GiantFillariHephaElectrobike
Sivu 140 / 174 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 40 90 130 138 139 140 141 142 150 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 4.171 - 4.200 / 5219

Aihe: Virallinen Fatbike™ - TechTalk ketju.

  1. #4171
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    No kappas, onpa vain yksinkertanen.. noita standejä ku katto niin tuli kyllä mieleen että vois askarrella jotain itekki, mutta eipä käyny mielessä että tekis puusta.. Kiitti vinkistä!

    Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla

  2. #4172
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^ Onhan foorumillakin ollut kuva siitä, kun joku on surauttanut moottorisahalla puupölliin sopivan levyisen uran renkaalle niin kyllä pysyy ja valmistuu nopeasti jos vaan moottorisaha pysyy käsissä. Materiaalia eli sopivia tyvilumppeja kun löytyy jokaiselta hakkuuaukealta riittämiin. Jopa puulajeissa on valinnanvaraa 😂

  3. #4173
    Kyllä mettä raikasi, kun päästin paineet ulos suomalaisten ärräpäiden kera unohtamatta sitä naisensukupoulielimen nimikettä.

    Kaksi kertaa toi Blackborown alternator dropout vai mikä nyt onkaan liikahti pisimpään asentoon. Ekalla kerralla osu pikkaisen takarengas kiveen ja tokalla kerralla kun menin tukin yli. Molemmilla kerroilla veivasin takaisin kiinni "apinanraivoilla" sen pultin (se alempi ei se mikä kiinnittää ylhäällä sen jarruadapterin). Mikähän nyt mättää vai laitanko suosiolla pisimpään asentoon ja unohdan asian.

    Loppu tulema molemmilla kerroilla, että rengas kiinni rungossa.


  4. #4174
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    järvenpää
    Viestit
    822
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Odottakaa Katso viesti
    Kyllä mettä raikasi, kun päästin paineet ulos suomalaisten ärräpäiden kera unohtamatta sitä naisensukupoulielimen nimikettä.

    Kaksi kertaa toi Blackborown alternator dropout vai mikä nyt onkaan liikahti pisimpään asentoon. Ekalla kerralla osu pikkaisen takarengas kiveen ja tokalla kerralla kun menin tukin yli. Molemmilla kerroilla veivasin takaisin kiinni "apinanraivoilla" sen pultin (se alempi ei se mikä kiinnittää ylhäällä sen jarruadapterin). Mikähän nyt mättää vai laitanko suosiolla pisimpään asentoon ja unohdan asian.
    Loppu tulema molemmilla kerroilla, että rengas kiinni rungossa.
    Eka lenkki omalla Walkolla (jossa ei ole mitään ihmeempiä dropouteja), ja tapahtui sama juttu; takapyörä liikahti poikittain. Itellä kun on mekaanisen asentajan tausta, niin tajusin, (siis oletin, vastaväittäjiä saattaa kohta ilmaantua. Ehkä joku korkeamman teknisen koulutuksen omaava saattaa jopa väitettäni tukea) että leveän takanavan vaatima pitkä akseli ja sen vaatima piiiitkä takalinkku joustaa enemmän kuin normipyörien lyhyempi. Pultti on aina, kun kulkee vapaassa reijässä, jousi. Pitkä pultti, eli pikalinkku on löysempi, kuin lyhyempi pultti, eli jousi. Ollakseen yhtä jäykkä, teoriassa sen pitäisi olla vaikka paksumpaa tavaraa, kuin normaalissa takanavassa, tai ainakin kovempaa tai jäykempää. Mahtaako olla? Tuskin. Niin ollen se täytyy kiristää tiukempaan kuin ei-flätin kapeampi akselilinkku. Esijännitys ei kylläkään jousta sen tiukemmaksi muuta. Jousen jäykkyys on mikä on (jousivakioksi kait kutsuttu?), mutta alkukireys, eli esijännitys, kiristämällä muuttuu. Se saattaa auttaa pitämään pyörän paikallaan sen ensimmäisen liikahtamisen estämiseksi.
    onks pakko, jos ei haluu

  5. #4175
    ^-- Olisi pitänyt ottaa kuva alternator dropout:sta, mutta tuossa linkki netissä olevaan kuvaan: http://i0.wp.com/aushiker.com/wp-con...ize=1024%2C768
    Tossa könkelissä on siis 197mm*12mm läpiakseli takana.

    Eli mun tapauksessa akseli ei liiku mihinkään vaan alternatorin alempi pultti jolla voidaan säätää chain stay:tä liikahtaa tuohon pisimpään asentoon.

  6. #4176
    Liittynyt
    05/2009
    Paikkakunta
    järvenpää
    Viestit
    822
    Tuon tapaisissa ratkaisuissa luulen usein nähneeni stoppariruuvin, joka vaakatason suunnassa rajoittaa ja pitää tuota kiristysruuvia paikallaan ja on sillä myös säädettävissä.
    No, enivei; olin ihan harhateillä vastauksessani.
    Onko tuolla säädöllä muuten jotain merkitystä siihen mikä on ajotuntuma? Parin-kolmen sentin luokkaa kait on tuon säädön vaikutus akseliväliin?
    onks pakko, jos ei haluu

  7. #4177
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Odottakaa Katso viesti
    ^-- Olisi pitänyt ottaa kuva alternator dropout:sta, mutta tuossa linkki netissä olevaan kuvaan: http://i0.wp.com/aushiker.com/wp-con...ize=1024%2C768
    Tossa könkelissä on siis 197mm*12mm läpiakseli takana.

    Eli mun tapauksessa akseli ei liiku mihinkään vaan alternatorin alempi pultti jolla voidaan säätää chain stay:tä liikahtaa tuohon pisimpään asentoon.
    Mahtuiskos tossa poraamaan dropouttiin toiset reiät pultille, niin ettei se pääsis enää liikahtamaan ulospäin?

  8. #4178
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Odottakaa Katso viesti
    Kyllä mettä raikasi, kun päästin paineet ulos suomalaisten ärräpäiden kera unohtamatta sitä naisensukupoulielimen nimikettä.

    Kaksi kertaa toi Blackborown alternator dropout vai mikä nyt onkaan liikahti pisimpään asentoon. Ekalla kerralla osu pikkaisen takarengas kiveen ja tokalla kerralla kun menin tukin yli. Molemmilla kerroilla veivasin takaisin kiinni "apinanraivoilla" sen pultin (se alempi ei se mikä kiinnittää ylhäällä sen jarruadapterin). Mikähän nyt mättää vai laitanko suosiolla pisimpään asentoon ja unohdan asian.
    Olethan kiristänyt kunnolla sen ylemmänkin pultin? Tuossa runkosetin mukana tulleessa ohjeessa käskettiin kiriä sekin vielä erikseen dropouttien etäisyyden säädön jälkeen.
    Blackborow muokkasi tätä : 06.02.2016 at 22.30

  9. #4179
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti FillaRilla Katso viesti
    Tuon tapaisissa ratkaisuissa luulen usein nähneeni stoppariruuvin, joka vaakatason suunnassa rajoittaa ja pitää tuota kiristysruuvia paikallaan ja on sillä myös säädettävissä.
    On stoppariruuvit mut ne rajoittaa sisäänpäin liikettä, ei ulospäin kuten tässä tapauksessa.
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti TemMeke Katso viesti
    Mahtuiskos tossa poraamaan dropouttiin toiset reiät pultille, niin ettei se pääsis enää liikahtamaan ulospäin?
    Mahtuis ja varmaan paras/varmin vaihtoehto jos ei meinaa pysyä.


    Jotain kitkanlisääjää voisit myös kokeilla, vaikka jotain niitä alutahnoja mitä luistaviin satulatolppiin käytetään.

  10. #4180
    Liittynyt
    07/2009
    Paikkakunta
    Jyväskylä
    Viestit
    4.577
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti macci Katso viesti
    Se on varmaan ihan siinä ja siinä toimiiko 64bcd AB ratas tuossa kokoonpanossa. Jos tuo 30t RF toimii ja jää hyvä välikin niin veikkaisin, että AB 64bcd toimii myös. 30t RF nimittäin on jo pari milliä sisempänä kuin normi 104bcd ratas ja vastaavasti AB 64bcd rattaassa on 1,5mm syvennys spiderille (jolla ketjulinjaa saadaan normi 64bdc ulommas). Noiden kahden välillä ei ole kuin pari milliä eroa ketjulinjassa.

    e13 spideria tosin joutui hiukan modaamaan että AB 64bcd ratas asettuu kunnolla "pohjaan" asti (viila ja/tai nauhahiomakone toimii) (tämä sillä oletuksella, että tuossa on sama e13 kampisetti/spideri kuin Dudessa)
    Modatulla spiderilla ketjulinja asettuu täsmälleen samaan kuin e13 DM:lla. Helpotusta ei siis tullu ketjulinjaan sen kummemmin. Ketjun ja renkaan väliin jää kevyimällä välityksellä edelleen vain se pari milliä. Ilman putkelta runttausta siis.
    Ja edelleen ihmettelen e13:n insinöörien ajatuksenjuoksua tuon rattaan chainlinen suhteen.

    Omituinen oli ratas polkea ensimmäisen kerran aamun työmatkalla; jää ikäänkuin veltto kohta pyöritykseen. Ilmeisen väärin ajettu.

    Edit: Osaisko joku kertoa kuinka tämän ketjulinja eroaa AB 28t:stä, jos eroaa? Tai ero e13 Direct Mountiin, onko sitä?
    brilleaux muokkasi tätä : 10.02.2016 at 09.10

  11. #4181
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Olethan kiristänyt kunnolla sen ylemmänkin pultin? Tuossa runkosetin mukana tulleessa ohjeessa käskettiin kiriä sekin vielä erikseen dropouttien etäisyyden säädön jälkeen.
    Juu kiristetty myös apinanraivolla

    Googlella löytyi pari muuta vastaavaa tapausta. Niissä olivat hioneet maalit pois tuosta rungon pultin hahlosta. Ei nyt ole liikkunut, pitää seurata tilannetta ja tehdä vasta sitten virityksiä.

  12. #4182
    Blackborow Guest

  13. #4183
    Liittynyt
    05/2015
    Paikkakunta
    Tusby
    Viestit
    1.521

  14. #4184
    Blackborow Guest
    En kysynyt sitä mitä tuon sijaan vaan että toimisiko tuo. Mielestäni haarukkakiinnitys on parempi.

  15. #4185
    Liittynyt
    06/2012
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    139
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Tää vähän huolestuttaa spekseissä läskikäyttöä ajatellen: Fits wheel dimensions Up to 3"

  16. #4186
    Blackborow Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti willes Katso viesti
    Tää vähän huolestuttaa spekseissä läskikäyttöä ajatellen: Fits wheel dimensions Up to 3"
    Niinhän se on monissa muissakin Thulen telineissä. Silti niissä on läskejä kuljeteltu. Itse ajattelen, että riittäisi että korvaa tuon takaosan remmin pidemmällä.

  17. #4187
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    Moneen kertaan veivattu tätäkin juttua Foorumilla
    Itse olen menestyksellä kuskannut paksuani ihan sillä neekerimallin Pilipaliteeman kattotelineelle kiinnitettävällä rimpulalla eikä ole vielä paksu katolta tipahtanut ja sentään pitkää siivua ja isoa kovaa tullut autolla lasketeltua.
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  18. #4188
    Blackborow Guest
    Anteeksi, mutta en löytänyt keskustelua tuosta Thulen 565 telineestä.

  19. #4189
    Liittynyt
    03/2010
    Paikkakunta
    Lohja/Koisjärvi
    Viestit
    1.421
    ^Ei haittaa, kertaus on opintojen äiti eikä kysyvä tieltä eksy. Edes läskipyörällä
    Pitäis kuulemma speksailla ja päivittää,,,

  20. #4190
    Liittynyt
    08/2014
    Viestit
    159
    Kehtaisin väittää että se Thulen Freeridekin on vähintään välttävä, kunhan kipasee vaikka pilipaliteemasta pari irtoremmiä kaveriksi. Sopivasta alennuspäivästä lähtee XXL:stä alle viidenkympin moinen

  21. #4191
    Liittynyt
    02/2006
    Paikkakunta
    Tornio
    Viestit
    508
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Odottakaa Katso viesti
    Juu kiristetty myös apinanraivolla

    Googlella löytyi pari muuta vastaavaa tapausta. Niissä olivat hioneet maalit pois tuosta rungon pultin hahlosta. Ei nyt ole liikkunut, pitää seurata tilannetta ja tehdä vasta sitten virityksiä.
    Hassua tämä.. omastani kiristin niin meni melkein varttikierroksen kiinni. Etuasennossa eikä ole liikkuneet. Tulipa samalla huomattua että on vaihtajankorvake noissa, vähän ikävämpi pitää varalla mukana eikä ihan joka liikkeestä löydy hyllystä. Häätyy ajaa oikein.. :/

    Lähetetty minun HTC Vision laitteesta Tapatalkilla

  22. #4192
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Blackborow Katso viesti
    Thulella on tehty kehitystyötä - hyvä niin. Näyttää pätevälle.

    Sorvautin Thulen Outride 561 telineeseen fättäriä varten adapterin 150x15mm akselille.


    Sent from my iPad using Tapatalk

  23. #4193
    http://www.on-one.co.uk/i/q/HBOOOG/on-one-og-handlebar

    Onkohan tuota On-Onen OG tankoa tulossa hiilikuitusena myyntiin? Aika hapokkaat postimaksut tuolla, 25 € Suomeen.

  24. #4194
    Liittynyt
    10/2011
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    703
    ^ Kuulemma varsin satunnaisesti pieniä eriä myynnissä. Vaatii viikoittaista tai melkein päivittäistä tarkistamista, kun ei tuolta taida hälytysmeiliäkään saada.

  25. #4195
    Liittynyt
    04/2000
    Viestit
    294
    Vinkkejä hyvistä kokonaisista etukiekoista tai komponenteista? 150mm, 15mm napa (mielellään konvertointimahdollisuus QR:ksi) ja helppo tubelesointi vaatimukset. Ei superkallista.

    Hope Fatsno varmaan OK napa, mutta entäs kehä? Surly Muleftut, DT Swiss BR710?

  26. #4196
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Ekke Katso viesti
    Hassua tämä.. omastani kiristin niin meni melkein varttikierroksen kiinni. Etuasennossa eikä ole liikkuneet.
    Entäs jos heittää tonne liukuvien pintojen väliin vähän hiekkaa ja sitten kirii kiinni. Viimeisen päälle eko ratkaisu. Ainakin niissä osissa joiden pitäisi liukua, esim. laakerit, hiekka tekee erittäin hyvin tuota kiinnileikkaavaa työtä
    Trek Rail | Camino Al | Taiga | Team Tuska

  27. #4197
    Liittynyt
    08/2015
    Paikkakunta
    Kuusankoski
    Viestit
    299
    Pohdintaa: Nyt alkaa tuntua, että läski vois olla kovasana ihan tällaseen kaupunkipyöritykseenkin talvella, kun tietää, mitä nää kelit on. Hakee...hakee ja sois pyörän joskus löytävänsä uran jne. Speksaaja kun on luonteeni laatu, niin napavaihteet, lokarit, tarakka ja nastat olis haave. Taitaapa olla vaan turhan kallis haave muutaman kuukauden ajoa varten. Ainakin toi napavaihde. Ehkä se olis kuitenkin järkevä lähteä vaan vaikka noilla Whiten perusläskeillä liikenteeseen.

    Vaan pitääkö olla Tubeless? Vai kestääkö noi sisurilliset ihan hyvin sepeliä? Voihan sen sisurinkin litkuttaa, eikä mulla näissä ajoissa pikku lisäpaino haittaa. Eikä täällä meillä oo onneksi tappajasepeliä ainakaan vielä.

    Enpä tiedä, oliko ees oikee paikka tälle kirjoitukselle, mutta täyty johonkin heittää...

  28. #4198
    Liittynyt
    05/2007
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    1.041
    Porukoille tiedoksi, jotta fatbikes.comissa on ylivuotiset 907 rungot alessa. Purppura värinen oli niin halpa, jotta oli pakko laittaa moinen tilaukseen vaikka vain varuksi.
    Ride harder - Ride a totally rigid.

  29. #4199
    Liittynyt
    02/2008
    Paikkakunta
    Jännevirta
    Viestit
    622
    Mitkä on vaihtoehdot jos pitää kahta läskipyörää farmariauton peräkoukussa kuljettaa? Työkaveri on kahta läskiä hommaamassa ja kuletustelineen samalla.
    I don't want to break these chains

  30. #4200
    Liittynyt
    09/2008
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    665
    ^
    Ainakin laillisesti tämä (kuvauksen mukaan käy fatbikelle, ei omakohtaista kokemusta):
    http://www.amazon.de/Thule-VeloSpace...0&sr=1-1-fkmr0

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •