ElectrobikeGarminGiantHepha
Sivu 80 / 173 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 30 70 78 79 80 81 82 90 130 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 2.371 - 2.400 / 5189

Aihe: harjoitusvastus??!!

Kuinka paljon mielekkyyttä "Smart" -toiminnot tuo sisätreenaukseen? Tykkään videopeleistä ja numeroista sekä käppyröistä. Pari hyvää reilun kolmensadan traineria olen bongannut, mutta ne ei ole mitään smartteja. Virtuaalikisat ois hauskoja, mutta onko olemassa semmosia joihin ohjelmoidaan reitti nousuineen ja reittiä seuratessa vastus vaihtuu sitä mukaa? Vai onko nää just niitä yli tonnin vehkeitä koville jätkille?

Periaatteessa ilman smartteja mulle riittäis kai Endomondo ja käsin syötetty sykevyön tieto.

-jasu- Guest
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    ^Asennetaan kuten kaikki muutkin renkaat. Tuo sopii vanteellesi hyvin. Kyseessä lienee tämä: https://www.xxl.fi/tacx-harjoitusren...059352_1_style ??
    Kyseinen rengas juu. Pitääpä huomenissa kokeilla uudella innolla asennusta apukäsien kanssa. Onko nuissa sisuskumi asettunut helposti kunnolla? Näytti äkkiseltään niin tiukalta tuo harjoitusrengas versus alkuperäinen.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti latuman Katso viesti
    Kuinka paljon mielekkyyttä "Smart" -toiminnot tuo sisätreenaukseen? Tykkään videopeleistä ja numeroista sekä käppyröistä. Pari hyvää reilun kolmensadan traineria olen bongannut, mutta ne ei ole mitään smartteja. Virtuaalikisat ois hauskoja, mutta onko olemassa semmosia joihin ohjelmoidaan reitti nousuineen ja reittiä seuratessa vastus vaihtuu sitä mukaa? Vai onko nää just niitä yli tonnin vehkeitä koville jätkille?

Periaatteessa ilman smartteja mulle riittäis kai Endomondo ja käsin syötetty sykevyön tieto.
    Esimerkiksi bkoolin softaan voi ladata oman reitin ja vastus säätyy sitten automaattisesti profiilin mukaan. Valmiina siellä reittejä on kymmeniä tuhansia ja videoitakin taitaa olla yli tuhat.
    Trainerina tuo bkool taitaa olla 500e luokkaa, mutta softa toimii muidenkin (ANT+ FE-C) smart trainereiden kanssa. Softa on ilmainen, mutta siitä on saatavilla myös premium versio (10e/kk) joka tuo lisää ominaisuuksia. Ja voi olla että tarvitsee tuon premium tilauksen että toimii muiden kuin bkoolin oman trainerin kanssa.

Jos kerran peleistä tykkäät niin kannattaa tsekata Zwift. Youtubesta löytyy videoita. Siellä kanssa traineri säätää vastusta automaattisesti mäkien mukaan.

Kannattaa smart traineria valitessa ottaa huomioon että se tukee ANT+ FE-C protokollaa, silloin se toimii myös muiden ohjelmien kanssa, eli esim noiden yllämainittujen.

edit: Ja tuohon ihan ensimmäiseen kysymykseen vastaus että mielekkyyttä nuo softat tuo aivan älyttömästi lisää. En välttämättä jaksaisi ajaa talvella ollenkaan "normaalilla" trainerilla seinään tuijottaen.

Ilman muuta BKOOL. Premium jäsenyys maksaa 72€ vuosi ja sitten on kaikki herkut käytössä. Sellaisena kuukautena kun et polje niin ei myöskään maksa mitään (kesä). Ainoa mitä tarvitsee hommata on ANT+ lähettävä sykevyö ja tietty läppäri/tietokone yhdistettynä telkkuun, johon saa tökättyä USB ANT+ tikun.

Sen lisäksi että saat tosiaan tehtyä rajattoman määrän omia treeniohjelmia joissa voit laittaa rajattoman määrän matka+nousukulmaosioita, niin myöskin voit tuoda omasta pyöräkompuutterista reitin BKOOLiin ja katsella reitin etenemistä sitten kartasta kun poljet sitä.

Joka harjoituksesta jää täydelliset statistiikat (syke, kadenssi, watit, keskinopeus) ja FTP-testin tekemällä tai polkemalla tarpeeksi kovilla wateilla yli 30min luokituksesi nousee amatööristä kohti proota. Näet Suomen ja maailman rankinglistan, sekä oman sijoittumisesi siinä, ja voit tavoitella viikko/kuukausi/kausikohtaista "Suomen mestaruutta". Käynnistäessäsi koneen voit liittyä livekilpailuihin ja polkea "ihmisvastustajia" vastaan, tai voit valita minkä tahansa kymmenistä tuhansista reiteistä ja napsia sinne haluamasi tasoisia vastustajia, jotka ovat siis ihmisien tekemiä aikaisempia suorituksia, tai tietokoneen luomia botteja antamaan kiritystä. Voit myös valita oman aikaisemman suorituksesi mukaan kun poljet reittiä seuraavan kerran, eli kilpailet itseäsi vastaan.

Kaikissa polkemisissa niin botteja kuin ihmisiäkin vastaan on realistisen oloinen peesaus eli livekilpailuissa kannattaa peesata tai tehdä irtiotto kuten oikeissakin kilpailuissa. Bkool järjestää lisäksi LIVE-kilpailuita, joista lähetetään etukäteisitiedot sähköpostiin. Näissä on ilmeisesti kymmeniä livepolkijoita (en ole osallistunut).

Nykyistä mustaa versiota saa 450 euroon ja mukana tullee edelleen 3kk premiumjäsenyys kaupan päälle.

Itse olen pyörittänyt Bkoolia i3 prossan läppärillä telkkuun, joka on jaettu puoliksi BKOOL:n ja Netflixin kanssa. Hyvin pyörii videot molemmissa ruuduissa. Läppäri kiinni wifillä full rate ADSL:ssä. Ei ole ollut mitään ongelmaa, tosin läppärillä ei tehdä mitään muuta, eli en ole edes virustorjuntaa siihen asentanut. (Pistän sulle vielä privaviestin)

noniinno Guest
    ^Bkool toimii itselläni loistavasti myös 79e maksaneen Asuksen Android -tabletin kanssa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti sledgehammer Katso viesti
    Kyllä oma havainto on se (omissa treeneissäni), että tunti trainerilla vastaa melkein 1,5h treeniä ulkona. Trainerila ajaessa ei tule hetkeäkään lepoa. Jos trainerilla ajelee vaikka aika suht rivakoita intervalleja tunnin, keskiteho saattaa olla luokkaa 250W. Sitten jos kokeilet ajaa tasaisella vastuksella tunnin, tulee tuohon samaan keskitehoon pääsemisestä melkoisen työlästä, ellei peräti mahdotonta. Kyllä ne pienet tauot ja kevennykset palauttavat kroppaa uskomattoman paljon, vaikka olisikin ajettu suhteellisen kovalla teholla. Näkeehän sen traineria ajaessakin, että pienikin kevennys tiputtaa sykettä heti pari kolme lyöntiä alaspäin. Jos polkemisen lopettaa, tippuu syke todella nopeaan alas. Ulkona ajaessa näitä tulee lenkin varrella selvästi enemmän. Varsinkin, jos ajaa porukoissa. Jotain eroa hommassa kuitenkin on, kun ulkona ajaessa ei tule persuuksiin puutumisia, mutta tunnin jälkeen trainerilla alkaa kyllä hanuri olla vamis..
    Jos nämä rasittavuudet kiinnostavat, niin kannattaa hommata pyörään wattimittari, jolla mittaa tehot niin sisällä eri treinereillä ajaessa, kuin myös ulkona ja perehtyä TSS-pisteisiin perustuvaan rasituslaskentaan. TSS-pohjainen laskenta kyllä huomioi sitten noi ulkona tapahtuvat rullailut alamäkeen yms. kuormittavuutta laskevat seikat ja yhtälailla sen, että sisällä joutuu polkemaan ihan koko ajan. TSS:iin pääsee perille ilmaiseksi ainakin Golden Cheetahilla ja jonkunlainen free trial löytynee trainingpeaksista ja WKO:sta.
    https://www.instagram.com/xtranza/

Tjahas, verkko kiristyy

Oletan että valmis Smart traineri on edullisempi/järkevämpi hankinta suoriltaan, kuin että virittelisi antureita tavalliseen traineriin?

Oletan että valmis Smart traineri on edullisempi/järkevämpi hankinta suoriltaan, kuin että virittelisi antureita tavalliseen traineriin?
    Kyllä esim Zwift ja TrainerRoad toimivat ihan hyvin normi trainerillakin. Tietenkään niissä ei sitten ole automaattista vastuksen säätöä maaston mukaan. Tuosta bkoolin softasta en tiedä saako toimimaan jos ei ole smart trainer, ei ehkä edes oikein sovi tuon softan ideaan sellainen.

Itse tulee eniten Zwiftillä ajeltua ja sen lisäksi silloin tällöin jotain mäkitreeniä tuolla bkool softalla.
    Zwiftissä parhaimillaan muita ajajia yli tuhat eli alkaa olemaan jo melko suosittu.

Se että kannattaako satsata kalliimpaan traineriin jossa on enempi ominaisuuksia niin se on itsestä kiinni, mieti haluatko itse säätää vastusta vai annatko trainerin hoitaa sen puolestasi. Smart trainereista yleensä saa hieman tarkempaa tehodataa.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jmrr Katso viesti
    Zwiftissä parhaimillaan muita ajajia yli tuhat eli alkaa olemaan jo melko suosittu
    On tullut mieleen että onkohan kenttiä useampia? Siis vaikka 10xWatopia. Vai onko siinä tosiaan kaikki tilaajat samaan aikaan samalla radalla? Jos on, voi tulla tulevaisuudessa vähän tunkua.
    30T

Lainaus Alkujaan tämän lähetti 30 hampainen Katso viesti
    ^ Mielenkiintoista olisi tietää miten trainerin vaihto vaikutti ftp tulokseen?
    ---
    Olen sitä mieltä että ftp on trainerikohtainen. Suurin ero tulee mag ja hyd vastuksen välillä. Ainakin minulla, koska pystyn säätämään magneetilla "nousun" itselleni sopivaksi.
    Tarkistin nyt ihan uteliaisuuttani ftp:n tuosta sessiosta. Paransin tuolla 41,5 km:n sessiolla omaa ennätystäni hieman. Silloin ftp oli 242 ja nyt 179. Keskisyke oli myös huimasti alhaisempi, silloin 159 ja nyt 144.
    Mitähän tästäkin pitäisi päätellä???

On tullut mieleen että onkohan kenttiä useampia? Siis vaikka 10xWatopia. Vai onko siinä tosiaan kaikki tilaajat samaan aikaan samalla radalla? Jos on, voi tulla tulevaisuudessa vähän tunkua.
    Watopiassa voi valita haluaako ajaa tasaista kierrosta vai mäkien kanssa. Kuitenkin ajetaan samassa "kentässä" mutta tasainen kierros kääntyy eri luupille ennen mäkiä ja palaa takaisin mäkien jälkeen. Hyvin on mahtunut ajamaan kun kierros kuitenkin sen kymmenisen kilometriä ja tuo tasainen lisälenkki vielä siihen päälle.
    Richmondissa on se yksi kierros.
    Molemmissahan voi myös ajaa molempiin suuntiin.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Tarkistin nyt ihan uteliaisuuttani ftp:n tuosta sessiosta. Paransin tuolla 41,5 km:n sessiolla omaa ennätystäni hieman. Silloin ftp oli 242 ja nyt 179. Keskisyke oli myös huimasti alhaisempi, silloin 159 ja nyt 144.
    Mitähän tästäkin pitäisi päätellä???
    Siis onko tuossa tuo 242W ajettu sillä Elitellä ja 179W bkoolilla? Eikö sulla ollut se tehomittarikin joka näytti vähemmän kun Elite?

Lainaus Alkujaan tämän lähetti jmrr Katso viesti
    Siis onko tuossa tuo 242W ajettu sillä Elitellä ja 179W bkoolilla? Eikö sulla ollut se tehomittarikin joka näytti vähemmän kun Elite?
    Kyllä vain. Nyt näyttää että tehomittari näyttää jotakuinkin samaa kuin Bkool. Tehomittarin Watit oli 180.

^ Zwift on tuttu, ajanut jo melkein 1000 km. Se että keskimäärin on vain 500 polkijaa samaan aikaan radalla, on minusta aika vähän. Mikäköhän on Zwiftin tilaajamäärä? Luulen että tulevaisuudessa Zwift on megasuosittu, tilaajia voi olla satojatuhansia tai miljoonia. Mites sitten? Kyllä samaa kenttää on oltava useampi.
    30T

^ Zwift on tuttu, ajanut jo melkein 1000 km. Se että keskimäärin on vain 500 polkijaa samaan aikaan radalla, on minusta aika vähän. Mikäköhän on Zwiftin tilaajamäärä? Luulen että tulevaisuudessa Zwift on megasuosittu, tilaajia voi olla satojatuhansia tai miljoonia. Mites sitten? Kyllä samaa kenttää on oltava useampi.
    En kyllä itse ihan miljooniin usko. Mutta voisi kuvitella että mikäli kapasiteetti loppuu niin lisäävät servereitä, samaan tapaan kuin muissakin moninpeleissä.

Paransin tuolla 41,5 km:n sessiolla omaa ennätystäni hieman. Silloin ftp oli 242 ja nyt 179.
    Olihan tuossa eroa, aika reippaastikkin. Hieman eri suuntaankin kuin arvelin. Tuollainen ero johtunee asetuksista. Kun tehomittari antoi ftp:ksi 180, niin Bkoolin pitäisi olla lähempänä totuutta. Jotain virhettä tässä on. Kun on tehty pätkälle ennätysaika, pitäisi ftp:nkin olla parempi.... ?
    30T

Olihan tuossa eroa, aika reippaastikkin. Hieman eri suuntaankin kuin arvelin. Tuollainen ero johtunee asetuksista. Kun tehomittari antoi ftp:ksi 180, niin Bkoolin pitäisi olla lähempänä totuutta. Jotain virhettä tässä on. Kun on tehty pätkälle ennätysaika, pitäisi ftp:nkin olla parempi.... ?
    Lauantaina pääsen testaamaan lisää. Voi olla että olen parittanut Bkoolin simulatoriin liikaa laitteita. Olen parittanut siihen Garminin nopeus ja kadenssisensorin. Tuota ei olisi tarvinnut tehdä kun Bkoolin trainerissa nuo jo on. En tiedä voiko ylimääräiset laitteet aiheuttaa ristiitoja softassa tai laitteiden kesken.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lauantaina pääsen testaamaan lisää. Voi olla että olen parittanut Bkoolin simulatoriin liikaa laitteita. Olen parittanut siihen Garminin nopeus ja kadenssisensorin. Tuota ei olisi tarvinnut tehdä kun Bkoolin trainerissa nuo jo on. En tiedä voiko ylimääräiset laitteet aiheuttaa ristiitoja softassa tai laitteiden kesken.

Voisin ehkä veikata että tuossa tilanteessa sitä Garminin sensorista tulevaa nopeusdataa ei käytetä, pelkästään kadenssia. Nopeus tulee trainerista.
    Mulla on erikseen pelkkä Garminin nopeussensori ja sitä ei voi valita yhdessä trainerin kanssa.

Se trainerista tuleva kadenssi ei sitten kovin luotettava ole, taitaa olla jotenkin laskennallinen juttu, eli kannattaa käyttää sitä ulkoista anturia siihen.

Itseasiassa minua ei haittaa vaikka en Garminin sensoreita Bkoolin simulaattoriin parittaisikaan. Kerään tietoja myös Garminin Edge 800, joten riittää kyllä kun Garminin sensorit toimii ainoastaan siinä. Eliten harjoitusvastus ei toiminut simulatorin kanssa ilman sensoreita.

Lainaus Alkujaan tämän lähetti noniinno Katso viesti
    Tuossa vielä tuota pohdintaa trainerin ja livenä ajamisen eroista http://www.joefrielsblog.com/2011/01...rformance.html
    Hyvä. Itsekkin pohdin taas lisää.
    Miksi vastuksen lisääminen vaihteilla tuottaa eri harjoitusvaikutuksen kun vastuksen lisääminen traineriin? Tämä on luultavasti useimmalle mag vastuksella pitkään ajaneelle tuttu juttu. Syy voi löytyä voiman momentista. Kun vastusta muutetaan vaihteilla, "oikean käden säännön" miinusta ei muuteta. Kun vastusta lisätään traineriin, miinusta muutetaan. Maantiellä oikean sääntö muuttuu jatkuvasti, + ja -.
    Jos halutaan parantaa omaa vääntömomenttia, pitää miinus saada vääntömomenttia kasvattavalle tasolle. Jos tätä traineri ei salli, max vääntömomentti voi talven aikana huonontua vaikka tehot(W) paranee.
    30 hampainen muokkasi tätä : 22.01.2016 at 14.59 Syy: sopimus>sääntö
    30T

Tein mielenkiinnosta pikku testin miten vaikuttaa kun trainerilla ajetaan eri välityksillä. Traineri Tacx 2200 flow jossa voi säätää vastuksen wattien mukaan, eli pysyy koko ajan samana esim 200w, vaikka kadenssi muuttuu.

Pohjille vartin lämmöt ja sitten testiin: Jokaisen tason kesto 5min. Kadenssi koko testin ajan 95 ja teho 200w. Ensimmäinen taso välitys 39-13 ja viiden minutin välein pykälä pienemmälle. https://connect.garmin.com/modern/activity/1013968229. Taso 7 jälkeen samat tehot 200w ja kadenssi 95 ja 5 min välein pykälä isommalle.

Eli sama teho ja kadenssi muuttui PK-1 sykkeistä VK:n puolelle.

Mulla on iso merkitys FTP-testissä millä välityksellä sen tekee, tiheimmillä välityksillä verrattuna harvempiin ero olisi monta kymmentä wattia. Myös rasittavuudessa selvä ero eri lihaksissa.

Talven traineri treeneissä kannattaa vaihtaa välityksiä, vastuksia ja kadenssia, ettei tule yhden "kierros alueen" dieseliksi.
    -MSa- muokkasi tätä : 22.01.2016 at 17.46

Lainaus Alkujaan tämän lähetti -MSa- Katso viesti
    Tein mielenkiinnosta pikku testin miten vaikuttaa kun trainerilla ajetaan eri välityksillä. Traineri Tacx 2200 flow jossa voi säätää vastuksen wattien mukaan, eli pysyy koko ajan samana esim 200w, vaikka kadenssi muuttuu.

Pohjille vartin lämmöt ja sitten testiin: Jokaisen tason kesto 5min. Kadenssi koko testin ajan 95 ja teho 200w. Ensimmäinen taso välitys 39-13 ja viiden minutin välein pykälä pienemmälle. https://connect.garmin.com/modern/activity/1013968229. Taso 7 jälkeen samat tehot 200w ja kadenssi 95 ja 5 min välein pykälä isommalle.

Eli sama teho ja kadenssi muuttui PK-1 sykkeistä VK:n puolelle.

Mulla on iso merkitys FTP-testissä millä välityksellä sen tekee, tiheimmillä välityksillä verrattuna harvempiin ero olisi monta kymmentä wattia. Myös rasittavuudessa selvä ero eri liksissa.

Talven traineri treeneissä kannattaa väihtaa välityksiä, vastuksia ja kadenssia, ettei tule yhden "kierros alueen" dieseliksi.
    Käytitkö tehomittaria varmistamaan että se teho todella on 200W kokoajan?

Eihän tuo voi pitää paikkaansa, eli pitää kyllä itsekin testata kunhan joutaa

Flowlla joskus testasin niin ergomoodi heittää 0-80W kadenssista riippuen.

Ihan näin tosielämästä, niin olen testaamalla saanut abt samoja tehoja 55-110 kadensseilla...

Ei ole oikeaa tehomittaria käytettävissä. Joo ei varmasti ole täysin luotettavia nämä trainereiden tehomittaukset. Kyllä näillä trainerien lukemilla on suurin arvo viihde puolella, ainut mihin voi verrata on itseensä samalla kalustolla ja samoilla asetuksilla ja rengaspaineilla jne, ja sekin varauksella.

Kadenssihan pysy tässä koko ajan samana, ainut mikä muuttui oli renkaan ja vastusrullan nopeus. Kadenssi ei käsittääksi vaikuta flown tehonmittaukseen, vois kuvitella että se on jotenkin laskettu arvio rullan nopeudesta ja siihen vaikuttavasta jarrutuksesta. Virhettä kertyy jo pinnojen ilmanvastuksesta, renkaan vierintävastuksesta ja kaikesta muusta niin paljon että vertailu lukuina on kaukana oikeesta.

Renkaan nopeus oli ekalla tasolla muistaakseni 36km/h ja hitaimmillaan 20km/h. Se taas vaikuttaa inertiaan ja se on se juttu mikä saa mut ongelmiin. Eli mitä vähemmän pyörivää massaa, niin aina vaikeempa jalkojen on päästä "kuolleenkulman" yli. Töitä joutuu tekemään mulla heikommilla lihaksilla ja se taas uuvuttaa ukon nopeesti. Oikeessa pyöräilyssä ylämäet menee pienen painon vuoksi ok, mutta vastatuuli on myrkkyä.

Ois mukava kuulla miten muilla inertia vaikuttaa tehoihin ja varsinkin jos on luotettavampaa tehon mittausta

No nyt on eka treeni ajettu turbo muinilla. Anturia tuossa ei vielä ole kiinni (b-d:n varastosaldot heittivät), mutta sekin on tulossa ensi viikon aikana. Isoin ero tacx satoriin on ääni, ei tuokaan äänetön ole, mutta ääni on hiljaisempi. En nyt sitten tiedä, että onko tuo ~450€:n investoinnin arvoinen, ehkä on sitten kun anturin saa kiinni ja tietoa harjoituksesta enemmän ulos. Nyt ajan siis vain kellon ja sykemittarin mukaan (sports trackerilla). Ainoa kehitys mitä satorin kanssa huomasi oli, että vastusta pystyi lisäämään viikkojen kuluessa tai vaihtoehtoisesti samalla vastuksella pystyi ajamaan suuremmalla vaihteella ilman ongelmia.

Edellisen sivun Tacx Flow koestuksista innostuneena ajelin samaan tapaan, mutta verraten powertappiin.
    Vähän lämppää alle ja sitten 200W TTS3:n ja kadenssi 95. Huonon muistin ansiosta aloitin isolla rieskalla joten päädyin heti tacx säätöalueen ulkopuolelle (200W >35km/h = nopeus punaisella ja tehot ei vastaa asetettuja). Tästä minuutin välein pienempää silmään ja pienimmältä sitten pienelle limpulle. Siitä jatkot isompaa silmään aina minuutin välein.

Seuraavaksi tavoitevauhti 30km/h ja sama 200w kuormaksi. Isoin pykälä ja kadenssilla vauhti kohdalleen. Minuutin välein pienempää silmään ja kadenssi kohdalleen tavoitevauhtina 30km/h. Tuloksista voi havaita että kadenssilla ei ole varsinaista merkitystä tehoihin jos nopeus pysyy kohdallaan.

Sitten testi 200w ergo moodi Tacx:n omalla ohjausyksiköllä (ensin kalibrointi) ja sama setti kuin ensimmäinen 53/13 -> 53/25 -> 39/25 ja siitä isompia vaihteita muutamia.

Aiemmin olen jo huomannut että jos ajaa tacx:n nopeusalueen alarajalla niin kuorma on isompi vaikka tts:n mielestä ollaan vielä ergon säätö haarukassa. Tämä näkyy esim 200w ja nopeus alle 25km/h.

Tässä yhteenveto noukittuna Poweragentista:
    Tacx flow + TTS3 200W ergo
    16min kohdalta alkaen 53/13-> 53/25
    km/h W
    49,8 285 (nopeus W)
    46,7 263
    43,1 239
    40,1 277
    38,4 213
    36,4 203
    34,6 198
    31,3 190
    28,5 192
    21,0 213 39/25 -> 39/13
    22,6 216
    24,9 208
    26,3 207
    27,8 203
    27,8 200
    31,7 199
    34,0 203
    36,1 208

Tacx Flow omalla ohjausyksiköllä (ei PC:tä)
    n 52min kohdalta alkaen 53/13-> 53/25
    km/h W
    49,5 284 (nopeus W)
    46,4 261
    43,4 241
    38,6 210
    35,9 200
    34,1 195
    30,9 189
    27,8 194
    21,5 226 39/25 -> 39/13
    22,5 233
    24,9 222
    26,2 207
    27,7 199
    29,5 197

Tacx flow + TTS3 200W ergo, tavoitenopeus 30km/h
    34min kohdalta 53/13-> 53/25
    km/h W rpm
    30,3 195 53 (nopeus W cad)
    30,2 196 57
    30,5 196 63
    30,2 195 67
    30,6 193 72
    30,4 194 76
    30,5 194 81
    30,6 193 85
    30,7 194 86 (vaihto virhe taitaa olla samalla vaihteella kuin edellinen)
    29,7 194 93
    29,6 192 100

ja tässä linkki Garmin connectiin

-- Parempi pitää kirellä ketju kuin pinna --

Jaksamatta syventyä mihinkään, niin sanoisin että kun Tacx Flow arpoo watin vain takarenkaan nopeudesta niis se on se ja sama mikä välitys tai kadenssi on kun se kerran arpoo sen vain takarenkaan nopeudesta.

Tacx Flow näyttäisi arpovan watit yllättävän lähelle todellista.
    30T

Hyvää aineistoa PMoi. Äkkiseltään kun katselin noita lukuja, niin yllättävän hyvä tarkkuus kuitenkin Flowssa kun nopeus pysyy 28-34km/h haarukassa, virhe powertappiin alle 5%.

Ei mikään ihme että jalat on hapottanut pienemmillä vaihteilla/nopeudella, jos vastus on noussut 10-15% . Noi isoilla nopeuksilla en edes ole koittanut, siellä ero näyttäis oleva isoa luokkaa.

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

• Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •