ElectrobikeFillariHephaGiant
Sivu 145 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 45 95 135 143 144 145 146 147 155 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.321 - 4.350 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #4321
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Tyhjensin ilmat ylhäältä ja sen jälkeen alhaalta. Pieni suhaus tuli alhaalta. Ei tuo kuitenkaan vaikuttanut lukituksen joustavuuteen. Sen pari senttiä se joustaa lukittuna jos polkee seisovilteen. Jos paikoillaan painaa etujarrupohjassa lujempaa niin joustaa about 7cm.
    Sanoo kuka mitä hyvänsä niin joku vika siinä on. Tohtoriin.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  2. #4322
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    846
    Mitäs mieltä raati on tästä; ostin tässä taannoin fättiin uudet kesäkumit ja mieluusti olisin sisäkumitkin vaihtanut, hyllyssä ei kuitenkaan ollut 4.8 sopivia vaan myyjä tarjosi 2.5 leveään tarkoitettua ohjeella "pistät sen yöksi ilmaa täyteeen että venyy". Jätin sisurit kauppaan ja hain toisesta mestasta tarkoitukseensa sopivat. Menikö tuo ensimmäisen kauppiaan ohjeistus ihan oikein, tuntuu vähän oudolta?
    Make war, then love.

  3. #4323
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Ei sitä tarvitse yöksi laittaa venymään. Suoraan vaan paikalleen. Kaikki yksilöt eivät tosin veny optimaalisesti, mutta muutoin kevyt sisuri on varmasti edullisin tapa parantaa läskin ajo-ominaisuuksia. Minulla on repussa läskisisuri hätätilanteita varten, mutta muutoin en niitä käytä. Seuraavaksi joku sanoo, että tubeless, mutta jos siihen ei halua mennä, niin myyjän ehdotus oli erinomaisen hyvä.

  4. #4324
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ Niitä ei vaan oo montaakaan 2.5" sisuria tässä maailmassa jotka venyy 4.8":lle tasaisesti niin ettei pompota ja vieläpä kestäiskin, ja jos löytyy joku merkki/malli niin kaikki ei niistäkään kestä. Rengasrikon todennäköisyys kasvaa joka tapauksessa selvästi.

  5. #4325
    Liittynyt
    09/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    846
    Itsellä on vähän sellainen periaate etten turhaan ala käkäämään virityksiä jos ei sopivaa löydy, onneksi nyt löytyi sopivasti ne oikeanlaisetkin kumit.
    Make war, then love.

  6. #4326
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    En ole kokenut noita virityksiksi, mutta jokainen valitkoon itselleen mieluisat välineet. Kolmen ja puolen vuoden aikana, minulla on tullut yksi huono yksilö, joka ei siis venynyt tasaisesti ja meni suoraan roskiin, ja yksi rengasrikko, minkä pistän ohuen sisurin piikkiin. Ero alkuperäisiin huikean iso, enkä vaihda takaisin, vaikka pelottelisittekin jatkuvilla rengasrikoilla

  7. #4327
    No niin, Sarma takanapa antautui.
    Vaparattaan kuudesta kynnestä 4 on irti kun runko on lohkeillut.

    Onko joku löytänyt varaosa vapaaratasta? Asiakaspalvelu vastaa aika verkkaisesti

    Edit: sieltähän se löytyi niitten verkkokaupasta toisella yrittämällä. 😁
    heikkivierela muokkasi tätä : 26.04.2016 at 10.20

  8. #4328
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Jos jää tulliin niin tullimaksu noin 4.7% tai jotain sinne päin ja ALV päälle.

    Esim. Hinta 200, rahdit 20 ja tulli + alv näille vielä niin loppusumma on NOIN 285€. Summittainen loppusumma, laskettu vähän sinne päin, mutta suuruusluokka on oikein.

    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    230$ oli keulan hinta ja rahtikuluja ei tullut ollenkaan. Tullit ja alvit 50,29€. Keulalle tuli nyt sitten hintaa 259€ noin niinkuin suunnilleen.

  9. #4329


    Tolta näyttää se antautunut Sarman vapaaratas. Neljä kuudesta kolosesta murtunut. Ensioire oli että pikkasen jäykistyi ja alkoi rullatessa syöttämään ketjua. Seuraavaksi löi kokonaan jumiin ja ketju tuhannen mutkalle ja poikki😀

    Asiakaspalveluun reklamoitu, odotellaan vastausta

  10. #4330
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    35
    Kuinka tavallista on että uutta vannesettiä sovittaessa eivät ne ole aivan keskellä?

    Takana se haittaa aika paljon kun jumbojimin reunanappulat ottaa toiseltapuolen runkoon, olenkin aikeissa ottaa adapterin irti ja pari milliä sorvilla vekeen sekä saman verran prikalla lisää sillepuolen mikä otti runkoon...

  11. #4331
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikup Katso viesti
    Kuinka tavallista on että uutta vannesettiä sovittaessa eivät ne ole aivan keskellä?

    Takana se haittaa aika paljon kun jumbojimin reunanappulat ottaa toiseltapuolen runkoon, olenkin aikeissa ottaa adapterin irti ja pari milliä sorvilla vekeen sekä saman verran prikalla lisää sillepuolen mikä otti runkoon...
    Tavallisuudesta en tiedä, mutta en korjais rälläkällä. Se kiekko on väärin rihdattu. Uudelleen rihtaamalla sen vanteen voi keskittää oikein.
    Rule #6 // Free your mind and your legs will follow.

  12. #4332
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    35
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti zander Katso viesti
    Tavallisuudesta en tiedä, mutta en korjais rälläkällä. Se kiekko on väärin rihdattu. Uudelleen rihtaamalla sen vanteen voi keskittää oikein.
    Jaaha nonni ei tainnu mennä anctionsports.de:llä se sit ihan putkeen
    täytyy varmaan sit laittaa soittoa foxcomppiin tai jonnekkin jos tuo olisi vielä pelastettavissa...

  13. #4333
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    Vie se runko ja kiekko pyöräliikkeeseen ja kerro onkelma, niin kyllä se asia korjantuu uudestaan rihtaamalla.

  14. #4334
    Liittynyt
    09/2007
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    522
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikup Katso viesti
    Jaaha nonni ei tainnu mennä anctionsports.de:llä se sit ihan putkeen
    täytyy varmaan sit laittaa soittoa foxcomppiin tai jonnekkin jos tuo olisi vielä pelastettavissa...
    Kannattaa myös laittaa kiekot myyneelle kaupalle palautetta ja ehdottaa korjausta heidän piikkiinsä kuittia vastaan kun ovat noin pieleen kasatut kiekot myyneet.

  15. #4335
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Osaako joku auttaa ummikkoa? 😕
    Laitoin farley 5, seen eturattaaksi race face narrow 30p ja takapakaksi sun race 10s 11-42 pakan. Vaihteet menee hyvin päälle ja myös pysyy, mutta taakse päin polkiessa ykkös vaihteella ketjut tippuu pois takarattaalta. Koitin prikoilla ketjulinjaakin suoristaa, mutta ei auta. Sitten epäilin ketjun kireyttä, mutta vaikka tiputtaa ketjun eturattaalta pois ja pyörittää ketjua sormilla taakse päin niin taas tippuu ketju pois ykkös rattaalta.. 😡

  16. #4336
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    35
    Juu laitoin jo huomautuksen ja vastauksena vakuuteltiin että heillä on 0.1mm heitto toleranssi rakentamissaan vanteissa. Kyseli myös että tarviikohan runko jotain erikoista rihtausta? Tuommosta tietoa en löytänyt, kai se meinaa että kiekot pitäisi vartavasten feltin dd 30 runkoon sopivaksi teettää tai sitten on vaan selityksen makua.

  17. #4337
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Punis Katso viesti
    Osaako joku auttaa ummikkoa? 
    Laitoin farley 5, seen eturattaaksi race face narrow 30p ja takapakaksi sun race 10s 11-42 pakan. Vaihteet menee hyvin päälle ja myös pysyy, mutta taakse päin polkiessa ykkös vaihteella ketjut tippuu pois takarattaalta. Koitin prikoilla ketjulinjaakin suoristaa, mutta ei auta. Sitten epäilin ketjun kireyttä, mutta vaikka tiputtaa ketjun eturattaalta pois ja pyörittää ketjua sormilla taakse päin niin taas tippuu ketju pois ykkös rattaalta.. 
    Siis kaikki toimii. Rullatessa toimii. Mutta jos suurimmalla vaihteella poljet taaksepäin, tippuu ketju sinne yli ja pois pienimmältä rattaalta?

  18. #4338
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Siis muuten toimii, mutta ykkös vaihteella (isoin ratas) taakse päin polkiessa ketju tippuu 2,3,4 rattaalle ja jää siihen rutisemaan. Kun alkaa polkemaan eteenpäin niin ketju nousee takaisin ykköselle.

  19. #4339
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Juu en osaa sanoa, en oo kuullu aiemmin. Voihan se olla ketjulinja=>tarttis nähä kuvan. Jos normaalisti poljettaessa kaikki toimii hyvin niin eiku kovaa ajoa.

  20. #4340
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Mikä vaihtaja, onhan pitkähäkkinen noin laajalla pakalla?? jos shimano, ei välttämättä toimi mitenkään, sramilla helpommin.. shimanokin -40 pakalla pelaa vielä (ja xtr -42:sella koska rissan paikka erilainen)
    Paljon pyöriä, liian vähän aikaa..

  21. #4341
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Mikä vaihtaja, onhan pitkähäkkinen noin laajalla pakalla?? jos shimano, ei välttämättä toimi mitenkään, sramilla helpommin.. shimanokin -40 pakalla pelaa vielä (ja xtr -42:sella koska rissan paikka erilainen)


    Shimano Deore Shadow Plus

  22. #4342
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Xt 11 42 tekee tuon 32 ovaalilla vaikka ketjulinja 71mm eli ei ketjulinja ole välttämättä syy.

    Veikkaan, että pienempi eturatas helpottaisi, mutta kummasti ne Sramin 11 toimii esim Farleyssä, tosin niissä 28 etu rieska ja ketjulinja 75mm. Eli luulis minunkin Shimano kombon toimivan, koska ei se 11Xt pakkan 42 ole tuota 4mm sisempänä, kuin Sram 11 pakan 42.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  23. #4343
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    115
    Se farley 5 xt vaihtaja on medium häkkinen ja ainoastaan 11-40 pakka käy. Tai näin jostain luin.

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla

  24. #4344
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Se farley 5 xt vaihtaja on medium häkkinen ja ainoastaan 11-40 pakka käy. Tai näin jostain luin.

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
    Hienoa! 😡

  25. #4345
    Liittynyt
    08/2003
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    550
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mokka Katso viesti
    Se farley 5 xt vaihtaja on medium häkkinen ja ainoastaan 11-40 pakka käy. Tai näin jostain luin.

    Lähetetty minun MotoE2(4G-LTE) laitteesta Tapatalkilla
    Tämä ratkaissee ongelman.
    http://www.oneupcomponents.com/colle...cts/r-a-d-cage
    -Olen periaatteen mies. Mutta jos jokin periaate ei satu minua miellyttämään, olen valmis vaihtamaan sen.-

  26. Eihän tässä ole ongelmaa kun eteenpäinhän sitä poljetaan

  27. #4347
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    ^Kyllä mua ainaki ottaa päähän, kun olen jossain jyrkässä mäessä, suossa tai hangessa möyrimässä ja ei voi polkaista taakseppäin kampia lähtöasentoon, kun ketju vaeltaa väärille rattaille. Joutuu nostamaan perää ja pyöräyttämään eteen päin ja jos lähtö ei onnistu taas sama juttu, mutta taidankin kuulua niihin "MC väärin ajajiin".

    Muklukissa oli toissa talvena 32 ovaali 104bcd:ssä ja One-Up 42 se pudotti ketjua, mutta normi 36 XT 10 pakka ei ja ketjulinja on sama. Vaihtaja X9 Medium. Eli kyllä tuo rattaiden ulkohalkaisijan on vaikutettavä tähän ongelmaan. Ylä ketjua on vähemmän rattaiden välissä silloin, kun rattaat isonee, eli tavallaan vaikuttaa ketjulinjaan. Taas, jos ajetellaan, että pienentää eturatasta, niin helpommin ehkä pysyy ketju 42 , kun ketju kiertyy enemmän 42 ympärille.
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  28. #4348
    Liittynyt
    12/2015
    Viestit
    41
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    ^Kyllä mua ainaki ottaa päähän, kun olen jossain jyrkässä mäessä, suossa tai hangessa möyrimässä ja ei voi polkaista taakseppäin kampia lähtöasentoon, kun ketju vaeltaa väärille rattaille. Joutuu nostamaan perää ja pyöräyttämään eteen päin ja jos lähtö ei onnistu taas sama juttu, mutta taidankin kuulua niihin "MC väärin ajajiin".

    Muklukissa oli toissa talvena 32 ovaali 104bcd:ssä ja One-Up 42 se pudotti ketjua, mutta normi 36 XT 10 pakka ei ja ketjulinja on sama. Vaihtaja X9 Medium. Eli kyllä tuo rattaiden ulkohalkaisijan on vaikutettavä tähän ongelmaan. Ylä ketjua on vähemmän rattaiden välissä silloin, kun rattaat isonee, eli tavallaan vaikuttaa ketjulinjaan. Taas, jos ajetellaan, että pienentää eturatasta, niin helpommin ehkä pysyy ketju 42 , kun ketju kiertyy enemmän 42 ympärille.
    Se on muuten varmasti juuri noin! Jos rattaiden halkaisija lähenee toisiaan = pienempi ero = loivempi kulma = ketju herkempi tippumaan. Eteenpäin poljettaessa on ketju "vedossa"ja pysyy paikallaan, mutta taakse päin polkiessa ilman vastusta on herkkä tippumaan jos ihan kaikki ei ole täysin oikein. Ketjulinja, kireys, vaihtaja, jne .

  29. #4349
    Oon säilyttäny vanhempien terassilla omaa fatbikeä.. ei vaan oo tullu ajettua. Nii tänään kuulinki et oli yksinään räjähtäny takakumi pois vanteeltaan ja olihan se. Oli kuulemma laukaus ollu verrattavissa haulikkoon. Mikä tähän syynä..??

  30. #4350
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    Pyörä protestoi äänekkäästi sitä ettei sillä ole ajettu?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •