GiantHephaFillariElectrobike
Sivu 144 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 44 94 134 142 143 144 145 146 154 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.291 - 4.320 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #4291
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jani Mahonen Katso viesti
    Ei sillä ole väliä että se liikkuu lukittuna hieman, se on normaalia. Eri vuosimalleissa ja merkkien välillä on eroa, paljonko lukittu keula antaa periksi.

    Keula säädetään niin että pyörän päällä normaalissa asennossa keulan painuma eli sagi on 15-25% koko joustomatkasta.
    Laitoin nyt 65psi. Pyörä paikoillaan ajoasennossa jalat polikimilla sagi haarukkan putkessa olevien mittojen mukaan 20% ja haarukka lukittuna 10%. Asfaltilla rullaten sagi 30% auki ja 15% lukittuna.

    Yllättävän suuri ero noissa lukituksissa Foxin ja Rockshoxin välillä. Foxin kun laittaa lukkoon niin sagia on ehkä 2%.

  2. #4292
    Nyt kuulostaa oikeammalta tuo sagi! Mutta tietääkö joku täällä miten bluton lukituksen pitäisi toimia? Ei nimittäin kuulosta oikealta tuo 50% lukitus minun korvaan. Olisiko lockout säädettävissä jotenkin?

    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  3. #4293
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Onko joku ajanu On-Onen OG:llä ja Answerin 20/20:llä? Onko isoa eroa muussa kuin hinnassa? On-Onessä enemmän backsweppiiä ja riseä.

    Alkoi tänään tekemään taas enemmän mieli käppyrätankoa kun maasto muuttunut kovemmaksi.. jottain tarttis teherä.

  4. #4294
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Alkoi tänään tekemään taas enemmän mieli käppyrätankoa kun maasto muuttunut kovemmaksi.. jottain tarttis teherä.
    Sama, alko tuntuun et saattasin tykätä kun pidempään tietä ajellessa alkaa kädet puutumaan Ergonin gripeistä huolimatta, voihan se vika olla tietty muuallakin. Löysin yheltä iibei-uk-myyjältä käytetyn 20-20:n. Saas nähä tuntuuko paremmalta jahka tulee joskus toivottavasti ens vkl:ksi.

  5. #4295
    Liittynyt
    08/2009
    Viestit
    589
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Onko joku ajanu On-Onen OG:llä ja Answerin 20/20:llä? Onko isoa eroa muussa kuin hinnassa? On-Onessä enemmän backsweppiiä ja riseä.
    Mulla on molemmat käytössä. 20/20 on tyylikkäämmän näköinen, minusta.

  6. #4296
    Bluton lukitus toimiessaan lukitsee keulan lähes kokonaan. Pieni peliliike siihen jää. Tuo yksilö on rikki.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

    There can be only one.

  7. #4297
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Bluton (Reban) vaimennin on niin yksinkertainen, ettei se voi olla rikki. Yksinkertaisesti lukitusvaijeria säätämällä voi vaikuttaa, kuinka paljon se lukitsee. Ja öljymäärälläkin, toki.

  8. #4298
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Sama, alko tuntuun et saattasin tykätä kun pidempään tietä ajellessa alkaa kädet puutumaan Ergonin gripeistä huolimatta, voihan se vika olla tietty muuallakin. Löysin yheltä iibei-uk-myyjältä käytetyn 20-20:n. Saas nähä tuntuuko paremmalta jahka tulee joskus toivottavasti ens vkl:ksi.
    Mulla on jäykkäperäfillarissa jotkut ergoneita muistuttavat tekeleet mutta niissä on pienet nousukahvan tyngät tai sen tapaiset pienet vähän käyrät kahvat ylöspäin ja ne mahdollistaa ottaa välillä ihan erilaisen otteen ja näin saa puutumisen pidettyä poissa. Ja hyvät erityisesti jos innostuu vähän pidemmän tielenkin ajamaan.

  9. #4299
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti ealex Katso viesti
    Bluton (Reban) vaimennin on niin yksinkertainen, ettei se voi olla rikki. Yksinkertaisesti lukitusvaijeria säätämällä voi vaikuttaa, kuinka paljon se lukitsee. Ja öljymäärälläkin, toki.
    Tokihan kaikki voi rikki mennä. Ja mitä vaijeria? Ei olemikään poplock vaan moniasentoinen vipukorkki jota käännetään, ei on-off tyylinen..

  10. #4300
    Onhan noita pushlocillakin kuten Cubessa http://www.cube.eu/en/products/mtb-h...flashred-2016/

    Tuossa voisi ottaa vaikka vaijerin irti ja katsoa muuttuuko jämäkämmäksi
    macci muokkasi tätä : 17.04.2016 at 22.13

  11. #4301
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Onko joku ajanu On-Onen OG:llä ja Answerin 20/20:llä? Onko isoa eroa muussa kuin hinnassa? On-Onessä enemmän backsweppiiä ja riseä.
    Tästä samasta ketjusta löytyy kokemuksia ja jopa molempia tankoja kokeilleita. Tässä pari linkkiä:
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...12#post2229312
    http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...74#post2260874

    Mulla on 76-senttisen suoran tangon jäljiltä kiinni nyt OG. Muutos mihinkään oli odotettua pienempi, kun olin lopulta oikean kulman löytänyt. Ei huono, sopivasti hassun näköinen. Olkoon nyt tuollaisena kiinni, mutta joskus motivoituessa voisi kokeilla ylösalaisin.

  12. #4302
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti deee Katso viesti
    Mitenkäs haarukan alapään paineet saa poistettua? Kerkesin nopeasti kurkkaamaan sinne alapäähän ja joku kolo siellä kaukana oli, mutta omat kuusiokoloavaimet ei yltänyt sinne asti, vai tuleeko se lähemmäksi jos haarukka on pohjaan painettuna
    Bluton sukulaisesta Solo-air Rebasta opittua: Jousipuolen pohjasta kuusiokolo auki ja sen alta löytyvästä venttiilistä paineet pois. Bitsimallinen kuusiokolokärki jatkovarrella 1/4" räikän nokassa oli oma työkaluni. Kuulemma myös täysin ulos vetämällä pitäisi paineet tasautua ylä- ja alakammioiden välillä. Lukittumiseen vielä saman Reban kokemuksella, lukossa se jousti sentin-pari. Kerrankin se unohtui polulla lukkoon ehkä kilometrin ajaksi, ja huomasin asian vasta kun yksi patti oli heittää kuskin pyörän päältä sen sijaan että keula olisi imaissut sen.

  13. #4303
    Joo, tuosama ohje pätee myös Blutoon...tuosta ylösvetämisestä en tiedä.

    Pakkasella saattaa paineet karata osittain väärälle puole ..ja keula makaa alhaalla.

  14. #4304
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.890
    Onko kukaan tilaillut tuolta Sarmalta mitään ? Sieltä sais kuitukeulaa vähän reilulla 200€. Tarviiko noista maksaa jotain tulleja tai muuta, kun tulee ilmeisesti ameriikan mailta tavarat. Houkuttelisi painaa tilausnappia.

  15. #4305
    Jos jää tulliin niin tullimaksu noin 4.7% tai jotain sinne päin ja ALV päälle.

    Esim. Hinta 200, rahdit 20 ja tulli + alv näille vielä niin loppusumma on NOIN 285€. Summittainen loppusumma, laskettu vähän sinne päin, mutta suuruusluokka on oikein.

    Lähetetty Tapatalkista, pahoittelen kirotusvirheitä.
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  16. #4306
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Tokihan kaikki voi rikki mennä. Ja mitä vaijeria? Ei olemikään poplock vaan moniasentoinen vipukorkki jota käännetään, ei on-off tyylinen..
    Toimintamalli molemmissa on täsmälleen sama, ainoastaan kaukolukituksen palautusjousi puuttuu nuppimallista.

    Tuo kiiltävä metallikappale pohjassa kääntyy ja tukkii raon, siinä koko lukitus. Jos tuo nuppi pääsee varmasti kääntymään ”perille asti” niin lukituksen toiminnanerot johtuvat öljymäärästä ja valmistustoleransseista.

  17. #4307
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    ^ juu, mutta nappimalli on joko kiinni tai auki. Ainakin omassani vipua kääntämällä kompressio lisääntyy asteittain ja lopulta lukittuu..

    Ja voihan noinkin yksinkertainen rakenne mennä rikki..

  18. #4308
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Täsmälleen samalla tavalla molemmat toimivat, mutta kaukolukituksessa ei ole väliasennoille ”lukituskohtia”. Kaukolukitusta hitaasti painamalla kompressio lisääntyy asteittain ja lopulta lukittuu.

  19. #4309
    Liittynyt
    03/2007
    Paikkakunta
    Hämeenlinna
    Viestit
    1.076
    Onko kukaan nähnyt adapteria, jolla saa 110mm boost navan (Hope) 142x15 haarukkaan?
    Sellainen versio haussa, joka sisältää myös jarrulevyn tai -satulan adapterin, eli kiekon uudelleen keskitystä en haluaisi tehdä.
    that's life, tough but unfair
    https://www.tawastcc.com
    https://twitter.com/evarjus

  20. #4310
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Niin, vaimentimen toiminta on "täsmälleen sama" mutta käyttökytkin täysin erilainen, vai väitätkö, että joku ajaisi sormi kaukosäätönapilla??

    Ja edelleen pointti, kyllä noinkin yksinkertainen asia voi mennä toimintakyvyttömäksi, eli "rikki".

  21. #4311
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Jos paino ei haittaa ja tarvitsee leveää vannetta...
    132mm/1490g

  22. #4312
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    Jos paino ei haittaa ja tarvitsee leveää vannetta...
    132mm/1490g
    Tuossahan olisi runsaasti tilaa tehdä kevennysaukkoja ja -reikiä.

  23. #4313
    http://whitecrow-tech.com

    Onkos kellään kokemuksia tämmösestä?

  24. #4314
    Blackborow Guest
    Onko kukaan nähnyt DtSwissin 6-bolt napoja myynnissä? Niidenhän piti tulla tälle kaudelle?

  25. #4315
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    ^ Bike-Componentsissa tuli muuta ettiessä vastaan: https://www.bike-components.de/advan...t+swiss+6-loch

  26. #4316
    zipo Guest
    Mikä noista sopii muihin fättiksiin paitsi puksuun?Missä kohtaa on 150mm etunapa tai 170 ja 190 takaset?Mä en ainakaan löytänyt?

  27. #4317
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Katos joo, sitä ei nuista löydykkään eli ei oo kuin centerlockia leveempänä tarjolla. Tollasta kaveriks niin saa 6-pulttisen laikan kiinni: https://www.bike24.com/p26224.html

  28. #4318
    Liittynyt
    10/2014
    Viestit
    279
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    Katos joo, sitä ei nuista löydykkään eli ei oo kuin centerlockia leveempänä tarjolla. Tollasta kaveriks niin saa 6-pulttisen laikan kiinni: https://www.bike24.com/p26224.html
    Canyonissa tulee nuo adapterit vakiona ja siinä on 6-pulttiset levyt tehtaalta tullessaan vaikka centerlog navat onkin.

  29. #4319
    Onkos kenelläkään hajua DT Swissin BR710 kehien pinnojen offsetista (hole offset)? Tarttis hieman dataa, kaikki muu löytyy firman sivuilta, mutta tätä pantataan.

  30. #4320
    Liittynyt
    06/2014
    Viestit
    450
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Gargamel Katso viesti
    Bluton sukulaisesta Solo-air Rebasta opittua: Jousipuolen pohjasta kuusiokolo auki ja sen alta löytyvästä venttiilistä paineet pois. Bitsimallinen kuusiokolokärki jatkovarrella 1/4" räikän nokassa oli oma työkaluni. Kuulemma myös täysin ulos vetämällä pitäisi paineet tasautua ylä- ja alakammioiden välillä. Lukittumiseen vielä saman Reban kokemuksella, lukossa se jousti sentin-pari. Kerrankin se unohtui polulla lukkoon ehkä kilometrin ajaksi, ja huomasin asian vasta kun yksi patti oli heittää kuskin pyörän päältä sen sijaan että keula olisi imaissut sen.
    Tyhjensin ilmat ylhäältä ja sen jälkeen alhaalta. Pieni suhaus tuli alhaalta. Ei tuo kuitenkaan vaikuttanut lukituksen joustavuuteen. Sen pari senttiä se joustaa lukittuna jos polkee seisovilteen. Jos paikoillaan painaa etujarrupohjassa lujempaa niin joustaa about 7cm.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •