ElectrobikeHephaGiantFillari
Sivu 224 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 124 174 214 222 223 224 225 226 234 274 324 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.691 - 6.720 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #6691
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pox Katso viesti
    Tuli tilattua vahingossa Spessuun 4.8" JJ liteskinit, snakeskinien sijaan. Kannattaako noita koittaa alkaa väkertää tubelessina vanteelle, vaiko postitella takas Saksan maalle ja tilailla uudelleen snakeskinit?

    Nuo liteskinit, kun ei ole tubeless easyt, niin onko homma mahdoton vai kannattaako koittaa. Ei äkkiä löytynyt vastausta, kun 10 sivua taaemmas kelailin.
    Tai sit vaan myyt fillaritorilla hintaan minkä itse maksoit. Noi liikkuu varmaan aika nopeasti eteen päin.

  2. #6692
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Kello
    Viestit
    2.059
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pox Katso viesti
    Tuli tilattua vahingossa Spessuun 4.8" JJ liteskinit, snakeskinien sijaan. Kannattaako noita koittaa alkaa väkertää tubelessina vanteelle, vaiko postitella takas Saksan maalle ja tilailla uudelleen snakeskinit?

    Nuo liteskinit, kun ei ole tubeless easyt, niin onko homma mahdoton vai kannattaako koittaa. Ei äkkiä löytynyt vastausta, kun 10 sivua taaemmas kelailin.
    4.4 JJ Cubesta vaihdettu tiivisty loistavan helposti MCarbonille ja pitoa löyty Wintterin loppunousuun.
    Näyttää edelleen siistiltä kylet mutta onhan vielä talvi.
    Liteskinit on kevyemmät.

    Lähetetty minun SM-A700F laitteesta Tapatalkilla

  3. #6693
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    39
    Helpompi laittaa meneen takas Saksaan, kun sinne lähtee kuitenkin tavaraa takas. Mitään myyntiä jaksa alkaa veivata, kun muutenkin on kaapit väärällään tavaraa mitkä sais myydä.

    Mutta, jos kerran ei tubeless-hommissa ole ollut ongelmia, niin koitan laittaa alle. Ompahan kevyemmät ja ostetaan sitten uudet, jos kyljet hajoaa.

  4. #6694
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Hikiä
    Viestit
    231
    Kukaan ei ollut tajunnut haukkua Vittorian tisulirenkaita, niin minähän reippaana poikana sellaset tilasin.


    70mm vanteella noin 98mm leveä, ei hirmu korkea kumi.
    1340g sanoi vaimo(n keittiövaaka).

    vielä linkki valmistajan korulauseisiin ja kuvaan:
    http://www.vittoria.com/tire/bomboloni/

    Ja
    pötkö muokkasi tätä : 19.03.2016 at 21.11 Syy: panin viel linkin vittorialle ja munkinkuvia

  5. #6695
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    ^ munkit näyttää hyviltä. Miltäs renkaat vaikuttaa?

  6. #6696
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Hyvin piti Hodaggi jäällä, rullaavuudesta en osaa kommentoida, mutta gps näytti max nopeudeksi 45,6 km/h


  7. #6697
    Liittynyt
    10/2007
    Paikkakunta
    Hikiä
    Viestit
    231
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Siemenlinko Katso viesti
    ^ munkit näyttää hyviltä. Miltäs renkaat vaikuttaa?
    vs.mammoth: pitoa ja rullaavuuttakin löytyy, tänään ajeltu vain kantohangella jossa rullasi mukavasti.
    vs. Jumbo Jimeihin: kulkee kuin itsestään, vauhti triplaantui.
    vs. Big fat larry: pitää

  8. #6698
    Liittynyt
    07/2015
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    238
    Bonbolonit kuulostaa sitten hyvältä. Mistä tilasit?

  9. #6699
    Liittynyt
    06/2002
    Paikkakunta
    Mynämäki, Suomen Kabul
    Viestit
    4.941
    Parempi kuva Bombolonin kuviosta olis kiva myös.

    Ite jotenkin heräsin vasta kumien merkitykseen, kun väänsin Bud/Loun tilalle Dillinger 5:set. Kulkee niin helvetisti paremmin, eikä pienemmän ilmatilan teoriassa lyhyemmät joustot tunnu vaikuttavan mukavuuteen mitenkään.

  10. #6700
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Jokila Katso viesti
    Ite jotenkin heräsin vasta kumien merkitykseen, kun väänsin Bud/Loun tilalle Dillinger 5:set. Kulkee niin helvetisti paremmin, eikä pienemmän ilmatilan teoriassa lyhyemmät joustot tunnu vaikuttavan mukavuuteen mitenkään.
    No näinhän se on. Rengasvalinnoilla on todellakin iso merkitys pyörän kulkemiseen.

    Mukavaa että tätäkin puolta arvostavia kommentteja tulee palstalle.

  11. #6701
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Oliko joku kerennyt ajelemaan isoilla knardeilla jo reilummin ? Minkälaisia fiiliksiä ? Vanhasta pyörästä jäi bud/lou kellariin talveksi ja uusi pyörä tuli isoilla knardeilla. Mietin tässä enne ajoa, että tillaanko jumbo jimit ja knardit kiertoon, vai ajelenko vain hymy huulilla noilla ? Metriäkään en ole ajanut, mutta nää hommat on hyvä miettiä valmiiksi. JJ varmaan vähän kevyempi, mutta runkokin on terästä, joten ei mikään kevennysosa ja surlyn valmistama, niin ehkä siihen istuu surlyn renkaat paremmin.

  12. #6702
    Liittynyt
    09/2005
    Paikkakunta
    Lahti
    Viestit
    190
    Ostin spessun fast trak fat renkaat. Onko näiden toiminnasta vielä käytännön kokemusta?
    Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys

  13. #6703
    Liittynyt
    05/2013
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    496
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    Ostin spessun fast trak fat renkaat. Onko näiden toiminnasta vielä käytännön kokemusta?
    Samanmoiset löytyvät tallista, kokemusta ei vielä ole. Tarkoitus tehdä tubelessviritys noilla renkailla, ovat kevyemmät kuin ground controllit. Ulkomaan foorumeilla kovasti kehuttu rullaavuutta. Hintakaan ei ole paha.

  14. #6704
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Koeajoin pakkaspoluilla fast trakkejä spessun alla, yllätyin sekä rullauksesta että pidosta positiivisesti muutaman kilsan koeajolla.. ostin yhe parin kesää varten.. Sulaa maata odotellessa.

  15. #6705
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Sotanorsu666 Katso viesti
    Oliko joku kerennyt ajelemaan isoilla knardeilla jo reilummin? Minkälaisia fiiliksiä? Vanhasta pyörästä jäi bud/lou kellariin talveksi ja uusi pyörä tuli isoilla knardeilla. Mietin tässä enne ajoa, että tillaanko jumbo jimit ja knardit kiertoon, vai ajelenko vain hymy huulilla noilla?
    En oo ajanu, mut nehän tuntui olevan "the renkaat" viime syksynä jotka myytiin loppuun useasta paikasta, kunnes satoi lumet. Ajelisin sinuna kesän noilla.

  16. #6706
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Läskimasa Katso viesti
    En oo ajanu, mut nehän tuntui olevan "the renkaat" viime syksynä jotka myytiin loppuun useasta paikasta, kunnes satoi lumet. Ajelisin sinuna kesän noilla.
    Sohjokelejä lukuunottamatta (sillon ku nastoja ei ollu alla) meni koko talvikin bud/isoknard kombolla, sohjolle laitoin loun taake, isoK on erittäin pätevä yleiskumi..

  17. #6707
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Jos isoKnardit olis hyllyssä niin en minäkään muita alkais vekslaamaan. Niinkuin Kemizti totesi niin hyvä yleiskumi. Kevään kura ja mutakeleissä vähän JJ:ä parempi ja syksyllä sama juttu.

  18. #6708
    Liittynyt
    11/2014
    Viestit
    1.891
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Jos isoKnardit olis hyllyssä niin en minäkään muita alkais vekslaamaan. Niinkuin Kemizti totesi niin hyvä yleiskumi. Kevään kura ja mutakeleissä vähän JJ:ä parempi ja syksyllä sama juttu.
    Joo ja kun ei ole edes hyllyssä, vaan valmiina vanteella. Eiköhän me sitten noilla lähdetä kevättä kohti ja vaihdetaan sitten jos tuntuu huonolta. Eiköhän ne käytettynäkin vaihda omistajaa ihan hyvään hintaan, jos loppuu taas joka kiskasta.

  19. #6709
    Liittynyt
    06/2007
    Paikkakunta
    ?
    Viestit
    1.152
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Nicco Katso viesti
    Ostin spessun fast trak fat renkaat. Onko näiden toiminnasta vielä käytännön kokemusta?
    Ajelin n. kuukauden Oulun kovia lumipolkuja Fast trak takana ja hienosti pelitti. Rullaavuus ja pito hyviä kovalla lumella. Totuus paljastui Syötteellä, eli vähänkään pehkeällä lumella renkaan pyöreä olka rikkoo lumen pinnan ja sitten sukelletaan. Nousuissa pito loppuu heti jos pinnassa on irtolunta.

    Hiihtoloman Levin reissun ja Syöte MTB Winterin ajoin Nate takana ja onhan siinä pidossa (+) ja rullaavuudessa (-) valtava ero.

    Nyt takana on taas Hodag, joka on jotain tältä väliltä, eli rullaa mutta pito loppuu jossain vaiheessa, jos pinnassa on irrallista lunta.

  20. #6710
    mutanaama Guest
    Eilen alla yhdistelmä Hodag takana ja Gnarwhal edessä. Paineet noin 0,9bar molemmissa. Hiukan liikaa pompotti vähän tallotuilla poluilla, mutta pitoa riitti silti lähes joka paikkaan.
    Leveyttä olisi saanut olla paikoitelle enemmän, niin olisi voinut hyödyntää paremmin hankikantoa, toisaalta taas niin ne upposi leveämmätkin. Paitsi Pahis.

  21. #6711
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    Eilen alla yhdistelmä Hodag takana ja Gnarwhal edessä. Paineet noin 0,9bar molemmissa.
    Oliko tuonkin verran kovien paineiden pääasiallinen tarkoitus saada hyvää rullaavuutta, vai toimiiko em yhdistelmä muutenki parhaiten käyttämilläsi paineilla?

  22. #6712
    mutanaama Guest
    Vaihdoin nastat eteen edellisiltana ja jätin asennuspaineet eteen. Jäisillä paikoilla, joita oli todella vähän, gnarwhal piti huomattavasti paremmin kuin pienillä paineilla. Hodaggi taisi sutaista pari kertaa koko 4h lenkin aikana.
    Pienemmät paineet olisi saattanut auttaa kantavuudessa, mutta niinkuin sanoin, upposi siellä muutkin leveämmilla renkailla ja pienemmillä paineilla. Paitsi se yksi, joka kulkee hangen päällä.

  23. #6713
    Isompaa Knardia edellä kehutaan, eikö vetely ärsytä ketään jos eturenkaana rolling darryleilla? Minusta paikoin ainakin BFL:ää selvästi voimakkaampaa ja olisi vaihtanut jo paikkaa ison jumbo jimin kanssa taakse, jos vaan sopisi 2014 Muklukissa....en kyllä ole koittanut mutta mitalla näyttää että ketjuun reunanappulat hankaisi.

    Tietääkö muuten kukaan onko beargreasessa aivan sama tila renkaalle kuin Muklukissa vaiko enenpi/vähempi?

  24. #6714
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Kyllä isoKnard tosiaan vähän selfsteeraa eli vetelee. Vähän se pienenee kun on yli 0,5bar painetta. Lähinnähän toi tulee esiin selkeämmin siirtymillä.
    Tietenkin vähän yksilöllistä miten häiritsevänä sen kokee. Ja riippuu myös ajopaikoista.
    Kevään mutakeleille varmaan laitan isoKnardin eteen, mutta kuivemmalla luultavasti jotain muuta.

  25. #6715
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Kokeilin IsoKnardia edessä CS:llä, vetely ei ärsytä, kun keulan geometria on sellainen, ettei sitä juuri esiinny.

  26. #6716
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Siilinjärvi
    Viestit
    649
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Isompaa Knardia edellä kehutaan, eikö vetely ärsytä ketään jos eturenkaana rolling darryleilla? Minusta paikoin ainakin BFL:ää selvästi voimakkaampaa ja olisi vaihtanut jo paikkaa ison jumbo jimin kanssa taakse, jos vaan sopisi 2014 Muklukissa....en kyllä ole koittanut mutta mitalla näyttää että ketjuun reunanappulat hankaisi.

    Tietääkö muuten kukaan onko beargreasessa aivan sama tila renkaalle kuin Muklukissa vaiko enenpi/vähempi?
    Ei niissä monen millin eroa ole. Tietysti riippuu vähän kammista ja vaihteista. Mut karkesti sanottuna samaa renkasta mahtuu tai ei mahdu. Mulla Mukluk 2013, 1x10. Beargrease 2014, 1x11.

  27. #6717
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    39
    Nyt on Spessussa jumpo jimit ja niistä liteskin 4.8". Edelliset kumit oli snowshoe xl:t 4.5". Muutin samalla tubelessiin vanteet ja voi veljet, kyllä muuttu aivan eri vehkeeksi. Lumella möyrinnässä ei ehkä huomaa eroa, mutta muuten muuttu todella paljon. Vetely poistui ja alkoi rullata aivan eri tapaan.

    Painetta oli xl:ssä 0.48 ja löin 0.45 bar jumbo jimeihin. Piti tarkistaa lenkin jälkeen oikeasti vielä paineet, että voiko olla samoilla paineilla tuollainen rullaus. Ja kyllä, on se vaan kumeissa eroa, onneksi tuli vaihdettua. Ei sitä muuten ois uskonut.

    Liteskinit painoi 10g tarkkuudella sen mitä piti.

  28. #6718
    Liittynyt
    08/2009
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    3.087
    Siis kummat sulla oli? Snowshoe 4,5" vai Snowshoe XL (4,8")

  29. #6719
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Pox Katso viesti
    Nyt on Spessussa jumpo jimit ja niistä liteskin 4.8". Edelliset kumit oli snowshoe xl:t 4.5". Muutin samalla tubelessiin vanteet ja voi veljet, kyllä muuttu aivan eri vehkeeksi. Lumella möyrinnässä ei ehkä huomaa eroa, mutta muuten muuttu todella paljon. Vetely poistui ja alkoi rullata aivan eri tapaan.

    Painetta oli xl:ssä 0.48 ja löin 0.45 bar jumbo jimeihin. Piti tarkistaa lenkin jälkeen oikeasti vielä paineet, että voiko olla samoilla paineilla tuollainen rullaus. Ja kyllä, on se vaan kumeissa eroa, onneksi tuli vaihdettua. Ei sitä muuten ois uskonut.

    Liteskinit painoi 10g tarkkuudella sen mitä piti.
    Renkailla tosiaan on iso vaikutus ajo-ominaisuuksiin, ja varsinkin mukavuuteen. Jumbo Jimit ja jotkut halvemman pään Snowshoet on sen verran eri kumit että useimmat varmasti huomaa eron.
    Ainakin omalla kohdalla tulee kyllä enemmän ajotunteja kun kalusto on asiallista. Ja hyvät renkaat, siis itselle hyvin sopivat, on niitä kaikkein eniten hyödyttäviä päivityksiä. (se mitkä ne on, onkin sitten itse kokeiltava)

  30. #6720
    Liittynyt
    03/2016
    Viestit
    39
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    Siis kummat sulla oli? Snowshoe 4,5" vai Snowshoe XL (4,8")
    4.5"

    Kuinka niin? Onko isokin ero?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •