FillariGiantHephaElectrobike
Sivu 218 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 118 168 208 216 217 218 219 220 228 268 318 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.511 - 6.540 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

  1. #6511
    Liittynyt
    08/2005
    Paikkakunta
    Espox
    Viestit
    993
    ^mikä napa? Joistakin saa päätyholkit vaihtamalla muokattua eri akseleille sopivat.


    Sent from my iPad using Tapatalk
    Ride and Smile!

  2. #6512
    Liittynyt
    09/2014
    Paikkakunta
    Rauma
    Viestit
    833
    Välillä miettinyt Whiten 2fat pron osien siirtoa uuteen runkoon. Eli siinä on Chosenin navat.

  3. #6513
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    183
    Nyt JJ 4.8 liteskinit alla. Ei niissä kyljet kyllä mitkään kovin litet ole. Laadukkaan oloiset kumit ja kyljet näyttää sileiltä, eikä kankaiden läpipaistamisesta toistaiseksi tietoakaan.
    Vaikuttaa asialliselta nakilta.
    Jos joku haluaa viime syksystä helmikuun näihin päiviin asti ajetut maxxis mammoth EXO 26x4.0 120 tpi versiot, niin nyt olisi kaupan. Ajettu 100-200km väliin. Ei oikeastaan minkäänlaista näkyvää kulumaa, eli lähes uuden veroiset.
    YV:tä saa laittaa, hinta 120€/pari, postit ostajan piikkiin. Sijaitsee Nokialla, eli siirtyy tarvittaessa Tampereelle satunnaisesti. Molempiin renkaisiin rengaspussit mukaan jos vielä löydän ne.

  4. #6514
    Liittynyt
    11/2012
    Paikkakunta
    Hollola
    Viestit
    3.619
    Aina on kivaa, kun pääsee polkemaan...

  5. #6515
    Flowbeist & Dunderbeist alla tämän talven ja eipä voi haukkua. On ulkona mikä tahansa keli niin hyvin ovat pelanneet. Ensi talvikin mennään näillä.

  6. #6516
    Liittynyt
    11/2012
    Viestit
    183
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Antza44 Katso viesti
    Juujuu, laitetaan laitetaan heti kun saan otettua kuvan renkuloista

  7. #6517
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Nomutta paanko minä Barbegazin Bulldozerin tilalle eteen vai taakse?

    Läskiperstuntuma koko 90kg velttoudessaan sanois että taakse koska leveys, mutta Barbegazin notkeammmanoloiset kyljet, pehmeämmän oloinen kumi ja Bulldozerin lievä selfsteering ja nousukyvyttömyys esim kelkan suksen urista saapi miettiin etupäässä etupäätä...

    Vai "väärin ajettu"?

  8. #6518
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.105
    Eikö se leveämpi kannatakkin laittaa eteen? Näin olen ymmärtänyt kokeneempien horinoista.

  9. #6519
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Eikö se leveämpi kannatakkin laittaa eteen? Näin olen ymmärtänyt kokeneempien horinoista.
    Onkohan tuo syynä siihen, että esim. Kona WO:n (2015) etuhaarukka on selvästi suurempi kuin taka? Eteen taitaa mahtua renkaista suurin eli Snowshoe 2XL, mutta taakse ei.

  10. #6520
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    No, laitoin eteen. Olihan tuo Barbegazi heti asennuksen jälkeen 3mm leveämpi kuin marraskuusta asti ajettu Bulldozer... Eihän tuo kuvioidenkaan ero kaksinen ole, mutta lähti siinä 200g pyörivistä massoista. Alkaa olla Scoopista kilo kevennettynä, kaikki pyörivistä.

    Vasemmalla 'dozer vapaastiseisovana, oikealla 'gazi asennettuna.



    Tuon verran oli jo lähtenyt höyrysulkuteipin alle Stanit valumaan, onneksi vasta 1/3 limityksestä että saa kelvata vielä hetken

    Fun fact, teipillä ei mitään hätää kehänsuuntaisissa litkussa lilluvissa saumoissa, mutta tuo päätysauma näemmä pettää...

  11. #6521
    Liittynyt
    06/2013
    Viestit
    178
    Sanokaas voikos noihin jumbo jim 4.8 liteskin kylkiin laittaa mitään liimaa yms ku alkaa kankaat/nauhat paistaa läpi?

  12. #6522
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Liikuva shikaani Katso viesti
    Eikö se leveämpi kannatakkin laittaa eteen? Näin olen ymmärtänyt kokeneempien horinoista.
    Mitä se eessä tekis? 😳 En oo koskaan ymmärtäny, näyttääkin tyhmältä. Tosin joku kokenut jo kerran näpäyttikin kun ulkonäköä moitin. 😁

  13. #6523
    Pasi Ahopelto Guest
    Tiivistää uppoamatta pehmeän lumen, jotta takarengas kantaa paremmin? Ulkonäöstä samaa mieltä.

  14. #6524
    Liittynyt
    08/2007
    Paikkakunta
    Nuuksion kupeessa
    Viestit
    3.483
    Jos erilevyisillä renkaillla haluaa ajaa, niin kesällä leveempi edessä (syö epätasaisuuksia paremmin), talvella leveämpi kantaa paremmin takana.
    Pinna löystyy kun ketju kiristyy.

  15. #6525
    mutanaama Guest
    Kaikissa -70 luvun foordeissa, missä nostettiin perää, oli leveemmät takana. Eikö se riitä syyksi. Tojotoissa tais olla sama juttu, opelin omistajilla ei ollu varaa kun kapeisiin renkaisiin.

  16. #6526
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Takavetonenhan tarttee leveemmän nakin taakse, ei suttaa niin heleposti?

    Teineillähän noita erilevyisiä rengasvirityksiä saattaa nähdä joskus ihan näin sivistyneellä aikakaudellakin vielä.
    Vakavasti otettavat henkilöt ajaa samanlevyisillä kummeilla.

  17. #6527
    Liittynyt
    05/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    1.777
    Isompi rengas joustaa enemmän. Kuinka monesta polkupyörästä löytyy jousitusta vain takana? Entä kuinka monesta vain edessä?

  18. #6528
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Monesta löytyy jousitusta molemmista päistä.
    Ja nythän meillä on myös pyöriä joissa on edessä tuplajousitus!

  19. #6529
    Mä suunnittelin laittavani Dudeen kesäksi tämmöset:


    eli eteen 4.0" JJ + bluto ja taakse 4.8" JJ. Eteen voisi harkita myös Kenda Pro 4.0".

    Kuvan setuppi tuntuu toimivan mukavasti myös talvella. Se ei toki paljon kerro kun läski tuntuu aina mukavalta. Jotain uutta tuosta jousituksesta silti irtosi.

    Ai niin ja JJ 4.8" oikeinkin hyvä takanakki lumella (IsoKnard-Bgazi-Lou -asteikolla sanoisin, että Bgazin kanssa aika samoissa - testidataa 4.8" JJstä kovin rajoitetusti toki vielä ja nyt 80mm vanteella kun Bgazi oli 100mm vanteella. Selvästi parempi lumella kuin isoKnard se on helppo sanoa).

  20. #6530
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti mutanaama Katso viesti
    opelin omistajilla ei ollu varaa kun kapeisiin renkaisiin.
    Nohnoh...itsellä oli aikoinaan B-mallin Asconassa takana 205/60 R13 matalat ja leveät läskit...

    Ettei menisi ihan offtopic, niin R2:lla Minion FBF saldoilla:
    R2 Minionit

  21. #6531
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Kas. Hintakin kohtuullinen.

  22. #6532
    Liittynyt
    10/2014
    Paikkakunta
    SibboVanda
    Viestit
    978
    ^^Onkos noissa Minioneissa noi painomerkinnät jotenkin sekaisin?

  23. #6533
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Näkyy olevan. Kun rullaa sivuja alaspäin niin vähän tolkullisempia lukuja tulee näkyville. Varmaan vähän kiire ollut.

    Mutta painaviahan noi joka tapauksessa on.

  24. #6534
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Itsellä on nuo tavalliset olleet tämän talven. Paino muistaakseni n. 1570g. Kuva puntarilla löytyy jostain tämän ketjun syövereistä.

    Edit: http://www.fillarifoorumi.fi/forum/s...58#post2456558
    Kärrä muokkasi tätä : 26.02.2016 at 16.27 Syy: Linkki

  25. #6535
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Ei ole muistiin jäänyt arvioita Maxxiksen uutuuksista. Kun ehdit niin kertoile vähän kokemuksia miltä ovat tuntuneet.

  26. #6536
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    En taida olla oikea henkilö arvioimaan renkaita, kun kokemusta on vain vakiona tulleista Dillinger 4:sta ja näistä, sekä taitotasonikin on varsin vaatimaton
    Alkuun mietin Flowbeist/Dunderbeist comboa läskimpänä vaihtoehtona, mutta harvassa oleva kuvio hylkäsi ne mielessäni ympärivuotisena yleisrenkaana (joka mahtuu kapeaperäiseen).
    Mutta Maxxiksesta joitain huomioita:
    En ole huomannut mainittavaa selfsteeringiä.
    Pienistä lasten hyppyreistä alastuloissa "kovempi", kuin Dillinger, huolimatta pienemmistä paineista.
    Erittäin luottamusta herättävä pito kosteallakin.
    Puskee kivasti eteenpäin hangessakin.
    Esim. 45 asteen kulmassa olevan kuorettoman tukin ylityksessä perän siirtyminen sivulle rauhallinen.
    Kun joutuu kiihdyttämään ylämäessä esim. pieneen kallioportaaseen, niin renkaan painon todellakin tuntee (ainakin huonokuntoinen ).
    Noin isoilla nappuloilla varustettua rengasta voi olla vaikea tehdä kevyemmäksi.
    "Tiukkaa nettifaktaa" lukiessa noista on muodostunut mielikuva "steroideja saaneet Vanhelgat"
    Ei ole käynyt vakavasti mielessä vaihtaa noita toisiin renkaisiin.
    Kaikki edellä mainittu vahvasti "kokemattoman kuskin IMO"
    Zipo on kokeneena kuskina noita pyörässäni testannut, mutta niin lyhyesti, että ei ehkä halua antaa mielipidettä.

    Edit: Se, että noiden tilaus Atlantin takaa maksoi n. 300€ ja silti ei harmita, kun olen saanut ajaa talven noilla, saattaa kertoa jotain...

  27. #6537
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Kuvauksestasi päätellen ihan hyvä yleisrengas, jos paino ei häiritse. Ja ei myöskään taida rullata kovin tahmeasti kun et siitä mainitse?
    Ei 300€ parista mahdoton ole jos ovat hyvin toimineet. Ja taitavat kestää vielä vähän aikaa?

  28. #6538
    Liittynyt
    02/2013
    Paikkakunta
    Tuusula
    Viestit
    244
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti J.Kottenberg Katso viesti
    Kuvauksestasi päätellen ihan hyvä yleisrengas, jos paino ei häiritse. Ja ei myöskään taida rullata kovin tahmeasti kun et siitä mainitse?
    Ei 300€ parista mahdoton ole jos ovat hyvin toimineet. Ja taitavat kestää vielä vähän aikaa?
    On noilla tullut työmatkaakin kokeiltua, en ole paineita jaksanut nostaa (nyt ehkä 0,3-0,4 edessä, 0,4-0,5 takana, kuski ajokamoissa 100kg)...Ehkä en tiedä paremmasta?
    Kulumisen merkkejä ei ole, mutta lumellahan nyt ajellaan
    Tietty leikkisyys ja ketteryys pyörästä hävisi noiden myötä (vs. Dillinger 4), mutta lisääntynyt paino + koko taitaa aiheuttaa tuon väkisinkin.

  29. #6539
    Liittynyt
    11/2014
    Paikkakunta
    Rovaniemi
    Viestit
    2.876
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kärrä Katso viesti
    On noilla tullut työmatkaakin kokeiltua, en ole paineita jaksanut nostaa (nyt ehkä 0,3-0,4 edessä, 0,4-0,5 takana, kuski ajokamoissa 100kg)...Ehkä en tiedä paremmasta?
    Tietty leikkisyys ja ketteryys pyörästä hävisi noiden myötä (vs. Dillinger 4), mutta lisääntynyt paino + koko taitaa aiheuttaa tuon väkisinkin.
    Laittaisin kyllä hieman lisää paineita renkaisiin.

  30. #6540
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    2.655
    Ei noita muiden käyttämiä paineita kannata katsella kovin tarkasti koska ei voi tietää onko ne mitattu kuinka tarkalla mittarilla, usein ei myöskään ole mainintaa missä lämpötilassa paine on mitattu. Ajomaaston tasaisuuttakaan ei usein mainita.

    Välillä joku jopa kertoilee renkaan toiminnasta nollapaineilla. Jollain voi toimiakin mutta ei esimerkiksi itsellä alkuunkaan. Joten pumppu mukaan ja vähän kokeilua niin pääsee hyvään tulokseen.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •