Alkujaan tämän lähetti
30 hampainen
Luulin jo jossain vaiheessa että Muinin harjoitukset eivät siirtyneet tielle heikon pyöritystekniikkani vuoksi, syy ei kuitenkaan voi olla se. Wattien ylläpitoon ei tarvita voimaa samalla lailla kuin maantiellä. Olen aivan varma että on olemassa joku mitattava luku wattien lisäksi joka poikkeaa maantiepyöräilyssä olevasta oleellisesti. Nyt kun sen vaan joku kotifyysikko kertoisi että mikä?
Olen jokusen kilometrin ajanut fillarilla treinerillä ja myös ulkosalla, enkä oikein ymmärrä mitä tarkoitat. Kyllä se 200w treinerillä on tasan saman verran watteja kuin 200w kauniina kesäpäivänä maantiellä. Sykekin pysyy tasavauhtia ajaessa molemmissa suht samoissa, itsellä kun ei ole hikoilun suhteen suurempia ongelmia ja käytössä on hyvä tuuletin. Itse mittaan tehot SRM:n kammilla, homma voi toki olla aivan eri jos mittaat treinerillä ajaessa watteja treinerin omilla systeemeillä ja ulkosalla sitten vaikkapa jollain ihan oikealla tehomittarilla. Samoin tuo tuo kuormittavuus voi vaihdella aika paljon yksilötasolla, jotkut hikoilevat enemmän, jotkut vähemmän ja kropan ylikuumentuminen lisää toki treenin kuormittavuutta ja ehkäpä tuota fiilistä suuremmasta "voimantarpeesta", vaikka mittari näyttäisikin tasan samoja watteja.
https://www.instagram.com/xtranza/
Kirjanmerkit