ratas kuluu silmissä. Polvet vaivannut pitkään, nyt on yritettävä taas opetella ajamaan vähemmällä väännöllä.
Kyllä oli ilo ajaa kivikko juurakkoa taas 4.8", kun viikon olin epämukavuus alueella ja ajoin 4".
Kokemukset Bud vs Bfl takarenkaana kiinnostaisi.
Budi kun on velttoon fatboyn perään kokolailla ahdas. Siirtymäpaineilla varsinkin.
Muutoin renkaana kyllä itselle lähellä optimia.
Paljonko Bfl:llä tulee takkiin, jos tulee?
^Vaikka heti jos kaivat mulle 2550e takataskustas 😉
Edit: ja mennään aikakoneella ens kesäkuulle. 😀
Kyllä se runko on löysä. On kokeiltu. Moneen otteeseen. Usko jo.
Tai ainakin mä uskon. Väärässä oleminen ei ole poissuljettu.
Ja chainstayhin ei tosiaan jää Budin nappuloista kuin pari milliä väliä.
Ei tosiaan juuri kummoista voimaa tarvita kun polkaisemalla/kurviin ajamalla saa kumin kiinni chainstayhin.
Takanavan vaihto ei kai juuri auta, pyörässä kun ei ole läpiakselille mahdollisuutta?
Läskiinhän ei siis pikalinkut kuulu. Imo.
BFL on aivan mahottoman monipuolinen gummi. Kesällä ja talvella rullaati rullaa. Mudassa ei pidä ja loskassa muuttuu pulkaksi välillä. Mutta noita ääriolosuhteita lukuunottamatta aivan loistava yleiskumi.
Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi
Läski ollut hunningolla, kun maantien kutsu ollu liian kova. Mutta sainpahan aikaiseksi vaihtaa kesärenkaiksi Spessun Fast Trak:it. Ei noussut tuokaan rengas Marge Lite:lle (65mm) ilman sisäkumilla toisen reunan nostoa. Paremmin tubeless-hommiin sopivalla vanteella varmasti erittäin helppo kumi. Litkua ei tullut kummastakaan renkaasta tippaakaan.
Rengas on 65mm vanteella leveydeltään juuri sama kuin D4 ja halkaisija on muutaman millin pienempi.
Koeajo oli nopea pyrähdys lähikukkulalla. Rullaa mukavasti ja pitoa tuntuisi olevan riittävästi jos ei mudassa tarvi ajaa. Eturenkaan käytös ei äkkiseltään parhaalta tunnu. Onko se nyt self-steeringiä, yliohjautuvuutta vai mitä, mutta tietyn kääntöasteen jälkeen pyrkii tanko linkkuun. Ei ollut painemittari mukana mutta aluksi oli kovemmat paineet, mitä koskaan maastossa käytän ja silti ilmiö oli läsnä. Voisiko renkaan muodolla olla tekemistä asian kanssa, toi on selvästi pyöreämpi profiililtaan kuin esim Dillinger4.
![]()
Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.
Yllä Bulldozer 4.7" ja alla JJ 4.8" 90mm Blizzerkillä tubelessina. Liteskin meni heittämällä tubelessiksi.
Vaihtelin konaan alkuperäisten snowshoe 4.5 renkaiden tilalle fast trackit. Samalla vaihtui sisurit ja vannenauhat kevyempiin. Kylläpä muuttui pyörän käytös positiiviseen suuntaan. Rullaa ihan hulluna aikaisempiin verrattuna ja pitoa riittävästi myös märässä juurakko kivikossa. Kovalla itse ohjautuu, mutta snowshoe verrattuna tämä ei ole mitään. Kehä 80mm mulefut. Tubeless pitäisi jaksaa rakennella.
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
Kirjanmerkit