GiantElectrobikeHephaGarmin
Sivu 4 / 96 EnsimmäinenEnsimmäinen ... 2 3 4 5 6 14 54 ... ViimeinenViimeinen
Näyttää tulokset 91 - 120 / 2876

Aihe: Zwift.com

  1. #91
    r.a.i Guest
    Veikkaan kuitenkin, että tässä eskin tapauksessa on kyse ns. virtuaaliwateista joihin nuo lämpötila ym. muuttujat tuovat hauskaa vaihtelua. Tuollaiset tehovaihtelut eivät selity mitenkään oman kropan lämmöillä/jäähdytyksillä...

  2. #92
    Liittynyt
    07/2013
    Viestit
    85
    ~ This is not a formal race but it will be conducted at a tempo pace between 4-5 watts/kg average over 90min.
    just
    It never gets easier, you just get older

  3. #93
    Liittynyt
    07/2010
    Paikkakunta
    Helsinki
    Viestit
    2.937
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti feltti Katso viesti
    just
    Se on aika normaali lyhyen kisan tahti...

  4. #94
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Mitenkäs zwifti pyörii iPadillä? Mullakin on bkoolin maksuversio käytössä mutta huono käyttöliittymä tökkii..

  5. #95
    Liittynyt
    07/2012
    Viestit
    31
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Takamisakari Katso viesti
    Mitenkäs zwifti pyörii iPadillä? Mullakin on bkoolin maksuversio käytössä mutta huono käyttöliittymä tökkii..
    Ei millään tavalla. Ainoat tuetut alustat ovat Windows ja Mac eli mobiililaiteita ei tueta.

  6. #96
    Liittynyt
    01/2008
    Paikkakunta
    Espoo
    Viestit
    970
    Okei, ehdin jo innostua..

  7. #97
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Olen päässyt muutaman ihan hyvän treenin tekemään nyt Zwiftillä mutta jotenkin kaipaisin realistisuutta tuohon softaan tai sitten laitteeni ei toimi oikein. Jyrkimmät ylämäet menee isolla eturattaalla mitä ei ulkona tehdessä tapahdu, tosin virtuaalinen nopeus on ylämäissä jonkin verran pienempi kuin mitä Garmin näyttää ohjaustangossa ja ehkä siten ihan realistinen. Tasaisella ollaan aika liki samoissa nopeuslukemissa. Ilmeisesti Zwift analysoi tehontuottoa vai mitenkä?

  8. #98
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    117
    Käsittääkseni teho on se millä tuolla ajetaan. W/kg lukema on ehkä kaikkein tasapuolisin mittausmuoto.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #99
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jyrki P Katso viesti
    Käsittääkseni teho on se millä tuolla ajetaan. W/kg lukema on ehkä kaikkein tasapuolisin mittausmuoto.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    Tuo on kyllä ihan kätevääkin. Ei tarvitse vaihtaa lainkaan vaihteita tai ainakin varsin vähän.

  10. #100
    Liittynyt
    01/2006
    Viestit
    117
    Ja jos ajaa smart trainerilla niin siinä on säätö paljonko mäet vaikuttaa vastukseen. Olikohan trainer difficulty- nimellä tuo liukusäädin. Itse ajan kickr:illä ja säädin on 50% ja sillä pysyy kisatohinoissa ryhmän mukana.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  11. #101
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    ^
    Tuo oli itselleni itseasiassa uusi tieto, pitääkin tsekata mitä se säätö omalla kohdalla näyttää. Missä kohtaa tuo säätö sieltä asetuksista löytyy?

    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Olen päässyt muutaman ihan hyvän treenin tekemään nyt Zwiftillä mutta jotenkin kaipaisin realistisuutta tuohon softaan tai sitten laitteeni ei toimi oikein. Jyrkimmät ylämäet menee isolla eturattaalla mitä ei ulkona tehdessä tapahdu, tosin virtuaalinen nopeus on ylämäissä jonkin verran pienempi kuin mitä Garmin näyttää ohjaustangossa ja ehkä siten ihan realistinen. Tasaisella ollaan aika liki samoissa nopeuslukemissa. Ilmeisesti Zwift analysoi tehontuottoa vai mitenkä?
    Käsittääkseni Zwiftissä tosiaan nopeus määräytyy teho/paino suhteen mukaan, tuo tekee ajajien keskinäisestä kilpailemisesta varmaankin suhteellisen tasapuolista. Mitä tulee vaihteiden vaihtamiseen niin kyllä mä koen että vapaassa ajossa ihan maaston mukaan ajaessa tuolla on ihan selkeää vaihtamisen tarvetta niin ylä- kuin alamäissä. Isolla eturattaalla pystyy toki runttaamaan kaikki tuolla vastaan tulevat mäet mutta takaratasta on kyllä yleensä hyvä vaihtaa, tai sitten tasamaa ajossa ajetaan aika paljon pienemmällä teholla kuin ajetaan ylämäkeen, tai sitten pyöritys on merkittävästi hitaampaa ylämäissä kuin tasamaalla. Tämä siis vapaassa ajossa. Ohjelmoitujen harjoituksien ERG-modessa ei tietenkään ole toivottavaa että vaihteita joutuu vaihtamaan vaan trainerin itsensä pitäisi säätää vastus oikeaksi, eikä silloin luonnollisestikaan reitin muodot muuta vastusta mitenkään mutta vauhti sen sijaan skaalautuu kyllä vallitsevan teho/paino suhteen mukaan.

    Mitä tulee realistisuuteen niin oma ajotuntuma ja tuotetut watis ainakin sanoo että Zwiftissä vaihtamisen tarve ja siirtymä vaihteelta toiselle vastaa enemmän ulkona ajamista, mitään älyttömiä hyppäyksiä isoimmalta välitykseltä huomattavasti pienempään ei tapahdu hetkessä, esim mäen helpottaessa ja kääntyessä laskuun. Ja muutenkin tuntuma on siis ainakin omalla kohdalla Neolla ajaessa sellainen että tuotetuissa tehoissa pystyy lähelle samoihin kuin pystyy ulkonakin, joten uskon että ajaminen Zwiftissä on varsin lähellä sitä mitä se ainakin minun kohdalla on ulkonakin joka helpottaa treenien suunnittelua ja toteutusta.
    - Just a lonesome rider -

  12. #102
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Hyvin näyttää BKool Smart Pro toimivan Zwiftin kanssa ja totta on että varsin realistiselta Zwift tuntuu ajotuntumaltaan, sanoisin että BKoolin Simulator ei tuota tee, sanoisin jopa että renkaan lipsumisongelmaa ei ole. Täytyy katsoa missä kohtaa omalla kohdalla tuo vaikeustaso on, ilmeisesti jossain ohjelman oletusarvossa.

  13. #103
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    184
    Oletuksenahan se on puolessa välissä.

    Asetuksen pääsee vaihtamaan kun ajon aikana pysähtyy ja pysäytysruudusta klikkaa Settings.

  14. #104
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jmrr Katso viesti
    Oletuksenahan se on puolessa välissä.

    Asetuksen pääsee vaihtamaan kun ajon aikana pysähtyy ja pysäytysruudusta klikkaa Settings.
    Joo, näin näytti olevan. Laitoin liukusäätimen Max kohtaa. Ylihuomenna pääsen testaamaan sen vaikutusta. Voi olla että ylämäessä joutuu jo pientä eturatasta käyttämään tuon muutoksen jälkeen.

  15. #105
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    Voiko tuollaisella tehomittarin sisältämällä trainerilla "kisata" ihan tosissaan kavereita vastaan vai tuleeko siitä paljon takkiin jos ei ole sitä softalla ohjattavaa traineria?
    Ajatuksena siis Turbo Muin vanhempi malli Misuron palikalla.

  16. #106
    ^ Ei ainakaan takkiin tule. Muinista puuttuu nousuvastus, ja myös kiihdytysvastus on pieni. Takkiin tulee ainakin minulle ihan muita syistä.
    Muuten perus Muin on todella mukava ajaa Zwiftissä. Nyt siihen on tullut lisänä se, että ennen kun pysäytin alamäkeen myös pyörä pysähtyi. Siis Zwiftissä. Mutta nykyään polkemisen lopetus laittaa pyörän vapaalle ja voi lasketella alamäet polkematta, jos haluaa. Voi vähän säästellä jos ajelee ylikovassa porukassa.
    30T

  17. #107
    Liittynyt
    06/2008
    Paikkakunta
    Tampere
    Viestit
    357
    No vaihtoehto olisi luultavasti Tacx:n Vortex Smart, mutta Muinissa saisi suoravedon ja kunnon huipputehot. Vortex Smartissa näyttäisi olevan jarrun osalta samat speksit paperilla mitä nykyisessä Blue Motionissa ja siinä alkaa loppumaan tehot voimatreenissä 40-50 kadenssilla. ( niin, no nyt kun laskeskelin, niin eihän se Turbo Muininkaan vastus nouse riittävän nopeasti, pitäisi olla isompaa vaihdetta )

  18. #108
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti jmrr Katso viesti
    Oletuksenahan se on puolessa välissä.
    No niin näkyi olevan, kun eilen sen tsekkasin. En lähtenyt sitä asetusta vaihtamaan kun omiin tarkoituksiin ja treeneihin vaihtamisen tarve on ollut riittävä/sopiva tuolla asetuksella. Se kuinka realistinen se on verrattuna oikeaan en tiedä, kun en ole koskaan oikeasti esimerkiksi Richmondin MM-kisojen maastossa ajanut. Mielenkiinnolla odotan silti tuntemuksia miltä ajo on Juhalla nyt tuntunut kun asetus on pistetty Max kohtaan.
    - Just a lonesome rider -

  19. #109
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Täältä luin mitä tuo tekee ja mitä ei tee. Huomenna pääsen itse omakohtaisesti tuota testaamaan. Varmaan siinä tilanteessa tuo säädin on myös hyvä jos oma traineri ei pysty simuloimaan noita jyrkempiä ylämäkiä.

  20. #110
    Liittynyt
    09/2015
    Paikkakunta
    Riihimäki
    Viestit
    344
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Täältä luin mitä tuo tekee ja mitä ei tee. Huomenna pääsen itse omakohtaisesti tuota testaamaan. Varmaan siinä tilanteessa tuo säädin on myös hyvä jos oma traineri ei pysty simuloimaan noita jyrkempiä ylämäkiä.
    Tuo itseasiassa selvensi asiaa, jos haluaa lähemmäksi realistista fiilistä ja tarvetta vaihtaa vaihteita useammin niin sliderin siirto kohti 100% tekee niin ja tietenkin sama toimii toiseen suuntaan. Kyseisessä blogissa oli myös muuta mielenkiintoista tietoa meille smart trainerien käyttäjille.

    Voisihan sitä joskus kokeilla ajaa Richmondin kisareitti kerran ympäri trainerin asetus 100% niin näkisi kuinka kuollut sitä olisi niissä jyrkimmissä kohdissa kun trainerissa kiinni olevasta pyörästä ei löydy 34-25 pienempää välitystä. Tehovaatimuksiahan se slideri ei muuta vaan mäkien jyrkkyyden simulointia. Neon kun pitäisi pystyä simuloimaan myös ne jyrkimmät +21% jyrkkkyyskohdat. Tosin se 100% asetus tekee myös sen että alamäkiin on vaikeampi saada poljetuksi tehoja.
    - Just a lonesome rider -

  21. #111
    Liittynyt
    10/2003
    Viestit
    8.084
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Jabadabado Katso viesti
    näkisi kuinka kuollut sitä olisi niissä jyrkimmissä kohdissa kun trainerissa kiinni olevasta pyörästä ei löydy 34-25 pienempää välitystä.
    OffT: Joku Tacxin Ventoux vuorifilmi 40-60 kadenssilla vääntämällä kun kovempaakaan ei jaksa/kykene kun on liian isot välitykset niin mukavasti heikottaa jo huipulla. Jos yhtään on livenä noin magee mitä filmillä niin ai että tekis gutaa ajaa livenäkin se

    Tai brevettinä...

    http://www.clubcinglesventoux.org/en/

    Tosin tuossa mennään 3 x huipulle helpoimmillaankin.

  22. #112
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Mielenkiinnolla odota mitenkä BKool Smart Prossa takarengas lipsuu jyrkimmissä mäissä 100% asetuksella. Jos lipsuu pahasti niin yritän hakea liukusäätimellä kohdan jossa lipsumista ei häiritsevästi tapahdu.

  23. #113
    Liittynyt
    07/2006
    Paikkakunta
    Mikkeli
    Viestit
    700
    Onkosta kellään Taxcin Flown yhteensopivuudesta tietoa. Yritin tuota sivustolta tavata, mutten nyt päässy minkäänlaiseen lopputulemaan. Oon ajanu Taxcin omalla tts4 sovelluksella, mut alkaa olla reitit tuttuja.
    On olemassa miesten työt ja yhteiset työt...



  24. #114
    Liittynyt
    08/2014
    Paikkakunta
    Oulu
    Viestit
    184
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti cujo Katso viesti
    Onkosta kellään Taxcin Flown yhteensopivuudesta tietoa. Yritin tuota sivustolta tavata, mutten nyt päässy minkäänlaiseen lopputulemaan. Oon ajanu Taxcin omalla tts4 sovelluksella, mut alkaa olla reitit tuttuja.
    https://support.zwift.com/hc/en-us/a...Zwift-support-
    Tuolla vähän tarkemmin listattuna tuetut trainerit.

  25. #115
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398

    Zwift.com

    ^^ jos sinulla on Flown smart versio niin pitäisi olla yhteensopiva. Muussa tapauksessa ei ole yhteensopiva.


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  26. #116
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Joo, näin näytti olevan. Laitoin liukusäätimen Max kohtaa. Ylihuomenna pääsen testaamaan sen vaikutusta. Voi olla että ylämäessä joutuu jo pientä eturatasta käyttämään tuon muutoksen jälkeen.
    Bkool classicilla poljin äsken ja säädin oli pykälän alle maksimin. Jotakuinkin samanlainen vastuksen voimakkuus kuin Bkoolin omassa softassa, ehkä vähän alle. Ainoastaan muutoskohta tasaisesta jyrkkään ei ole niin nopea, joten ne muutama yli 10% nousukohta ehtii mennä ohi ilman muutosta vastuksessa. Pikkuratasta joutuu hakemaan...nyt Zwift rupeaa olemaan sellainen kuin pitääkin.

  27. #117
    Liittynyt
    09/2015
    Viestit
    42
    Lainaus Alkujaan tämän lähetti Juha Lehtinen Katso viesti
    Mielenkiinnolla odota mitenkä BKool Smart Prossa takarengas lipsuu jyrkimmissä mäissä 100% asetuksella. Jos lipsuu pahasti niin yritän hakea liukusäätimellä kohdan jossa lipsumista ei häiritsevästi tapahdu.
    Itellä sama traineri ja asetus sadassa. Richmondissa niissä yli 10 % nousuissa alkaa lipsua. Laitoin yhden kirjan eturenkaan alle mikä auttoi hieman. Pitää katsoa laittaisiko toisen kirjan vai säätäisikö tuolle radalle arvoa vähän pienemmäksi.

  28. #118
    Liittynyt
    10/1999
    Paikkakunta
    Eura
    Viestit
    11.398
    Richmond tuli kierrettyä reilut 3-kertaa maksimi vaikeustasolla. Noissa jyrkimmissä mäissä tuntuu tosiaankin menevän energiaa hukkaan takarankaan luistamiseen mutta muuten fiilis oli että Zwiftissä ajotuntuma/vastus on realistinen. Vaihteita sai ihan normaalilla tavalla vaihtaa. En tiedä kuinka kovakuntoista porukkaa Zwiftissä ajaa ja millaisilla asetuksilla melkoisia raketteja harjoituksissa näkee vaikka en itsekään ihan hiljaa mennyt.

  29. #119
    Liittynyt
    01/2014
    Paikkakunta
    Vantaa
    Viestit
    218
    Wahoo snap ja Zwift on todella hauskaa vaihtelua spinning ohjelmien välillä. PK reenistä ei tuu mitään, kun menee kisaamiseksi heti
    Piti lainata emännä läppäriä, kun oma pöytäkone taitaa olla liian vanha tuon ohjelman kanssa, ikää 8 vuotta.. . Softa aukeaa, mutta kun klikkaa start ride, ruutuun tulee maisema ja muutaman minuutin päästä ohjelma sulkeutuu.
    Tais tulla uuden tietokoneen osto eteen...

  30. #120
    ketti Guest
    Strava ilmaiskokeilu minullakin menossa. Tämä on kiva, trainerroad meni toistaiseksi hyllylle.

    Tietokoneelta taitaa vaatia melko paljon vääntöä, uudehkolla macbookprolla voin laittaa asetukset tappiin.

    Ujo voi tuolla piiloutua vaikka Ruotsin lipun taakse tekaistulla nimimerkillä, niin ei kaverit tunnista.

    Hunters Challengea muutama päivä nyt ajettuna, muutama "satanen" sekä satunnaisia kimppalenkkikokeiluja. Kolme tuntia trainerroadia on järjetöntä, zwiftissä aika menee paljon mukavammin.

    Perustrainerillakin yllättävän hyvin kuva vie mukanaan ja ylämäkeen tulee lisättyä tehoja, kun vauhti hyytyy. Vaihteita ei tosin tarvitse tyhmällä trainerilla käyttää juuri muulloin kuin kadenssia muuttaessani, mutta sen puutteen kanssa pystyn elämään.

    Tehomittarilla nykyisin tuota ajelen.

Aiheen tagit

Kirjanmerkit

Viestin säännöt

  • Käyttäjä ei voi aloittaa uusia viestiketjuja
  • Käyttäjä ei voi vastata viesteihin
  • Käyttäjä ei voi liittää liitetiedostoja
  • Käyttäjä ei voi muokata viestejään
  •