FillariElectrobikeGiantHepha
Sivu 96 / 220 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 46 86 94 95 96 97 98 106 146 196 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.851 - 2.880 / 6586

Aihe: Pahoja Tubeless ongelmia!

  1. #2851
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Vahvalla mutulla heitän, että leveisiin maasturin vanteisiin saattaa tulla muutama sata grammaa painoa lisää pelkästä gorilla teipistä.
    Kevyttä liioittelua. Läskirengas-topicissa joku oli punninnut 80mm läskivanteiden teippaamiseen käytetyn 74mm leveän gorillan painon ja se oli jotain 150g.

    Kevyempää se Tesa joka tapauksessa on ja myös toimivaa, kun kerran kunnolla laittaa ja sisurilla painauttaa.

  2. #2852
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Kevyttä liioittelua. Läskirengas-topicissa joku oli punninnut 80mm läskivanteiden teippaamiseen käytetyn 74mm leveän gorillan painon ja se oli jotain 150g.
    150 g yhteenkö? Ainakin jotkut sanovat, että sen verran olisi mennyt. Eli toisin sanottuna monikossa läskin vanteisiin on mennyt muutama sata grammaa, koska muutama alkaa kolmesta ja päättyy johonkin epämääräiseen lukuun kymmenen alla. Leveä maasturin vanne tosin kuulostaa muulta kuin läskiltä (esim. 29+), joten sellaisiin saanee menemään korkeintaan pari sataa grammaa, mutta luultavasti alle. Tavallisen maasturin vanteisiin taas menee yhteensä n. sata grammaa, joillain selvästi allekin.

    Mutta onhan tuo merkittävää grammanviilaajille. Jos jokin hiilikuituvanne painaa 400 g ja vastaava alumiiniversio vaikkapa 480 g, niin melkein puolethan tuosta hyvin kalliista viilaamisesta häviää teipin takia.

  3. #2853
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti orc biker Katso viesti
    150 g yhteenkö? Ainakin jotkut sanovat, että sen verran olisi mennyt. Eli toisin sanottuna monikossa läskin vanteisiin on mennyt muutama sata grammaa, koska muutama alkaa kolmesta ja päättyy johonkin epämääräiseen lukuun kymmenen alla. Leveä maasturin vanne tosin kuulostaa muulta kuin läskiltä, joten sellaisiin saanee menemään korkeintaan pari sataa grammaa. Tavallisen maasturin vanteeseen taas menee yhteensä n. sata grammaa, joillain allekin.
    Niin yhteen. 25mm gorillaa tuskin saa yhteen vanteeseen edes sataa grammaa, kun tavallisista maastopyörän vanteistahan tässä puhutaan. Tämän enempää en ala kanssasi saivartelemaan.

  4. #2854
    Liittynyt
    09/2012
    Viestit
    3.013
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Niin yhteen. 25mm gorillaa tuskin saa yhteen vanteeseen edes sataa grammaa, kun tavallisista maastopyörän vanteistahan tässä puhutaan. Tämän enempää en ala kanssasi saivartelemaan.
    Yritin kirjoittaa vanteisiin (ja korjasinkin sen jo tuonne), kuten ehkä kontekstista joku olisi voinut tajutakin, kun edellisessä virkkeessä sanoin, että sitä leveämpiin menee monikossa korkeintaan kaksi sataa grammaa (joten on loogista, ettei sitä kapeampiin mene samaa sataa grammaa jo yhteen, sana "yhteensä" antoi myös vihjeen). Pahoittelen, jos se pahoitti mieltäsi.

  5. #2855
    Liittynyt
    04/2015
    Viestit
    102
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti paaton Katso viesti
    Miksi pitää ostaa gorilloita normi vanteille?

    Tesa-Strapping Tape 4289

    Tuon jos copy/pasteaa ebayn sivuille, niin löytää 66m "stanin" keltaista teippiä alle 20e hintaan.
    Hiustenkuivaaja on hyvä apu teipin asennuksessa.
    http://tuotteet.etra.fi/fi/g2225204/sidontateipit tämä 19mm on aika pitkälti samaa tavaraa myös. hieman huonompi kiinnittyvyys mutta ei tätä käsin saa revittyä poikki.. hyvin toimittaa vannenauhan virkaa maantiekehässä ainakin. Ja hintaa oli 1,51€.
    Etraan olisi saanut tilattua hämeenlinnan myymälästä rullittain Tesa 4289 50mm leveänä 25eur ovh josta näyttäis lähtevän -20% ainakin tuon sidontateipin kohdalla. Muita kokoja Tesa 4289 saisi myös mutta vain tilaamalla laatikollisen..

  6. #2856
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Fillari Canyon urban 7.0 ja siihen tuli litkutettua kojakit tänään.
    Ei mitään ongelmia oli niin helppo homma että, jopa puoli tuntia meni asennukseen.
    Nousi duunissa kunnon keskuspaineilmaverkoston avustamana vanteelle kuin olisi sisäkumi ollut.
    Mistään ei tihkunut litkua läpi kun heiluttelin läpi , ollut nyt tunnin verran kyljellään.
    Jarrut rupes talven kovien pakkasten jälkeen huutaan ja tuntuma kuminen.
    Uitin palat brakecleanerissa ja laitoin uuniin 180c 10min. hioin santsilla ja kiinni.
    Saa hähdä jos skulaa kotimatkalla.
    Vissiin väärä ketju kun ongelmia piti olla, no kai ne kumit tyhjenee kotimatkalla.

  7. #2857
    Liittynyt
    05/2009
    Viestit
    1.607
    Kun vaihdoin Scoop Fattyy Dillingeriä eteen tutkiskelin vanteita ja vannenauhaa.
    Nauha on tiukka ja menee hyvin leveälle, melkein reunoille asti. Jos käyttäisi n. 20mm teippiä nauhan molemmilla sivuilla niin olisi kevyempi kuin täysleveä. Nauha itsessäänkin on leveämpi kuin 74mm.

    Miksi sen muovisen vannenauhan päälle pitäisi liimata teippiä koko leveydelle?

    Toisaalti eikö sen nauhan voisi liimata vanteeseen. Miksi se pitää teipata?

  8. #2858
    mutanaama Guest
    No kokeile ja kerro mitä tapahtui.

  9. #2859
    Liittynyt
    07/2014
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    193
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kiituri Katso viesti
    Kun vaihdoin Scoop Fattyy Dillingeriä eteen tutkiskelin vanteita ja vannenauhaa.
    Nauha on tiukka ja menee hyvin leveälle, melkein reunoille asti. Jos käyttäisi n. 20mm teippiä nauhan molemmilla sivuilla niin olisi kevyempi kuin täysleveä. Nauha itsessäänkin on leveämpi kuin 74mm.

    Miksi sen muovisen vannenauhan päälle pitäisi liimata teippiä koko leveydelle?

    Toisaalti eikö sen nauhan voisi liimata vanteeseen. Miksi se pitää teipata?
    Mulla on lainassa kaverin moonlander jossa on Surlyn Pellekengät tehty juurikin tuolla tavalla.
    Nimimerkki kolistelija on ne joskus teipannut, näyttäis olevan stanin teippiä muovisen nauhan reunoille ja venttiilinkohdalla teippi poikittain, jotta peittää venttiilin.

    Hyvin on ainakin noilla nauhoilla pitänyt.

  10. #2860
    Liittynyt
    07/2015
    Viestit
    35
    Kunhan saan tilattua dt swiss br2250/710 vanteet niin ajattelin kokeilla seuraavanlaista ainetta vannenauhan paalle

    http://www.jussinmaki.net/verkkokaup...-p-28056-4313/

    joko tuosta tulee uusi go-to vaihtoehto gorillan tilalle tai sitten se ei toimi lainkaan

  11. #2861
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Ongelmia kojakkien kanssa.
    Etukumi pitää hyvin , takakumin kyljestä tihkuu parista kohdasta kuin olis ohuella nuppineulalla painettu reikä läpi.
    Vuoto niin pientä että rengas ei ole yön yli vuodettuaan ollut tyhjä.
    Vuoto loppunut kun litkuja heilutellut renkaan sisällä , litkua ei ole tihkunut mistään kertaakaan ulos asti.
    Kun pyörällä on taas ajanut niin yön yli paineet pudonneet 5bar-2bar.
    Kumi täyteen 5bar ja vuodon toteaminen paljussa ja heiluttelua niin vuoto loppunut.
    Pitääkö noi maastopyorän renkaat ilman hyvin sisällä litkujen kanssa eli ei tartte kerran viikossa esim. lisätä ilmaa?
    Maantiepyörässäni saa pari kertaa viikossa pumpata lisää vaikka ei vuodakkaan mikä on normaalia.

  12. #2862
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Pitää mitkä pitää. joskus kuulee renkaista, joita saa ravistella ja käännellä viikkokausia ennenkuin tiivistyvät kunnolla, mutta yleensä ne eivät ole tubeless ready renkaita. Omat tubeless ready maastorenkaat tiivistyivät samantien.
    Ainoastaan talvella, kun en ole ehtinyt niin säännöllisesti ajamaan renkaanvaihdon jälkeen olen lisännyt harvakseltaan ilmaa. Jos pyörällä ajelee paljon niin ilmatkin pysyy sisällä paremmin. En muista, että olisin kesäisin lisäillyt ilmaa siksi että paineet laskeneet, ainoastaan ajojen mukaan vähennellyt/nostanut paineita, eli aika hyvin pysyneet.
    Porraspelleilijä, treenaa porraspelleilyn amatööricuppiin, sarja -tosi höpöt
    -team Söpöshox


  13. #2863
    Liittynyt
    11/2003
    Paikkakunta
    saari
    Viestit
    2.652
    Eilen kokeilin koko talven terassin katossa roikkuneen Covertin renkaita. Sekä ChunkyMonkey että Ardent tuntuivat pitäneen paineensa.
    [ylläoleva viesti saattaa sisältää sarkasmia, off-topikkia tai sissimarkkinointia]

  14. #2864
    Liittynyt
    02/2011
    Paikkakunta
    Julasto, Uantaa
    Viestit
    267
    Ehehee.
    Kun en ite onnistunut millään *piip* konstilla saamaan Nicotinea nousemaan Lezynen HV tornipunpulla Crocodiilille niin pakkasin askarteluvälineet autoon ja kiisin kaliakaupan kautta tapaamaan veli Mutista. Hirrmuisen ähräämisen jälkeen kävi ilmi että ei *piip* sitninQmmitään toivoa saaha ko. komboa sisurittomaks. Ardentti posahti kerrasta kehälle joten tesmaaminen jäi siihen.
    Siirryimme kalianjuontiin.

    Merkattakoon pöytäkirjaan että Nicotine on melko uittumainen nostaa tien poskessa kehälle sisäkumillakin.
    jurpo muokkasi tätä : 25.03.2016 at 20.52 Syy: Ainiijuu, Chronicle paukahti (sissikuitu)kehälle ns kerrrasta.
    - vaikka kaikkeen on syynsä niin yleistäminen on aina vaarallista -

  15. #2865
    mutanaama Guest
    Oli aika toivoton yritysjuu, vaikka kehää kasvatettiin teippikierroksella, niin ei auttanut yhtään. Samaa se on tosin ollut melkein kaikkien 45northin renkaiden kanssa.
    Ardentti asentui tosiaan noin sekunnissa, eikä juurikaan falskannut vaikka vain toiselta puolelta otettiin valyjätökset pois.
    Ja eikös se joku toinenkin mennyt laakista kohdilleen muutamassa minuutissa, kun ensin nostettiin toinen reuna sisurilla.

    Mutta kaljat saatiin juotua oikein mallikkaasti. Dänks!

  16. #2866
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Rikup Katso viesti
    Kunhan saan tilattua dt swiss br2250/710 vanteet niin ajattelin kokeilla seuraavanlaista ainetta vannenauhan paalle

    http://www.jussinmaki.net/verkkokaup...-p-28056-4313/

    joko tuosta tulee uusi go-to vaihtoehto gorillan tilalle tai sitten se ei toimi lainkaan
    Ainakin esitetietojen perusteella vaikuttaisi mainiolta menetelmältä. Permanent-tubeless vähällä vaivalla. Pitäisi kestää hyvin litkuja. Jos kiinnitarttuvuus on tarpeeksi hyvä, että kestää renkaan vaihdon, niin voisi toimia hyvin.

  17. #2867
    Liittynyt
    10/2011
    Viestit
    200
    Outoa kikkailua. Rengas paikataan kun se pettää.

  18. #2868
    mutanaama Guest
    Pariin vuoteen ei oo tarvinnut paikkailla omia renkaita, mutta sisureita on mukana noita muita varten.
    Tänään vaihdoin nastat taas pois alta, aikaa meni melkein 6 minuuttia, siitäkin suurin osa litkujen kierrätyksessä käytettävän purki tukoksen takia.

  19. #2869
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    Mikäs neuvoksi kun ei litkutuksen jälkeen pysy ilmat sisällä? Eli noin 30min sen jälkeen kun on ilmat laittanu niin paineet on jo laskenu. Kiekot on DT ja venttiilit Stania.. Vai meneekö tääkin siihen kategoriaan että ottaa tietyn ajan että alkaa ilmat pysyy, sinänsä ihmetyttää kun kiekot on tubeless ready..

    E: Renkaat siis on noussu vanteille mutta ilmat ei siis pysy..
    Hyvä, halpa ja kevyt: Valitettavasti voit valita vain kaksi vaihtoehtoa.

  20. #2870
    Liittynyt
    06/2014
    Paikkakunta
    Hyvinkää
    Viestit
    792
    Mulla tuli hiljan kojakista ilmat kyljestä hiljalleen läpi , reiät oli niin pieniä että litkua ei tullut ulos asti.
    Molemmilla puolilla oli pientä vuotoa , tarkistin pesualtaassa veden alla mistä vuotaa.
    Pyörällä ei ollut ajoa niin toin kiekon viikoksi sisään autotallista jä pidin ämpärin päällä kyljellään kerran päivässä kääntäen.
    Nyt pitää.

  21. #2871
    Liittynyt
    02/2007
    Paikkakunta
    Kouvostoliitos joen mutkas
    Viestit
    1.565
    ... ja olet ravistamalla levitelly litkun renkaan ja vanteen sisäpinnoille,ja onhan venttiilin sielu kunnolla kiinni.Ilmat sisään ja vesialtaaseen jos ei vuotokohtaa muuten löydy.
    Kaikkiinhan ei tarvi litkuja...

  22. #2872
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    Voiko litkua olla liian vähän? Laitoin noin puoli stanin punaista mitallista.

  23. #2873
    Liittynyt
    05/2015
    Viestit
    17.217
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    Voiko litkua olla liian vähän? Laitoin noin puoli stanin punaista mitallista.
    Jos litkua tulee vuotokohdista, niin sitä on riittävästi. Muistithan ravistaa purkkia kunnolla?

  24. #2874
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^ Juu kunnolla ravistelin.. Pitänee käyttää huomenna vesiastiassa noita niin selviää vuotaako venttiilistä vai kyljistä jostakin kohdasta.

  25. #2875
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Ei muuta kuin ajelemaan, kyl ne siitä tiivistyy ajan kanssa.

  26. #2876
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    Voiko litkua olla liian vähän? Laitoin noin puoli stanin punaista mitallista.
    Mihin kumiin? Aika vähältä kuullostaa oli sitten mikä tahansa.

    Mä laitan aina kaks mitallista.


  27. #2877
    Liittynyt
    04/2015
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    3.150
    Lisää litkua (hyvin ravistettuna) ja sitten ravistelet kunnolla taas tai ajamaan lisäks. Litkun lisäys auttaa useimmiten jos ei venttiilit tms löysällä.

  28. #2878
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    446
    ^^ Contin x-king 29x2,2"

  29. #2879
    Liittynyt
    01/2006
    Paikkakunta
    Laru, HKI
    Viestit
    21.112
    Kaks kuuppaa.


  30. #2880
    Liittynyt
    12/2000
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    3.432
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti eagle Katso viesti
    ^^ Contin x-king 29x2,2"
    Mulla ei kyseisten renkaiden RaceSport-versio koskaan tiivistynyt kunnolla vaikka kuinka laittoi litkua. Paineet putosi kokoajan vähitellen ja pyörää pestessä näki kuinka kyljet hikoilivat. Saippuavesi vaan kupli kylkien päällä. Hyvin rullaavat renkaat, mutta pitokin oli Black Chili -seoksesta huolimatta vaarallisen huono jopa kuivalla verrattuna Schwalben vastaaviin (Racing Ralph ja Rocket Ron). Noiden jälkeen ei yhtään Continentalin rengasta ole tähän talouteen tullut. Tuli pyörän mukana, joten oli pakko kokeilla olisiko noista mihinkään, mutta ei enää ikinä.
    "Palstapyöräily on yksi vaativimpia pyöräilyn alalajeja, ellei peräti se kaikkein vaativin." © kanttiinin tollo

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •