No kappas, onpa vain yksinkertanen.. noita standejä ku katto niin tuli kyllä mieleen että vois askarrella jotain itekki, mutta eipä käyny mielessä että tekis puusta..Kiitti vinkistä!
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
No kappas, onpa vain yksinkertanen.. noita standejä ku katto niin tuli kyllä mieleen että vois askarrella jotain itekki, mutta eipä käyny mielessä että tekis puusta..Kiitti vinkistä!
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
^ Onhan foorumillakin ollut kuva siitä, kun joku on surauttanut moottorisahalla puupölliin sopivan levyisen uran renkaalle niin kyllä pysyy ja valmistuu nopeasti jos vaan moottorisaha pysyy käsissä. Materiaalia eli sopivia tyvilumppeja kun löytyy jokaiselta hakkuuaukealta riittämiin. Jopa puulajeissa on valinnanvaraa 😂
Kyllä mettä raikasi, kun päästin paineet ulos suomalaisten ärräpäiden kera unohtamatta sitä naisensukupoulielimen nimikettä.
Kaksi kertaa toi Blackborown alternator dropout vai mikä nyt onkaan liikahti pisimpään asentoon. Ekalla kerralla osu pikkaisen takarengas kiveen ja tokalla kerralla kun menin tukin yli. Molemmilla kerroilla veivasin takaisin kiinni "apinanraivoilla" sen pultin (se alempi ei se mikä kiinnittää ylhäällä sen jarruadapterin). Mikähän nyt mättää vai laitanko suosiolla pisimpään asentoon ja unohdan asian.
Loppu tulema molemmilla kerroilla, että rengas kiinni rungossa.
![]()
Eka lenkki omalla Walkolla (jossa ei ole mitään ihmeempiä dropouteja), ja tapahtui sama juttu; takapyörä liikahti poikittain. Itellä kun on mekaanisen asentajan tausta, niin tajusin, (siis oletin, vastaväittäjiä saattaa kohta ilmaantua. Ehkä joku korkeamman teknisen koulutuksen omaava saattaa jopa väitettäni tukea) että leveän takanavan vaatima pitkä akseli ja sen vaatima piiiitkä takalinkku joustaa enemmän kuin normipyörien lyhyempi. Pultti on aina, kun kulkee vapaassa reijässä, jousi. Pitkä pultti, eli pikalinkku on löysempi, kuin lyhyempi pultti, eli jousi. Ollakseen yhtä jäykkä, teoriassa sen pitäisi olla vaikka paksumpaa tavaraa, kuin normaalissa takanavassa, tai ainakin kovempaa tai jäykempää. Mahtaako olla? Tuskin. Niin ollen se täytyy kiristää tiukempaan kuin ei-flätin kapeampi akselilinkku. Esijännitys ei kylläkään jousta sen tiukemmaksi muuta. Jousen jäykkyys on mikä on (jousivakioksi kait kutsuttu?), mutta alkukireys, eli esijännitys, kiristämällä muuttuu. Se saattaa auttaa pitämään pyörän paikallaan sen ensimmäisen liikahtamisen estämiseksi.
onks pakko, jos ei haluu
^-- Olisi pitänyt ottaa kuva alternator dropout:sta, mutta tuossa linkki netissä olevaan kuvaan: http://i0.wp.com/aushiker.com/wp-con...ize=1024%2C768
Tossa könkelissä on siis 197mm*12mm läpiakseli takana.
Eli mun tapauksessa akseli ei liiku mihinkään vaan alternatorin alempi pultti jolla voidaan säätää chain stay:tä liikahtaa tuohon pisimpään asentoon.
Tuon tapaisissa ratkaisuissa luulen usein nähneeni stoppariruuvin, joka vaakatason suunnassa rajoittaa ja pitää tuota kiristysruuvia paikallaan ja on sillä myös säädettävissä.
No, enivei; olin ihan harhateillä vastauksessani.
Onko tuolla säädöllä muuten jotain merkitystä siihen mikä on ajotuntuma? Parin-kolmen sentin luokkaa kait on tuon säädön vaikutus akseliväliin?
onks pakko, jos ei haluu
On stoppariruuvit mut ne rajoittaa sisäänpäin liikettä, ei ulospäin kuten tässä tapauksessa.
Mahtuis ja varmaan paras/varmin vaihtoehto jos ei meinaa pysyä.
Jotain kitkanlisääjää voisit myös kokeilla, vaikka jotain niitä alutahnoja mitä luistaviin satulatolppiin käytetään.
Modatulla spiderilla ketjulinja asettuu täsmälleen samaan kuin e13 DM:lla. Helpotusta ei siis tullu ketjulinjaan sen kummemmin. Ketjun ja renkaan väliin jää kevyimällä välityksellä edelleen vain se pari milliä. Ilman putkelta runttausta siis.
Ja edelleen ihmettelen e13:n insinöörien ajatuksenjuoksua tuon rattaan chainlinen suhteen.
Omituinen oli ratas polkea ensimmäisen kerran aamun työmatkalla; jää ikäänkuin veltto kohta pyöritykseen. Ilmeisen väärin ajettu.
Edit: Osaisko joku kertoa kuinka tämän ketjulinja eroaa AB 28t:stä, jos eroaa? Tai ero e13 Direct Mountiin, onko sitä?
brilleaux muokkasi tätä : 10.02.2016 at 09.10
http://www.thule.com/en/si/products/...e-565-_-565000
Toimisikohan tuo läskin kanssa?
^ Hommaa tällanen uus mihin saa läskiadapterit: http://www.kahaviesti.fi/644140-2/
https://www.thule.com/fi-fi/fi/produ...e-598-_-598001
En kysynyt sitä mitä tuon sijaan vaan että toimisiko tuo. Mielestäni haarukkakiinnitys on parempi.
Moneen kertaan veivattu tätäkin juttua Foorumilla
Itse olen menestyksellä kuskannut paksuani ihan sillä neekerimallin Pilipaliteeman kattotelineelle kiinnitettävällä rimpulalla eikä ole vielä paksu katolta tipahtanut ja sentään pitkää siivua ja isoa kovaa tullut autolla lasketeltua.
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Anteeksi, mutta en löytänyt keskustelua tuosta Thulen 565 telineestä.
^Ei haittaa, kertaus on opintojen äiti eikä kysyvä tieltä eksy. Edes läskipyörällä![]()
Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,
Kehtaisin väittää että se Thulen Freeridekin on vähintään välttävä, kunhan kipasee vaikka pilipaliteemasta pari irtoremmiä kaveriksi. Sopivasta alennuspäivästä lähtee XXL:stä alle viidenkympin moinen
Hassua tämä.. omastani kiristin niin meni melkein varttikierroksen kiinni. Etuasennossa eikä ole liikkuneet. Tulipa samalla huomattua että on vaihtajankorvake noissa, vähän ikävämpi pitää varalla mukana eikä ihan joka liikkeestä löydy hyllystä. Häätyy ajaa oikein.. :/
Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla
http://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOOG/on-one-og-handlebar
Onkohan tuota On-Onen OG tankoa tulossa hiilikuitusena myyntiin? Aika hapokkaat postimaksut tuolla, 25 € Suomeen.
^ Kuulemma varsin satunnaisesti pieniä eriä myynnissä. Vaatii viikoittaista tai melkein päivittäistä tarkistamista, kun ei tuolta taida hälytysmeiliäkään saada.
Vinkkejä hyvistä kokonaisista etukiekoista tai komponenteista? 150mm, 15mm napa (mielellään konvertointimahdollisuus QR:ksi) ja helppo tubelesointi vaatimukset. Ei superkallista.
Hope Fatsno varmaan OK napa, mutta entäs kehä? Surly Muleftut, DT Swiss BR710?
Pohdintaa: Nyt alkaa tuntua, että läski vois olla kovasana ihan tällaseen kaupunkipyöritykseenkin talvella, kun tietää, mitä nää kelit on. Hakee...hakee ja sois pyörän joskus löytävänsä uran jne. Speksaaja kun on luonteeni laatu, niin napavaihteet, lokarit, tarakka ja nastat olis haave. Taitaapa olla vaan turhan kallis haave muutaman kuukauden ajoa varten. Ainakin toi napavaihde. Ehkä se olis kuitenkin järkevä lähteä vaan vaikka noilla Whiten perusläskeillä liikenteeseen.
Vaan pitääkö olla Tubeless? Vai kestääkö noi sisurilliset ihan hyvin sepeliä? Voihan sen sisurinkin litkuttaa, eikä mulla näissä ajoissa pikku lisäpaino haittaa. Eikä täällä meillä oo onneksi tappajasepeliä ainakaan vielä.
Enpä tiedä, oliko ees oikee paikka tälle kirjoitukselle, mutta täyty johonkin heittää...
Porukoille tiedoksi, jotta fatbikes.comissa on ylivuotiset 907 rungot alessa. Purppura värinen oli niin halpa, jotta oli pakko laittaa moinen tilaukseen vaikka vain varuksi.
Ride harder - Ride a totally rigid.
Mitkä on vaihtoehdot jos pitää kahta läskipyörää farmariauton peräkoukussa kuljettaa? Työkaveri on kahta läskiä hommaamassa ja kuletustelineen samalla.
I don't want to break these chains
^
Ainakin laillisesti tämä (kuvauksen mukaan käy fatbikelle, ei omakohtaista kokemusta):
http://www.amazon.de/Thule-VeloSpace...0&sr=1-1-fkmr0
Kirjanmerkit