HephaGiantElectrobikeFillari
Sivu 217 / 371 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 117 167 207 215 216 217 218 219 227 267 317 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 6.481 - 6.510 / 11127

Aihe: Suuri Fatbike-rengaskeskustelu.

Kovaa ajoa vaan ja jättää tämän ketjun lukematta ettei tule pää kipeäksi.

Venytin varmaan Fixmania liikaa tai muuten vaan laitoin hätäisesti... Jostain tuli yli ja jostain jäi vajaaksi. Kokeillaan uudelleen jos läskistrippaajat menee vituralleen renkaanvaihdossa...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    Scoopissa on nyt nuo 72tpi bulldozerit alla tubelessina, ja oon alkanut suunnittelemaan rengashommia. Lähinnä eteen voisi uuden hommata, takana nuo tuntuis toimivan ihan hyvin. Mites 4.8" JJ toimii etukumina?
    Huonosti jos on irtolunta. muuten kai ihan jees, kevyesti tuntuu rullaavan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Plus Katso viesti
    Fixmanin teippi lähti pois ja tilalle tuli Fattystripper.
    http://fattystripper.com/

Tuolta ilmeisesti? Paljon kustansi kokonaisuudessaan ja otitko yhden setin?
    Yksi setti sisältää siis yhden nauhan+varanauhan(ko)?

"2 Pairs of FattyStripper RimStrips (Initial Set + a Spare Set)"

Tilasin tuon 1 pair setin eli 2 kpl vannenauhoja USD 15 + pk. Tuplasetti voisi jämähtää tulliin?

Samaa matskua kuin fysioterapiassa käytettävät jumppanauhat...

Tilasin tuon 1 pair setin eli 2 kpl vannenauhoja USD 15 + pk. Tuplasetti voisi jämähtää tulliin?Samaa matskua kuin fysioterapiassa käytettävät jumppanauhat...
    No jumppanauhaa tässä just vatvotaan...

Jumppanauhaa olisi helposti saatavilla. Ongelmaksi tulee jälleen kerran saumaus...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti brilleaux Katso viesti
    No jumppanauhaa tässä just vatvotaan...
    tuossahan sitä ois värikoodauksella etu&taka setti https://www.xxl.fi/reebok-toning-ban..._style#details
    -- not fast but furious --

Tilasin tuon 1 pair setin eli 2 kpl vannenauhoja USD 15 + pk. Tuplasetti voisi jämähtää tulliin?

Samaa matskua kuin fysioterapiassa käytettävät jumppanauhat...
    Tämmönen löyty postilaatikosta tänään mullakin, pari viikkoa kesti tulla. Saas nähdä kuinka toimii 18$ postien kanssa 2kpl, joten ei hinnankiroissa, jos toimii. Pirun ohutta on eikä paina mitään, jontain vaatii kevennysreikien peitoksi kyllä.

Mtbr-foorumilla oli kuva fattystripperistä joka kuoriutui irti kehästä renkaanvaihdon yhteydessä... En tiedä olino uudelleenkäytettävissä

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Mouhja Katso viesti
    Moro!

Olen uusi harrastaja ja tuli ostettua ensimmäinen fatbike.

Nyt olen kovasti yrittänyt opiskella aiheen saloja.
    Törmäsin tuohon sisuri jutusteluun, että kannattaa vaihtaa kevyemmät sisurit tai sitten tehdä tubelekset.
    Oletteko tosiaan käyttäneet kevyempinä sisureina vain 3" kokoisia kun ulkorengas on kumminkin 4-5".
    Maalaisjärjellä tuohan ei oikein kuulosta kauhean järkevältä varsinkaan jos käytetään pieniä paineita.
    Ymmärränkö nyt jotain väärin vai kuinka tuo voisi toimia optimaalisesti kun on kerran huomattavasti pienempi halkaisijaltaan.
    Luulisi että ainakin rullaavuus kärsii tuolla pienemmällä sisurilla.

Olenkohan nyt ihan hakoteillä vai kuinka tuo oikeasti menee?

Sisureilla meinasin nyt ainakin aluksi aloitella, ja varmaankin jos puhutaan "oikean" kokoisesta sisurista niin silloin ei suuria painoeroja ole.
    Minä vaihdoin Whiten alkuperäiset sisurit 13F-Schwalbe-sisureihin. Vaikka painoeroa on varmaankin 200-300g/ rengas, en ainakaan näillä talvinopeuksilla huomaa pyörässä minkäänlaista eroa. Asennus meni aivan helposti, ei eronnut normaalista millään tavalla. Näin ei ilmeisesti aina kuitenkaan ole.

Kun sanot, että olet uusi harrastaja ensimmäisellä paksupyörälläsi, niin mielestäni kannattaa lähinnä ajella. Tulee pyörä tutuksi, löydät mieleiset rengaspaineet yms. Jos heti kärkeen tekee täällä monesti mainostettuja, miltei "välttämättömiä" muutoksia, et ehkä edes huomaa niiden mahdollista vaikutusta. Omaani olen muutellut varsin maltillisesti, lähinnä esiin tulleiden asioiden vuoksi, en siksi, että niitä täällä kovasti mainostetaan. Tuo sisureiden vaihto oli sellainen, halusin kokeilla, millainen vaikutus kevyemmillä sisureilla olisi. Vastaus minun tapauksessani: ei havaittavissa oleva...

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ande749 Katso viesti
    Minä vaihdoin Whiten alkuperäiset sisurit 13F-Schwalbe-sisureihin. Vaikka painoeroa on varmaankin 200-300g/ rengas, en ainakaan näillä talvinopeuksilla huomaa pyörässä minkäänlaista eroa. Asennus meni aivan helposti, ei eronnut normaalista millään tavalla. Näin ei ilmeisesti aina kuitenkaan ole.

Kun sanot, että olet uusi harrastaja ensimmäisellä paksupyörälläsi, niin mielestäni kannattaa lähinnä ajella. Tulee pyörä tutuksi, löydät mieleiset rengaspaineet yms. Jos heti kärkeen tekee täällä monesti mainostettuja, miltei "välttämättömiä" muutoksia, et ehkä edes huomaa niiden mahdollista vaikutusta. Omaani olen muutellut varsin maltillisesti, lähinnä esiin tulleiden asioiden vuoksi, en siksi, että niitä täällä kovasti mainostetaan. Tuo sisureiden vaihto oli sellainen, halusin kokeilla, millainen vaikutus kevyemmillä sisureilla olisi. Vastaus minun tapauksessani: ei havaittavissa oleva...

Juurikin näin ajattelin tehdä!
    Ei muuta kuin varusteet päälle ja pihalle!

Asentelin 45NRTH Dillinger 4 stud-less -renkaisiin Schwalben Marathon -sarjan nastat. Olisin halunnut laittaa Schwalben Ice Spikereissa käytettävän kartiomallisen nastan vaan niitä ei saanut tarpeeksi. Kohtuulliseen nopeaa hommaa ja rahaa säästyi, kun laittoi nastat itse. Mieluummin noilla ajaa jäisellä pinnalla kuin nastattomalla Jumbo Jimillä, vaikka suhteelliseen harvaan ne nastat tulee siihen päällipuolelle, joten pito ei ole läheskään niin hyvä kuin 2-tuumaisissa Ice Spikereissa. Muuten sitten paksussa lumessa tai sohjossa etenemisessä Ice Spiker häviääkin Dillingerille/Jumbo Jimille.

JumboJim 4.4 toimii kyllä tosi hyvin lumella. Jos ei talvella olisi jäätä nuo olisivat aivan loistavat talvirenkaat. Olen nyt ajellut puoltoistasataa kilsaa JJ:llä (viikko sitten hain läskin kotiin) joista metsässä 60km ja hyvin toimii. Onkin ollut ihanteelliset kelit nastattomallekin renkaalle kun tiellä on jäistä vain paikka paikoin. Eikä jääpinnalla ajelukaan ole katastrofi ollut ainakaan silloin kun ei tarvi kuin ajella suoraan vain eikä jarrutella. Nasta-Dillingerit on jo matkalla Saksasta joten heti kun tulee enemmän jäistä vaihdan ne. Muutoin mieluusti ajelen ihan JJ:llä.

Ainaki jos lunta on max. 10cm? Vai pitäisköhän itekki laittaa 4.4JJ:t kun ei 2xLout kulje enää.. :/

Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla

Mää taas oon miettiny että miksi oikeastaan on muita renkaita ku BFL:t. Kun ne pari vuotta pyöri tuossa niin sitä odotti jotain ihmeitä laittaessa nyt alle 4.8 Jumbon ja ison Knardin, vaan nuo on ihan samanlaiset: kun pito loppuu niin silloin kynnetään niin syvällä että ei se minusta kovin pitkään hauskaa ole ja alkaa katseleen sitä kovempaa maata alle.
    ...no joo, kyllähän ne paremmin kelluu ja katotaanpa vkl kun valosassa pääsee ajamaan, mutta äkkiseltään kuvion perusteella odotti tramaattisempaa eroa. Väärien renkaiden hankkiminen taitaa mennä hankalaksi mutta kaikilla voi ajaa väärässä paikassa.

Moro! Onko kellään kokemuksia http://www.suomenurheilupyora.fi/tuo...ke-nastarengas renkaista? Dillingereitä kun ei mistään saa tähän hätään alle, niin tuollaiset olisi helpostikin saatavilla.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Väärien renkaiden hankkiminen taitaa mennä hankalaksi mutta kaikilla voi ajaa väärässä paikassa.
    Ei väärää ajopaikkaa ole olemassa. Väärä ajotyyli kuulemma on.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti HPee Katso viesti
    Moro! Onko kellään kokemuksia http://www.suomenurheilupyora.fi/tuo...ke-nastarengas renkaista? Dillingereitä kun ei mistään saa tähän hätään alle, niin tuollaiset olisi helpostikin saatavilla.
    Pari päivää ajelin noilla. Verrattuna Dillingeriin pitää paremmin, rullaa huonommin. Paljon huonommin.
    #1 Joulun Suuri Runorace 2009-voittaja

There can be only one.

^^Nimestään huolimatta on lumella luistin. Kuvio tukossa kovin usealla lumityypillä. Jäällä kyllä pelaa ja jäälle kai niitä nastoja hommataankin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Oulunjulli Katso viesti
    Mää taas oon miettiny että miksi oikeastaan on muita renkaita ku BFL:t...pölöhölö plääplää....
    Tarkemmin koeajateltuna onhan noissa (JJ4.8+Knard) toki eroa. Huomaa aika monessa paikassa alkavan ennakoimaan jalan laittoa maahan mutta iloiseksi yllätykseksi ei tarvikkaan.
    Kuluneempi taka BFL muuten painoi 1300g ja etunen 1390g, jos tuo ero nyt pelkästään pinnasta oli eikä yksilöero.
    Toinen muuten asia, aistikkaaseen silmääni vähän sattuu kun Knard edessä näyttää pienemmältä kuin JJ. Niinhän se taitaa korkeudessa ollakkin pienempi, ja myös rungon leveydeltä, mutta Knardissa taittuu nappulat sivulle kun taas JJ:n levein kohta on renkaan kylki. Tuon vuoksi Knardia lie turha Muklukin perään yrittää, mutta en mää sitä sinne haluakkaan.

Pieni kevennys välillä. Kuvan orava on kaikesta päätellen teipannut gorillalla kehänsä ja napsautin irtosi burppauksen yhteydessä venttiilistä
    Kuvalähde Wow5

Alan päätymään Bulldozerin tilalle eteen joko Knardiin, BFL:ään tai Budiin. Mielipiteitä?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Lanssi Katso viesti
    Alan päätymään Bulldozerin tilalle eteen joko Knardiin, BFL:ään tai Budiin. Mielipiteitä?
    ^ riippuu pääasiallisesta käytöstä, itse arpoisin bfl/bud välillä, sileemmille reiteille bfl, kovempaan menoon bud

^^ Lukemalla viimeiset 5 sivua saat parhaan käsityksen mielipiteistä kyseiseen valintaan.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Kemizti Katso viesti
    ^ riippuu pääasiallisesta käytöstä, itse arpoisin bfl/bud välillä, sileemmille reiteille bfl, kovempaan menoon bud
    Eli Bud it is. Kiitos.

Onko kenellään tietoa käykö 2Fat Interceptor kiekot suoraan 3Fat Liteen?

ei käy interceptor läpi akselein ja keula esim 150x12 mm kuntaas lite taitaa olla pika linkuin ja keula esim 135x9?

Kiitos Jakke tiedosta.litessä on tosiaan 135x9.

Saako 10mm läpiakselille tarkoitettuun 190mm perään sovitettua 190mm pikalinkullisen navan jollain adaptereilla tai vastaavilla?

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •