FillariHephaElectrobikeGiant
Sivu 231 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 131 181 221 229 230 231 232 233 241 281 331 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.901 - 6.930 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #6901
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Kyllä mulla on paineet abaut painonjakauman suhteen, jotain 0.2/0.4 bar. Sopivat mun makuun silloin kun renkaan kyljet ei painu makkaralle kurttuun pyörän päällä ollessa, koskaan ei oo näillä (5.05") läpi kolissut vaikka olis etunen nollissakin.
    Kävin vaihtaan painemittarin toimivaan niin pääsee itekki fiilisteleen paineilla. Edessä oli Loussa 0.2bar ja takana 2XL:ssä 0.3bar viime lenkillä..

    Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla

  2. #6902
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti maapaa Katso viesti
    Onko missään kivijalassa ollut JJ kumeksia myynnissä?
    Bikeshopista tilasin omani, luulisi löytyvän kivijalastakin.

    http://www.bikeshop.fi/Schwalbe_Jumb...16/&listpos=12

  3. #6903
    Liittynyt
    05/2014
    Paikkakunta
    Kerava
    Viestit
    1.718
    Joillakin kuulemma tuo LiteSkin pitänyt tubeleksena, näin kuulin.

    Mietin tuota jos litkuttaisi Rocket Ron LiteSkin-renkaat krossariin, että pitääkö lie.
    #fillarifoorumi @ IRCNet

  4. #6904
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Itsellä kokemusta vain JJ:n Liteskineistä. Jos vaikka 4.8" Jumpojimeissä on painetta vaikka 0,7bar niin sanoisin että rullaaminen on parhaasta päästä isommista kumeista.
    Samaa mieltä. Tosi hienosti kulkee 4,8" JJ LS päällystetyillä väylillä, edessä 0,6bar, takana 0,7.

  5. #6905
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Huomenna tuplalou yhdistelmä vaihtuu bud/lou yhdistelmäksi... Enää ei sit ajeta ihan niin väärin

  6. #6906
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    ^ Kerrohan sitten fiiliksiä, ite miettiny samaa perusturvallista komboa.. Vai onko muita ehdotuksia kesäkumiksi taka-Loun kaveriksi?

  7. #6907
    Jos ottais 44mm venttiilin eteen ja 35mm venttiilin taakse tasaamaan painojakaumaa?
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  8. #6908
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Joillakin kuulemma tuo LiteSkin pitänyt tubeleksena, näin kuulin.
    Puoli vuotta ajoin JJ 4.0 LS:lla tubeleksena, ei mitään ongelmaa. Tänään vaihdoin eturenkaaksi 4.8" LS:n, helppo homma. Oli vaan sormituntumaltaan hieman muovisen oloinen Budiin verrattuna, mutta palasipa samalla nelituumaisesta tuttu keveys etufillariin.

  9. #6909
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Ei iskeny heti silimään ketjua Salsan Mukluttimesta(2), mitkäs renkulat tuohon mahtuu taakse RD kiekoilla?

  10. #6910
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    4.8" JJ ajelin talven. Runkoon mahtuu. Alaketjuun hankaa 104bcd:llä. GC paremmin, kun ei tarvitse siirtää dropoutteja taaemmas.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  11. #6911
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Lpr:n kupeessa
    Viestit
    1.630
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    ^ Kerrohan sitten fiiliksiä, ite miettiny samaa perusturvallista komboa.. Vai onko muita ehdotuksia kesäkumiksi taka-Loun kaveriksi?
    On se hyvä, ei voi muuta sanoa . Asennuskin meni kun elokuvissa, niin istu mulefutille kuin valettu. Kyllä se tuolla uraisilla metsäteillä antoi enempi varmuutta sivupidosta kuin lou ja tunnokkaampi ohjauksen suhteen. Tykkään!

    Lähetetty minun E2303 laitteesta Tapatalkilla

  12. #6912
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti tinke77 Katso viesti
    On se hyvä, ei voi muuta sanoa .
    Pitää vissiin laittaa sitte itellekki kokeille, juuri toi sivuttaispito tökkinyt Loussa eniten. Takarenkaana ei hirveästi ole moittimista ollu, paitsi sitten kun leveys/pito talvikäytössä loppunut. Siihen on onneks lääkkeet, mutta kesällä epäilisin että piisaa Loukin. Onpahan vararengaski taakse kun ottaa edestä pois.

  13. #6913
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paskalokki Katso viesti
    Joillakin kuulemma tuo LiteSkin pitänyt tubeleksena, näin kuulin.

    Mietin tuota jos litkuttaisi Rocket Ron LiteSkin-renkaat krossariin, että pitääkö lie.
    Ei pukannut omassa Spessussa LiteSkinit asennettuna litkua kuin venttiilin reijästä, kun paineet tsekkasin. Sen verran oli hyvä litkun sisälläpitokyky.

  14. #6914
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    4.8" JJ ajelin talven. Runkoon mahtuu. Alaketjuun hankaa 104bcd:llä.
    Eli rohloffin kanssa ei ongelmaa ilmeisesti ketjun kanssa tulisi.

    Mikäs muuten on 4.8" JJ:n todellinen leveys milleinä?

  15. #6915
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Eli rohloffin kanssa ei ongelmaa ilmeisesti ketjun kanssa tulisi.

    Mikäs muuten on 4.8" JJ:n todellinen leveys milleinä?
    Liteskini tubelessina ja 0.45 bar, oli 115.7 mm.

  16. #6916
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Roloffista en tiedä, mutta Muklukki on minusta parhaimmillaan suurinpiirtein max 110mm leellä kumilla. En omaa 4.8 JJ snakea runkoon saanut ajossa ottamaan, mutta ei siellä enään hirveasti ole tiloja. Lähinnä tarkoitus herättää ajatusta, jos uutta on hommaamassa.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  17. #6917
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Laitoin sitten Vittoriat alle kesärenkaiksi. Oikein tiedä vielä mitä ajattelisin, kun ovat kokoon nähden helvetin painavat. Rullaa kohtuu hyvin ja pito ihan jäätävän hyvä. Ihan lussuilla paineilla ei voi ajaa, koska itseohjautuvus tulee rajusti esille, mutta korjaantuu sopivilla paineilla, eikä kumi mene vielä liian kovaksi. Luvattu paino 1325 g, ite punnittu 1498 g ja 1542 g.
    https://plus.google.com/109979989294...ts/5ZVVeiwBiUF


  18. #6918
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Ei iskeny heti silimään ketjua Salsan Mukluttimesta(2), mitkäs renkulat tuohon mahtuu taakse RD kiekoilla?
    Mulla menee vuoden 2012 Muklukkiin Dillinger 5 ja BFL heittämällä. 1x10 voimansiirto. Vanteena Rolling Darryl.
    Nyt ihan mielenkiinnosta kokeilussa 190 mm perälle tehdyt kammet, sama 1x10 voimansiirto ja 100 mm Clownshoe vanne ja D5 ja BFL.
    Keskiön spacerien kanssa pelattu että saa vetopuolta lähemmäksi, takapakan alla ohut prikka, samoin eturatas mahdollisimman sisään.
    Tuntuu toimivan oikein hyvin ja rengas mahtuu pyörimään, ei ota ketjuun eikä runkoon.
    Voimansiirron kuluminen voi toki olla kovempaa, mutta kuinka usein sillä 42 hampaan rattaalla takana esim ajetaan jolloin ketju on melko vinossa?
    Aina pitää kokeilla, jos toimii tulee Clownshoe/Hope kiekko hyötykäyttöön talvella. Ja aina voi palata vanhaan...

  19. #6919
    Onko se muuten tämän kauden Muklukki perästään mitenkään erilainen verrattuna muutamaan edelliseen? Mää oon kans sitä mieltä että 4.8" jumbo on turhan tarkalla ainakin tuon edelliskopan Muklukilla, vaikka semmonen rengas alla onkin.

    Jokilan punnitukset Vittorialle on komeat. Kovasti ihtiäkin persotti nuo kumit.

  20. #6920
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^^Kyllä aika usein talvella varsinki on takaa 42 tai 37 edessä 32 ovaali. Tänään ihan kesä poluillakin teknisissä jyrkissä mäissä. Kyl mua ainakin ottaa päähän liian vino ketjulinja, kun etu NW ratas kuluu silmissä. Polvet vaivannut pitkään, nyt on yritettävä taas opetella ajamaan vähemmällä väännöllä.

    Kyllä oli ilo ajaa kivikko juurakkoa taas 4.8", kun viikon olin epämukavuus alueella ja ajoin 4".
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  21. #6921
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kokemukset Bud vs Bfl takarenkaana kiinnostaisi.
    Budi kun on velttoon fatboyn perään kokolailla ahdas. Siirtymäpaineilla varsinkin.
    Muutoin renkaana kyllä itselle lähellä optimia.

    Paljonko Bfl:llä tulee takkiin, jos tulee?

  22. #6922
    Liittynyt
    12/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    591
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kokemukset Bud vs Bfl takarenkaana kiinnostaisi.
    Budi kun on velttoon fatboyn perään kokolailla ahdas. Siirtymäpaineilla varsinkin.
    Muutoin renkaana kyllä itselle lähellä optimia.

    Paljonko Bfl:llä tulee takkiin, jos tulee?
    Vaihda pyörää, älä rengasta..!

  23. #6923
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    ^Vaikka heti jos kaivat mulle 2550e takataskustas 😉
    Edit: ja mennään aikakoneella ens kesäkuulle. 😀

  24. #6924
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Budi kun on velttoon fatboyn perään kokolailla ahdas. Siirtymäpaineilla varsinkin.
    Vaihda takanapa ja kasauttaa kiekko jäykemmillä pinnoilla. Ei se runko voi olla niin löysä, kiekko taas voi...

  25. #6925
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Vaihda takanapa ja kasauttaa kiekko jäykemmillä pinnoilla. Ei se runko voi olla niin löysä, kiekko taas voi...
    Kyllä se runko on löysä. On kokeiltu. Moneen otteeseen. Usko jo.
    Tai ainakin mä uskon. Väärässä oleminen ei ole poissuljettu.

    Ja chainstayhin ei tosiaan jää Budin nappuloista kuin pari milliä väliä.

    Ei tosiaan juuri kummoista voimaa tarvita kun polkaisemalla/kurviin ajamalla saa kumin kiinni chainstayhin.

    Takanavan vaihto ei kai juuri auta, pyörässä kun ei ole läpiakselille mahdollisuutta?
    Läskiinhän ei siis pikalinkut kuulu. Imo.

  26. #6926
    Liittynyt
    04/2011
    Viestit
    1.205
    BFL on aivan mahottoman monipuolinen gummi. Kesällä ja talvella rullaati rullaa. Mudassa ei pidä ja loskassa muuttuu pulkaksi välillä. Mutta noita ääriolosuhteita lukuunottamatta aivan loistava yleiskumi.
    Raahe Cycling Club - www.facebook.com/raahecc - www.raahecc.fi

  27. #6927
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    Kyllä se runko on löysä. On kokeiltu. Moneen otteeseen. Usko jo.
    Tai ainakin mä uskon.
    On se, oli mullakin. Mut onhan siinä 130 mm tilaa chainstayhyjen välissä, Budi on vajaa 120 mm, pitäis olla viitisen milliä tilaa notkua puoleen ja toiseen.

  28. #6928
    Läski ollut hunningolla, kun maantien kutsu ollu liian kova. Mutta sainpahan aikaiseksi vaihtaa kesärenkaiksi Spessun Fast Trak:it. Ei noussut tuokaan rengas Marge Lite:lle (65mm) ilman sisäkumilla toisen reunan nostoa. Paremmin tubeless-hommiin sopivalla vanteella varmasti erittäin helppo kumi. Litkua ei tullut kummastakaan renkaasta tippaakaan.

    Rengas on 65mm vanteella leveydeltään juuri sama kuin D4 ja halkaisija on muutaman millin pienempi.

    Koeajo oli nopea pyrähdys lähikukkulalla. Rullaa mukavasti ja pitoa tuntuisi olevan riittävästi jos ei mudassa tarvi ajaa. Eturenkaan käytös ei äkkiseltään parhaalta tunnu. Onko se nyt self-steeringiä, yliohjautuvuutta vai mitä, mutta tietyn kääntöasteen jälkeen pyrkii tanko linkkuun. Ei ollut painemittari mukana mutta aluksi oli kovemmat paineet, mitä koskaan maastossa käytän ja silti ilmiö oli läsnä. Voisiko renkaan muodolla olla tekemistä asian kanssa, toi on selvästi pyöreämpi profiililtaan kuin esim Dillinger4.

    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  29. #6929
    Liittynyt
    10/2012
    Viestit
    193



    Yllä Bulldozer 4.7" ja alla JJ 4.8" 90mm Blizzerkillä tubelessina. Liteskin meni heittämällä tubelessiksi.

  30. #6930
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Vaihtelin konaan alkuperäisten snowshoe 4.5 renkaiden tilalle fast trackit. Samalla vaihtui sisurit ja vannenauhat kevyempiin. Kylläpä muuttui pyörän käytös positiiviseen suuntaan. Rullaa ihan hulluna aikaisempiin verrattuna ja pitoa riittävästi myös märässä juurakko kivikossa. Kovalla itse ohjautuu, mutta snowshoe verrattuna tämä ei ole mitään. Kehä 80mm mulefut. Tubeless pitäisi jaksaa rakennella.
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •