Helpompi laittaa meneen takas Saksaan, kun sinne lähtee kuitenkin tavaraa takas. Mitään myyntiä jaksa alkaa veivata, kun muutenkin on kaapit väärällään tavaraa mitkä sais myydä.
Mutta, jos kerran ei tubeless-hommissa ole ollut ongelmia, niin koitan laittaa alle. Ompahan kevyemmät ja ostetaan sitten uudet, jos kyljet hajoaa.
Kukaan ei ollut tajunnut haukkua Vittorian tisulirenkaita, niin minähän reippaana poikana sellaset tilasin.
70mm vanteella noin 98mm leveä, ei hirmu korkea kumi.
1340g sanoi vaimo(n keittiövaaka).
vielä linkki valmistajan korulauseisiin ja kuvaan:
http://www.vittoria.com/tire/bomboloni/
Ja![]()
pötkö muokkasi tätä : 19.03.2016 at 21.11 Syy: panin viel linkin vittorialle ja munkinkuvia
^ munkit näyttää hyviltä. Miltäs renkaat vaikuttaa?
Hyvin piti Hodaggi jäällä, rullaavuudesta en osaa kommentoida, mutta gps näytti max nopeudeksi 45,6 km/h
![]()
Bonbolonit kuulostaa sitten hyvältä. Mistä tilasit?
Parempi kuva Bombolonin kuviosta olis kiva myös.
Ite jotenkin heräsin vasta kumien merkitykseen, kun väänsin Bud/Loun tilalle Dillinger 5:set. Kulkee niin helvetisti paremmin, eikä pienemmän ilmatilan teoriassa lyhyemmät joustot tunnu vaikuttavan mukavuuteen mitenkään.
Oliko joku kerennyt ajelemaan isoilla knardeilla jo reilummin ? Minkälaisia fiiliksiä ? Vanhasta pyörästä jäi bud/lou kellariin talveksi ja uusi pyörä tuli isoilla knardeilla. Mietin tässä enne ajoa, että tillaanko jumbo jimit ja knardit kiertoon, vai ajelenko vain hymy huulilla noilla ? Metriäkään en ole ajanut, mutta nää hommat on hyvä miettiä valmiiksi. JJ varmaan vähän kevyempi, mutta runkokin on terästä, joten ei mikään kevennysosa ja surlyn valmistama, niin ehkä siihen istuu surlyn renkaat paremmin.
Ostin spessun fast trak fat renkaat. Onko näiden toiminnasta vielä käytännön kokemusta?
Se parhaiten nauraa jolla on vahvin lääkitys
Koeajoin pakkaspoluilla fast trakkejä spessun alla, yllätyin sekä rullauksesta että pidosta positiivisesti muutaman kilsan koeajolla.. ostin yhe parin kesää varten.. Sulaa maata odotellessa.
Jos isoKnardit olis hyllyssä niin en minäkään muita alkais vekslaamaan. Niinkuin Kemizti totesi niin hyvä yleiskumi. Kevään kura ja mutakeleissä vähän JJ:ä parempi ja syksyllä sama juttu.
Ajelin n. kuukauden Oulun kovia lumipolkuja Fast trak takana ja hienosti pelitti. Rullaavuus ja pito hyviä kovalla lumella. Totuus paljastui Syötteellä, eli vähänkään pehkeällä lumella renkaan pyöreä olka rikkoo lumen pinnan ja sitten sukelletaan. Nousuissa pito loppuu heti jos pinnassa on irtolunta.
Hiihtoloman Levin reissun ja Syöte MTB Winterin ajoin Nate takana ja onhan siinä pidossa (+) ja rullaavuudessa (-) valtava ero.
Nyt takana on taas Hodag, joka on jotain tältä väliltä, eli rullaa mutta pito loppuu jossain vaiheessa, jos pinnassa on irrallista lunta.
Eilen alla yhdistelmä Hodag takana ja Gnarwhal edessä. Paineet noin 0,9bar molemmissa. Hiukan liikaa pompotti vähän tallotuilla poluilla, mutta pitoa riitti silti lähes joka paikkaan.
Leveyttä olisi saanut olla paikoitelle enemmän, niin olisi voinut hyödyntää paremmin hankikantoa, toisaalta taas niin ne upposi leveämmätkin. Paitsi Pahis.
Vaihdoin nastat eteen edellisiltana ja jätin asennuspaineet eteen. Jäisillä paikoilla, joita oli todella vähän, gnarwhal piti huomattavasti paremmin kuin pienillä paineilla. Hodaggi taisi sutaista pari kertaa koko 4h lenkin aikana.
Pienemmät paineet olisi saattanut auttaa kantavuudessa, mutta niinkuin sanoin, upposi siellä muutkin leveämmilla renkailla ja pienemmillä paineilla. Paitsi se yksi, joka kulkee hangen päällä.
Isompaa Knardia edellä kehutaan, eikö vetely ärsytä ketään jos eturenkaana rolling darryleilla? Minusta paikoin ainakin BFL:ää selvästi voimakkaampaa ja olisi vaihtanut jo paikkaa ison jumbo jimin kanssa taakse, jos vaan sopisi 2014 Muklukissa....en kyllä ole koittanut mutta mitalla näyttää että ketjuun reunanappulat hankaisi.
Tietääkö muuten kukaan onko beargreasessa aivan sama tila renkaalle kuin Muklukissa vaiko enenpi/vähempi?
Kyllä isoKnard tosiaan vähän selfsteeraa eli vetelee. Vähän se pienenee kun on yli 0,5bar painetta. Lähinnähän toi tulee esiin selkeämmin siirtymillä.
Tietenkin vähän yksilöllistä miten häiritsevänä sen kokee. Ja riippuu myös ajopaikoista.
Kevään mutakeleille varmaan laitan isoKnardin eteen, mutta kuivemmalla luultavasti jotain muuta.
Kokeilin IsoKnardia edessä CS:llä, vetely ei ärsytä, kun keulan geometria on sellainen, ettei sitä juuri esiinny.![]()
Nyt on Spessussa jumpo jimit ja niistä liteskin 4.8". Edelliset kumit oli snowshoe xl:t 4.5". Muutin samalla tubelessiin vanteet ja voi veljet, kyllä muuttu aivan eri vehkeeksi. Lumella möyrinnässä ei ehkä huomaa eroa, mutta muuten muuttu todella paljon. Vetely poistui ja alkoi rullata aivan eri tapaan.
Painetta oli xl:ssä 0.48 ja löin 0.45 bar jumbo jimeihin. Piti tarkistaa lenkin jälkeen oikeasti vielä paineet, että voiko olla samoilla paineilla tuollainen rullaus. Ja kyllä, on se vaan kumeissa eroa, onneksi tuli vaihdettua. Ei sitä muuten ois uskonut.
Liteskinit painoi 10g tarkkuudella sen mitä piti.
Siis kummat sulla oli? Snowshoe 4,5" vai Snowshoe XL (4,8")
Renkailla tosiaan on iso vaikutus ajo-ominaisuuksiin, ja varsinkin mukavuuteen. Jumbo Jimit ja jotkut halvemman pään Snowshoet on sen verran eri kumit että useimmat varmasti huomaa eron.
Ainakin omalla kohdalla tulee kyllä enemmän ajotunteja kun kalusto on asiallista. Ja hyvät renkaat, siis itselle hyvin sopivat, on niitä kaikkein eniten hyödyttäviä päivityksiä. (se mitkä ne on, onkin sitten itse kokeiltava)
Kirjanmerkit