150 g yhteenkö? Ainakin jotkut sanovat, että sen verran olisi mennyt. Eli toisin sanottuna monikossa läskin vanteisiin on mennyt muutama sata grammaa, koska muutama alkaa kolmesta ja päättyy johonkin epämääräiseen lukuun kymmenen alla. Leveä maasturin vanne tosin kuulostaa muulta kuin läskiltä (esim. 29+), joten sellaisiin saanee menemään korkeintaan pari sataa grammaa, mutta luultavasti alle. Tavallisen maasturin vanteisiin taas menee yhteensä n. sata grammaa, joillain selvästi allekin.
Mutta onhan tuo merkittävää grammanviilaajille. Jos jokin hiilikuituvanne painaa 400 g ja vastaava alumiiniversio vaikkapa 480 g, niin melkein puolethan tuosta hyvin kalliista viilaamisesta häviää teipin takia.
Yritin kirjoittaa vanteisiin (ja korjasinkin sen jo tuonne), kuten ehkä kontekstista joku olisi voinut tajutakin, kun edellisessä virkkeessä sanoin, että sitä leveämpiin menee monikossa korkeintaan kaksi sataa grammaa (joten on loogista, ettei sitä kapeampiin mene samaa sataa grammaa jo yhteen, sana "yhteensä" antoi myös vihjeen). Pahoittelen, jos se pahoitti mieltäsi.
http://tuotteet.etra.fi/fi/g2225204/sidontateipit tämä 19mm on aika pitkälti samaa tavaraa myös. hieman huonompi kiinnittyvyys mutta ei tätä käsin saa revittyä poikki.. hyvin toimittaa vannenauhan virkaa maantiekehässä ainakin. Ja hintaa oli 1,51€.
Etraan olisi saanut tilattua hämeenlinnan myymälästä rullittain Tesa 4289 50mm leveänä 25eur ovh josta näyttäis lähtevän -20% ainakin tuon sidontateipin kohdalla. Muita kokoja Tesa 4289 saisi myös mutta vain tilaamalla laatikollisen..
Fillari Canyon urban 7.0 ja siihen tuli litkutettua kojakit tänään.
Ei mitään ongelmia oli niin helppo homma että, jopa puoli tuntia meni asennukseen.
Nousi duunissa kunnon keskuspaineilmaverkoston avustamana vanteelle kuin olisi sisäkumi ollut.
Mistään ei tihkunut litkua läpi kun heiluttelin läpi , ollut nyt tunnin verran kyljellään.
Jarrut rupes talven kovien pakkasten jälkeen huutaan ja tuntuma kuminen.
Uitin palat brakecleanerissa ja laitoin uuniin 180c 10min. hioin santsilla ja kiinni.
Saa hähdä jos skulaa kotimatkalla.
Vissiin väärä ketju kun ongelmia piti olla, no kai ne kumit tyhjenee kotimatkalla.
Kun vaihdoin Scoop Fattyy Dillingeriä eteen tutkiskelin vanteita ja vannenauhaa.
Nauha on tiukka ja menee hyvin leveälle, melkein reunoille asti. Jos käyttäisi n. 20mm teippiä nauhan molemmilla sivuilla niin olisi kevyempi kuin täysleveä. Nauha itsessäänkin on leveämpi kuin 74mm.
Miksi sen muovisen vannenauhan päälle pitäisi liimata teippiä koko leveydelle?
Toisaalti eikö sen nauhan voisi liimata vanteeseen. Miksi se pitää teipata?
No kokeile ja kerro mitä tapahtui.
Mulla on lainassa kaverin moonlander jossa on Surlyn Pellekengät tehty juurikin tuolla tavalla.
Nimimerkki kolistelija on ne joskus teipannut, näyttäis olevan stanin teippiä muovisen nauhan reunoille ja venttiilinkohdalla teippi poikittain, jotta peittää venttiilin.
Hyvin on ainakin noilla nauhoilla pitänyt.
Kunhan saan tilattua dt swiss br2250/710 vanteet niin ajattelin kokeilla seuraavanlaista ainetta vannenauhan paalle
http://www.jussinmaki.net/verkkokaup...-p-28056-4313/
joko tuosta tulee uusi go-to vaihtoehto gorillan tilalle tai sitten se ei toimi lainkaan![]()
Ongelmia kojakkien kanssa.
Etukumi pitää hyvin , takakumin kyljestä tihkuu parista kohdasta kuin olis ohuella nuppineulalla painettu reikä läpi.
Vuoto niin pientä että rengas ei ole yön yli vuodettuaan ollut tyhjä.
Vuoto loppunut kun litkuja heilutellut renkaan sisällä , litkua ei ole tihkunut mistään kertaakaan ulos asti.
Kun pyörällä on taas ajanut niin yön yli paineet pudonneet 5bar-2bar.
Kumi täyteen 5bar ja vuodon toteaminen paljussa ja heiluttelua niin vuoto loppunut.
Pitääkö noi maastopyorän renkaat ilman hyvin sisällä litkujen kanssa eli ei tartte kerran viikossa esim. lisätä ilmaa?
Maantiepyörässäni saa pari kertaa viikossa pumpata lisää vaikka ei vuodakkaan mikä on normaalia.
Pitää mitkä pitää. joskus kuulee renkaista, joita saa ravistella ja käännellä viikkokausia ennenkuin tiivistyvät kunnolla, mutta yleensä ne eivät ole tubeless ready renkaita. Omat tubeless ready maastorenkaat tiivistyivät samantien.
Ainoastaan talvella, kun en ole ehtinyt niin säännöllisesti ajamaan renkaanvaihdon jälkeen olen lisännyt harvakseltaan ilmaa. Jos pyörällä ajelee paljon niin ilmatkin pysyy sisällä paremmin. En muista, että olisin kesäisin lisäillyt ilmaa siksi että paineet laskeneet, ainoastaan ajojen mukaan vähennellyt/nostanut paineita, eli aika hyvin pysyneet.
Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
-team Söpöshox
Eilen kokeilin koko talven terassin katossa roikkuneen Covertin renkaita. Sekä ChunkyMonkey että Ardent tuntuivat pitäneen paineensa.
[ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]
Ehehee.
Kun en ite onnistunut millään *piip* konstilla saamaan Nicotinea nousemaan Lezynen HV tornipunpulla Crocodiilille niin pakkasin askarteluvälineet autoon ja kiisin kaliakaupan kautta tapaamaan veli Mutista. Hirrmuisen ähräämisen jälkeen kävi ilmi että ei *piip* sitninQmmitään toivoa saaha ko. komboa sisurittomaks. Ardentti posahti kerrasta kehälle joten tesmaaminen jäi siihen.
Siirryimme kalianjuontiin.
Merkattakoon pöytäkirjaan että Nicotine on melko uittumainen nostaa tien poskessa kehälle sisäkumillakin.
jurpo muokkasi tätä : 25.03.2016 at 20.52 Syy: Ainiijuu, Chronicle paukahti (sissikuitu)kehälle ns kerrrasta.
- vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -
Oli aika toivoton yritysjuu, vaikka kehää kasvatettiin teippikierroksella, niin ei auttanut yhtään. Samaa se on tosin ollut melkein kaikkien 45northin renkaiden kanssa.
Ardentti asentui tosiaan noin sekunnissa, eikä juurikaan falskannut vaikka vain toiselta puolelta otettiin valyjätökset pois.
Ja eikös se joku toinenkin mennyt laakista kohdilleen muutamassa minuutissa, kun ensin nostettiin toinen reuna sisurilla.
Mutta kaljat saatiin juotua oikein mallikkaasti. Dänks!
Outoa kikkailua. Rengas paikataan kun se pettää.
Pariin vuoteen ei oo tarvinnut paikkailla omia renkaita, mutta sisureita on mukana noita muita varten.
Tänään vaihdoin nastat taas pois alta, aikaa meni melkein 6 minuuttia, siitäkin suurin osa litkujen kierrätyksessä käytettävän purki tukoksen takia.
Mikäs neuvoksi kun ei litkutuksen jälkeen pysy ilmat sisällä? Eli noin 30min sen jälkeen kun on ilmat laittanu niin paineet on jo laskenu. Kiekot on DT ja venttiilit Stania.. Vai meneekö tääkin siihen kategoriaan että ottaa tietyn ajan että alkaa ilmat pysyy, sinänsä ihmetyttää kun kiekot on tubeless ready..
E: Renkaat siis on noussu vanteille mutta ilmat ei siis pysy..
Hyvä, halpa ja kevyt: Valitettavasti voit valita vain kaksi vaihtoehtoa.
Mulla tuli hiljan kojakista ilmat kyljestä hiljalleen läpi , reiät oli niin pieniä että litkua ei tullut ulos asti.
Molemmilla puolilla oli pientä vuotoa , tarkistin pesualtaassa veden alla mistä vuotaa.
Pyörällä ei ollut ajoa niin toin kiekon viikoksi sisään autotallista jä pidin ämpärin päällä kyljellään kerran päivässä kääntäen.
Nyt pitää.
... ja olet ravistamalla levitelly litkun renkaan ja vanteen sisäpinnoille,ja onhan venttiilin sielu kunnolla kiinni.Ilmat sisään ja vesialtaaseen jos ei vuotokohtaa muuten löydy.
Kaikkiinhan ei tarvi litkuja...
Voiko litkua olla liian vähän? Laitoin noin puoli stanin punaista mitallista.
^ Juu kunnolla ravistelin.. Pitänee käyttää huomenna vesiastiassa noita niin selviää vuotaako venttiilistä vai kyljistä jostakin kohdasta.
Ei muuta kuin ajelemaan, kyl ne siitä tiivistyy ajan kanssa.
Lisää litkua (hyvin ravistettuna) ja sitten ravistelet kunnolla taas tai ajamaan lisäks. Litkun lisäys auttaa useimmiten jos ei venttiilit tms löysällä.
^^ Contin x-king 29x2,2"
Kaks kuuppaa.
Mulla ei kyseisten renkaiden RaceSport-versio koskaan tiivistynyt kunnolla vaikka kuinka laittoi litkua. Paineet putosi kokoajan vähitellen ja pyörää pestessä näki kuinka kyljet hikoilivat. Saippuavesi vaan kupli kylkien päällä. Hyvin rullaavat renkaat, mutta pitokin oli Black Chili -seoksesta huolimatta vaarallisen huono jopa kuivalla verrattuna Schwalben vastaaviin (Racing Ralph ja Rocket Ron). Noiden jälkeen ei yhtään Continentalin rengasta ole tähän talouteen tullut. Tuli pyörän mukana, joten oli pakko kokeilla olisiko noista mihinkään, mutta ei enää ikinä.
"Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo
Kirjanmerkit