Enpä olis syksyllä uskonut että mulla on jo tammikuun lopulla 4,8" Jumbo Jim Snakeskin:nä, niin heikolta homma näytti, mutta mitä vielä. Schwalbe yllätti.
Ride and Smile!
Enpä olis 2014 syksyllä uskonu että mulla on jo tammikuun 2016 lopulla 4.5" Juggernaut Pro alla. Kenda ei taaskaan yllättäny.
Kolmen lenkin kokemuksella hämmentävän hyvä takakumi. Olkootkin et testiolosuhteissa on korostunu lähinnä vetopito ja kelluvuus vedessä.
1370g.
![]()
^ Kuinka leveä on juggernaut 4,5?
go play chicken with your lactate threshold
Mun Youtube
https://fi-fi.facebook.com/raparossitampere/
Vieläkös jostain löytyis Bontragerin Barbegazit? (lundberi näytti eilen 1kpl)
^ ei kyllä varmaa tietoa mitä nyt, mutta joku päivä sitte suvalassa oli.
Silmitöntä heittelyä, vaikka ei svalbe koskaan olekaan lupauksiaan painojen suhteen täyttänyt.
Täällä 4,8SS 1311g, 4,8LS 1260g, 4,0SS 1245g!
Eniten töksää tuo 4,0SS paino. Molemmat 4,8:t ihan jees.
Kesästä asti alla olleet 4,0LS:t jotka riisuttu Feltin pyörästä painoivat vain rapian kilon kpl. Eli johtopäätelmästä voisi tehtä jotain ihmeellistä kun 4,0 LS ja SS painoero on ~200g mutta 4,8:issä ero vain ~50g.
PoriMTB
MKVOLII contributor #26
Näppituntumalta 4.8LS (1290g yksilö) oli paksummat kyljet kun 4.0LS.
Puntaroin nuo vaimon läskistä irrotetut 4.0LS: 1,15kg ja 1,13kg. Suurimmat litkut pyyhittynä mutta jonkin verran kuraisina.
Muistelen että tuo toinen 4.0LS pari oli 1,05kg pintaan.
Sattuisko joku tietämään mistä saisi vihreätä vannenauhaa Cube Nutrailiin (mulefutit)? Tubelesskonversiokin kangastelee jo mielessä, vaikka halut karisee aina kun tätä lankaa lueskelee..
Olisiko tästä apua?
http://www.teippitarha.fi/epages/tei...ducts/PT-apple
Huoli pois, mulefutien tubelesointi on helppo homma!
Wanha juttu mutta kerrataanpa taas...Ei mulefut-tubelessissa tarvi mitään teippejä. Paitsi ihan pienet palat nippelien päälle. Ja mikä tahansa teippi käy. Sitten päälle såkitysmuovia tai tyhjiöputkea. Toimii.
Uuh mitä teippejä! Mut siis jos vetäis alle (ulkopuolelle) viheriäistä ja gorillaa sisäpuolelle? Jotenkin tyhjiöputket tai säkkimuovit tuntuu liialta säätämiseltä..
Heitetään vielä yksi vaihtoehto vakuumipussien ja kalvojen kaveriksi; itselläni tällä hetkellä takasessa ohuesta kasvihuonemuovista tehty sulku. Sen alla on höyhenen kevyt kaksivärinen kolmen eukon teipeistä kehitelty koristevannenauha puhtaasti ulkonäköefektinä. Voip olla että joku jo moisesta on postannut mutta minulta tuo on sitten mennyt ohi. Eteen teen saman muunnoksen kun tarve tulee tahi saan aikaiseksi. Kokeilu tuli ajankohtaiseksi takarengasta ehjään vaihtaessa kun huomasin litkun uineen paikoin gorillan reunan alle. Tarkoitus oli laittaa uusi teippaus mutta vanhan liimaa ksyleenipäissäni poistaessa vakuutuin että helpompia keinoja pitää olla.
Kohta vuoden ollut mulefutilla kierros gorillaa ja hyvin toiminut. Yhden kerran vuoti hiukan toinen kiekko, olin hätäisesti tehny teipin katkon nippelin kohdalle. Tämä silloin aika alku-aikoina, sauma uusiks ja on pitänyt. Jokin aika sitten käytin renkaan pois vanteelta, ja hyvin oli gorilla kiinni edelleen.
Hei, yksityisviestilläkin olen tätä sinulta tiedustellut. Mistä tätä säkitysmuovia saa?
(jos ei paremman tavaran ostokanavat piakkoin ala selviämään, niin kohta lähtee kokeiluun kärkkäiseltä löytynyt pakasteputki, 20 vai 30mx18cm 3,5e , jonka saa silitettyä itseensä siististi vähän alle ** lämmöllä. Vaikuttaisi ehkä ohuehkolta, pakkauksessa luki 36u. Onhan se tuplana jo 70u, mutta vakuumiputkiahan löytyy 150u paremmalle puolellekin, hinta vaan on 20-kertainen yllämainitsemaani pakasteletkuun verrattuna...)
Esim Kevra myy säkitysmuovia. Ostin 4x1m siivun ja oli 11€
Täälläkin mulefutin tubelesoitu kierroksella gorillaa. Ei mitään ongelmia. Erittäin helppo ja nopea tehdä. Kierros teippiä ei edes paina mitään.
En lähtis mistään hinnasta säätään minkään muovien kanssa.
Teipin kanssa renkaan vaihtokin onnistuu ilman mitään ongelmia. Senkun vanha rengas irti ja uusi tilalle, teippeihin ei tarvi koskea.
Tämähän onnistuu toki säkitysmuovinkin kanssa.
Sekä teippien, että kalvojen kanssa leikkineenä preferoin aika selkeästi tuota kalvoa (ainakin alumiinivanteiden kanssa). Kerralla tekee nopeasti sen puolen tusinaa "vannenauhaa" valmiiksi varastoon josta ne on nopea vetäistä vanteelle tarpeen mukaan. Yhtään ei ole vielä mennyt rikki mutta aika monta kiekkoa on tullut konvertoitua muovikalvolliseen.
Kalvon ja vanteen välissä olen käyttänyt koristelutarkoituksessa ja/tai lisäsuojana ensimmäisenä kerroksena motonetin heijastinteippiä (31g) tai motonetin suojausteippiä (14g) ja toisena kerroksena ohutta pakkausteippiä (noin 5g).
Säkityskalvovannenauha itsessään painaa noin 11-20g (65-100mm vanne).
Tässä on sekin hyvä puoli, että mahdollisen haverin sattuessa (esim. oksa läpi koko paskan) ei tarvitse olla nirhaamassa teipin liimoja irti vanteesta.
Painosta voidaan olla montaa mieltä, mutta kyllä Gorilla ainakin suhteellisesti aika paljon enemmän painaa. tässä joku puntaroinut (huom 1" siivun paino - läskivanteella luvut voi kertoa noin kolmella):
http://forums.mtbr.com/wheels-tires/...ht-979748.html
Teipeistä tuo LäskiMasan linkkaama FIXMAN vaikuttaa kiinnostavalta:
http://www.ebay.co.uk/itm/FIXMAN-Pol...-/390974649825
^^Fixman odottaa kaapissa kevättä, uusin teipit(Gorillat) silloin. Ainoastaan siis sen takia et fixman riittää koko leveydelle kerralla. Ja uteliaisuudesta.
Näille grammojen laskuille annan piupaut. Turhaa hommaa. Ei reidet kaipaa mitään helpotuksia.
ealex, motonetin heijastinteippi riittää juuri ja juuri CS reikien päälle (heijastinteipin päällä vielä kerros ohutta, ruskeaa pakkausteippiä - toiminut ok toistaiseksi):
motonetin suojateippi (oranssi) taisi olla yhtä leveää mutta venyvämpää (ja kevyempää)
tätä kalvoa olen käyttänyt, eli 75µ
Kirjanmerkit